Olen menossa polttareihin tänään, miten selviän tästä hellepäivästä?
Polttareissa ollaan paljon ulkona, myös keskipäivän aikaan. Itse olen nämä hellepäivät pysynyt sisällä päivällä. Tää kuumuus on vaan minusta aivan liikaa.
Millä keinoin mä jaksaisin hyvin tämän päivän ja vielä yöhönkin saakka?
Polttarisankari on minun paras ystävä, joten haluiaisin olla mukana alusta loppuun ja vielä omana iloisena itsenäni, en nääntyneenä.. :/
Kommentit (5)
juo paljon vettä. Alkoholia ei kannata juoda päivällä vaan vasta illemmalla.
Olen nimittäin huono käyttämään sellaisia, mutta huivi löytyy niin täytyy kietaista se päähän!
Alkoholin kanssa saa tosiaan olla varovainen. Muutama siideri mulla on päivälle varattuna, täytyy juoda ne hiljakseen ja paljon vettä tms. päälle..
Kiitos teille!
ap
Pitää juoda, pari desiä joka tunti. Samalla pitää huolehtia, että saa jotain suolaista koko ajan. Hätärinä esim. salmiakki tai suolapähkinä käyvät hyvin.
Pidä hattua/huivia päässä koko ajan. Sillä on tosi iso vaikutus.
Kannattaa pukeutua peittävästi ohuisiin vaaleisiin pellava/silkkivaatteisiin jos on vaihtoehtona. Kaikista kuuminta on silloin kun aurinko porottaa suoraan iholle.
ja tämä on hyvä viilennysniksi: kun käyt vessassa valuta jääkylmää vettä reippaasti, parin minuutin ajan ranteille (valtimon puolelle).
JOS se huivi alkaa tuntua tukalalta, riisu se, ihminen hikoilee paljon pään kautta ja lämpöä haihtuu. Hattu olisi ilmavampi ja hatun lieri suojaisi kasvoja. Mutta ennenkaikkea, seuraa tuntemuksiasi ja toimi niiden mukaan ja pidä hauskaa! :)
Viileät valkoiset suojaavat vaatteet. Eipä siinä juuri muuta ole, mitä voi tehdä!