G: ottaisitko työttömän miehen vävyksi?
Kommentit (65)
Kyllähän nykyisin normaalit opiskelijat huolehtivat itse elatuksestaan joko käymällä töissä tai nostamalla opintolainaa. Niin minäkin ja kaikki tuttuni tekivät. Ja kyllä se tyttäresikin tajuaa tehdä niin, jos katkaiset rahoituksen vävyehdokkaan takia.
Yleensä tuollainen nuorten väleihin sotkeutuminen vain tiivistää nuorten keskinäisiä välejä. Tyttären on myös vaikeampi jättää poikaystävä, vaikka huomaisikin hänet epämieluisaksi, koska hän joutuisi samalla tunnustamaan äidin olleen alunperin oikeassa ja itsensä väärässä.
- esim- lähihoitajalla pieni palkka mutta aina töitä ja peruskoulunopettaja unelmavävy- osaa hoitaa lapsiakin pitkällä kesälomallaan
t. ap
ps muusikkovävylle antaisin pitkät ja juottasin oikein pahaa kahvia ensivisiitillä...
t. ap
työtön tyttärenne potkitaan pois suhteestaan koska pojan perhe ei halua työtöntä poikansa elätettäväksi?
muuttamaan asunnostaan pois?
Olen kasvattanut tyttäreni tekemään itse omat valintansa. Otan vävykseni hänen valitsemansa miehen - tai jos kääntyy biseksuaaliksi, niin sitten kai miniän. Vai miniäksikö sanotaan naisparin osapuolta?
Kyllähän nykyisin normaalit opiskelijat huolehtivat itse elatuksestaan joko käymällä töissä tai nostamalla opintolainaa. Niin minäkin ja kaikki tuttuni tekivät. Ja kyllä se tyttäresikin tajuaa tehdä niin, jos katkaiset rahoituksen vävyehdokkaan takia. Yleensä tuollainen nuorten väleihin sotkeutuminen vain tiivistää nuorten keskinäisiä välejä. Tyttären on myös vaikeampi jättää poikaystävä, vaikka huomaisikin hänet epämieluisaksi, koska hän joutuisi samalla tunnustamaan äidin olleen alunperin oikeassa ja itsensä väärässä.
vaikka on jo mies ja perhe. Suurin osa opiskelijoista saa (Nordean selvityksen mukaan) taloudellista tukea vanhemmiltaan, joten ei tuo nyt kovin epätavallista ole.
jos ovat jo naimisissa, ja joutuu työttömäksi, niin halleluja vaan ja leipäjonoon
t.ap
Aina kun keskustellaan huonoista anopeista niin joku älähtää kun anoppeja aina haukutaan. Nyt ymmärrän mistä ne kumpuaa:taitaa kalikka kalahtaa omaan nilkkaan.
Itseppä olet lapsesi kasvattanut. Jos tyttäresi on fiksu hän varmasti ymmärtää jättää hulttion. Mutta sinuna en silti puuttuisi asiaan, koska voi olla, että likka vetää kielloistasi herneen nenään ja on kiusallaankin miehen kanssa.
Ei siitä miehestä sitten olisi musiikinopettajaksi? :)
Aina kun keskustellaan huonoista anopeista niin joku älähtää kun anoppeja aina haukutaan. Nyt ymmärrän mistä ne kumpuaa:taitaa kalikka kalahtaa omaan nilkkaan.
Perintö suojattu testamentilla eli pahimmasa tapauksessa mies elelee herroiksi ja tytär ostaa vaatteensa kirpputorilta.
--toivottavasti näin ei käy- siksi jos ja kun asian voi ennakoida niin tuumasta toimeen- eli sulholla oltava kunnon vakituinen työ naimisiin mennessä
t. ap
Ymmärrätkö sinä, että onnelliseen elämään ei suuria summia tarvita? Et varmaan, olen pahoillani puolestasi, sinulla on varmasti todella paha olla itsesi kanssa.
Ei ole anopin asia valita vävyä itselleen, tytär etsii itselleen mieluisen miehen ja anoppi on vaan sitten tyytyväinen perheen uudesta pojasta.
Oletko vaatimassa avioeroa ja laittamassa perheen leipäjonoon?
elämään puuttuvat vanhemmat tosissaan? Oikeastiko te olette valitsemassa lapsellenne puolisoa esim. kiristämällä rahalla? Kuvottavaa. Hävetkää. Ei ole psyykkisesti terveen ihmisen puhetta tuommoinen. Terveellä itsetunnolla varustetut ihmiset osaavat päästää irti lapsistaan ja antaa heidän aikuistua ja tehdä omat valintansa. Harvoin olen tällä palstalla mitään näin vastenmielistä kuullut.
yleensä ne jotka kommentoivat tyyliin 'sielläpä olkoon kun pitää olla tuollainen' ovat itse toimineet juuri niin. On niin helppoa ja vaivatonta pistää vain ovi kiinni kuin alkaa selvittelemään välejä tai keskustelemaan mistään. Vaikuttaa olevan tyypillinen 50-60 v anoppien tapa toimia. Pakko olla oikeassa, AINA. Keskustelu ja sovittelun on ehdottomasti PERIKSIANTAMISTA.
elämään puuttuvat vanhemmat tosissaan? Oikeastiko te olette valitsemassa lapsellenne puolisoa esim. kiristämällä rahalla? Kuvottavaa. Hävetkää. Ei ole psyykkisesti terveen ihmisen puhetta tuommoinen. Terveellä itsetunnolla varustetut ihmiset osaavat päästää irti lapsistaan ja antaa heidän aikuistua ja tehdä omat valintansa. Harvoin olen tällä palstalla mitään näin vastenmielistä kuullut.
Kyllä sille tyttärelle tekee ihan hyvää huomata, että väärä puolisovalinta merkitsee esim. sitä, että ei ole enää kotia eikä rahaa ruokaan. Ehkä se panee vähän miettimään niitä valintoja.
- ps kyllä raha tuo varmuutta perhe-elämään- elämme kapitalistisessa, hyvinvointivaltiota purkavassa uusliberalistisessa yhteiskunnassa- kiitos oikeistohallituksen-
Motto "Kun raha menee ovesta, niin onni menee ikkunasta."
t. ap
ps jos tyttöni jää työttämäksi, on miehen työ elättää perhe:::)
- ps kyllä raha tuo varmuutta perhe-elämään- elämme kapitalistisessa, hyvinvointivaltiota purkavassa uusliberalistisessa yhteiskunnassa- kiitos oikeistohallituksen- Motto "Kun raha menee ovesta, niin onni menee ikkunasta." t. ap ps jos tyttöni jää työttämäksi, on miehen työ elättää perhe:::)
- ps jos tyttöni jää työttämäksi, on miehen työ elättää perhe:::)
Sanoo anoppi, joka lusii kotona miehensä elätettävänä...
Hän on saanut aivan vapaasti valita, asuuko ilmaiseksi vanhempien omistamassa keskustakaksiossa vai vuokraako mieluummin oman. Lisäksi hän saa valita, ottaako ruokarahaa vai ei.
Tytär on valinnut sekä ilmaisen asumisen että ruokarahan. Emme ole mitenkään pakottaneet!
Jos tämä on sitä, että ei osaa päästää irti aikuisesta lapsestaan niin pitäneepä heti ilmoittaa, että ulos kämpästä ja vapailta markkinoilta asuntoa etsimään. Tähän asti palstalla on vaadittu omia vanhempia osallistumaan lastensa perheen elättämiseen, mutta näköjään yksinasuvaa tämä "koko suku avustaa" ei koske.
Ja jos tytär päättää muuttaa asumaan työttömän kanssa, saa hän muuttaa pois omistamastamme asunnosta. Se ansiosidonnainen kun kestää vain 500 vrk max.