Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetin noloa-äitini huusi anopilleni!

Vierailija
12.06.2011 |

Olen jo 30-vuotias kolmen lapsen äiti, joista nuorin on vauva. Mieheni tekee paljon töitä. Oma äitini asuu 200 km päässä ja on työelämässä. Anoppi taas asuu lähellä, eikä ole työelämässä, vaan vireä kotirouva.

No, äitini seurasi muutaman päivän, millaista arkeni on kolmen lapsen kanssa. Huom. EN itse ole mitään valittanut tai voivotellut. Äitini kysyi, kuinka usein anoppi auttaa lastenhoidossa. Sanoin miten asia on, eli aika harvoin anoppi ottaa isompia hoitoon, ehkä kerran neljässä kuukaudessa. Ja sanoin, että anopilla on usein ns. omia hommia, kuten nyt helteillä mattojen pesua ja muuta sellaista, ja kun alkuviikosta kysyin apua lastenhoidossa, niin anopille ei käynyt, kun halusi siivota kotonaan.

No tänään anoppi ja äitini tapasi. Äitini alkoi mesoamaan anopille, että miksi hän ei auta, vaikka on eläkeläinen. Anoppi oli ihan ihmeissään ja äitini antoi tulla täydeltä laidalta, vittuili anopille kuinka hän ainakin auttaisi enemmän jo asuisi lähellä, että eikö ole velvollisuus mummona auttaa, että eikö hän tiedä miten raskasta on pienten lasten kanssa jne. jne..

Käskin äitiäni ainakin 50 ketaa lopettamaan, mutta äitini huusi minun ohitse, että anna hän nyt sanoo suoraan miten asiat on.

Huhhuh. Tilanne päättyi siihen, että äitini lähti, anoppi meni kotiinsa ja minä menin lasten kanssa kotiin. Tapasimme siis kävelyllä päivällä.

Aivan hemmetin törkeää ja typerää äidiltäni puuttua asioihini, haukkua anoppia, VARSINKAAN KUN EN OLE MITÄÄN PUHUNUT ! Hän vaan teki omat johtopäätöksensä ja alkoi mesota että on huolissaan minun jaksamisesta.

MITÄ TEKISITTE? Sanoisitte? Anopille ja äidillenne, jos näin olisi käynyt?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa 200km vain käväistäkseen päiväkävelyllä kanssasi ja sen jälkeen palaa takaisin kotiinsa.

Vierailija
42/46 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun he aikuisina tarvitsevat apua? MITÄ perhe teille oikein merkitsee? : O

Aivan järkyttävää lukea, miten moni on valmis jättämään omat lapsensa pulaan sitten aikuisina. Tulee oikein paha mieli. : (

Onneksi meidän perheessämme toimii vastavuoroisuus,eikä KETÄÄN jätetä yksin, vaan kaikkia auttavat kaikkia voimiensa mukaan.

Itse ILMAN MUUTA aion osallistua tulevien lastenlasteni elämään. Omaa lihaa ja vertanihan he tulevat olemaan ja tiedän jo nyt, etten hylkää heitä tai omia lapsiani missään vaiheessa. Hirvittävä ajatuskin! Minun mummolani tulee olemaan avoin kaikille, jaksamiseni mukaan. : ) Rakkautta ei koskaan voi olla liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan, mutta miten kieroutunut arvomaailma on sellaisilla ihmisillä, jotka eivät auta aikuisia lapsiaan hädän tullen? MIKSI te edes hankitte niitä lapsia?

Koskaan ei ihmiskunnan historiassa ole lapsia hoidettu täysin ydinperheen voimin, ei siis koskaan, missään milloinkaan. Missä on yhteisöllisyys, rakkaus ja huolenpito? Jokainen vaan yksinään omissa ikälokeroissaan hoitamassa omat asiansa, niinkö?

Hirvittävä, kova ja kylmä arvomaailma, ei voi muuta sanoa. Puistattaa.

Vierailija
44/46 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi olet tehnyt liikaa lapsia jaksamiseesi nähden. Isovanhemmilla ei kyllä ole minkäänlaista velvollisuutta auttaa, jokainen vanhempi hoitaa oman jälkikasvunsa itse, kiva lisä sitten jos isovanhempio haluaa auttaa. Toinen juttu on se, että sun paskaa tuuria, että olet saanut laiskan anopin :D

Vierailija
45/46 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhden asian mulle opettanut, olen nyt 53vee ja se on se, että koskaan en toisten puolesta mene anteeksi pyytämään. Älä mene sinäkään, typerää. Sinä et huutanut etkä haukkunut, miksi sä pyytäisit jonkun puolesta anteeksi. Anna heidän sählätä välinsä miten haluavat, kumpikaan ei ole holhouksen alainen. Eli jatka niinkuin tähänkin asti äläkä sekoita soppaa pahemmaksi menemällä siihen sekaan.

Vierailija
46/46 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi olet tehnyt liikaa lapsia jaksamiseesi nähden. Isovanhemmilla ei kyllä ole minkäänlaista velvollisuutta auttaa, jokainen vanhempi hoitaa oman jälkikasvunsa itse, kiva lisä sitten jos isovanhempio haluaa auttaa. Toinen juttu on se, että sun paskaa tuuria, että olet saanut laiskan anopin :D