Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 vuoden sisään neuvolan asiakkaana olleet: Kokemuksenne?

Vierailija
23.08.2025 |

Kerro lyhyesti, mikä kokemuksesi neuvolassa asioinnista on. Kerro vielä vuosi ja paikkakunta, tai missä päin Suomea suunnilleen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 5 v lapsi, ja kokemus on ollut turha/ankea. Aina eri ihminen vastassa, lääkärin ajoista saa tapella ken jaksaa. Seulotaan kaikkea protokollaan kuuluvaa, mutta jos olisi itsellä jotain mielen päällä, apua ei saa. Kivoja terkkareita kyllä on ollut, ei siinä mitään. Pk-seutu.

Vierailija
2/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia eräästä Espoon, Vantaan ja keski-uudenmaan neuvolasta.

Espoossa oli +50v "täti", en tullut hänen kanssaan yhtään toimeen. Neuvoi jotain ja seuraavalla kerralla valitti miksi olen näin toiminut. Oli myös "hyvin pettynyt" kun imetys ei onnistunut.

Kaikissa muissa neuvoloissa olen tullut kaikkien eri ikäisten terveydenhoitajien kanssa hyvin toimeen ja on ollut mukava käydä. 

Nykyisessä neuvolassa sama vanhempi "täti" ollut jo 8v ajan, aivan ihana ja aika vierähtää nopeasti niitä näitä jutellessa. Hän käyttää maalaisjärkeä ja voin täysin rehellisesti kertoa siellä ihan kaiken (esim. emme käytä rasvatonta maitoa, vaan kevyt maitoa).

-neljän äiti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin kateellinen kaikille, joilla on oma tuttu hoitaja 😭

Vierailija
4/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 asukkaan kunta Länsi-Suomessa. Meillä oli lastenneuvolassa todella kokenut terveydenhoitaja. Aina saattoi soittaa hänelle, jos joku asia askarrutti. Jäin kaipaamaan, kun lapset menivät kouluun. 

Vierailija
5/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa oli +50v "täti", en tullut hänen kanssaan yhtään toimeen. Neuvoi jotain ja seuraavalla kerralla valitti miksi olen näin toiminut. Oli myös "hyvin pettynyt" kun imetys ei onnistunut.

Kaikissa muissa neuvoloissa olen tullut kaikkien eri ikäisten terveydenhoitajien kanssa hyvin toimeen ja on ollut mukava käydä. 

Nykyisessä neuvolassa sama vanhempi "täti" ollut jo 8v ajan, aivan ihana ja aika vierähtää nopeasti niitä näitä jutellessa. Hän käyttää maalaisjärkeä ja voin täysin rehellisesti kertoa siellä ihan kaiken (esim. emme käytä rasvatonta maitoa, vaan kevyt maitoa).

-neljän äiti 

Miksi ette käytä rasvatonta maitoa?

Vierailija
6/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on käynyt tosi huono tuuri. Naapureilla saattaa olla samassa neuvolassa vakkarihoitaja, ja saavat aikoja ja yhteyttä ja tukea tuosta vaan. Meillä taas on vaihtunut koko ajan, eikä päästä millään edes lääkäriin.

Vierailija
7/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-neljän äiti 

Ei meitä kiinnosta! Anna olla. -Eri

Vierailija
8/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö ammattikorkeaan tutkielmaa vai lehteen artikkelia?

Vierailija
9/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-neljän äiti 

Koska lapset oli alipainosia. Öljylisä oli jo käytössä. Suosituksethan on ei kovaa rasvaa. Noh, niillä saatiin paino sopivasti nousuun.

Vierailija
10/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin neuvolan asiakas 80-luvulla. Lapseni syntyivät 2013 sekä 2015 ja heillä neuvolan asiakkuus meni ihan hyvin. 

Vierailija
11/11 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö ammattikorkeaan tutkielmaa vai lehteen artikkelia?

No en kumpaakaan, mutta kunpa joku tekis. Kiinnostais, mistä kaikesta johtuu se, että ihmisten kokemukset neuvoloista on niin erilaisia. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän