Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko nipo? Anoppi ostanut lapselle kirpparilta vaatteita, joita lapsi voi pitää

Vierailija
06.06.2011 |

(kaupunki)mummilassa, ettei pakkaamani vaatteet likaannu ja minä "joudu" pesemään pyykkiä. Kaunis ajastus sinänsä, mutta minä haluaisin pukea lapseni niihin vaatteisiin, joita olen hänelle valinnut. Meillä ihan kaikki vaatteet ovat pidettäväksi tarkoitettu, niitä ei todellakaan tarvitse varoa. Mitä mieltä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hyvinhän sulla menee. Huoh, kaikesta sitä ihmiset jaksaa tehdä ongelmaa. Ei tuo nyt voi olla ongelma että lapsi pukee vaikka kerran kuussa mummilassa jotain muuta päällensä kuin sinun hyväksymääsi?

Vierailija
2/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka miten vaatteita ihan juhlavaatteista nilkkasukkiin ja villapaitoihin. Voin laittaa lapset 4 ja 2 mummolaan ihan ilman vaihtovaatteita, koska siellä niitä kuitenkin on, kuten on myäs sängyt, kaikki hoitotarvikkeet, lelut, kirjat ja taitaa olla ihan omat sadevaatteetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, oletko nipo (jos olet, niin silloin olen minäkin ;)), mäkään en tykkäisi tosta.

Vierailija
4/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen, että myös sinua ajatellaan. Ihan sama mitä niillä on päällä mummilassa, kunhan on asianmukaiset vaatteet päällä.

Vierailija
5/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolasta löytyis tarvikkeita lastani varten. Olisi todella paljon helpompaa lähteä esimerkiksi yökylään, kun ei tarvitsisi ihan joka asiaa raahata mukana. Tulisi varmasti käytyä useamminkin.

Nipo on siis tuomioni.

Vierailija
6/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kaada sun maailmaas, jos lapsella on mummolassa muut, kuin sun hankkimat kuteet päällään. Sulla on ihanan ajattelevainen anoppi. Älä ainaan kritisoi sille tuota, hänhän vaan ajatteli lapsen ja myös sun etua.

Vierailija
7/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hankitut vaatteet ovat kuitenkin asianmukaiset ja siistit? Jos ne on jotain hirveitä liian pieniä repaleita, niin ymmärrän yskän mutta jos ovat kunnollisia niin mitä väliä? Onko teillä tosi prinsessamaisia vaatteita itsellä? Vaikka sanoisit että ei haittaa kun likastuu, niin anoppi voi silti arastella puuhata lapsen kanssa niissä vapautuneesti, kun tietää sinut tarkaksi ihmiseksi monessa asiassa - kuten tässä vaateasiassa ;)

Vierailija
8/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen, kun sekää äitini että anoppini on ostellut joitakin vaatteita lapsellemme mummoloihin. Näin minun ei tarvitse aina pakata ihan kaikkea mukaan, tai lapsi voi vaikka jäädä joksikin aikaa mummolle suunnnittelematta.

Ja onpa vaatteita sitten sitäkin varten, jos enemmän vaikka likaantuu.

Mutta vaaytteiden pitää olla siistejä. Saa siis olla kirppariltä tai käytettyjä tai h&m:ltä tms, mutta perussiistejä.

Ei siis niin kuin eräs äitini tuttu pukee lapsenlapsensa aina johonkin 60-luvulta alkaen oleviin hirveisiin paikattuihin, liian isoihin, liian pieniin tms. vaatteisiin, mitkä siis ihan oikeasi ovat rumia. Niinkuin ihan oikeasti, eivät edes retroa :)

Eli olisin vain tyytyväinen. Voithan ap aina osoittaa tietyt vaatteet, ja pyytää käyttämään niitä, jos lapset lähtevät anoppisi kanssa kylään tms. Siellä anopillasi voivat sitten käyttää mitä vain vaatteita.

Vierailija
9/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummiloissa tuppaa tuo meno olemaan vähän riehakkaampaa kuin kotona ja rapatessa roiskuu.

Anopilta tuo on ihan kaunis ajatus.

Meidänkin lapsille on mummilassa ihan eri vaatteet.

Osa niistä on meidän varta vasten sinne hankittuja ja osa mummin hankkimia.

Homma toimii kivasti näin.

En jaksa stressata muotiseikoista mummilareissuilla vaikka muuten olen tosi tarkka ;-)

Vierailija
10/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on mummolassa varavaatteita ja muita tarvikkeita,mutta ihan meidän itsemme ostamia.

En mä itsekään käyttäisi mummolassa jonkun toisen mulle ostamia ja valitsemia vaatteita.

Vierailija
11/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se innokas Mummo tykkää ostella lapsille vaatetta ja näin haluta osallistua tavallaan lasten hoitamiseen, pienten vaatteiden hipelöintiin yms. "kivaan". Mutta sehän nyt on tietenkin anopilta sopimatonta käytöstä, se on äidin (ja ehkä äidin äidin) yksinoikeus!

Vierailija
12/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhempien asia päättää miten lapsi puetaan, mitä lapsi syö, millainen lapsen päiväryhtmi on jne. Jotkut isovanhemmat eivät tätä ymmärrä.

Ainakin minusta olisi outoa jos lapseni tulisi mummon kanssa vaikka kadulla vastaan vaatteissa, joita en ole koskaan ennen nähnyt, elleivät sitten olisi aivan uudet lahjavaatteet (ja silloinkin minä kai tietäisin lapsella olleen jonkun merkkipäivän).

Vierailija
13/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis ajatus mummolta, ole hissukseen vaan :)

Vierailija
14/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi haluaa, että lapsi voi rauhassa touhuta ilman, että on pelkoa, että vaatteet likaantuvat ja haluaa säästää sinut pyykkäämisen vaivalta. Sitä ei koskaan tiedä mitä toinen oikeasti tarkoitta sillä että lapsen vaatteet on tarkoitettu pidettäväksi.. ovatko ne oikeasti sitä? Siis ei haittaa vaikka kotiin tullaan polvi puhki (meni liukumäessä), ruohotahroja, mustikkasoppaa jne.

Vierailija
15/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa jatkuvasti kirpparilta vaatteita,leluja sun muuta semmoista tavaraa joita en halua,olen monesti pyytänyt ettei ostaisi, mutta kaikuu kuuroille korville.Leluja ja muuta kun on ihan tarpeeksi.

Vierailija
16/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osin molempia vaatteita

Vierailija
17/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon anopin tytär, eli miehesi sisko. Tiedän, että äitini on edessäsi muutenkin varpaillaan, joten voisitko antaa tämän nyt olla. Sinun ei tarvitse kontrolloida aivan kaikkea aivan 100-prosenttisesti.

Lapsella on mummolassa hauskaa ja hän harrastaa kaikkea sormiväreistä leipomiseen. Ne remuvaatteet ovat oikein hyviä siinä eikä se lapsi huomaa, mitä hänellä on päällä. Mummolassa kun on kaikkea muutakin hauskaa ihmeteltävää.

Vierailija
18/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla tiedän, että tässä taustalla on se, että anopin muut lapsenlapset ovat jo isoja ja poikia kaikki. Meillä tämä pieni leikki-ikäinen tyttö. - joka palvoo mummiaan ja laittaisi päällensä vaikka jätesakäkin, jos se olisi mummin hankkima. Ja tosiaan kyse ei ole "mökistä", ymmärrän mökkivaatteet. Tiedän, että tapaavat reissuillansa myös minun ja mieheni tuttuja siellä kaupungin torilla käydessään. Muakin häiritsee ajatus, että "minun" tyttöni puetaan joksikin muuksi.

ap

Vierailija
19/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ihan sama tilanne.

tulen tosi hyvin toimeen anoppini kanssa ja käydään yhdessä ostoksilla tai muilla reissuilla ja anoppi on paljon meillä yötä.

anoppi on hankkinut kotiinsa (mummolaan) lapsillemmme vaikka mitä, on pinnasänky, tavallista lasten sänkyä, hoitopöytä, sitteri, 2 syöttötuolia, leluja, kirjoja, pyörä, potkumopo, rattaat....ym ja niitä vaatteita vaikka kuinka paljon.

onhan se kiva että että kun mennään sinne niin ei tarvitse ottaa mukaan muutakuin lapset kun siellä on kaikki valmiina, mutta kuitenkin se jotenkin häiritsee, kun alle 24 tunnin kyläilyllä vaihdellaan vaatteita 2-3 kertaa....

ja vielä mainitsen että olemme anoppini kanssa enemmänkin ystäviä kun minijä ja anoppi ja olen todella kiitollinen anopilleni kaikesta avusta mitä olen lasten kanssa saanut ja on kiva että mummolassa on kaikki valmiina eikä tarvii viedä mitään mennessään mutta kuitenkin se hieman häiritsee.....

Vierailija
20/50 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän