Lue keskustelun säännöt.
Kotona riidellään mikä avuksi?
10.06.2011 |
oon murrosikänen tyttö ja mun kotona huudetaan jatkuvasti tää ei oo nyt mikään semmoi läppä aihe vaa iha totta. Vanhemmat on aina ollu yhessä ja viimesinä vuosina ne on alkanu vähitellen riitelemään ja huutamaan keskenään niin paljo että on jopa paha olla kotona. oon yrittäny puhua että voisko ne jotenki muuttaa tilannetta ja nykysin pelkään jopa huutavia aikuisia.
Kommentit (2)
meillä kotona menee sillain et ne on jo eronnu pariikiin kertaan ja sit äiti aina ottaa iskän takasin vaikka tietää et siin tapahtuu taas samalla lailla ja se on kamalaa ku vaa näkee ku iskä huuta äitelle ja se ei kuitenkaa oo tehny mitään pahaa
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Aloimme riidella miehen kanssa enemmän ja enemmän, ja jossain vaiheessa tajusin, että vaikka lapset ovat teinejä, eivätkä näkyvästi reagoi, he ovat samoja lapsia jotka pienenä itkisivät huoneissaan ja olisivat tosi järkyttyneitä yhdestäkin huutoriidasta. Ei sellainen ole ok, eikä myöskään painostava ilmapiiri kotona. Ei vanhempia kuulu nähdä ja kuulla sellaisena. Yhtä kauheaa se on teinille kuin 4-vuotiaallekin.
Itse tajusin, että tästä ei tule mitään (toki riitojen syytkin vaikuttivat asiaan, miehen toiminta oli täysin itsekästä ja ajattelematonta), ja toivon että vanhempasikin tajuaisivat, ettei noin kuulu elää, että huutoriitely on ihan normaali kuvio.
En osaa varsinaisesti neuvoa, mitä sinun pitäisi tehdä, aikuisiin voi olla vaikea vaikuttaa. Voithan ehdottaa eroa heille, että et halua kuunnella riitoja enää, toivon että eroatte, että elämä olisi rauhallista. Ehkä he siitä tajuaisivat joko lopettaa lasten kuullen tappelun tai erota...