Me ei olla uskovaisia ( ei kuuluta edes kirkkoon)
mutta pojan mummu kuuluu ja tuputtaa sitä asiaa joka hemmetin käänteessä hänelle! Olen sanonut,että saa puhua jumalasta ja jeesuksesta,muttei mitään pelottavaa ja kaikki pitää olla muodossa "minun mielestäni" tai "minä uskon niin"..
Nyt kaiken huippuna oli sanonut,että joutuu helvettiin jos ei usko!!!Poika on nyt ihan paniikissa,kun me ei käydä kirkossa tms. Mä olen yrittänyt selittää sitä,että voi ihmiset muutenkin olla kilttejä ja käyttäytyä, kun että pitäisi pelätä jumalan vihaa..USKOMATONTA!
Kommentit (11)
Me ei kuuluta kirkkoon, mutta yleissivistyksen takia on tietenkin eri uskonnoista hyvä tietää. Mutta jos homma menee uskonnon tuputtamiseksi tai vielä pahempaa, pelotteluksi, en tosiaan hyväksyisi. Pidä oman lapsesi puolia ja koita keskustella rakentavasti aiheesta mummon kanssa. Ja koita painottaa lapsellesi ettei mitään hätää ole, että jotkut vain uskoo noin, ihan kuin toiset uskovat muuttuvansa eläimeksi kuoleman jälkeen tms.
uskova!
Kirkkohan pelotteli ihmisiä ennen helvetintulella ja sitä tekee mielestäni vielä nämä kirkkoon kuuluvat monet lahkot.
Kukapa meistä pyytäisi vesipisaraa helvetinlieskoissa palaessaan? Kyllä sinne pyydettäisiin letku suoraan järvestä! Ja mitä tuli tekee -se polttaa kaiken altaan, siis poroksi! Eikö? Monet muut seikat samasta asiasta todistavat asian olevan vertaus ikuisesta kuolemasta. Kysykää J-todistajilta asiaa kun ovellenne tulevat. Näyttävät Raamatustanne asian.
Minusta sinun kuuluisi laittaa mummu nyt ruotuun ja nopeasti. Nuo pelot ja painajaiset mitä lapsesi saa on pelottavia. Sitäpaitsi mummu on ilkeä kun lapsen kautta yrittää vaikuttaa teihin. lueppa omasta Raamatustasi 1.Joh. 4:8. Siinä näet, että Jumala on rakkaus. Tämä ominaisuus ei salli kidutettavan ketään ikuisesti helvetin tulessa. Jumalaa verrataan myös isään, tekisikö rakastava isä niin?????? Nyt pärjäät:)
useita kertoja sanoa,ettei mene kertomaan muutakun pintaraapaisua uskonasioista ( jos ihan pakko jotain sellaista jauhaa..).Itselläni ei ole mitään uskovaisia vastaan,vaan tuo lapsen pelottelu menee jo liian pitkälle. Täytyy varmaan ottaa hieman hajurakoa mummuun,kun ei muuten näytä tajuavan. Minulla ei ole tapana alkaa riehumaan,vaan haluan hoitaa asiat rauhallisesti.
Muuten ihana mummu,mutta päässä taitaa hieman viirata. Ap
toisaalta uskovaisena ymmärrän mummoakin, haluaisi niin kovin että olisitte uskovaisia. Mutta se on jokaisen henk.koht.asia, ketään ei pitäisi yrittää käännyttää pelottelulla. Ikuista kidutushelvettiä ei todellakaan ole raamatun mukaan edes olemassa, sen pelossa ei kenenkään tarvitse olla kristitty!
jossa aikuisena ei haluta tietää uskonnosta mitään. Lapsille kannattaa korostaa uskonnon lempeää puolta. Ei kai ne lapset helvettiin joudu muutenkaan.
Minulle on opetettu että Jumala on rakkaus.
Hänen luokseen saa kaikki mennä, ei käännytetä pois.
Jokasella on oma uskonsa.
Minusta lapselle kannattaa puhua asioista. Jättää mummu omaan arvoonsa mesoamisen kanssa. Lastasi voit tukea; ihan rauhassa.
Kerro lapselle että joku uskoo niinkuin mummo ja vaikka Martta- muori taas toisin, sinä et usko ja lapsi saa tutustua asiaan ja uskoa omalla tavallaan.
Ei Jumalaa tartte pelätä. Jumalahan pelastaa. :)
järkyttävä osa uskontojen oppia. Sitä ei ole raamatun mukaan olemassa. Helvetti tarkoittaa ikuista kuolemaa, eroa Jumalasta. Ja sehän on reilua. Silloin ihmisellä on valinnanvapaus; uskot; pääset taivaaseen, et usko; kuoleman jälkeen ei ole mitään. Harva ei uskova edes paratiisiin Jumalaa palvelemaan haluaisi. Tulihelvettiin uskovien usko on verrattavissa kommunismiin, sinua rangaistaan jos olet toisinajattelija, tosin kommunismissa rangaistiin jo tässä elämässä. Jumala on kuitenkin rakkaus.
erosi kirkosta aikoja sitten on se,että suurin osa TUNTEMISTANI uskovaisista on todella tekopyhää sakkia pappia myöten. Heillä tuntuu olevan varaa arvostella kaikkia!
erosi kirkosta aikoja sitten on se,että suurin osa TUNTEMISTANI uskovaisista on todella tekopyhää sakkia pappia myöten. Heillä tuntuu olevan varaa arvostella kaikkia!
koskaan pettyä. Usko Jeesukseen, vaikka et uskoisikaan siihen tuntemaasi pappiin...
nimikristityt on jotenkin karseita. Ne luulee olevansa turvassa kun nimi kirkonkirjoissa tietämättä, että Raamattu opettaa aivan muuta.
1. JOH. 5:3 sanoo asian suoraan.
Erosin heti kirkosta kun tajusin nämä asiat. Kylläkin luen Raamattua ahkerasti ja uskon lujasti Raamatun hienoihin lupauksiin:)
ja parastanne haluaa.