Väitän, että nämä vaatimukset täyttämällä jokainen nainen olisi kauniin ja raikkaan näköinen.
Normaali paino ja suihkussakäynti, hiusten harjaus ja ihonhoito. Näitä noudattamalla pääsisi jo pitkälle siihen suuntaan, että näyttää elävältä.
On kumma, että niin monet naiset eivät arvosta itseään sen vertaa, että jaksaisivat hieman panostaa noihin asioihin. Kesällä semmoisia mymmeleitä kävelee vastaan niin paljon, että on pakko jo vähän kummastella.
Meikata ei tarvitse, eikä hiuksia värjätä. Normaalipainoinen on nätti ihan perushiustyylissä. Ihmettelen eniten sitä, että monesti lihavat naiset leikkaavat itselleen sen rokkitukan (näyttämättä yhtään rokilta) tai petolinnun perseen.
Missä on nykyaikana luonnollisuus?
Kommentit (37)
koska sanoo ettei meikata tarvitse ja luonnolisuus kauneinta. Hän ei tiedä että se luonnollinen kaunis on myös meikannut, mutta niin että ap ei vain tajua.
M45
Jokainen kaunis nainen on kaunis luonnostaan. Jokaisella kauniilla naisella on kaunis luonnollinen hiustenväri, kaunis paksu ja eloisa tukka, joka asettu hyvin pelkällä harjaamisella, ilman hiusten muotoilua tai kampauksen väkertämistä. Jokaisella kauniilla naisella on luonnostaan hyvä ja pienihuokosinen iho, jonka finnittömänä, tasavärisenä, hehkuvana ja vailla tummia silmänaluisa pitämiseen riittävät tervelliset elintavat. Jokaisella kauniilla naisella on normaalipainossa kaunis ja sopusuhtainen kroppa. Normaalipaino auttaa pidentämään jalkoja, tekemään päärynästä tiimalasin, pullohartioista kohommat, roikkurinnoista kiinteät, länkisääristä suorat, paksuista nilkoista sirot, kaulasta pitkän ja rotevasta solakan.
Ymmärrän ap:n pointin siitä, että harva on niin pahan näköinen, että normaalipaino, perushygieniasta ja huolehtiminen (lisäisin vielä hyvän ryhdin) ei riittäisi siihen, että näyttää ihan ookoolta. Sellaiselta peruskivalta. Ei siltä, että satunnainen vastaantulija kadulla ajttelisi, että siinäpä kaunis nainen, mutta kuitenkin sellaiselta ettei se pidä rumanakaan. Ihan kiva, vähän mitäänsanomaton, ihan söpö, ihan ok, tavallisennäköinen.
Sukurasitteena kulkevista tummista silmänalusista, isoista ihohuokosista, couperosaihosta, hiirenhäntätukasta, ei-minkään värisistä ripisistä ja kulmakarvoista, persjaloista, käyristä sääristä. rumista hampaista tms. nauttivalla jää kuitenkin tuon jälkeen matkaa siiehn helppoon raikkauteen ja kauneuteen.
Noin vaivatta oikeasti kauniita ovat vain kauniit naiset, jotka toisaalta ovat niitä samoja, jotka näyttävät kauniilta myös festareiden viimeisenä päiväna krapulassa ja likaisina, kun edellisestä suihkusta, vaatteidenvaihdosta ja terveellisestä ruoka-annoksesta on kulunut kolme päivää.
Mä laitoin sellaisen profileen. Siinä on vain eye line, ripsiväriä ja huulipunaa.
Mutta osoitetta en viitsi tähän laittaa. Voisin kylläkin ihan mainostaakseni blogia.
Blogi elämästä: mitä tästä kaikesta oikein tuleekaan? One Woman's Story!
epävarmat tarvitsevat paksun meikin.
että suht.normaalipainolla ja puhtaudesta huolehtimalla ja kivalla pukeutumisella pääsee jo aika pitkälle. Mutta kenenkään naisen ei oletusarvoisesti tarvitse olla nätti ja toisten silmiä miellyttävä. Olen sitä mieltä että ylipainoisetkin voivat olla todella viehättäviä :) Yleensä ovat olleet värikkäästi pukeutuvia ja vahvoissa meikeissään, eikä se ole ollut se itse meikki, joka tekee heistä viehättäviä vaan heidän oma viehätysvoimansa :)
entäpä lestadiolaiset, jotka eivät meikkaa tai värjää hiuksiaan? Kyllä heissäkin on varmasti sieviä ja sitten ihan tavallisen näköisiä, jotka kivasti pukeutumalla ja juuri noista perusasioista huolehtimalla näyttävät mukavilta.
Itse olen aina ollut hoikka, ihan luonnostaan. Raskauskilot lähenteneet itsestään jne. En koskaan osannut arvostaa hoikkuuttani (ja nuoruudessa parikin poikaystävää totesi, että voisin olla hieman pyöreämpi) Sitten sairastuinkin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja hups, kiloja tuli lyhyessä ajassa sellanen 15. En edelleenkään ole lihava, mutta viitisen kiloa hoikempi voisin olla. Tätyy vain odottaa että lääkitys rupeaa toimimaan. Voin sanoa, että olipa nainen sitten minkä näköinen ja kokoinen tahansa, niin kannustavat kommentit tekevät hyvää ja tuollaiset olisitpa pyöreämpi/laihempi kommentit loukkaavat ja haavoittavat
Miksei saa näyttää siltä mitä on ja panostaa itseensä sen verran kuin jaksaa tai haluaa?
Eihän se ole kuin ulkokuori. Sisäinen ihminen on tärkeämpi.
Mitä iloa siitä on , että olet todella kaunis mutta sisältä joko ihan rikki ja palasina tai älyttömän ilkeäluonteinen?
panostavan ulkonäköönsä, painoonsa ja hygieniaansa?
Itse käytän meikkiä, iho on hyvä 35-vuotiaanakin, joten puhtaalle iholle laitan vähän aurinkopuuteria, siisti mietitty huulipuna sekä ripsari, paitsi nyt kun on pidennykset. Näillä menen myös talven, sävyt vaan erilaiset, paitsi juhlaan on tietysti juhlameikki.
Kyllä minun kokemukseni mukaan täysin meikitön ihminen näyttää aika pallinaamaiselta, vaikka kuinka olisi käynyt suihkussa ja harjannut hiuksiaan. Työkavereissa on muutama tällainen, ja ovat mahtavia ihmisiä ja hyviä työntekijöitä, mutta itse en haluaisi siltä näyttää.
Ja tuo ylipaino taas... Kyllä normaalipainoinen huonoryhtinen harmaavarpunen on paljon surkeamman näköinen kuin ylipainoinen sopivasti laitettu hyväryhtinen itsevarma nainen! Paras ystäväni on reilusti ylipainoinen, mutta hänellä on taidokkaasti värjätyt hiukset, sopiva meikki ja hyvin valitut vaatteet, ja upeampaa ilmestystä saa hakea! Hän on työssään paljon esillä ja on kokonaisuudessaan niin karismaattinen ihminen, että kyllä pitää olla kieroutunut mieli, jos hänen kuulijansa vain miettivät, että hyi onpa läski.
Vaatteiden valinta on myös tosi tärkeä asia meille kaikille, vaikka itse olen normaalipainoinen, ei minulla ole täydellinen vartalo, joten valitsen vaatteita, jotka korostavat parhaita puoliani ja häivyttävät ongelmakohtia.
Sitten tuo "laittautuminen miehiä varten" alkaa olla jo aikansa elänyt näkemys... Tottakai haluan näyttää hyvältä niin oman mieheni kuin muidenkin miesten silmissä. Mutta niin myös naisten, esimerkiksi töissä suurin osa asiakkaistani on naisia. Tyyliini kuuluu olla huoliteltu, tosin ei tylsällä tavalla, vaan oikein valituilla väreillä ja yksityiskohdilla piristäen. Se ei liity mihinkään miesten miellyttämiseen, vaikka heterona toki en täysin vastakkaista sukupuolta halua unohtaa, sen verran pitää pilkettä silmäkulmasta löytyä. ;-)
onko asiakaspalvelija meikissä ja tällingissä vai ei.
Pääasia on, että osaa ja tietää hommansa ja käyttäytyy ystävällisesti sekä on normaalin puhdas.
Useimmat naiset täyttävät nämä kriteerit. Se riittää. Ei tarvita mitään meikkipellejä asiakaspalveluun.
Itse käytän meikkiä, iho on hyvä 35-vuotiaanakin, joten puhtaalle iholle laitan vähän aurinkopuuteria, siisti mietitty huulipuna sekä ripsari, paitsi nyt kun on pidennykset. Näillä menen myös talven, sävyt vaan erilaiset, paitsi juhlaan on tietysti juhlameikki.
Kyllä minun kokemukseni mukaan täysin meikitön ihminen näyttää aika pallinaamaiselta, vaikka kuinka olisi käynyt suihkussa ja harjannut hiuksiaan. Työkavereissa on muutama tällainen, ja ovat mahtavia ihmisiä ja hyviä työntekijöitä, mutta itse en haluaisi siltä näyttää.
Ja tuo ylipaino taas... Kyllä normaalipainoinen huonoryhtinen harmaavarpunen on paljon surkeamman näköinen kuin ylipainoinen sopivasti laitettu hyväryhtinen itsevarma nainen! Paras ystäväni on reilusti ylipainoinen, mutta hänellä on taidokkaasti värjätyt hiukset, sopiva meikki ja hyvin valitut vaatteet, ja upeampaa ilmestystä saa hakea! Hän on työssään paljon esillä ja on kokonaisuudessaan niin karismaattinen ihminen, että kyllä pitää olla kieroutunut mieli, jos hänen kuulijansa vain miettivät, että hyi onpa läski.
Vaatteiden valinta on myös tosi tärkeä asia meille kaikille, vaikka itse olen normaalipainoinen, ei minulla ole täydellinen vartalo, joten valitsen vaatteita, jotka korostavat parhaita puoliani ja häivyttävät ongelmakohtia.
Sitten tuo "laittautuminen miehiä varten" alkaa olla jo aikansa elänyt näkemys... Tottakai haluan näyttää hyvältä niin oman mieheni kuin muidenkin miesten silmissä. Mutta niin myös naisten, esimerkiksi töissä suurin osa asiakkaistani on naisia. Tyyliini kuuluu olla huoliteltu, tosin ei tylsällä tavalla, vaan oikein valituilla väreillä ja yksityiskohdilla piristäen. Se ei liity mihinkään miesten miellyttämiseen, vaikka heterona toki en täysin vastakkaista sukupuolta halua unohtaa, sen verran pitää pilkettä silmäkulmasta löytyä. ;-)
...miesten... panostavan ulkonäköönsä, painoonsa ja hygieniaansa?
Tottakai panostetaan. Pitkässä parisuhteessa on erittäin tärkeää huolehtia itsestään, eikä vain toisen vuoksi vaan itsensä.
Ihan normaalia päivittäistä toimintaa vaikka välillä saattaa lomalla parta vähän kasvaa pituutta kun on vähän kesärenttu olo mutta hygienian hoito on sitäkin tärkeämpää, tarvittaessa useamman kerran päivässä suihkuun.
Treenata täytyy vähintään 5 kertaa viikossa. Ei kaikkien treenien tarvitse olla kauheita tuntien rääkkejä. Pääasia että tekee joka päivä vaikka jotain pientä eli lepopäivinä voi käydä aivan hyvin 30-60min kävelyllä, ei se ole mistään pois, paitsi minulta sohvalla löhöilystä ja television katselusta.
Kyllä, valitettavastikin, miehillä tuo visuaalinen puoli on tärkeä ja onhan se harmi jos vaimo pullahtaa kymmeniä kiloja, luulisi sen vaikuttavan seksihaluihinkin. Ei mekään valitettavasti mitään koneita olla. Luulisi toimivan samallalailla myös naisten haluihin jos mies levähtää ja rupsahtaa täysin.
Itse olen hoikka ja iho on hyvä,peseydyn kerran päivässä ja tukkani on yliharteiden,värjätty tosin. Nypin kulmakarvani ja rasvaan ihoni, mutta en koe silti olevan mitenkään siistin ja fressin näköinen jos en esim hiuksille tee mitään..pörrööntyvät,sojottavat joka suuntaan jne vaikka kuinka harjaisi..
kun ikää tulee, harva porskuttaa pelkällä luonnon kauneudella. Kun luonnollisesti ihminen- ja varsinkin nainen alkaa rapistua. Aika paljon saa tehdä elämäntapojen ja ulkonäön eteen, eikä siltikää säily pelkästään kauniina ja raikkaana. Onneksi on monenlaisia pikku nikseäjä kohentaa oloaan ja olemustaan. Pelkkä suihku ei siihen loputtomiin riitä:D
ite en meikkaa enkä värjää hiuksia, olen kuitenkin ihan nätti, mulla on suora nenä ja täydelliset hampaat. kuitenkin äitini on ottanut asiakseen mollata meikittömyyttäni "värjää hiuksesi, ovat niin värittömät" yms. muistaa joka kerran kun pari kertaa vuodessa tavataan niin mainita. myös puhelimitse aina silloin tällöin tämän erittäin tärkeän asian ottaa puheeksi.
miksi me naiset emme vois antaa toisillemme sen verran tilaa, että jokainen saisi näyttää siltä miltä näyttää meikkeineen, meikittömine kasvoineen, lyhhyine pitkine hiuksineen. niin kauan kun ei loukkaa toisiaan niin so what?
Käyn suihkussa kerran päivässä ja samoin vaihdan tietysti vaatteeni joka päivä. Ihoani hoidan pelkällä vesipesulla koska kaikki kokeilemani tuotteet vain pahentavat aknea, myös ns. kuivan ihon tuotteet. Niinpä naamassa on lähes aina muutama näppy, joskus enemmänkin.
Syön melko terveellisesti ja liikun, nukun aina klo 22-06 jne. eli elintavat kunnossa. Raskauksista on jäänyt lötkömpi vatsa koska jumppaaminen on tylsää ja raskausarpiakin löytyy. Tukka olisi värjäämättömänä vaaleanruskea ja taipuu miten sattuu jos sitä ei yhtään laita.
Eiköhän me suomalaiset naiset olla moni ihan tällaisia, jotain laittautumista tarvii jos haluaa oikeasti nätiltä näyttää, ja toisaalta täytyy sanoa että joidenkin kasvonpiirteistä ei saa nättejä vaikka mitä tekisi. Mutta hitot siitä, kyttää ja arvioi sinä kanssakulkijoita, minä nautin kesämaisemista mieluummin.
kun joku päivä peiliin katsoessani voisin vaan todeta että Wau! Pömppömahasta, selluliitista reisissä, parista ylimääräisestä kilosta välittämättä! Mutta ei, niin armollinen en taida tulla koskaan olemaan itselleni, en ollut silloin hoikkana, nuorena, kauniina, hyvä vartaloisenakaan. Aina oli jotain mitä piti hävetä. Tällaisiako me naiset ollaan. Muutosta kaivataan!!!
vietämme kesällä paljon aikaa suositulla mökkipaikkakunnalla, jossa useimmat naiset täyttää ap:n kriteerit; ei meikin häivää, monilla loman lopussa jo jonkinlainen juurikasvu, useimmat on normaalipainoisia. He eivät ole mitenkään erityisen raikkaan ja kauniin näköisiä, koska useimpien iho ei ole hehkeä ilman mitään meikkiä (varsinkaan kun ikää tulee) eikä tukka, joka on pesty saunassa ja jossa ei ole mitään kemikaaleja, todellakaan ole mitenkään edustava.
Anteeksi vaan ap, mut minulle tulee sinusta mieleen entinen poikaystäväni, joka oli niin tottunut katsomaan puunattuja ja laitettuja naisia, ettei enää tunnistanut sitä laittautumiseksi. Hän luuli, että minä (jolla kestovärjäykset ripsissä/kulmissa ja aina kevyt meikki, joka söin pillereitä että akneiho pysyi kunnossa, ja laitoin hiukset joka ikinen päivä) olin muka luonnonkaunis. :) Hän olisi varmaan saanut slaagin jos olisin tullut ekoille treffeille naama hirveissä finneissä, maantienvärinen tukka pelkällä ponnarilla ja ilman meikin häivää. Aivan sama vaikka oisin kuinka tullut juuri suihkusta.