Kyllä me suomalaiset olemme onnekkaita kesäsään suhteen
On sopivan lämmintä kesäsäätä ja välillä sataa jolloin ei ole liian kuivaa luonnossa ja luonto näyttää kauniilta ja rehevältä. On tarpeeksi lämmin että voi käyttää kesävaatteita mutta ei liian lämmin ulkona ettei voi tehdä mitään. Nyt voi harrastaa liikuntaa jamuita ulkoaktiviittejä. Lapset voivat leikkia ulkona ja ulkoharrastuksia ei tarvitse laittaa tauolle. Uimavedet ovat ainakin toistaiseksi myös sopivan virkistäviä ja yöllä lämpötila laskee niin ettei öistä tule liian kuumia nukkua.
Ranskassa ruumishuoneet täyttyvät ja yleisätapahtumia perutaan. Sama muissa Ranskan naapurimaissa.
Olkaa kiitollisia suomalaiset.
Kommentit (17)
Haluan silti kunnon helteitä, +30 C.
Vierailija kirjoitti:
Haluan silti kunnon helteitä, +30 C.
Helle hullukin herännyt.
sulle on sanottu jo monta kertaa että lähe helvettiin suomesta itkemästä.
menet afrikkaan takaisin omien sekaan.
Se tässä kesässä on hyvää ettei ole satanut vettä viikkokaupalla kuten joskus aikaisempina kesinä.
Mä olen erittäin kiitollinen. En usko mihinkään korkeampiin voimiin, mutta sään jumalaa on tänä kesänä saanut kiittää melkein joka päivä. Ihmiselle paras lämpötila on +14 astetta. Kuolleisuus on tutkitusti matalimmillaan niinä päivinä, kun ollaan noissa lukemissa. Mä olen kyllä onnellinen, kunhan pysytään alle parissa kympissäkin.
Parasta Suomen kesässä on pitkät valoisat illat ja yöt.
Sitä ei muu Eurooppa tarjoa.
Onnellisia?....missä ne helteet s-tana oikein viipyy?..eivät taida tänne köyhään takapajulaan tulla..muut maat nauttikoot kesästä..
Vierailija kirjoitti:
Onnellisia?....missä ne helteet s-tana oikein viipyy?..eivät taida tänne köyhään takapajulaan tulla..muut maat nauttikoot kesästä..
IMEMUNAAVITUNHOMO
Vierailija kirjoitti:
Ei tule voi voi kohta alkaa taas syksy ja ihanan viileetä 10 kuukautta vitutaako?
Olen kyllä kiitollinen Suomen kesästä joka päivä. Kyllä se vähän masentaisi jos olisi erittäin sateinen kesä- ja heinäkuu, mutta tekemistä kuitenkin löytyy ja myös sateella voi ulkoilla. Viileässä on hyvä hengittää. Pitkään jatkuvat helteet tuovat monia terveyshaittoja unenpuutteesta nälättömyyteen, kehoni lamaantuu eikä asioita saa tehdyksi. Valoa riittää lämpötilasta huolimatta ja luonto on vehreä, kesä on ihanaa aikaa aina täällä meillä :)
Olen todella kiitollinen Suomen ilmastosta. Tykkään myös kaikista neljästä vuodenajasta. Kaikki ovat suuria elämyksiä ja omilla tavoillaan kauniita.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ulkomaiset turistit matkustavat enenemässä määrin kesällä Pohjoimaihin helteitä pakoon.
Faith kirjoitti:
Olen todella kiitollinen Suomen ilmastosta. Tykkään myös kaikista neljästä vuodenajasta. Kaikki ovat suuria elämyksiä ja omilla tavoillaan kauniita.
Sama täällä. Tykkään 4 vuodenajasta paitsi marras-ja joulukuun pimeydestä. Silloin karkaan jonnekin muualle ainakin viikoksi.
Nautitaan niin kauan kuin voidaan. Meidän käristyvät lapsenlapsemme kuuntelevat joskus kaihoisina kertomuksia siitä, kuinka ihania Suomen kesät joskus olivat.
Oikeastaan pidän myös sadepäivistä. Hienolla ilmalla on "pakko" olla ulkona.
Onhan tuo monen maan helletilanne tosi kauhea. Silti toivoisin, että täällä Suomessakin olisi lämmintä. Kohta on kesäkuu ohi, eikä ole ollut yhtään hellepäivää, vaan enimmäkseen on saanut kulkea pitkissä housuissa. Jotenkin sitä kaipaisi lämmintä kesää, että jaksaisi sen kymmenen kuukauden kylmyyden sen jälkeen.
Samaa mieltä. Ja ei ole myrkkyeläimiä kuten Australiassa. Ei voisi kävellä avojaloin nurtsilla kun käärme jonka myrkky voisi tappaa 100 ihmistä voisi purra tai myrkkyhämähäkki purisi. Ainoa huono puoli Suomen kesässä on valoisat yöt ja ettei pimeys tule.
Ollaan.