Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kaipaan apua.

Vierailija
08.06.2011 |

Kirjoitin yöllä tänne jo aloitiksrn, jossa kerroin olleeni leikkauksessa ja eilen pääsin kotiin kunhan vain joku olisi kanssani yön varmistamassa ettei tule verenvuotoja tms. Mieheni lupasi ja mut päästwttiin kotiin. Illalla mies sanoi että hänen on pakko lähteä käymään töissä. Rukoilin ettei menis, olin tosi kipeä ja sekaisin lääkkeistä. Olen edelleen aika pöllyssä vahvasta lääkityksestä jota joudun ottamaan ainakin 1,5 viikkoa. Mies lähti, sanoi että soita heti jostulee jotain. Heräsin yöllä klo 3 hän ei olluttullut kotiin. Soitin ja soitin, mies ei vastaa. Joskys lyö luurin korvaan mutta ei vastaa vaikka soitin yli 30 kertaa. Otin lääkkeet ja olo helpotti vähän, mutta en voinut nukkua. Mies tuli klo 5 sikakännissä taksilla kotiin. Tullessaan tokaisu vaan että oot ollut niis paska viime päivät että sait mitä ansaitsit. Olen ollu sairaalassa viime päuvät. Mies on tehnyt kerran aiemmin samankaltaisen tempun. Jätti mut totaaliseen pulaan lapsenhoidon kanssa ja katosi baariin sammuttaen puhelimensa. Jouduin perumaan työvuoron tämäb takia. Silloin sanoin että jos koskaan enää tekee noin, otan eron. Nyt sen teen, muttamistä aloittaa? Nyt olen siinä kunnossa ettwn pysty houtamaan mitään asioita.

Ainiin, mieheni oli varastanut osan sikavahvoista lääkkeistäni. Paskat siitä oleko minä sairas kunhan hän saa pään sekaiain.

Taustaa vielä että olemme 30 v molemmat, yksi 3 vuotias lapsi ja molemmat töissä. Talous kunnossa. Lapsi on nyt mumminsa kanssa mökillä, ettei joudu katselemaan sekavaa äiti ja näköjään vielä sekavamoaa isää.

Anteeksikurjoitusvirheet kirjoitan puhelimella.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassi ja poistu.

Vierailija
22/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa, kuin petaa. Ja minä, kun olin täysin valmis haukkumaan miehesi, onneksi luin ketjun loppuun.

Odotinkin jo koska eka syyllistävä viesti tulee.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut päätöksestä lähteä ja jättää mies!

Se on varmasti teidän kaikkien edun mukaista ja välttämättömyys lapsen tasapainoisen kehityksen turvaamiseksi.

Vierailija
24/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa, kuin petaa. Ja minä, kun olin täysin valmis haukkumaan miehesi, onneksi luin ketjun loppuun.

Odotinkin jo koska eka syyllistävä viesti tulee. Ap

En todellakaan syyllistä, vaan todellakin halveksun. Holhoukseen tuollaiset akat pitäisi laittaa. Ja sitten on vielä pokkaa syyttää miestä yksinään ja täällä sitten hakea sympatiaa ja pelkkiä myötäileviä vastauksia.

Ota nyt rohkeasti vastuu itsestäsi ja lapsesta. On olemassa raja, jonka jälkeen toimimaton perhe on lapselle oleellisesti haittallinen ja tuo raja on taidettu ylittää. Toimimattomuutesi tarkoittaa, että olet vanhempana kykenemätön suojemaan lastasi.

Vierailija
25/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikamoinen kuva tästä ajasta, että jos ihminen joutuu tilanteeseen, jota ap avauksessaan kuvaa, hänellä ei ole ketään muuta kenen puoleen kääntyä kuin jotkut tuntemattomat nettikeskustelijat. Kun nämä ehdottavat apuja, he ehdottavat vanhempia. Eikö ihmisillä enää ole sisaruksia, ystäviä, joita voi kutsua apuun kun on noin akuutti tilanne?

Tässä tapauksessa parisuhde on ihan toissijainen asia, leikkauksesta toipuminen ensisijainen.

Minulla on sisarukset ja ystäviä joille voin soittaa jos olen hädässä, oli vuorokaudenaika mikä tahansa.

Ap:n mies ei halua osallistua vaimon sairastumisen aiheuttamaan kriisiin. Hyvä on. Hänet jätetään sen ulkopuolelle, muut auttavat. Parisuhdetta on syytä miettiä myöhemmin.

Vierailija
26/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat siellä jo valmiina hoidossa. Se olisi väliaikaisena asuinsijana ehkä parempi kuin ensikoti - tai jos aviomies on väkivaltainen, ehkä ensi- tai turvakoti voisikin olla se parempi vaihtoehto, en tiedä.

Vierailija
27/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aviomies on väkivaltainen, ehkä ensi- tai turvakoti voisikin olla se parempi vaihtoehto, en tiedä.

Juu sori ap, tänään tuli se aikuistumisen päivä.

Vierailija
28/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös viranomaisista on apua tällaisessa tilanteessa, käänny vaikka neuvolan puoleen ensin, siellä osataan lähteä rakentamaan sinulle ja lapselle tukea ja apua tilanteeseen eri viranomaisten yhteistyössä, jotta pääsette normaaliin elämään kiinni.

Vierailija
29/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain parista kerrasta, jolloin mies on häipynyt baariin, vaikka vaimo on ollut avun tarpeessa. Jo ne olisivat toki olleet - etenkin tämä viimeisin tapaus - tarpeeksi kertomaan, ettei mies välitä vaimostaan paskaakaan ja kannattaa ehkä ottaa jalat alleen. Mutta, ap hyvä, mitä merkitystä on tämänkertaisella, jos miehesi on jo aiemmin HAKANNUT sinua, käyttää respetilääkkeitä väärin ja varastaa niitä jopa omalta vaimoltaan, mollaa henkisesti jne.? Miksi KUKAAN jäisi parisuhteeseen väkivaltaisen päihteiden väärinkäyttäjän kanssa, kun tuhannet ja tuhannet tahot todistavat ja toitottavat, että tällaisen ihmisen kanssa ei voi edes kuvitella parisuhdetta ennen kuin hän on hakenut ja saanut todistetusti (ammattilaistenkin mielestä ja pitkällä aikavälillä elämänmuutoksilla osoitetusti) apua ongelmiinsa!

Miehesi on sairas, etkä voi jäädä hänen luokseen tietenkään! - Mutta myös sinä olet nyt laiminlyönyt vanhemman vastuusi! Nyt hemmetin äkkiä ulos siitä talosta ja parisuhteesta, ennen kuin pilaatte lapsennekin psyykeen.

Eikö sinulla ole ystävää tai sukulaista, jonka luoksen voit mennä toipumaan? Omat vanhemmat, anoppila/appila (jos kerran ovat ymmärtäväisiä), ystävä? Jos minä olisin sinä, soittaisin vakavan puhelun läheisilleni, pakkaisin laukun ja ottaisin taksin tilapäismajoitukseen. Ethän sinä tietenkään puhumalla sitä miestä sieltä ulos saa, turpaasi vain sillä toiminnalla saat.

Eli ensin hätämajoitus, oli se sitten sukulainen, ystävä tai turvakoti ja sitten etsimään asuntoa, kun olet parantunut!

Kuten joku jo sanoikin, nyt on se kasvun päivä. Pahempaa kuin se, että olet pitänyt itseäsi ja lastasi henkisesti ja fyysisesti alistavassa ilmapiirissä jo näin kauan, on vain se, että pidät vielä päivänkin pidempään.

Vierailija
30/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa kassi ja poistu. Soita tosiaan viranomaiset tarkistamaan miehesi kunnon. Älä itse jää paikalle hetkeksikään. Mene vanhempiesi luo tai appesi luo tai hotelliin, ensikotiin, neuvolaan, sairaalaan, minne vaan mutta älä nysvää siellä kotona ja odota, josko nyrkki heilahtaa. Ihanko oikein kerjäät sitä?

Minusta tuntuu, että roikut siellä asunnolla, koska odotat niin kuin kaikki väkivallan uhrit, että mies hyvittelisi ja pyytelisi anteeksi. Pelkäät aivan oikein, että sen sijaan saatkin nyrkistä mutta et vain oikeasti kykene tekemään päätöstä lopullisesta lähdöstä ja erosta. Väität täällä, että näin teet, mutta ethän tee, kun keksit selkeitä tekosyitä itsellesi jäädä jumiin tilanteeseen ja toivot uhrimaisesti, että mies itse tajuaisi lähteä. Siis pelkkää sanahelinää. Toivottavasti tajuat, että lapsesi tarvitsee äidin, joka oikeasti osaa myös toimia omaksi parhaakseen, ei uhria, jonka on vain odotettava miehen reaktioita tekemättä mitään itse asialle.

Vierailija
31/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua minun ei käy sääliksi.

Vierailija
32/32 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelemalla. Ensisijaista on, että sinä ja lapsi olette turvassa - oletko nyt turvassa kotonasi? tarkastaako mies mitä olet kirjoitellut nettiin? Pitäisikö sinun lähteä heti?

Onko realistista odotella kotona toipumista ja lähteä vasta sitten? Erosta tai tapahtuneesta ei varmaan kannata keskutella miehen kanssa, koska olet nyt täysin puolustuskyvytön ja altis väkivallalle, eikä kannata provosoida sekaisin olevaa miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan