Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: ottaisitko työttömän miehen vävyksi?

Vierailija
07.06.2011 |

t. tuleva anoppi

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua surua ja rahattomuutta tyttärelleni minun luo rahattomana tyttäreni kuitenkin tulisi t. ap

mutta kerro nyt se tapa, jolla konkreettisesti estät tytärtäsi seurustelemasta tai avioitumasta semmoisen miehen kanssa, joka ei sulle kelpaa?

eli etsikööt itselleen asunnon, jonka kykenee itse maksamaan. Ja menkööt töihin opiskelujen sijaan. Ihmeestä siinä alkaa rakkaus rapista, kun ei ole rahaa ja äijä pitelee sohvaa paikallaan. Ja jos silti ottaa huonon miehen, kannattaa näyttää, miten muille lapsille sitä rahaa riittää, mutta ei tälle, joka ehdottomasti valitsi köyhyyden. Eihän hyvä vanhempi sitä lapseltaan pois ota.

Kyllä mä ainakin olisin loukkaantunut vanhemmilleni, jos olisivat yrittäneet kontrolloida mun elämää tuolla tavalla. Onneksi ovat kuitenkin viisaita ja antaneet mun tehdä omat valintani. Aika ihmeellinen kuva työttömistä, niin kuin työttömyys tarkoittaisi sitä, että on koko loppuelämänsä työtön ja köyhä.

Myös vanhemmilla on oikeus omaan valintaan eli ei täysi-ikäiselle lapselle ole pakko antaa ilmaista asuntoa ja lisäksi ruokarahaa opintojen aikana, jos tämä mieluummin haluaa elää oikein kapeasti. Voi siinä mennä välit poikki, mutta eipä ole ainakaan työtöntä äijää taakkana.

nykyisellään annatte täysi-ikäiselle lapsellenne ilmaisen asunnon ja ruokarahaa? Tuntuu, että et oikein osaa päästää lapsestasi irti, kun noin pitää suunnitella hänen elämänsä kontrollointia. Todella puistattavaa. Tiesitkö, että työtön saa työttömyyskorvausta, joka voi aikaisemmista töistä johtuen olla myös aika iso, esim. huomattavasti suurempi kuin opiskelijan tulot?

Hän on saanut aivan vapaasti valita, asuuko ilmaiseksi vanhempien omistamassa keskustakaksiossa vai vuokraako mieluummin oman. Lisäksi hän saa valita, ottaako ruokarahaa vai ei.

Tytär on valinnut sekä ilmaisen asumisen että ruokarahan. Emme ole mitenkään pakottaneet!

Jos tämä on sitä, että ei osaa päästää irti aikuisesta lapsestaan niin pitäneepä heti ilmoittaa, että ulos kämpästä ja vapailta markkinoilta asuntoa etsimään. Tähän asti palstalla on vaadittu omia vanhempia osallistumaan lastensa perheen elättämiseen, mutta näköjään yksinasuvaa tämä "koko suku avustaa" ei koske.

Ja jos tytär päättää muuttaa asumaan työttömän kanssa, saa hän muuttaa pois omistamastamme asunnosta. Se ansiosidonnainen kun kestää vain 500 vrk max.

Vierailija
22/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nykyisin normaalit opiskelijat huolehtivat itse elatuksestaan joko käymällä töissä tai nostamalla opintolainaa. Niin minäkin ja kaikki tuttuni tekivät. Ja kyllä se tyttäresikin tajuaa tehdä niin, jos katkaiset rahoituksen vävyehdokkaan takia.

Yleensä tuollainen nuorten väleihin sotkeutuminen vain tiivistää nuorten keskinäisiä välejä. Tyttären on myös vaikeampi jättää poikaystävä, vaikka huomaisikin hänet epämieluisaksi, koska hän joutuisi samalla tunnustamaan äidin olleen alunperin oikeassa ja itsensä väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- esim- lähihoitajalla pieni palkka mutta aina töitä ja peruskoulunopettaja unelmavävy- osaa hoitaa lapsiakin pitkällä kesälomallaan

t. ap

ps muusikkovävylle antaisin pitkät ja juottasin oikein pahaa kahvia ensivisiitillä...

t. ap

Vierailija
24/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön tyttärenne potkitaan pois suhteestaan koska pojan perhe ei halua työtöntä poikansa elätettäväksi?

muuttamaan asunnostaan pois?

Vierailija
25/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut tyttäreni tekemään itse omat valintansa. Otan vävykseni hänen valitsemansa miehen - tai jos kääntyy biseksuaaliksi, niin sitten kai miniän. Vai miniäksikö sanotaan naisparin osapuolta?

Vierailija
26/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nykyisin normaalit opiskelijat huolehtivat itse elatuksestaan joko käymällä töissä tai nostamalla opintolainaa. Niin minäkin ja kaikki tuttuni tekivät. Ja kyllä se tyttäresikin tajuaa tehdä niin, jos katkaiset rahoituksen vävyehdokkaan takia. Yleensä tuollainen nuorten väleihin sotkeutuminen vain tiivistää nuorten keskinäisiä välejä. Tyttären on myös vaikeampi jättää poikaystävä, vaikka huomaisikin hänet epämieluisaksi, koska hän joutuisi samalla tunnustamaan äidin olleen alunperin oikeassa ja itsensä väärässä.

vaikka on jo mies ja perhe. Suurin osa opiskelijoista saa (Nordean selvityksen mukaan) taloudellista tukea vanhemmiltaan, joten ei tuo nyt kovin epätavallista ole.

Vierailija
27/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat jo naimisissa, ja joutuu työttömäksi, niin halleluja vaan ja leipäjonoon

t.ap

Vierailija
28/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun keskustellaan huonoista anopeista niin joku älähtää kun anoppeja aina haukutaan. Nyt ymmärrän mistä ne kumpuaa:taitaa kalikka kalahtaa omaan nilkkaan.

Vierailija
29/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseppä olet lapsesi kasvattanut. Jos tyttäresi on fiksu hän varmasti ymmärtää jättää hulttion. Mutta sinuna en silti puuttuisi asiaan, koska voi olla, että likka vetää kielloistasi herneen nenään ja on kiusallaankin miehen kanssa.

Ei siitä miehestä sitten olisi musiikinopettajaksi? :)

Vierailija
30/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun keskustellaan huonoista anopeista niin joku älähtää kun anoppeja aina haukutaan. Nyt ymmärrän mistä ne kumpuaa:taitaa kalikka kalahtaa omaan nilkkaan.

Perintö suojattu testamentilla eli pahimmasa tapauksessa mies elelee herroiksi ja tytär ostaa vaatteensa kirpputorilta.

Vierailija
31/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

--toivottavasti näin ei käy- siksi jos ja kun asian voi ennakoida niin tuumasta toimeen- eli sulholla oltava kunnon vakituinen työ naimisiin mennessä

t. ap

Vierailija
32/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö sinä, että onnelliseen elämään ei suuria summia tarvita? Et varmaan, olen pahoillani puolestasi, sinulla on varmasti todella paha olla itsesi kanssa.

Vierailija
33/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole anopin asia valita vävyä itselleen, tytär etsii itselleen mieluisen miehen ja anoppi on vaan sitten tyytyväinen perheen uudesta pojasta.

Vierailija
34/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaatimassa avioeroa ja laittamassa perheen leipäjonoon?

Vierailija
35/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämään puuttuvat vanhemmat tosissaan? Oikeastiko te olette valitsemassa lapsellenne puolisoa esim. kiristämällä rahalla? Kuvottavaa. Hävetkää. Ei ole psyykkisesti terveen ihmisen puhetta tuommoinen. Terveellä itsetunnolla varustetut ihmiset osaavat päästää irti lapsistaan ja antaa heidän aikuistua ja tehdä omat valintansa. Harvoin olen tällä palstalla mitään näin vastenmielistä kuullut.

Vierailija
36/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ne jotka kommentoivat tyyliin 'sielläpä olkoon kun pitää olla tuollainen' ovat itse toimineet juuri niin. On niin helppoa ja vaivatonta pistää vain ovi kiinni kuin alkaa selvittelemään välejä tai keskustelemaan mistään. Vaikuttaa olevan tyypillinen 50-60 v anoppien tapa toimia. Pakko olla oikeassa, AINA. Keskustelu ja sovittelun on ehdottomasti PERIKSIANTAMISTA.

Vierailija
37/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämään puuttuvat vanhemmat tosissaan? Oikeastiko te olette valitsemassa lapsellenne puolisoa esim. kiristämällä rahalla? Kuvottavaa. Hävetkää. Ei ole psyykkisesti terveen ihmisen puhetta tuommoinen. Terveellä itsetunnolla varustetut ihmiset osaavat päästää irti lapsistaan ja antaa heidän aikuistua ja tehdä omat valintansa. Harvoin olen tällä palstalla mitään näin vastenmielistä kuullut.

Kyllä sille tyttärelle tekee ihan hyvää huomata, että väärä puolisovalinta merkitsee esim. sitä, että ei ole enää kotia eikä rahaa ruokaan. Ehkä se panee vähän miettimään niitä valintoja.

Vierailija
38/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ps kyllä raha tuo varmuutta perhe-elämään- elämme kapitalistisessa, hyvinvointivaltiota purkavassa uusliberalistisessa yhteiskunnassa- kiitos oikeistohallituksen-

Motto "Kun raha menee ovesta, niin onni menee ikkunasta."

t. ap

ps jos tyttöni jää työttämäksi, on miehen työ elättää perhe:::)

Vierailija
39/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ps kyllä raha tuo varmuutta perhe-elämään- elämme kapitalistisessa, hyvinvointivaltiota purkavassa uusliberalistisessa yhteiskunnassa- kiitos oikeistohallituksen- Motto "Kun raha menee ovesta, niin onni menee ikkunasta." t. ap ps jos tyttöni jää työttämäksi, on miehen työ elättää perhe:::)

Vierailija
40/65 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ps jos tyttöni jää työttämäksi, on miehen työ elättää perhe:::)

Sanoo anoppi, joka lusii kotona miehensä elätettävänä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan