G: ottaisitko työttömän miehen vävyksi?
Kommentit (65)
Eiköhän se tytär valitse miehensä, eikä äiti eli vastaus on en: koska en minä ottaisi vävyä vaan tytär valitsemansa miehen ja minusta vain tulisi anoppi hänelle. Voi tytär rukka!
Kuten muutkin ovat maininneet, niin toi rahalla kiristäminen ei vaikuta kovin fiksulta.. Se todennäköisesti tekee vaan hallaa teidän äiti-tytär-suhteelle. Minuakin kiinnostaa millainen tapaus tämä vävy muuten on? Yrittääkö hakea töitä? Harrastaako mitä? Haluaako kehittää itseään? Kiinnostuksen aiheet? Eli jos on nyt työtön, niin onko hänellä kiinnostusta muuttaa nykyistä olotilaa vai ei?
vanhempia - kuten omani - joilta saa autoa lainaan, kesämökin käyttöön ja yhteisiä ulkomaanmatkoja. Vanhempani eivät ole koskaan yrittäneet pakottaa minua elämään heidän haluamallaan tavalla, vaan ovat tukeneet minua aina kaikissa tilanteissa. Niinpä meillä onkin todella hyvät ja läheiset välit ja apua annetaan molempiin suuntiin. Tietenkin olen myös sitoutunut pitämään huolta vanhemmistani kun he tarvitsevat huolenpitoa. Raha on semmoinen juttu, jolla ei ole meidän perheessä merkitystä, onni tulee jostain ihan muualta. Mun on suoraan sanottuna vaikeaa ymmärtää tuommoista asennetta, mutta jokainen tyylillään. Toisille on raha tärkeää, toisille joku ihan muu.
Minua ällöttää tuollainen välitilaelämä, jossa ei uskalleta päästää irti lapsuudenperheestä vaan jäädään siihen kiinni, rahan ja materian ja matkojen toivossa. Ihan kuin et uskaltaisi tehdä omia ratkaisujasi ja elää omaa elämääsi vaan kiristät vanhemmiltasi koko ajan sitä rahaa, josta sanot, että se ei ole tärkeää. Lue tekstisi, sinulle vanhemmat ovat ensisijaisesti mammonantarjoajia. Siis sen rahan, jota et nähtävästi itse kykene ansaitsemaan, jonka takia roikut isässä ja äidissä aikuisenakin.
Mitä rahaa mä saan? En ole nimittäin itse huomannut saavani rahaa. Teen myös kaikki ratkaisuni itse. Meillä on läheiset välit vanhempieni kanssa, mutta ollaan ihan erillisiä ihmisiä. Mikä osoittaa parhaiten sen roikkumisen? Kerro, kun tunnut tietävän!
Juuri kirjoitit, että lainaat autoa, saat ulkomaanmatkoja, kesämökin käyttöön - tuskin ne vanhemmillesi ilmaisia ovat, joten melkoinen verenimijä olet. Ja ahne!
Kuten muutkin ovat maininneet, niin toi rahalla kiristäminen ei vaikuta kovin fiksulta.. Se todennäköisesti tekee vaan hallaa teidän äiti-tytär-suhteelle. Minuakin kiinnostaa millainen tapaus tämä vävy muuten on? Yrittääkö hakea töitä? Harrastaako mitä? Haluaako kehittää itseään? Kiinnostuksen aiheet? Eli jos on nyt työtön, niin onko hänellä kiinnostusta muuttaa nykyistä olotilaa vai ei?
EIkö ole ihan normaalia, että parisuhteessa puolisot elättävät toisensa eikä suinkaan niin, että toisen vanhemmat elättävät molemmat.
Mitä rahaa mä saan? En ole nimittäin itse huomannut saavani rahaa. Teen myös kaikki ratkaisuni itse. Meillä on läheiset välit vanhempieni kanssa, mutta ollaan ihan erillisiä ihmisiä.
Mikä osoittaa parhaiten sen roikkumisen? Kerro, kun tunnut tietävän!