Nyt lähtee ne läskit!
Tuntuu palstalla olevan paljon painon kanssa kamppailevia. Lähdetkö mukaan yhteiseen tsemppijengiin? Laihdutat keinolla millä hyvänsä niin olet tervetullut mukaan. Voitaisiin tsempata toisiamme niiden vaikeiden hetkien ja päivien yli kohti hoikempia aikoja.
Keksi nimimerkki ja kirjoitellaan vaikka täällä av-puolella. Kunhan laitat ketjun suosikkeihin niin se löytyy helposti jatkossa.
Kiinnostuneita?
-pahamaha-
Kommentit (127)
Tuli vietettyä pitkä viikonloppu mökkiumpiossa helteistä nautiskellen. (Vaan ei viinaksia! ) Kuitenkin tämä lomasyöminen pakkaa olemaan sellaista, että pelotti mennä aamulla vaa'alle. Mutta ihmeiden ihme! 800grammaa oli hävinnyt kuin taivaan tuuliin. Nyt siis 85.2kg! Ja minun ykkösleirini sijaitsee 68kg:ssä.
Mä en myöskään halua siihen Fb-ryhmään, mutta tänne voin kirjoitella. :)
Tämä taitaakin ola lyhyen elämäni viides laihdutuskuuri ja kertaakaan en ole näin hyvin vielä onnistunu! Aiemmista laihdutuskuureista oppineena asetinkin itselleni "rajat" tähän kuuriin. :)
-kun repsahdan(mikä tapahtuu jossain vaiheessa aina väkisinkin), kuurista saa olla "lomalla" korkeintaan kaksi päivää, kunnes on palattava laskemaan pisteitä
-olen tehnyt miehelleni selväksi, että vaikka kuinka marisen ja kiukuttelen sen takia etten saa syödä, MIEHENI ei anna minulle laihdutuksen lopettamiseen lupaa(näin käynyt lähes aina, kun tarpeeksi valitan)
-kaikki mitä syön, syön hyvällä omallatunnolla
-vaikka olisin syönyt ihan sikana ja olo olisi kuin sotanorsulla, en jää miettimään ja märehtimään syömisiäni, vaan ajattelen jo seuraavaa päivää ja että laihdutus jatkuu
-asetan itselleni tavoitepainon(josta en ole ennen uskaltanut edes haaveilla saati uskonut siihen)
-ostelen mm.kirppiksiltä "välikokoisia" vaateita, mitä on kiva aina välillä kokeilla
-heitän isoiksi jääneet vaatteet pois, niin ei ole enää vaatteita, mihin palata jos lihon
Nyt mulla kyllä just alkoi menkat, joten ei paljoa huvita vaa'alle astua. ;) Punnituspäivän pidän aina maanantaisin. :)
Tuhdit tädit:
pahamaha (72kg/160cm)
Syömisten vähentäminen/järkeistäminen + liikunta
Murikka
Kivien pyörittely
muumimamma (89kg/166cm)
nutraus, huonot hiilarit pois
Irmeli
Kiloklubi
Tiukkapeppu (86kg/156cm)
Pallokuosi (83kg/165cm)
Painonvartijat
Riina (71,6kg/170cm)
vähemmän hiilareita + liikunta
Barbamama (82kg/10cm)
Allevo-kuuri
Ballerina (70kg/167cm)
kasvispainotteinen ruokavalio + zumba
Mondo (82kg/166cm)
Pallo (84kg/ 159cm)
Kiloklubi, hiilarit pois + liikunta
Lyyli (67kg/158cm)
turhat hiilarit pois + liikunta
Tuhtis (81kg/169cm)
Rantapallo (82kg/172cm)
Kohtuullistaminen + liikunta
Big Mama (120kg/ 164cm)
Catlady (80kg/165cm)
herkut pois + liikunta
Onnimuuli (103kg/164cm)
Rentoa painonhallintaa -kirjan mukaan
LadyBird (166,6kg/ )
Karppaus + liikunta
Möhö (79,6kg/160cm)
Painonvartijat
Mansikki (70,8kg/161cm)
Painonvartijat
Terrakotta (93,5kg/164cm)
Terveellinen ruokavalio + liikunta
en ole saanut vielä vaakaa hankittua ja wiistäkin on patterit loppu niin en kiloja tiedä. Kaipa ne kilot tippuu. Lenkille taas tänään.
maanantaina oli 80kg, tänään pe 79,5. Eli pikkuhiljaa.
Olen miettinyt miksi paino on taas noussut - viime syksynä painoin vielä 74kg ja kuvittelin laihtuvani täksi kesäksi viimeistään siihen 65kiloon.
Syön väsyneenä - kun pitää saada nopeasti jotain, silloin tekee mieli suklaata.
Ja syön ihan lohduksi, se on ollut yksi tapa rentoutua. Plääh.
Olen huomannut, että tarvitsen aika säännölliset rutiinit. Siis voin aina aamuisin syödä ihan samanlaisen aamupalan, ja iltapalankin olisi paras olla aina se sama :). Nyt olen opetellut taas juomaan teetä - kun olen ollut iltasyöppö, niin nyt laitan ensin silloin sen kupin teetä ja sitten kuulostelen, onko nälkä vai onko se vaan taas sitä jotain lohtusyömistä. Nyt on välillä tehnyt mieli suklaata, mutta siitä päätin pitää ihan lakon. Jätskiä voinee joskus syödä, jos on helle...
Mäkin täällä pisteitä laskeskelen...:) Tuli vaunukäveltyä reippaasti myös tunti, niin sain vähän lisää pisteitä. Paitsi että saa nähdä, raaskinko nuo vaivalla hankitut lisäpisteet edes syödä. ;) Mutta kyllä väsyttää ihan mielettömästi!! On tullut juostua koko päivän ympäriinsä.. Miehellä alkoi nyt viikon mittainen kesäloma. Sen seurauksena mun laihdutuskuuri on koetuksella.:/ Pitäisi nyt oikein järkevästi suunnitella, että minkä/mitkä näistä päivistä en laske pisteitä. Tulee olemaan suurta tahtojen taistelua!!! :D
Olisi kiva tietää, minkä takia te muut olette liian lihavia? Tiedättekö itsekään syytä?
Itse olen yrittänyt tutkiskella itseäni ja miettiä, että MINKÄ TAKIA OLEN PÄÄSSYT LIHOMAAN NÄIN?
Mä oon aina rakastanut syömistä. Olen tunnesyöjä. En ole nuorempana ollut mikään lihava, vaikken läheskään luuviulu. Menin nuorena(17v) naimisiin ja muutin parinsadan kilsan päähän mieheni kotikaupunkiin. (Olisin halunnut jäädä kotiseudulleni, mutta annoin periksi.) Olisin halunnut heti lapsen, mutta emme saaneet. Tuona aikana olin todella ahdistunut. Sain myös kolme keskenmenoa. Minulla oli koti-ikävä, eikä lähellä yhtäkään sydänystävää. Silloin lihoin n.10kg. Sen jälkeen saimme peräkkäin kaksi lasta. "Unohdin" itseni ja hoidin lapsiamme. Aloitin laihdutuskuurin ja tulin raskaaksi. Laihdutus lopahti tyystin ja jatkoin hillitöntä syömistä ja sain keskenmenon. Keskenmenon jälkeen painoin enemmän kuin ennen laihdutusta, jossa olin laihtunut 7kg. Lihoin siis neljässä vuodessa yhteensä n.19kg.
Ja nyt sitten laihdutan ja tunnen itseni jälleen ihmiseski................... :)
Kertokaa tekin tarinanne!
Voittamaanhan me tytöt ollaan tultu! Päivä kerrallaan ja läskit lähtee :) :)
Lenkkeilyt sujuneet huonosti mutta nyt vähän toisenlaisen liikunnan pariin... ;) Vällyjen väliin! Hyvää yötä ja tsempit kaikille!
a) nuorempana ei lihonut, vaikka söikin nakkarievästä teininä kaupungilla hengatessa ja veti irtokarkkia
b) harrastin kyllä nuorena aikuisenakin paljon liikuntaa, eli n. 4 krt viikossa salitreeni, lisäksi juoksin ehkä n. 3 krt viikko. Tuolloin otetun uimapukukuvan mukaan on ollut aika täydellinen paketti :)
Edellä mainituista seikoista johtuen sai syödä melko huolettomasti, eikä sitä sitten tajunnut, että jos vanhenee ja urheilukin jää, annoksia ja herkutteluja pitäisi TODELLA radikaalisti vähentää. Niinpä sitä sitten herkästi lipsuu... Vaihtoehdot olisi vahtia syömisiä ikuisesti (eikä aina jaksa) tai sitten urheilla yhtä paljon kuin ennen (aika ei perheellisenä enää riitä). Siinä kai se...
Tosin nyt on kiloja edeltävästä raskaudesta, joihin imetyskään ei näemmä tehonnut... ja varmaan söinkin vähän reilulla kädellä, kun oli kokemus siitä esikoisen imetyksestä, joka vei kaikki läskit :)
Eilen oli kyllä melkoista kaloritankkausta taas, ihan on huono olo vieläkin... harmillista, kun päättää, että saa yhden pistevapaan päivän viikossa, ja etukäteen miettii, mitä hyvää sitä syö, eikä sitten jaksakaan kaikkea!!
Mittaniolivat aiemmin 105+kg, ovat nyt 99kg 169cm-
Karppaan (en niin tiukasti) + olen vähentänyt ruokailukertoja (2-3kertaan/pvä).
Tavoite on 75kg, jolloin laitetaan ulkomaanmatka varaukseen ;). Kesän loppuun (elokuu) tavoite 89kg, saa nähdä onnistuuko.
-Tuulis
tänään 68,3kg eli aloituksesta kaksi päivää ja tänään tulos
-300g
Tänä aamuna 67,9 kg ja pituutta täältä löytyy siis 167cm.
Torstaista 16.6. lähtien siis osanutrausta.
Painonkehitys:
10.6. 69,3kg
15.6 68,5 kg
16.6 aloitin osanutrauksen ja tavoitteena pitää 10-14 pvää kalorit alle 1000 kcal/vrk. Syön niitä pirtelöitä ja lisänä tonnikalaa, kananmunaa ja hieman rahkaa.
18.6. 68,3kg
19.6. 67,9kg
Liikunnasta en nauti joten se on pakkopullaa. Tänään lasten kanssa pyöräilemään 6 km : ) On se nyt ees jotakin... : )
Tsemppiä kaikille. Jos minä pystyn tähän niin kaikki muutkin pystyy ; )
Perjantaina vielä 71 kg, tänään 71,4. ÄÄH! Viikonloppuna ei tullut mitenkään repsahdettua; tai tuli (jäätelö yms. pientä), mutta vähensin sitten muuta syömistä. Kai tämä paino sitten vaan tykkää heilahdella. Saakelin lannistavaa kyllä! Mutta hähää, en lannistu. Mieliteoista olen päässyt eroon ja on mukava syödä vähän. :) Olo on ihan hyvä, se on palkitsevampaa kuin painon putoaminen (...ja muuta itsepsyykkaavaa jargonia tähän...).
Mulla ei ole oikein mitään syytä tähän ylipainoon. No ei mulla sillä tavalla ylipainoa edes ole, normaali BMI on, mutta en kuitenkaan ole hoikka ollut sitten nuor'aikuisuuden. Tämmönen vähän plösö... Ruoka on vaan niin hyvää! :) En syö suruuni enkä saa mitään hillittmiä mässyjä, en itseinhon tunteita syömisen jälkeen tms. Ei siis liity mitenkään tunne-elämään itselläni, ihan vain ihaniin makuelämyksiin yhdistettynä lompsimisliikuntaan sellaisen sykettä kohottavan sijaan... Jota olen nyt yrittänyt saada aikaiseksi.
Mansikki upeaa! Sun kaltaisten esimerkkien avulla sitä jaksaa, kun näkee kuinka toiset onnistuu! Wau!
Huomenna mulla on eka viikko takana sekä laihduttamista että savuttomuutta. Molemmat ovat onnistuneet yli odotusten, täällä taputtelen itseäni tyytyväisenä (ja vähän äreänä) selälle.
Kolme kiloa on lähtenyt nyt ekan viikon aikana. Toivottavasti ei motivaatio katoa kun vauhti hiipuu. No, sitä varten täällä ollaan!
Ootte kyllä saanu tosi hienoja tuloksia aikaan!! Ihan kateeksi käy. Itsellä numerot näytti tänään 77,7, eli hitaasti mennään alaspäin... Pitäs keksiä itselle joku hyvä palkinto puolimatkan kunniaks, kun pääsee 74kg:aan. No, tällä menolla siihen kuluu vielä aikaa...
Yritän pitää nyt tänään ja huomenna tosi tiukilla tän syömispuolen, koska ajattelin sit pitää pe ja la ihan rentoa menoa ja syödä mitä huvittaa tai olla syömättä. Mites muut on jussin tuuminu? Mulla ei onneks tuosta alkoholista kaloreita tule, kun ollaan aika "juomattomia" miehen kanssa. Yhen siiderin ehkä saatan repästä :)
Kokeilin eilen kaapissa olevia "semi-läskifarkkuja", ja menevät päälle, mutta sen verran ruma makkara nousee vielä vyötärön yläpuolelle, että pysyköön vielä kaapissa :)
Täällä taas käväisen. Nyt on niin paha tilanne ollut tuon syömisen kanssa, että huomenna alkaa GARMAISEVA kaalikeittokuuri. Painoa nyt 85kg ja olen siinä ihan jumissa.
Mulla on myös ollut koko päivä täynnä houkutuksia, kun olen monta tuntia leiponut. Ja olen kyllä muutamaan herrasväen pikkuleipään ja sämpylään sortunut. Ehkä on syömiset mennyt jonkun verran yli, en oo vielä edes uskaltanut laskea. ;) Kyllä sen olossa huomaa nykyään heti, kun on syönyt liikaa. :(
Juhannus on kyllä tosi vaikeeta ola laihiksella, ku en ole kotona. Pitäis siis just NYT yrittää vielä tsempata, niin voisikin sitten juhannuksena hyvillä mielin syödä. ;)
Tiukkapeppu, sähän et luovuta nyt!!! Mä tiedän, toi on niin hermoja raastavaa, kun se paino lähtee NIIN hitaasti. Muiden korviin se kuulostaa huimalta vauhdilta, mutta kun ite toivois et JOKA päivä se paino tippuis!
Mut laihtumaanhan me tytöt ollaan ruvettu! Ties kuinka kauan saadaan taas sitä motivaatiota odottaa, jos nyt luovutetaan. :)
Ja jos MÄ pystyn tähän, tähän pystyy AAAIVAN kuka tahansa!!!!!!!!!!! Tsemppiä!!!!!!!!!!! :D:D:D
Laskusuhdanne ja itsekuri pitivät etukäteis pläänillä : )
10.6. 69,3kg
15.6 68,5 kg
16.6 aloitin osanutrauksen ja tavoitteena pitää 10-14 pvää kalorit alle 1000 kcal/vrk. Syön niitä pirtelöitä ja lisänä tonnikalaa, kananmunaa ja hieman rahkaa.
18.6. 68,3kg
19.6. 67,9kg
20.6. 67,3kg Näyttää osa nutrauss toimivan!
25.6 67,0kg
Nostin kaloreita hyvissä ajoin ennen juhannusta ja annoin itselleni luvan syödä hiukan enemmän, kalorit pidin kuitenkin maksimissaan 1500kcal/vrk ja sain pidettyä laskusuhdanteen.. vaikka ei tuo 5pvä/300g päätä huimaa, mutta alaspäin eikä ylöspäin : ) En olisi kestänyt nälkäisenä muiden herkuttelua ja nyt sain vähän itsekin herkutella.
Tänään taas tiukennettu otetta!
Niin ja mä en saa tota liikuntaa en sitten millään maistumaan!! Lihaskuntoa kotona teen (vatsaa, selkää, punnerruksia, kyykkyjä) ja kevyttä kävelyä.. no jos sekin puoli pikkuhiljaa.. plääh.
Tsemppiä kaikille!!
Niin, eipä sitä itsekään aina rohkene mainita toisten laihtumista jos vaikka loukkaantuis. Itse olin kyllä tosi imarreltu. ;)
Mutta, olin taas aivan varma, että paino nousi muutaman kilon. Mutta ei. :) Viime viikon saldo: -200g. Tosi vähänhän tuo, mutta minusta aivan huikea saavutus, kun miettii, että olen viikon ollut ilman kyttäämistä, mitä suuhuni laitan. Ihana huomata, että pärjäisin nykyään ihan ilman kuurejakin ja en lihoisi kamalasti. :) Mutta onhan mulla vielä muutama kilo pudotettavana.
Mä oon tän alottaessa mitannut rinnanympäryksen ja vyötärönympäryksen, jotka olivat silloin 114cm ja 101,5cm. Nykyään nuo ovat 103cm ja 83cm. Eli siis rinnanympärys on pienentynyt 11cm ja vyötärö 18,5cm. Aivan käsittämätöntä. :D :D :D
Fb-ryhmään en halua, mutta tähän ketjuun voin kirjoittaa.
Painoa on huikeat 93,5 kg ja painoindeksi on 35 eli pituutta on 164.
Tavoite on syödä terveellistä perusruokaa ja lisätä liikuntaa. Perjantaisin aion pitää herkkupäivän.
Tavoite on puhkoa ensin 90 raja, sitten 85 raja ja sitten 80 kg kohdalla aion varata Lontoonmatkan koko perheelle.
Sittenkin pudotettavaa toki on, mutta silloin pääsisin "lievä lihavuus" kategoriaan ja uskon, että terveydelliset vaikutukset olisivat suurimmaksi osaksi jo tulleet tuon 13,5 kg pudottamisella.
Ihan lopullinen tavoite voisi olla 68 kg, mutta sinne on niin monta välivaihetta, että en lähde sitä asiaa nyt miettimään. Ensin se 90 puhki, sitten 85 ja sitten 80 ja sit Lontooseen!