Joulu täysin pilalla. 6v käyttäytynyt muutamia viikkoja niin ilkeästi että
harkitsen joululahjjen jaon peruutusta. eli käytännössä joulun peruutusta.
on ptkinut lyönyt haukkunut uhkailla tappamisilla jne jne päivittäin minua, äitiäni ja veljeään. kiukutellut todenteolla. ostin tänäänkin meille uuden joulu dvd:n josta ajattelin lasten ilahtuvan. mitä viellä. 6v muksi minua koko elokuvan ajan ja mikään ei auttanut. pilasi meidän kaikkien hetken.
en tiedä mistä nuo tappamiset ja uolemiset ovat nyt yhtä äkkiä tulleet kuvioihin. sillä niistä emme puhu kotona. tms.
minulla kuoli tänään joulumieli ja odotus totaalisesti. peruin jo sovitun joulunvieton mummolassa ja voi olla etten hanki kotiinkaan mitään jouluruokia. en vain jaksa enää. minulla on ihan hirveä olo. mitä olen tehnyt väärin..:((
kaikkeni olen yrittänyt ostanut ja kantanut mutta tuo suuri kittämättömyys minkä lapseltani olen saanut tämän talven aikana on tappanut minussa kaiken sen mistä välitän enää jotta jaksaisin rakentaa sille samalle lapselle vieläpä joulua.
lahjat on ostettu jo kuukausia sitten valmiiksi mutta ennemmin antaisin ne tällä hetkellä vaikka SPR:lle
Kommentit (69)
Minäkin saatana ymmärsin niiden sossujen ohjeet jo lapsena, äiti ei. Oisinpa joutunut lastenkotiin niin ois ollut joku mahdollisuus elämään.
Milloin se menee jakeluun, että mun hermot meni kun näin miten tyhmä ihminen se on, ja päälle kaatoi kaikki omat skeidansa ja projisoi minkä ehti. Epäreilu, sadistinen ja tyhmä ihminen. Teille muille pullantuoksuinen mummeli, kun ette vissiin joutuneet sen kynsiin. Mä olen vielä hemmoteltu, kun olin äidin pakkomielteiden kohde :) sori siitä! Aika monta kertaa pyysin sitä menemään pois, ihan turhaan olette kateellisia "huomiosta".
Ehkä hänellä on jo vauvakuume? Minulla oli tuon ikäisenä ja se koetteli kärsivällisyyttä.
Mä en ole tyhmä, enkä autistinen. Olin jo lapsena fiksumpi ku toi mädäntynyt, valehteleva skitso.
Komenna lasta, ei tuosta hyvää seuraa että antaa lapsen muksia, kun huono käytös alkaa, lapsi ei katso sitä leffaa, ota syliin rauhoittuu ja pidä niin kauan siinä että on valmis pyytää anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että meillä tuota uhmakasta käytöstä on jatkunut jo ainakin vuoden, tyttö nyt 6,5 v. Ymmärrän siis kyllä että on todella rasittavaa kun lapsi on jostain syystä koko ajan tyytymätön vaikka mitä tekisi. Kiukuttelee, nimittelee, meillä myös itkee ja huutaa ihan mitättömistä asioista, yrittää määräillä aikuisia eikä kestä määräyksiä itse ollenkaan. Olen lohduttautunut sillä että ilmeisesti kuuluu ikään ja menee aikanaan ohi. Kaikilla tätä eskariuhmaa ei ilmeisesti näin voimakkaasti ilmene.
Kaikista rasittavinta on tosiaan se miten alentavasti usein puhuu minulle, omalle äidilleen, ja suorastaan kulkee nokka pystyssä täällä kotona.
Tärkeintä on muistaa itse pysyä aikuisena. Ja jos oikein huonosti käyttäytyy niin mm. useamman päivän tietokone kielto tms. on paikallaan ja usein myös tepsii ainakin joksikin aikaa.
Kuuluu ikään , koulun alettua lapsi sitten alkaakin kehittyä yllättävän nopeasti, jo ensimmäisen luokan aikana lapsi yleensä oppii itsenäisesti kävelemään koulumatkat ja pystyy olemaan jonkin aikaa yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Komenna lasta, ei tuosta hyvää seuraa että antaa lapsen muksia, kun huono käytös alkaa, lapsi ei katso sitä leffaa, ota syliin rauhoittuu ja pidä niin kauan siinä että on valmis pyytää anteeksi.
Olisko toi sun mielestä ok, jos olisit epätoivoinen ja ahdistunut? Miksi lapsia voi kohdella noin, voisko joku joskus miettiä, että oisko vika edes osittain äidissä? Vapaudenriusto ei tunnu kauheen hyvältä, eikä suunniltaan mennyt, paskasti kasvatettu lapsi ymmärrä mitään anteekspyytämisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tän ohjeen varmasti saa myös sieltä perheneuvolasta kun lähtee apua pyytää. 6v on vielä pieni. Ja se kasvatus mikä on jäänyt tekemättä pitäisi tehdä mielellään mahdollisimman pian. Lapsi jolle ei ole mitään rajoja pidetty varmasti niitä oikeuksia hakee siihen malliin että näitä kiinnipitoja aluksi tulee. Mutta se on vaan välivaihe siihen että lapsi alkaa uskoa kun häntä käsketään rauhoittumaan. Fyysinen väkivalta on myös lapsen käyttämänä ehdottomasti kielletty.
Jos masennut vakavasti tai tapahtuu jotain mikä sun ikätasolla aiheuttaisi ymmärrettävän raivopaniikin, niin pyydätkö päästä lepositeisiin ja hoet anteeksipyyntöjä?
Miten te oikeen ajattelette, että nää teidän lapset kasvaa? Kannattaisko yrittää ymmärtää edes perusteet ihmisen psyykeen toiminnasta? Ei varmaan, aiheuttaisitte vaan lisää vahinkoa kun olette niin tyhmiä luuskia.
Päiväkodissa sitä väkivaltaa ja huonoa käytöstä viimeistään oppii. Nyt vaan jämerät otteet käyttöön että niin ei sovi toimia kenenkään kanssa.
ALOITUS ON VUODELTA 2009, PÖSILÖT!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän ohjeen varmasti saa myös sieltä perheneuvolasta kun lähtee apua pyytää. 6v on vielä pieni. Ja se kasvatus mikä on jäänyt tekemättä pitäisi tehdä mielellään mahdollisimman pian. Lapsi jolle ei ole mitään rajoja pidetty varmasti niitä oikeuksia hakee siihen malliin että näitä kiinnipitoja aluksi tulee. Mutta se on vaan välivaihe siihen että lapsi alkaa uskoa kun häntä käsketään rauhoittumaan. Fyysinen väkivalta on myös lapsen käyttämänä ehdottomasti kielletty.
Ootko varma, että erotat tavallisen oikeuksien hakemisen adekvaatista reaktiosta äidin mielisairauteen?
Oikein pistää lapsi "kantamaan vastuuta" kun sekoilu johtuu äidin käytöksestä? Todella tyhmätkin ihmiset osaa peitellä käytöstään muiden läsnäollessa, se ei vielä todista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko toi sun mielestä ok, jos olisit epätoivoinen ja ahdistunut? Miksi lapsia voi kohdella noin, voisko joku joskus miettiä, että oisko vika edes osittain äidissä? Vapaudenriusto ei tunnu kauheen hyvältä, eikä suunniltaan mennyt, paskasti kasvatettu lapsi ymmärrä mitään anteekspyytämisiä.
6v kyllä ymmärtää hyvin mitä saa tehdä ja mitä ei. Ensi vuonna viimeistään lähtee kouluun! Pitää olla todellakin jotain kehitysviivettä jos ei ymmärrä että toisia edes äitiä ei potkita. Kuka edes antaa lapsen näin tehdä koko elokuvan ajan. Siksipä se kiinnipito on oikein hyvä aloitus, tähän kaikkeen kurittomuuteen.
Anteeksi pyyntö voi olla myös esim halaus jos lapsi ei osaa puhua.
No,oisinpa onnistunut kantamaan vastuuta ja oppimaan nielemään tuskani ja olemaan reagoimatta, niin olisi ollut edes yksi aikuinen meidän huushollissa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6v kyllä ymmärtää hyvin mitä saa tehdä ja mitä ei. Ensi vuonna viimeistään lähtee kouluun! Pitää olla todellakin jotain kehitysviivettä jos ei ymmärrä että toisia edes äitiä ei potkita. Kuka edes antaa lapsen näin tehdä koko elokuvan ajan. Siksipä se kiinnipito on oikein hyvä al
Luitko koko viestiä, tai sisäistitkö? Sisälsi perusteet väitteelleni, että ei ymmärrä. Kaoottinen tilanne, epäjohdonmukainen kasvatus ja lapsen pitäis pyytää anteeksi omaa tunteenpurkaustaan? Kun edes äiti ei pysty? Tiedätkö sä yhtään millaista on elää sellaisen vanhemman kanssa, joka ei itse aikuistunut koskaan? Miten sä kasvat siinä?
Äitihulluko täällä riehuu? Luulin, että mielenvikaisuutesi oli jo paranemaan päin, kun ei ole aikoihin näkynyt.
Kertoo hyvin paljon äidistä joka syyttää 6 vuotiasta pikkulasta joulun pilaamisesta
Kun äidiltä puuttuu ymmärrys syy-seuraussuhteista, puuttuu kaikki johdonmukaisuus ajattelusta ja toiminnasta, on tyhmä kuin saapas, ja vielä mielisairas siihen päälle, niin onko oireilu joku ihme? Miksi se on teille yhtä kuin minun persoonallisuus?