Nyt oon pulassa!
Meillä siis 4-vuotias poika ja toista yritettiin pari vuotta. Sain toisen pojan kolme viikkoa sitten. Ihania ovat ja olen tosi onnellinen.
Ongelma on nyt se että koko raskauden ajan kerroin hiekkalaatikolla että meille olisi tyttö tulossa koska oli tarkoitus muuttaa toiselle paikkakunnalle kauas nykyisestä miehen duunin perässä. Nyt kuitenkin näyttää siltä että ainakin vuosi ollaan vielä täällä. Olen pukenut poikaa neutraaleihin vaatteisiin ja kun nimeä on kyselty niin sanonut ettei vielä olla päätetty.
Ristiäiset viiden viikon päästä. Että ihminen voi olla tyhmä. Miten hoidan asian? Paniikki!
Kommentit (21)
En tiedä. Nojauduin siihen että oltiin muuttamassa pois.
sanot tietysti, että poika tuli, vai mitä ihmettä sä ihmettelet ?!? Vai meinasitko nimetä "tytön" Minnaksi, ja pukea tytön vaatteet ? Aika sairaalta kuulostaa tuo juttu jo alunalkaen :/. Jos paskat on housuissa, niin kyllä ne on tapana pestä pois !
ihmiset ajattelevat, että luulit lapsen olleen tyttö. Paitsi ne jotka lukevat täältä, eivätkä ollenkaan ymmärrä, miksi toimit noin.
hyvää päivää! Mitä jos vaan sanoisit, että poika tuli sittenkin. Ihme muija.
vaikka Kim. Voisi olla joko tyttö tai poika. Puet sitä vaan pinkkiin seuraavan vuoden ulkoillessanne ja vot, kukkaan ei sua tiettee.
koko raskauden ajan kerroin hiekkalaatikolla että meille olisi tyttö tulossa koska oli tarkoitus muuttaa toiselle paikkakunnalle kauas nykyisestä miehen duunin perässä
tai sitten olet todella, todella yksinkertainen ihminen.
Miten hoidat asian? Annat sille nimeksi vaikka "Koivu" tai jotain muuta sukupuolineutraalia ja puet sen vuoden ajan neutraaleihin vaatteisiin!
Kuinkahan hyvä muisti ihmisillä on? Voin kai turvautua väärinkäsitykseen ja kuitata asian sanomalla vaikka että: "Kyllä nyt olet käsittänyt väärin, hän on poika". Sukulaiset tietää totta kai totuuden:D
mutta nyt on kasvun myötä alkanut pippeli pilkottaa makkaroiden välistä.
Ehkä hänestä voisi vielä tehdä tytön?
onko siis yleisestikin tapana ennen muuttoa valehdella ummet ja lammet vähäpätöisistäkin asioista?? Miksi?
Olen kyllä ollut pimennossa kun en tätä ole tiennyt ja muuttanut useita kertoja valehtelematta kertaakaan..=((
Siis se oikea syy, eikä mikään muutto.
En tarkoituksella valehdellut. Jotenkin vaan kun mammat siellä hiekkalaatikolla sanoi tyyliin "Toivottavasti on tyttö kun teillä jo poika kerran on..." ym. niin en sitten korjannut asiaa ja ne mammat tuli siihen uskoon että on tyttö. Tilanne ajautui siihen!
ja kun kerran oltiin muuttamassa pois niin annoin ajautua. Eilen sain tietää ettei muutetakaan.
Ap voisi ehkä teeskennellä saaneensa jonkin hankalan kurkkutaudin, esim. kroonin laryngiitti tai jopa kurkkusyöpä, joka estää kaiken puhumisen. Tällöin lapsen väärää sukupuoltakaan ei tarvitse selitellä, eikä mitään muutakaan. Se olisi varmasti hyvä asia koko köörille, sillä ap taitaa olla aika altis naruttamaan muita jos puhekyky on tallella.
En halua ketään naruttaa... Uskon että loppujenlopuksi vetoan väärinkäsitykseen ja se siitä. Kyse on onneksi vain muutamasta hiekkalaatikko-mammasta ja parista uteliaasta kymmenvuotiaasta tytöstä:D
Eikö sitä olisi helpompi elää mahdollisimman rehellisesti, niin ei tarvitse valheitaan paikkailla.
En tarkoituksella valehdellut. Jotenkin vaan kun mammat siellä hiekkalaatikolla sanoi tyyliin "Toivottavasti on tyttö kun teillä jo poika kerran on..." ym. niin en sitten korjannut asiaa ja ne mammat tuli siihen uskoon että on tyttö. Tilanne ajautui siihen!
Sinä et ole juttua aloittanut. Hiekkismammat ovat keksineet itse, että odottaisit tyttöä. Sitä paitsi kyllä on Suomen sairaaloissa monta yllätystä nähty, kun ei tullutkaan sitä "varmaa" tyttöä/poikaa.
Seuraavan kerran, kun nimeä kysytään, niin sanot vaan, että tässä on meidän Pekka. piste.
Sinä et ole juttua aloittanut. Hiekkismammat ovat keksineet itse, että odottaisit tyttöä. Sitä paitsi kyllä on Suomen sairaaloissa monta yllätystä nähty, kun ei tullutkaan sitä "varmaa" tyttöä/poikaa. Seuraavan kerran, kun nimeä kysytään, niin sanot vaan, että tässä on meidän Pekka. piste.
Olette niin ihania. Pari viimestä viestiä sai tosi hyvälle tuulelle. Kiitos kaikille vinkeistä. Kyllä tämä tästä:)
Ja ainahan sitä voi sanoa, että kätilö tulkitsi ultran väärin.
Eihän se ole mikään iso juttu.