Miksi joku sanoo olevansa kaikkiruokainen, jollei tosi asiassa sitä ole?
Ärsyttää!!! Meille tuli eilen ensimmäistä kertaa kylään uusi tuttavaperhe. Olin kysynyt etukäteen onko heillä jotain ruoka-ainerajoitteita ja vastattiin että he syövät kaikkea. Ruokapöydässä sitten selvisi, että toinen lapsista suostuu syömään vain hapankorppua ja ranskalaisia perunoita (kumpaakaan meillä ei ollut tarjolla) ja perheen äidillä oli mm. pähkinäallergia. Tietysti olin sitten tehnyt satay -kastiketta grillatun broilerin seuraksi ja jälkkärissäkin oli pähkinöitä. Sitten istuivat naama vääränä pöydässä kun ei ollut mitään heille kelpaavaa tarjolla.
Kommentit (3)
Uusi tuttavaperhe "naama vääränä"? Joopa joo.
maininnut kuin että on ronkeli. Kylässä yritetään aina syödä sitä mitä on tarjolla. Ton pähkinän saattoi unohtaa siksi, että kaikki eivät käytä pähkinöitä ruuanlaittoon, ne on vain naposteltavaa, joten ei ehkä tajunnut. Siis itse eivät tietenkään käytä, mutta on paljon muitakin, joilla pähkinä on vain naposteltava.
Jos ihmisellä on pähkinäallergia hän varmasti sen ilmoittaa. Eli joko koko juttu on paska provo tai vieraat ei tykänneet safkastasi ja keksivät allergiat.