Epileptikoita pelkäävä hammaslääkäri
Olen nyt muutaman kerran käynyt hammaslääkärillä joka mitä ilmeisimmin pelkää aivan kuollakseen epileptikoita, joka kerta kysyy että eikö mulla ole mitään kohtauksia laukaisevaa lääkettä mukana (ruisketta tms.), jos vaikka sattuisi kohtaus iskemään. Hei haloo, olen 15 vuoden aikana saanut kokonaiset 3 kohtausta, ja kaikki ne jossain epätavallisessa tilanteessa (valvoneena tms.). Onko ihan normaalia pelätä noin?
Kommentit (6)
Voisin kuvitella että epileptikot saa keskimääräistä useammin kohtauksia hammaslääkärissä, epätavallinen asento, kirkas valaistus ym. Ehka haluaa vain varautua tähän?
Voisin kuvitella että epileptikot saa keskimääräistä useammin kohtauksia hammaslääkärissä, epätavallinen asento, kirkas valaistus ym. Ehka haluaa vain varautua tähän?
kysyi ihan sen takia, että jos saat kohtauksen niin osaa antaa sen lääkkeen, jos olet kertonut missä se on ja antanut luvan lääkitsemiseesi.
Tottakai lääkärin pitää tietää mitä sulle pitää tehdä jos tulee kohtaus. Ja sinun velvollisuus on huolehtia lääkkeistä, ei kenenkään muun.
Esim. skitsoilta, jos vaikka sattuvat saamaan jonkun kohtauksen, että mistä taskusta hammaslääkäri voisi ne lääkkeet sitten kaivaa? Tai kaikilta mummoilta, että onhan nitrot mukana?
ja hänellä itselläänhän niitä kohtauksia laukaisevia lääkkeitä pitäisi olla... eikös tavalliset pamilääkkeetkin pitäisi vähän auttaa relaksoitumaan? En ole itse kokenut tuommoista kohtelua hammaslääkäreiltä, epileptikkona.