Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kaikki, jotka väitätte että töitä riittää kaikille halukkaille!

Vierailija
09.06.2011 |

Monet sanovat, että esim. MOL -sivut ovat täynnä työpaikkoja, riittää että valitsee sieltä ja ilmoittautuu vapaaehtoiseksi. Olen tullut siihen tulokseen, että ilmeisesti minä olen tavallista tyhmempi enkä vain löydä näitä työpaikkoja! Voisiko joku teistä siis listata ja linkittää tähän sellaiset työt joihin voisin hakea, jotta minäkin oppisin ja häipyisin elämästä teidän veroeuroillanne?

Minulla on ravintola-alan koulutus, mutta terveydellisistä syistä en kykene enää raskaaseen seisomatyöhön. Asun Porissa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tarttisin töitä. Opiskella en enää jaksa, yritin mutta en saanut suoritettua mitään. Työtä sen sijaan kyllä tarvitsisin minäkin vaan ei kukaan huoli. Eläkkeellekään en vielä pääse.

Suomessa ei keksi-ikäistä naista enää palkkaa kukaan. Nuorena en kelvannut kuin pätkätyöhön ja nyt en kelpaa enää semmoseenkaan.

Vierailija
22/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tarttisin töitä. Opiskella en enää jaksa, yritin mutta en saanut suoritettua mitään. Työtä sen sijaan kyllä tarvitsisin minäkin vaan ei kukaan huoli. Eläkkeellekään en vielä pääse. Suomessa ei keksi-ikäistä naista enää palkkaa kukaan. Nuorena en kelvannut kuin pätkätyöhön ja nyt en kelpaa enää semmoseenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tarttisin töitä. Opiskella en enää jaksa, yritin mutta en saanut suoritettua mitään. Työtä sen sijaan kyllä tarvitsisin minäkin vaan ei kukaan huoli. Eläkkeellekään en vielä pääse. Suomessa ei keksi-ikäistä naista enää palkkaa kukaan. Nuorena en kelvannut kuin pätkätyöhön ja nyt en kelpaa enää semmoseenkaan.

voitko olla eri mieltä siitä, että on aivan oikein että ne työpaikat menee sellaisille hakijoille, jotka ovat jaksaneet opiskella?

Vierailija
24/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa enää yrittää kun en saa pienintäkään kannustusta tai valonpilkahdusta mistään.

Hain opiskelijana työpaikkoja ihan kamalasti mutten saanut. Mitä järkeä opiskella jos ei pääse edes sijaisuuksiin? Opiskelujakin varten olisin tarvinnut alan työkokemusta mutten saanut mistään, ei etene opiskelut jos en saa töitä.

Ei tässä iäissä enää viitsi opiskella vain huvikseen, kyllä työllistymisen pitää olla varmaa.

Vierailija
25/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutuskeskukseen, mars! Siellä saat uuden ammatin muutamassa kuukaudessa.

Miksikäs näissä tavan amiksissa sitten edes käydään?

ja sitten aikuiskoulutuskeskuksessa hyväksiluetaan sen tuomat yleiset opinnot ja voidaan keskittyä pelkkiin ammattiaineisiin.

Vierailija
26/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ihmettelee miksi kukaan ei huoli kouluttamatonta ihmistä johokin huippuhyvään (= kovapalkkaiseen) duuniin. Kyllä sieltä Mol:in sivuilta ja muiltakin foorumeilta löytävät töitä ne, joilla on työnsaantiin hyvät edellytykset eli koulutus ja oikea asenne. Nämä "minulla-ei-ole-ammattia-enkä-viitsi-opiskella-mutta-raha-kelpaisi"-valittajat ovat ihan syystäkin ilman työtä ja syyttävät siitä turhaan muita. Tai jos ei enää voi tehdä koulutustaan vastaavaa työtä, niin sitten pitää kouluttautua uudelleen jos mielii töitä savaansa. Mikä ihme siinä on niin vaikeaa?? Turha odottaa, että joku muu muuttaa elämäsi tai tulee tarjoamaan unelmiesi työtä, ilman että joutuisit itse näkemään vaivaa asian eteen...

t. yksi rekrytoija, joka on kaltaisianne nähnyt useita ja lukenut lukemattoman monta hakemusta, joissa hakijalla ei ole mitään edellytyksiä haun kohteena oleviin työtehtäviin mutta jostakin kumman syystä ihmeellinen käsitys omista kyvyistään sekä siitä millä perusteella ihmisiä työtehtäviin palkataan

Vierailija
27/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan mä ole päässyt. Olen hakenut sekä prismaan että cittariin mutten kelvannut. Siellä on kassoilla nuoria tai venäläisiä. Suomalainen keski-ikäinen nainen ei kelpaa.

Vierailija
28/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tuo alan vaihto on hyvä, jos ei voi enää tehdä sitä työtä mihin on koulutus.

Itse vaihdoin alaa, terveydellisistä- ja sosiaalisista syistä.

Opiskelin 2 vuotta ja tein uuden ammatin töitä jo opiskeluaikana iltaisin. Työparina minulla oli henkilö, joka oli pätevä alalle, joten en jäänyt sormisuussa yksin ihmettelemään jos tuli joku poikkeustilanne.

Nyt teen töitä kolmelle työnantajalle ja muutkin soittelee mulle suoraan, mutta joudun tarjoamaan "ei oota". En vaan ehdi tehdä enempää, vaikka haluaisin. Mietinnässä on oman yrityksen perustaminen, sillä mulla on kuitekin yrittäjän tutkinto.

Pitää vaan miettiä, mitä haluaa oikeasti tehdä, ja sitten ottaa selvää miten sen voi toteuttaa. Mulla se vaati paikkakunnan vaihtoa, samalla meni totaalisesti uusiksi koko elämäntyyli.

Vierailija
29/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä pahemmin asioita selitellä. Nim.m. kokemusta on!

Kassoille ei tahdo päästä, ei todellakaan. Yksikin paikka vaati yli 5vuoden kokemuksen (ja minulla reppanalla vain 2 vuotta..)

Mene sinne hrv-palveluiden sivuille, heidän kautta itse olen työttömyysaikoina saanut jotain pätkätöitä vähän eri aloilta. :)

Vierailija
30/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä näyttää olevan muutama paikka avoinna ja vakkei olisikaan, töitä kyllä riittää. Itse vaan marssin viime syksynä toimistolle, kerroin haluavani töitä ja seuraavalla viikolla istuin jo kassakoulutuksessa ja siitä seuraavana päivänä töissä. Nopeaa toimintaa :)

Tonne pääsee oikeesti melkeen kaikki halukkaat, sä pääsisit varmasti kun on ravintola-alan kokemusta. Opteam hoitaa sun kassakoulutuksen, saattaa maksaa parikymppiä mutta tienaat ne takas hetkessä.

Vierailija
31/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo akateeminen tutkinto ja muu tutkinto, eikä ole työllistynyt. Kun kuitenkin tämä ja muut rekrytoijat laittavat heti hakemuksen sivuun työttömyyshistorian vuoksi.

Ja hakiessa vähemmän koulutusta vaativiin töihin heitetään mäkeen ylikoulutettuna.

Mulla ei ole hauskaa.

jotka ihmettelee miksi kukaan ei huoli kouluttamatonta ihmistä johokin huippuhyvään (= kovapalkkaiseen) duuniin. Kyllä sieltä Mol:in sivuilta ja muiltakin foorumeilta löytävät töitä ne, joilla on työnsaantiin hyvät edellytykset eli koulutus ja oikea asenne. Nämä "minulla-ei-ole-ammattia-enkä-viitsi-opiskella-mutta-raha-kelpaisi"-valittajat ovat ihan syystäkin ilman työtä ja syyttävät siitä turhaan muita. Tai jos ei enää voi tehdä koulutustaan vastaavaa työtä, niin sitten pitää kouluttautua uudelleen jos mielii töitä savaansa. Mikä ihme siinä on niin vaikeaa?? Turha odottaa, että joku muu muuttaa elämäsi tai tulee tarjoamaan unelmiesi työtä, ilman että joutuisit itse näkemään vaivaa asian eteen...

t. yksi rekrytoija, joka on kaltaisianne nähnyt useita ja lukenut lukemattoman monta hakemusta, joissa hakijalla ei ole mitään edellytyksiä haun kohteena oleviin työtehtäviin mutta jostakin kumman syystä ihmeellinen käsitys omista kyvyistään sekä siitä millä perusteella ihmisiä työtehtäviin palkataan

Vierailija
32/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tuo alan vaihto on hyvä, jos ei voi enää tehdä sitä työtä mihin on koulutus.

Itse vaihdoin alaa, terveydellisistä- ja sosiaalisista syistä.

Opiskelin 2 vuotta ja tein uuden ammatin töitä jo opiskeluaikana iltaisin. Työparina minulla oli henkilö, joka oli pätevä alalle, joten en jäänyt sormisuussa yksin ihmettelemään jos tuli joku poikkeustilanne.

Nyt teen töitä kolmelle työnantajalle ja muutkin soittelee mulle suoraan, mutta joudun tarjoamaan "ei oota". En vaan ehdi tehdä enempää, vaikka haluaisin. Mietinnässä on oman yrityksen perustaminen, sillä mulla on kuitekin yrittäjän tutkinto.

Minäkin haluaisin työllistyä, mutta kukaan ei koskaan kerro, miltä alalta OIKEASTI saisi töitä.

Vierailija
33/33 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat ihan varmasti, jos haluat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi