Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa mua häihin pukeutumisongelmassa.

Vierailija
11.06.2011 |

Minulla on äskettäin lapseni ristiäisiin ostettu valkoinen, polviin asti ylettyvä, olkaimeton mekko (sisters point) ja musta bolero, mustat legginssit.

Voinko käyttää samoja vaatteita miehen kaverin häissä?

Raskauskiloja on vielä 5kg enkä haluaisi taas ostaa uutta juhlapukua näillä mitoilla.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskesäjuhlavaatteisiin, eli ilmeisesti ei etiketin mukaan. Olisin lähinnä ollut vaivautunut, jos porukka olisi tullut näyttävissä iltapuvuissa paikalle. Minä kun en koskaan ole juhlavaatteissa viihtynyt - etenkään mekoissa. Valkoinen satiininen häämekko minulla oli, mutta malliltaan pelkistetty. Olen myös sanonut että jos saan kutsun häihin jossa kutsussa pyydetään pukeutumaan iltapukuun, niin jätän menemättä. Ei halua haaskata niin suurta määrää rahaa (pienistä tuloista) siihen, että saan viettää epämukavan päivän etiketin mukaisessa mekossa. Tuntuu niin pinnalliselta tuollaiset säännöt.

Ps. en ole koskaan pukeutunut juhlissa leggareihin vaikkakaan en halveksi niitä jotka niin tekevä. En myöskään pukeudu juhliin farkkuihin, enkä muutenkaan epäasiallisest.

Vierailija
22/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lähiömammojen oma juttu :)))) Ei taida Pariisissa tai Lontoossa naiset kulkea "kalsareissa" julkisesti. Suomalaiset rakastavat leggareitaan, kun niihin voi kätkeä valkoiset,pulleat ja ylipainoiset taikinajalkansa...

tai siis ainoastaan siellä, olen törmännyt näihin, jotaka pitävät leggingsejä jä tavallista t-paitaa (ei edes persustan peittävää). Ja kyse ei ollu mistään varhaisteineistä, joilla ei tarpeeksi tilannetajua. Eikä myöskään mistään wt-mammoista. Ihan normaaleja n 25v naisia. Ja leggarit olivat siellä mallia "suhteellisen transparentti" Ei siis jäänyt epäselväksi, mitä siellä leggareiden alla oli.

No tämä oli toissa kesänä, joten eiköhän Suomessa ole pahin ohi ensi kesään mennessä...

Ei tämä suomalaisten juttu ole tämä rakkaus leggareihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin mukaan pitkää iltapukua eli juhlapukua käytetään vain juhlavissa iltatilaisuuksissa, jotka alkavat klo 17:n jälkeen (muistaakseni, vai oliko se klo 18:n jälkeen) ja silloinkin vain, kun miehet pukeutuvat frakkiin tai tummaan pukuun. Naisen pukeutuminen noudattaa nimittäin aina miehen pukeutumista eikä päinvastoin.

Häät alkavat yleensä päivällä, jolloin ei iltapukuja käytetä. Iltapukuja on luonnollisesti myös lyhyitä, coctailmekon tyyppisiä. Nekään eivät periaatteessa kuulu päiväkäyttöön, vaikka niitä usein näkee päivähäissäkin vierailla.

Kesämekko esimerkiksi klo 14 alkavissa häissä on täysin korrekti asu.

Vierailija
24/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häihin leggareita tai valkoista mekkoa. Osta vaikka väripatruuna ja värjää se valkonen mekko, jos uskot ettei noitten kilojen kanssa tulee pitkään eleltyä.

Oman lapsen ristiäisissä voit olla vaikka bikineissä, emäntä asettaa pukukoodin. Morsian, hänen äitinsä tai anoppinsa tuskin on häissä leggareissa...

Vierailija
25/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen iltapuvunkin saa edullisesti, ja ne eivät todellakaan ole mitään epämukavia vaatteita! (Valinnan varaa on, niin hinnassa kun itse puvuissa vert. muissakin vaatteissa) Ja puvun voi aina myös vuokrata jos ei omaksi halua.

Kannattaa muistaa että klassisuus on se mikä toimii. Jackie Kennedy/Onassis muistetaan siitä että hän oli aina hyvin pukeutunut, ja hänen vaatteitaan voisi vielä tänäänkin pitää näyttämättä mauttomalta. Mutta jos mietitään esim. 80-luvun kuuminta muotia, niin eipä niissä vaatteissa enää kukaan esinny ja valokuvia ko. aikakaudelta piilotellaan.

Klassisuus on valtti, ostamalla em. vaatteita niitä voi käyttää vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Asusteilla sitten saa muutettua asua aina trendikkääksi, esim. klassinen pikkumusta : sillä menee kirjaimellisesti kaikkiin juhliin ja vaikka työvaatteenakin menee. Kaikki riippuu asusteista: millainen jakku/neule/bolero/huivi, millaiset korut, millaiset kengät, millaisen laukun, meikin, kamapuksen jne. asuun yhdistää.

Vierailija
26/45 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monet pitävät myös iltahäitä. Eli olen samaa mieltä kanssasi.

T. 42

Etiketin mukaan pitkää iltapukua eli juhlapukua käytetään vain juhlavissa iltatilaisuuksissa, jotka alkavat klo 17:n jälkeen (muistaakseni, vai oliko se klo 18:n jälkeen) ja silloinkin vain, kun miehet pukeutuvat frakkiin tai tummaan pukuun. Naisen pukeutuminen noudattaa nimittäin aina miehen pukeutumista eikä päinvastoin.

Häät alkavat yleensä päivällä, jolloin ei iltapukuja käytetä. Iltapukuja on luonnollisesti myös lyhyitä, coctailmekon tyyppisiä. Nekään eivät periaatteessa kuulu päiväkäyttöön, vaikka niitä usein näkee päivähäissäkin vierailla.

Kesämekko esimerkiksi klo 14 alkavissa häissä on täysin korrekti asu.

Vierailija
27/45 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten olen tyhmä :D

Joka tapauksessa en ole koskaan juhlavaatteissa viihtynyt, ja voitko uskoa että olin tyytyväinen kun yhtenä kesänä tuli kaikki kesän 4 juhlakutsua samalle päivälle? Häät, kahdet valmistujaiset ja rippijuhlat. Valittiin lähimmät valmistujaiset, ja onniteltiin muita muuten :)

Sen iltapuvunkin saa edullisesti, ja ne eivät todellakaan ole mitään epämukavia vaatteita! (Valinnan varaa on, niin hinnassa kun itse puvuissa vert. muissakin vaatteissa) Ja puvun voi aina myös vuokrata jos ei omaksi halua.

Kannattaa muistaa että klassisuus on se mikä toimii. Jackie Kennedy/Onassis muistetaan siitä että hän oli aina hyvin pukeutunut, ja hänen vaatteitaan voisi vielä tänäänkin pitää näyttämättä mauttomalta. Mutta jos mietitään esim. 80-luvun kuuminta muotia, niin eipä niissä vaatteissa enää kukaan esinny ja valokuvia ko. aikakaudelta piilotellaan.

Klassisuus on valtti, ostamalla em. vaatteita niitä voi käyttää vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Asusteilla sitten saa muutettua asua aina trendikkääksi, esim. klassinen pikkumusta : sillä menee kirjaimellisesti kaikkiin juhliin ja vaikka työvaatteenakin menee. Kaikki riippuu asusteista: millainen jakku/neule/bolero/huivi, millaiset korut, millaiset kengät, millaisen laukun, meikin, kamapuksen jne. asuun yhdistää.

Vierailija
28/45 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumma puku. Varsin sopimatonta avecin pukeutua leggarein ja arkiseen mekkoon. Jakkupuku on ok, tai pitkä juhla-asu. Hääthän jatkuvat pitkälle yöhön. Ihmetyttää oikeasti nämä arkisesti pukeutuvat naiset. Eikö ole ihanan juhlavaa pukeutuakin juhlan arvon mukaisesti. Häät ovat kuitenkin yksi suurimmista juhlista!

Vierailija
29/45 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts avioliittoon vihkimistä juhlistamaanhan se hääjuhla on, mutta tapoja juhlia on lukemattomia.

Vierailija
30/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä valkoista mekkoa vaikka naamioisin senniillä mustilla asusteilla?

Ne legginssit on sellaista sukkahousukangasta ja nilkkoihin asti. Sopi ihan hyvin sen mekon kanssa.

ap

Vierailija
31/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen vain morsiamelle valittavaksi. Leggarit ei ole juhla-asu, vaikka kuinka sukkahousukangasta (iuh). Osta vaikka kirpparilta joku kiva kesäinen mekko?

Vierailija
32/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin ei tulisi laittaa täysvalkoista (morsiamen väri) tai täysmustaa (suruväri). Jos et halua ostaa uutta niin saisitko kaverilta lainaksi tai vuokraa mekko, jos asut isommalla paikkakunnalla.

Vierailija
33/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen vain morsiamelle valittavaksi. Leggarit ei ole juhla-asu, vaikka kuinka sukkahousukangasta (iuh). Osta vaikka kirpparilta joku kiva kesäinen mekko?

Vierailija
34/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka toinen palstamamma tarjoaa legginsejä vaihtoehdoksi juhlapukeutumiseen, mutta ei suostu laittamaan sukkahousuja?

Ei leggareita eikä valkoista häihin. Kaupat on väärällään kesämekkoja, meet nyt vaan ostamaan jonkun rätin. Kai sä tänä kesänä muissakin kekkereissä käyt kuin yksissä häissä?

Vierailija
35/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsussa erikseen mainittiin, että viraiden toivotaan pukeutuvan joko mustaa tai valkoiseen :) Valkoista mäkään en laittaisi, edes naamioituna, mutta mustassa olen ollutkin usein häissä.

Vierailija
36/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko laittaa leggarit vai ei. Olin kuukausi sitten häissä, jossa vieraita noin 50. Muutamalla naisella / tytöllä oli juhlava satiinimekko, mutta muut juhlivat hameissa, juhlavissa paidoissa, tunikoissa, legginsseissä, kesämekoissa... Ennemminkin ne satiiniunelmat pistivät silmään sieltä joukosta :)

Vierailija
37/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ristiäisissä oli 5 noin 25v naista ja neljällä oli ihan trikoolegginssit mekon kanssa plus tietysti minä

Mahdatteko olla vähän "vanhemman" tyylin edustajia?

ap

Vierailija
38/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikinä laittaisi leggareita juhliin. Kotipöksyinä menee vaikka sitten mekon/tunikan kanssa, mutta juhlapukeutuminen erikseen, kunnioitusta silläkin juhlia ja järjestäjiä kohtaan.

Vierailija
39/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko laittaa leggarit vai ei. Olin kuukausi sitten häissä, jossa vieraita noin 50. Muutamalla naisella / tytöllä oli juhlava satiinimekko, mutta muut juhlivat hameissa, juhlavissa paidoissa, tunikoissa, legginsseissä, kesämekoissa... Ennemminkin ne satiiniunelmat pistivät silmään sieltä joukosta :)

miten pukeudutaan! Jos hääpari on rennoissa vaatteissa eli ei juhla-asuissa, voi juhlaväkikin pukeutua rennosti leggareihin ja tunikoihin. Jos hääparilla on juhlavat vaatteet (morsiamella hääpuku tai juhlapuku ja sulhasella puku tms), tulee juhlaväenkin pukeutua asianmukaisesti juhlaa (ja hääparia kunnioittaen). Vain juntti pukeutuu ali!!

Vierailija
40/45 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää se mekko sitten kait käydä ostamassa.. Joku sellainen mikä sopii myös lähtöpainon saavutettuani, ettei hukkaan mene.

ap