ahdistaa ja masentaa ja vituttaa!!!
Koko elämä päin mäntyä. Kaikki valinnat ihan paskoja elämässä. Missään en ole hyvä ja mistään en saa tyydytystä. Kuolemaa mietin välillä. Lasten takia vaan jaksan. Kun jostain saisikin elämänhalun ja sen mikä tekee onnelliseksi. =(
Kommentit (30)
Kun on ihan hukassa yleensä ja mikään ei ole hyvä ja missään ei viihdy kuin jonkun aikaa? Kertokaa viisaammat että miten sen paikkansa maailmassa löytää? KUn en löydä itselleni kuin mustaa ja synkkyyttä ja harmautta. Siinä on minun paikkani ilmeisesti. Helvetissä.
ap
Eli luopuisin päästämästä tommosia ajatuksia elämääni. Lopettaisin ajattelun kokonaan ja rupeisin tekemään asioita ja alkaisin osallistua juttuihin. Ei ole mikään pakko ajatella (tommosia). Se on ihan valinta- ja asennejuttu.
Ala pitää päiväkirjaa. Laita nettiin vaikka joku ketju anonyymisti, jossa pidät sitä päiväkirjaasi. Kirjoita ketjun otsikko ylös, jotta googlella löydät sen jos se katoaa näkyvistä. Näitä palstojan on muitakin kuin tämä, tässä jotakin: suomi24, kaksplus, meidän perhe, tukinet.net, taimi ry (kaksi viimeksimainittua ovat mt-palstoja mutta ihan toimivia ja varsinkin tähän tarkoitukseen). Jos sulla on joku ketju niin minäkin voin sitä käydä kurkkimassa. Kiinnostaa miten mt-ongelmaiset kamppailee ja selviää.
Sitten kirjoitat sinne palstalle kaikki ne asiat, joita nyt kannat sisälläsi ja mietit. Sillä ne on sitten käsitelty ja luultavasti saat paljon vertaistukea menemättä yhtään minnekään kodistasi.
Sitten laitat itsellesi CVn. Tiedätkö minkälainen tuollainen ansioluettelo on? Kirjaat siihen kaiken koulutuksesi, työkokemuksesi ja harrastuksesi. Tee oikein tarkka ja hyvä. Sinulla on hyötyä siitä koko elämän ajaksi. Sitten kun olet tehnyt sen otat yhteyttä työvoimatoimistoon ja hakeudut työvoimaneuvojalle tms eEn tiedä miksi sellaista kutsutaan). Häneltä pyydät päästä ammatinvalintatesteihin, jotta selvittävät minkälaiset ammatit voisivat sinulle sopia.
Sitten pohdiskelet näitä asioita etkä mitään musta-synkkä-harmaa-MÖSSÖÄ!
Tässä on sulle puuhaa joksikin aikaa. Kun olet tämän tehnyt, niin sitten palaat asiaan tänne palstalle ja kerrot miten meni. Vedät googlesta tämän ketjun esille uudestaan. Ja joka päivä voit täälläkin käydä ja pitää sitä päiväkirjaa täällä.
Tule nyt ihmeessä kertomaan tänne ketjuun, että missä sitä päiväkirjaa sitten loppujen lopuksi pidät vakituisesti. Noille muille palstoille voit hyvinkin käydä tekemässä kaikenlaisia aloituksia ajatuksista, joita mieleesi tulee. Parempi kun teet aloituksia kuin että tulet höperöksi siellä mökissäsi.
Päivä alkaa hyvillä aamukahveilla ja sitten se jatkuu rutiineilla.
Ei sitä mielialaa kannata miettiä. Jos mäkin alkaisin miettiä jotain mielialaa niin eihän siitä mitään tulisi.
Haluatteko koko ajan jotain KICKSEJÄ vai ja jotain nousuhumalaa tai huumeita? Sitäkö se on? Ei sellaiset kuulu normaaliin elämään.
Syökää terveellisesti ja menkää lenkille ja lopettakaa jossain mielialatarkasteluissa rypeminen!
siis että sinulla ei ole mitään mielialoja? Oletko koskaan surullinen? Eroaako se jotenkin normaalista olotilastasi? Jos, niin normaali mielialasi on hyvä. Masentuneena se ei ole hyvä ja sen kyllä huomaisit itsekin. Ei sitä mielialaa tartte miettiäkään jos ei mikään vaivaa, silloin sitä vain elää. Mutta et ole muita parempi ihminen vain sillä, että mielialasi on suurimman osan aikaa hyvä. Sitä masentunutkin tavoittelee eikä mitään maniaa, jonka sinä taas sekoitat normaaliin mielialaan noilla kikseillä ja huumeilla.
Mieliala on asennekysymys! Itsensä voi kasvattaa tässä mielialaasiassa. Jos aina valitetaan kaikesta niin se on sitten tollasta mössöä. Ja jotkut valitaa aina vaan.
En kuitenkaan ihan ymmärtänyt tätä viimistä vastausta.
Viimeinen vastaaja - olitko muuten ap?
Mieliala on asennekysymys! Itsensä voi kasvattaa tässä mielialaasiassa. Jos aina valitetaan kaikesta niin se on sitten tollasta mössöä. Ja jotkut valitaa aina vaan.
En kuitenkaan ihan ymmärtänyt tätä viimistä vastausta.
Viimeinen vastaaja - olitko muuten ap?
oman mielialan voisi muuttaa järjellä hyväksi niin luuletko että kaikki ihmiset eivät tekisi niin?? En ole ap, siis viimeisin vastaaja. Jos ei ole mitään tietoa mielialaongelmista niin ei kannata kommentoida, teet vain itsesi naurettavaksi.
Olen "parantanut" kolme masentunutta mielialapotilasta parissa vuodessa, jotka sairaanhoito on tuominnut olemaan elämänsä mielisairaspotilaita!
Olen kokenut kuolemaa, itsemurhan, alkoholismin, kroonista sairautta ja avioeroja kuten myös työttömyyttä, rahattomuutta, sossuluukkua, syrjäytymistä ja yksinäisyyttä läheisyydessäni jne, joten jotakin ymmärrän. Ja tällaisten ihmisten kanssa itsekin elän ja se on osa omaa elämääni.
Tämä nykypäivän mt-hoito ja tämä yhteiskunta luo tällä hetkellä mt-ongelmaisia ihan potenseissa! Kaikki on muka hoidettavissa lääkkeillä. Ei todellakaan ole! Sellainen hoitomuoto vallitsee ja muuhun tuskin panostetaan. Lääkkeet myös tuhoavat ihmisiä. Tällaiselle on laitettava stoppi!
Olen "parantanut" kolme masentunutta mielialapotilasta parissa vuodessa, jotka sairaanhoito on tuominnut olemaan elämänsä mielisairaspotilaita!
Olen kokenut kuolemaa, itsemurhan, alkoholismin, kroonista sairautta ja avioeroja kuten myös työttömyyttä, rahattomuutta, sossuluukkua, syrjäytymistä ja yksinäisyyttä läheisyydessäni jne, joten jotakin ymmärrän. Ja tällaisten ihmisten kanssa itsekin elän ja se on osa omaa elämääni.
Tämä nykypäivän mt-hoito ja tämä yhteiskunta luo tällä hetkellä mt-ongelmaisia ihan potenseissa! Kaikki on muka hoidettavissa lääkkeillä. Ei todellakaan ole! Sellainen hoitomuoto vallitsee ja muuhun tuskin panostetaan. Lääkkeet myös tuhoavat ihmisiä. Tällaiselle on laitettava stoppi!
olet parantanut jos ainoa vinkkisi on, että älä mieti mielialaasi?
Siitä piristyy kummasti :D
nimimerkillä "entinen juoppo, joka juoksee nyt sitten maratooneja ;D
Minä vetäisin ranteet auki, jos pitäisi juosta. Sitten olisi elämä pelkkää kurjuutta.
Jatkaa te muut tätä ketjua. Mä lähden nyt rantaan iltakävelylle. Luultavasti mulla ei ole teille enempää annettavaa. Mulle riittää että olen suomalaisessa yhteiskunnassa parantanut kolme keski-ikäistä mt-ongelmaista miestä ja omat jutut.
Hyvää illanjatkoa!
Mitkä vastaukset olivat muuten Ap:ltä?
Ei sitä mielialaa kannata miettiä. Jos mäkin alkaisin miettiä jotain mielialaa niin eihän siitä mitään tulisi.
Haluatteko koko ajan jotain KICKSEJÄ vai ja jotain nousuhumalaa tai huumeita? Sitäkö se on? Ei sellaiset kuulu normaaliin elämään.
Syökää terveellisesti ja menkää lenkille ja lopettakaa jossain mielialatarkasteluissa rypeminen!
Masentunut haluaa vain, että ei haluaisi tappaa itseään joka hetki, vana tuntisi olonsa NORMAALIKSI.
Pelkään kuolemaa ja sitä hetkeä kun tajuaa kuolevansa. En ihannoi kuolemaa. Se on pelastuksenikin osittain.
Minun heikkouteni on se että ryhmässä tunnen itseni ulkopuoliseksi ja oudoksi. Ja minulla on tunne että yhdistän tavallaan muita ryhmässä olevia toisiinsa ja he parantuvat. Siis tunnen itseni heikoksi. Sitten ryhmässä en uskalla sanoa omia mielipiteitäni tai sanon ne väärin kun myöhemmin mietin mitä tuli sanottua. Haluan vaan tästä tunteesta eroon ja haluan kuulua jonnekin ryhmään.
ap
Have you been drinking a lot of alcohol. A little is okey, but not much.
No, I haven't been drinking today. The sun is shining but I don't care, it's too hot and I have periods so I can't go swimming. But maybe tomorrow it's better day and future! I hope so..
Opiskeluissa ja töissä on opiskelu- ja työkaverit. Ei sielläkään luuhata missään ryhmissä. Ei kait ihminen mikään laumaeläin ole.
Mistä ryhmistä siis oikein puhut? Joistakin mt-hoidon ryhmistäkö? UNOHDA! Äläkä tätäkään mieti! Pari ystävää on tietenkin kiva olla. Onko sulla? Se riittää.
Sukulaiseni myös masentui ja olisi saanut lääkityksen. Kokeili kuitenkin vaihtoehtolääkintää ja on OK jo monta vuotta!!!!
Ehkäpä sinunkin kannattaisi kävästä vaihtoehtolääkärillä kuulemassa mitä hän sinulle suosittelee ihan jo itsesi ja lastesi takia:)
---Missään en ole edes erityisen hyvä. Olen vaan keskivertoa kaikessa. jos sitäkään. ap
[/quote]
Voi herttinen sentään nyt se suu suppuun ja heti:) Sithän sä olet vaan tavallinen kuten me 80% suomalaisista.
Se on parasta et on vaan tavallinen. Tavallinen osaa nauttia tavallisista asioista, elää tavallista elämää, on tavallisen onnellinen ja vain tavalliset huoletkin.
Ja katsoppa miten me tavaliset ihmiset ollaan saatu aikaseksi? Maailman paras maa kohta joka asiassa!!:) No kai ne erikoisetkin on vähän avittaneet!!
Mites jos aloittaisit arvomaailmasi kohdalleen palauttamisen:) Suukkoja lapsillesi!
Siitä piristyy kummasti :D
nimimerkillä "entinen juoppo, joka juoksee nyt sitten maratooneja ;D
Jos sinusta on jo pitkään tuntunut tuolta, ei kuulosta siltä, että omin nokkinesi tuosta tokenisit. Hae ihmeessä apua, mielialalääkkitys alkaa tehota jo muutamassa viikossa.