Kamalin paikka jossa olet asunut?
Kommentit (208)
Espoon Suvela ja Lahden Liipola.
Helsinki, Herttoniemi, Nuorisosäätiön asunto Hiihtäjäntie 7.
Jos lapsesi tai sinä olet etsimässä edullista vuokra-asuntoa niin tuossa olisi. Mutta... sekakäyttäjiä, bileet ja möykkä 24/7, pieniä koppeja, karu ja turvaton paikka.
Tässä talossa on ovimies/vartijat aina paikalla. Poliisit suhaavat hakemaan ihmisiä, käytävillä on panssari ovia jotka voidaan tarvittaessa laittaa kiinni että saadaan rähinöitsijät pidettyä yhdessä "sektorissa" taloa.
Tällä kyseisellä talolla oli joku älytön lempinimikin. Muutin siis opiskelujen takia tänne (olen muuttanut jo muualle) ja halpa vuokra ja metroaseman läheisyys houkutteli. En suosittele.
Oon asunut niin kivoissa paikoissa ja kämpissä, että joudun sanomaan kokemukseni Helsingin Kruununhaasta. Alue oli mulle aivan liian "hiljainen", mutta kämppä jossa asuin ei lähelläkään sitä, naapurit oli yhtä helvettiä ja kämppä kusinen pikkuluukku paikat rempallaan johon iso remontti tuloillaan. Eikä hissiä tietenkään. Ärsytti myös että julkisten pysäkeille oli verrattain turhan pitkä matka ja sporat ja bussit niistä kulki ihan outoihin suuntiin. Vuokra oli kuitenkin jopa halpa näillä mittapuilla.
Helsinki, Hakaniemi. Ei mikään kovin paha mutta meteli yötä päivää + juopot ja narkkarit teki asumisesta rauhatonta.
Nakkilan keskusta, opiskelija-asuntola. Voi vittu. Ei voi muuta sanoa. Viikonlopun jälkeen kun tulin porukoilta kotiin, en koskaan voinut olla varma, että millon on kämppä palanut kun joku saatanan mulkku on tukenu palavia röökinnatsoja postiluukusta.
Kirkkonummi, Kantvik. Nurkkakuntaisia rantaruotsalaisia, hyi!
Oulu. Kylmää, pimeää ja tökeröitä ihmisiä. Junttila!
Oulussa Heikinharjussa! Vieressä oli vastaanottokeskus ja talo, jossa asuin oli sairaalan omistama(?), halpoja yksiöitä ja soluja ja asukkaat sen mukaisia. Yläkerran juoppo huudatti radiota keskellä yötä, tunki kättä postiluukusta ja mölisi jotakin "haluisin nähä shut alashti". Asuin 3kk ennen kuin sain opiskelija-asuntosäätiöltä solun yliopiston läheltä. Se tuntui lottovoitolta.
Petonen, Kuopio. Muuten viihdyn kuopiossa, mutta petonen keskusta on hirveä paikka. Tulee etäisesti slummi mieleen, kun siitä läpi ajaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 17:17"]Petonen, Kuopio. Muuten viihdyn kuopiossa, mutta petonen keskusta on hirveä paikka. Tulee etäisesti slummi mieleen, kun siitä läpi ajaa.
[/quote]
*Petosen keskusta :)
Lahti. Jättimäinen amiksen autopuolen tupakkapaikka...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2011 klo 16:30"]
ahdasmielinen, uskomattoman ruma ja sisäänpäinkääntynyt.
[/quote]
RAAHE :D?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2011 klo 22:05"]JOs on koskaan käynyt sielä niin tietää miksi se on niin kauhea..
[/quote] Komppi tälle. Mä olen kans asunut sekä Koivukylässä että Havukoskella. Molemmat täynnä hörhöjä, syrjäytyneitä, päihde- ja mielenterveysongelmaisia ja maahanmuuttajia. Mamut häiriköivät vähoten näistä ryhmistä. Myös Korson Kotkansiipi keskustassa oli Kaamea paikka asua. Nuorisoasuntoliiton kerrostalo täynnä syrjäytyneitä ja nistejä. Kaikki asukkaat alle 25v. Pari pienituloista lapsiperhettä/yksinhuoltajaa narkkien joukossa.
Rauma! Kauniin ja idyllisen oloinen pikkukaupunki osoittautui todella sisäänpäinlämpiäväksi paikaksi, missä mikään muu kuin paikallisten juoruverkosto ei toiminut. Kun muutin pois, ei ole tullut edes mieleen käydä siellä. Lisänä murre, mikä on ärsyttävin ikinä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 10:49"]
Vaasan Ristinummi. Opiskelija-asunto. Eikä sekään mikään kauhea ollut. Lähinnä ikävää oli aina kuulla että aijaa, sä asut siellä Ristislummissa :(
[/quote]
Meidän aikana se oli vielä Pumminummi, siitä oli hyvä muuttaa Melaniemeen.
[/quote]
Mikäs tää melaniemi olikaan? Huutoniemen muistan. Itse siirryin ekan vuoden jälkeen Palosaarelle.