Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka ovat lypsäneet kaiken maidon vauvalleen? Milloin lopetit ja miksi lypsit?

Vierailija
06.06.2011 |

Oma vauvani 5 kk ja täällä joku päivä pohdinkin, että milloin lopettaa.. Nyt saanut vasta muutaman kerran korviketta. Olen lopettelemassa vallan. Paha mieli kun ei imetys onnistunut, mutta olen kuitenkin tyytyväinen että näinkin kauan jatkoin.

Itse lypsin koska vauva oli keskonen, refluksilapsi eikä oppinut syömään rintaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin saanut kyselyitä, että mikset imetä.. Plääh. Olisinhan mä mieluumin imettänyt :D Olis ollut aika paljon helpompaa kuin pumpata n. krt vuorokaudessa vähintään pari tuntia vuorokaudesta.. yksi kerta ainakin öisin.. ja syöttää sitten vauvaa tämän päälle. Aikaa menio siinäkin kun keskosuuden takia oli hyvin laiska ja hidas syömään. Aina piti herätellä ja pysyä öisinkin valppaana että nyt se mukahtaa ja melkeen kaikki on vielä syömättä..

ap

Vierailija
2/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat syntyneet pikkukeskosina. Toisen kanssa lypsin vielä kotonakin, koska osaan maitoa piti lisätä ne vahvikkeet, edellisen kanssa pitkän keskolahoidon aikana oli maitoa kertynyt pakkaseen niin paljon ettei kotona tarvinnut lypsää. Mutta sitten molemmat siirtyivät normaaliin imetykseen siinä vaiheessa kun ne jauhepussit jäivät pois, toinen n. 4kk iässä ja toinen lasketun ajan tietämillä, eli 2,5kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinnalle :)

Se ei vaan osannut sitä hommaa. Ihan ekat päivät vauva oli teholla, koska silla oli infektio. Täysiaikainen oli. Mä sitkeesti imetin, mut ei se vaan saanu kunnon otetta. Ei edes rintakumilla oikeen hiffannu. Vauva oli jotain 3,5 kk kun onnistui eka ateriointi _kokonaan rinnasta_.

Siinä samalla tuli sit lypsettyä maitoa monelle muullekin vauvalle. Vedin sellaisia 300 - 500 euron "maitotilejä" kuussa. Vaan olipa kova homma, huh vaan.

Vierailija
4/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pumppasin maitoa lapsen ollessa 2-3kk ja kun korviketta aloin syöttämään niin maidon tulo väheni ja väheni ja myös nännit oli ihan karsean kipeät niin piti senkin takia lopettaa. Pumppasin koska lapsella oli liian kireä kielijänne ja nännini on todella pienet ettei niistä mitään otetta edes saisi. Rintakumit kokeiltiin niin sairaalassa kuin kotona mutta ei ne lääkäritkään saaneet sitä rintaa sinne suuhun menemään millään.

Vierailija
5/11 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä imetysihmiset tähän sanoo kunnei onnistu? Joko tekin uskotte, ettei se aina vaan onnistu? Ehkä lopulta joidenkin kohdalla kun ikää esim. 3-6 kk, mutta niitäkin varmasti on kun ei vaan onnistu! Keskosuus, kitalakihalkiot, refluksi, ei vaan osaa syödä... JA sitten ne äidistä riippuvat syyt.. rinnan anatomia, maidontulo, lääkitykset..

ap

Vierailija
6/11 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jonkun vauva ollut sellainen, ettei vain ole ollut kiinnostunut imemisestä?

Minulla ei maito nouse kunnolla lääkkeilläkään, mut sen lisäksi vauvani ei vain näytä välittävän imemisestä. Joko en osaa lukea vauvan viestejä tai sitten joku muu juttu tökkii, mutta oma lapseni ei vaan halua imeä rintaa, ja imee laiskasti pullostakaan. Vaikka kuinka yritin, en saanut vauvaa imemään kuin maksimissaan vartin kerrallaan ja koska maitoakaan ei rinnoista tullut, lopetti vauva hyvin nopeasti imemisen kokonaan; katseli vain rintaa, otti ehkä nännin suuhun ja pulautti sen sitten pois. Yritin pumppaamalla saada maidontuloa lisääntymään, mutta se ei koskaan noussut yli kymmenen millin.

Minä siis pumppasin vauvalle ekat 5 viikkoa, mutta alkoi tuntu todella turhauttavalta pumpata muutamia millilitroja, kun pelkästään pumpun sterilointiin ja pumppaamiseen meni aika lailla aikaa.

Vierailija
7/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lypsäneensä mulle kaiken maidon koska en oppinut imemään rintaa ollenkaan. Tämä vuonna 75, jaksoi kuulemma 3kk lypsää. Tuo taisi siihen aikaan olla muutenkin ihan normi imetysaika.

Hyvä musta tuli :) eikä mitään allergioitakaan ole paitsi vähän heinänuhaa keväisin.

Vierailija
8/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö ja minä emme oppineet imetyksen jaloa taitoa, myöhemmin poikavauva haukkasi nännistä ja täysimetin puoli vuotta. Pumppasin sähköpumpulla aamuin illoin puoli litraa rintamaitoa. Se oli helppoa ja maitoa tuli runsaasti. 8 kk oli minusta ihan tarpeeksi ja siirryimme korvikkeeseen.

Vierailija
9/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli täysrintamaidolla 3kk ja sen jälkeen siirryimme korvikkeeseen. Syy: lapsi ei vammansa/sairautensa takia syönyt, vaan häntä ruokittiin nenämahaletkulla. En jaksanut kaiken muun päälle kauempaa lypsää.

Vierailija
10/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsin kaiken maidon hänelle 4,5kk ajan. Se tarkoitti minulla noin 8 tuntia lypsykoneen äärellä/vrk, multa heruu maito aika huonosti jne. vaikka pumppaan molemmilta puolilta samaan aikaan Sitten väsähdin aika totaalisesti, lopetin yöpumppaukset ja aloin totutella korvikkeelle. Nyt vauva pian 6kk ja olen päättänyt, että juhannukseen mennessä lopetan pumppaamisen. Esikoistakin pitää hoitaa eikä enää taida olla järkevää vaan pumpata ja pumpata, kun vauva jo näinkin iso.

Vierailija
11/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukselle, hän oli silloin 3kk. Kasvut oli pysähtyneet, kun ei vaan suostunut syömään tissiä kuin nukkuessaan. Eikä se sitten ollut kovin tehokasta.

Minulta vaan ei tullut enää maitoakaan (siinä vaiheessa) kovin hyvin. Kuukauden yritin sitä saada ahkerasti pumppaamalla lisääntymään, mutta ei siitä sitten tullut mitään. Ensin kokeilin kaksi viikkoa pumpata 10-12 kertaa päivässä (eli imetysten verran), maitomäärät vaan väheni n. 3 desiin päivässä. Sitten kaksi viikkoa kokeilin sitä, että pumppaan mahdollisimman usein, vaikka vain pieniä aikoja kerrallaan. Se tarkoitti n. 20-30 kertaa päivässä. Mutta ei sekään toiminut, maitomäärä pysyi samana. Korviketta meni tietysti jo melko paljon siinä vaiheessa. En sitten enää jaksanut.