Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko nipo? Anoppi ostanut lapselle kirpparilta vaatteita, joita lapsi voi pitää

Vierailija
06.06.2011 |

(kaupunki)mummilassa, ettei pakkaamani vaatteet likaannu ja minä "joudu" pesemään pyykkiä. Kaunis ajastus sinänsä, mutta minä haluaisin pukea lapseni niihin vaatteisiin, joita olen hänelle valinnut. Meillä ihan kaikki vaatteet ovat pidettäväksi tarkoitettu, niitä ei todellakaan tarvitse varoa. Mitä mieltä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kontrollointia. Ja miksi ap puhuu 'minusta', kai hänen miehensä saa sentään myös päättää lasten vaatteista.

Joka tapauksessa lapsi joutuu pukemaan jonkun muun valitsemat vaatteet, kai se on samantekevää, onko vaatteen valinnut mummo vai äiti. Ihana anoppi muutenkin.

Vierailija
42/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos tekevät jotain sotkuista, niin tykkään että on huonot vaatteet päällä (tai normaalitkin, mutta sitten sappisaippuakäsittely melko pian tahroille kiitos!)

Huonoja mummon valitsemia voi käyttää, mutta tilanne taju pitää olla. Jos lapseni "esiintyy" paljon julkipaikoissa, kaupungilla, sukulaisissa jne en todellakaan tykkäisi että lapseni olisi rentuissa, ei hän ole sellaisissa kotonakaan.

Epäilyttäisi aika paljon mummon valitsemat vaatteet, mun äiti tai anoppi ei ainakaan tajua nykylastenvaatemuodista mitään, eikä siitä että nykyään aika monet panostaa lapsensa pukemiseen. Renttukallet on aika harvinaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylastenvaatemuoti! Argh!

Vierailija
44/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi poikaa ja toivon todella ettei miniöiksi tule näitä kamalia robotti-ihmisiä. Mutta nehän on näitä nella-jessicoita joiden äidit täällä palstalla mesoaa.

Vierailija
45/50 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopas on jollain ongelma! Minun vanhempien luota löytyy lähes kaikki mahdollinen 0-11v lapsenlapsille. Sisävaatteet, alusvaatteet, toppavaatteet, sadevaatteet, kumisaappaat, tossut... Suurin osa on varsin hassuja ja jopa rumia, kotona en ikinä sellaisia käyttäisi mutta mummolassa ne joetnkin kuuluu asiaan. On kiva kun ei tarvitse ottaa aina kaikkea mukaan kun lähdetään kyläilemään. Yleensä puen lapsille sellaiset vaatteet päälle, joissa kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla ja ne sitten vaihdetaan mummolavaatteisiin. Jos lapset lähtevät mummon kanssa jonnekin, vaihdetaan taas siistimpää päälle. Mummo itsekin kulkee kotona "rääsyissä" mutta muualla varsin asiallisesti, joten lapsia hän en ryysyissä kuljeta. Eikä maailma siihen kaatuisi vaikka joskus jossain kävisivätkin noissa hassuissa vaatteissa.

Musta oli kerran huvittavaa kun käly valkkasi vauvalleen yhteensopivaa asukokonaisuutta kun lapsi oli menossa mummolleen hoitoon. Kiirekin oli eikä lapsi näkisi ketään muuta kuin mummon ollessaan hoidossa mutta silti oli pakko etsiä sävysävyyn puserot, housut ja sukat! Tuollainen vaatteisiin keskittyminen menee mielestäni jo hieman yli...

Vierailija
46/50 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin on varavaatteita ja tavaroita lapsenlapsille. Kumpparit,yöpuku,pikkareita/kalsareita, sukkiksia ym. eikä ne nyt välttämättä ole niin "nättejä" mutta jos tarvetta on niin kyllä ne välttää ja kaupungillakin ollaan varavaatteilla kuljettu:D mielestäni olet siis nipo;)

Lapset on niillä joskus lähteneet kotiinkin ja vaattet on sitten palautunut pestyinä takaisin mummin ja ukin kaappiin!

Vierailija
47/50 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan tajunnut tätä. Mun mielestä oli jopa jotenkin sairasta, kun anoppi osti esikoiselle näitä vaatteita kotiinsa ja vaihtoi hänelle ne vaatteet päälle lapsen siellä ollessa ja omat taas takaisin kotiin lähtiessä. Käly tästä nukkeleikistä mulle kertoi ja lapsi itse vanhempana (puhui hyvin jo alle 2-vuotiaana). Mun mielestä se on OUTOA.

Vierailija
48/50 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistakaa varmuuden vuoksi pestä kirpparikuteet ennen käyttöönottoa; vaatetäi on helkkarin ikävä kaupanpäällinen.

Vierailija
49/50 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä aivan sama, vaikka anoppisi pukisi lapsesi säkkiin (jos on lämmin ja mukava säkki ;)). Ymmärrän kyllä, jos toivot, että kaupungin kaduilla lapsi on siististi puettu, mutta voihan ne kirppisvaatteetkin olla siistejä ja nättejä.

Joka tapauksessa anoppi on hyvää hyvyyttään ja innoissaan halunnut osallistua ja helpottaa elämääsi. Älä vain möläytä mitään.

Tai hei! Entä jos menisitte yhdessä ostoksille anopin kanssa. Anoppi voi hiplata vaatteita, sinä voit ohjailla päätöstä siitä mitä ostetaan.

Vierailija
50/50 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska säästyt itse pyykinpesulta ja ostamasi vaatteet ei kulu. Itse ilahtuisin. Mulle mun lapset ei ole vaatehenkareita ja näyttelyleluja mun kyvyistäni. Siitäkös siinä onkin kyse vai mikä siinä ärsyttää sinua? Koetko että sinua ei arvosteta, jos lapsilla on jonkun muun valitsemat vaatteet?

Meillä on mummoloissa lapsille omat hammasharjat, sadevaatteet, pihakamat ja yöpaidat, ja varavaatetta, aikoinaan oli lastenrattaatkin. Mummot ovat hommanneet omia leluja. Lapset ovat mummoloissa usein työmme vuoksi. Kivempi kaikille, kun lähtiessä vaihdetaan kotimatkavaatteet, eikä tarvitse pakata tai etsiä matkakassiin kuuluneita vaatteita.

Relaa vähän...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän