Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti, mitkä ovat päivittäiset pakolliset työtehtäväsi?

Vierailija
08.06.2011 |

Entä jos sinua laiskottaa, voitko pitää vapaapäivän silloin kuin itse haluat ja olla tekemättä esimerkiksi ruokaa tai siivoamatta?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon johtavassa asemassa töissä (normi virka-aika) ja ehdin silti joka päivä pedata, laittaa ruokaa, imuroida tarvittaessa, kuljettaa lapsia harrastuksiin sekä käydä itse neljä kertaa viikossa jumpassa. Siivoja meillä käy pari kertaa kuussa mutta aina meillä on muutenkin siistiä:) Ja noi pesuhommat on niin perus kauraa että en viitsi edes niitä mainita...Kyllä on kotiäideillä rankkaa!!!!

Vierailija
22/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ihan ihan pakollisia on vain lapsen ruokinta ja koiran ruokinta/ulkoilutus. Muuten voin laiskotella vaikka ihan koko ajan.

Elämää kuitenkin huomattavasti helpottaa, jos pesen pyykkiä ainakin yhden koneellisen päivässä ja tiskit hoidan myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kotityöt ovat pakollisia. Jos minä en niitä tee, niin ne odottavat seuraavana päivänä tekijäänsä.

Vierailija
24/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ettekö te muuta ehdi tekemään..Mä oon johtavassa asemassa töissä (normi virka-aika) ja ehdin silti joka päivä pedata, laittaa ruokaa, imuroida tarvittaessa, kuljettaa lapsia harrastuksiin sekä käydä itse neljä kertaa viikossa jumpassa. Siivoja meillä käy pari kertaa kuussa mutta aina meillä on muutenkin siistiä:) Ja noi pesuhommat on niin perus kauraa että en viitsi edes niitä mainita...Kyllä on kotiäideillä rankkaa!!!!

Ehtisihän sitä vaikka koko päivän siivoamaan ja laittamaan ruokaa, mutta kun en HALUA! En pidä siitä. Koti on aina perussiisti, siivotaan kunnolla kerran vko:ssa, tavarat aina suunnilleen paikoillaan. Mutta haluan viettää aikaani muuten kuin kotitöitä tehden, ihan oma valinta siis=) Ennemmin liikun lasten kanssa ja syön valmista kuin väännän marttyyriruokaa lapsille ja miehelle hellan ääressä. -joku edellinen-

Vierailija
25/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähintään käytävä kaupassa sitä ruokaa hakemassa vaikken tekisikään.

Meillä on tätä nykyä sotkuista, koska lapset 1v8kk ja 7kk ottavat veronsa. Vaikea vaihe siivoamisen kannalta. Ruokaa laitan ja ulkoilen lasten kanssa, siivoaminen tehdään iltaisin ja miehen ulkoillessa lasten kanssa lauantaisin.

Vierailija
26/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään muulla ei niin kiirettä ole ettei sitä ennättäisi tehdä seuraavana päivänä :) lapset tod näköisesti muistelevat mieluumin sitä että äiti oli heidän kanssaan vaikka koti ei ollutkaan tip top kuin että äiti vaan aina siivos ja lapset leikki keskenään.

Vierailija
27/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo, että ainoa pakollinen on lapsen ruokinta. Kyllä mun mielestäni vähintä, mitä kotona oleva voi tehdä, on laittaa sen verran sitä ruokaa, että sitä on myös töistä palaavalle.

Vierailija
28/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meillä mikään taloudenhoitaja ja remppamies ja autonhuoltaja, en saa niistä palkkaa, teemme ne yhdessä miehen kanssa. Ja lspetkin hoidetaan yhdessä kello neljä alkaen kun on tullut töitä.

Vierailija
29/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minulla on kolme lasta, joiden kanssa olen ollut kotona. Kotiäidit luettelevat monia töitään. Mutta ihan pakollista kai on vain lapsista huolehtiminen, kaiken muun voi laistaa tai ulkoistaa miehelle (kaupassakäynti, ruuanlaitto, pyykit).

Siivoaminen ei ole pakollista joka päivä.

Hoidan meidän perheessä ruuat, mutta ei sitäkään ole pakko joka päivä tehdä. Vain lapset tuottavat pakollisia työtehtäviä niin koti- kuin työäideille.

Vierailija
30/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo, että ainoa pakollinen on lapsen ruokinta. Kyllä mun mielestäni vähintä, mitä kotona oleva voi tehdä, on laittaa sen verran sitä ruokaa, että sitä on myös töistä palaavalle.

Vierailija
31/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotona olisi valmis ruoka?

Vierailija
32/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon johtavassa asemassa töissä (normi virka-aika) ja ehdin silti joka päivä pedata, laittaa ruokaa, imuroida tarvittaessa, kuljettaa lapsia harrastuksiin sekä käydä itse neljä kertaa viikossa jumpassa. Siivoja meillä käy pari kertaa kuussa mutta aina meillä on muutenkin siistiä:) Ja noi pesuhommat on niin perus kauraa että en viitsi edes niitä mainita...Kyllä on kotiäideillä rankkaa!!!!

Kyllä minäkin teen muuta kuin luen hesarin ja ruokin lapset ja syödään. Mutta nuo on pakko tehdä. Yleensä pesen pyyykkiä, luen kirjoja, siivoan, maalaan jotakin, käyn kaupassa, ompelen, leivon. Mutta noita ei ole pakko tehdä.

Vierailija
33/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotona olisi valmis ruoka?

Joten en harrasta moista itsekään. En ole passari.

Vierailija
34/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesukonekin olisi pakko pyörräyttää,muuten kostautuu heti seuraavana päivänä.

ruuanlaitto on kanssa pakollista.

Vierailija
35/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä pitää sisällään eri asioita päivästä riippuen. Ruoka on laitettava melkein joka päivä, siivouksesta ja pyykinpesusta voi luistaa päivän.

Vierailija
36/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi kun mies kotiutuu töistä. En kuitenkaan pidä sitä pakollisena työnä kuten en muitakaan kotipuuhia.

Vierailija
37/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakolliset

-aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen laitto

-kissanhiekka-astioiden putsaus

-imurointi

-astianpesukoneen tyhjäys ja täyttö

yllä mainituista en oikein pysty luistamaan.

Vierailija
38/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en haluaisi tehdä mitään muuta, niin mieheni varmaan ymmärtäisi minua ja ajattelisi minun olevan uupunut lopuillaan olevan raskauden takia.

Kotiäidin hommat helpon taaperon kanssa ovat niin kevyet, että se pieni kodinhoitopuuha menee ihan vasemmalla kädellä. Aikaa menee päivässä ehkä puolisen tuntia.

Nautin tästä elämänvaiheesta täysin rinnoin!

Vierailija
39/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi teen ruuat (aamupuuro, välipala ja lounas ja päivällinen) yhden ruuista syömme yleensä ulkoilun merkeissä, joka mielestäni osa päivän pakollista ohjelmaa jollei ole joitain muuta erityistä. Kesäaikaan pyrimme ulkoilemaan niin paljon kuin mahdollista. Päivällisen teen yleensä sillä aikaa kun taapero nukkuu. Iltapalan voi sitten tehdä mieskin mutta usein senkin teen minä. Jos olen väsynyt tai muuten kiireinen niin otan tekemääni /valmista ruokaa pakastimesta/jääkaapista tai käytän eilisen jämiä, noin kerran viikossa tilaan ruuan kotiin tai käymme jossain syömässä joten voin vaikuttaa työmäärään itse.

Lisäksi hoidan suurimman osan ruokaostoksista, mikä on välillä ilman autoa hiukan työlästä. Pyykkäyksen hoidan myös 100sti, lähes joka päivä onkin jotain hommaa pyykin kanssa kun esim. lapsi on kestovaipoissa. Esimerkiksi silitä en kuitenkaan juuri koskaan, sitä ei vain meillä tehdä. Petivaatteet vaihdan noin kerran viikossa. Tiskikoneen täyttöä ja tiskausta hoidetaan sekä minä että mies, minä sitäkin tällä erää miestä enemmän.

Siivoamista toki teen päivittäin mutta olen laiska siivoamaan. Isommat siivoamiset tehdään yleensä kerran viikossa ja sen teen lapsen kanssa tai yhdessä miehen kanssa tai mies tekee yksin. Siivoaminen on alue, johon mies osallistuu kotitöistä (jos ei lapsenhoitoa lasketa) eniten meillä. harva näistä on ehdottomia pakkoja oikeastaankaa kai vain ruokailut ja lapsen hoito on sellaisia mitkä on pakko päivittäin tehdä ja niihin aika pitkälti keskitynkin, muuta tehdään sitten jaksamisen ja huvituksen mukaan. Usein mieluummin luen lapsen kanssa kirjoja kuin siivoan mutta enpä usko tuon ajan hukkaan menevän.

En ole lukenut koko ketjua. Mietin laskeekohan muuten kukaan kotityöksi yhteydenpitoa sukulaisiin ja ystäviin? Tuskin mutta tämähän olisi sellainen perinteinen kotiäitien tärkeä alue, josta iloa koko perheelle.

Vierailija
40/75 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kotona tehtyä. Serkkupoikani ex-muija oli juuri sellainen, yllättäen onkin nyt ex. Saattoi syödä lasten kanssa päivällä jotkut valmisruuat ja serkku sai tulla töistä grillin kautta kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä