***KISSANKULMALAISTEN KESÄ***
Kommentit (70)
Tuolla joulukuisissa olen kirjoitellutkin, mutta taustalta myös Kissankulmaa seurannut. Myös meille on tulossa joulukuussa neljäs, ja todennäköisesti viimeinen lapsi. Isommat ovat 02, 04 ja 08 syntyneitä.
Eilen kerrottiin minun äidille, tai esikoinen kertoi ennen kuin mummo ehti autosta ulos. Äiti sitten totesi minulle, että teillä on sitten suurperhe. Lapset saivat tietää toissapäivänä. Nuorimmainen ei vielä oikein asiaa tajunnut, mutta isommat kyllä. Olivat kovin innoissaan, esikoinen vain oli hieman harmissaan, kun menettää oman huoneen. Lohduttelin sitten, että eiköhän se vauva nuku äidin ja isin kanssa vielä vuoden, pari, että ei ihan heti tarvitse pikkuveljen kanssa samaan huoneeseen muuttaa.
Meillä mies on hoitovapaalla elokuun puoleen väliin, on ollut pari vuotta. Minä olen töissä, loma on vasta elokuussa. Kun tekee täyttä työpäivää, niin vähiin jäävät illan tunnit hoitaa kotiasioita. Lomaa kovasti odottelen. Sen jälkeen palaan vielä pariksi kuukaudeksi töihin. Juhannukseksi mennään tuttavaperheen luo perinteiden mukaisesti, ja sen jälkeen pitäisikin keskimmäisen synttäreitä alkaa puuhata. Esikoinen lähtee tänään leirille ja tulee sitten vasta sinne tuttavaperheen luo. Niin ne kasvavat, vastahan tuokin oli pikkunyytti kainalossa.
Mukavaa juhannusta kaikille!
Aamuhaamu 14+6
uusille!
Tarkistakaahan tietonne, että ovat oikein. :)
Täällä kävi ä-neuvolan täti eilen. Poika oli 'kasvanut' sairaalan lähtöpainosta jopa 14 g, paino oli nyt 4320g. Ja 5 min päästä poika päästi komeat suihkut lattialle. Onneksi ehdittiin punnita ennen sitä. :)
Täällä on asiat aika hyvin, oma vointi vähän askarruttaa (mahaa välillä vihloo), mutta seurataan tilannetta.
Mutta vaipan vaihtoon ja syöttämään, kohta pääsee nukkumaan. :)
Hyvää juhannusta!
Äippä ja pikku-J, 1 vko
Ihanaa lukea täältä vauva-uutisia, onnea äipälle komiasta poitsusta ja onnea kaikille plussanneille ja vauvan tässä tauon aikana lunastaneille! :)
En ole ehtinyt koneella juuri asustelemaan, raksa kiireet verottaa aikas lailla, yksin joutuu nyt pitkälle arkea pyörittämään. Onneksi homma etenee eikä tää ikuista ole ;)
Meillä Janessa on ihan lilliputti tapaus, nyt 5,5kk mitat oli tasan 6kg ja 61cm. Kasvanu alusta asti omalla mini käyrällään, 300-500g tullu aina per kk. Tissillä mennään, pulloa ei huoli olleskaan. Taitaa olla eka tapaus jota imetän sitte 1v. Asti, muutakaan ei voi ;) Kiltti on ku mikä, päivisin nukkuu hyvin päikkärit, yöt menee mun kainalossa, pinnis jääny käyttämäti, yrittänyt oon sinne saada tuloksetta ;)
Neiti ryömii jo kovaa vauhtia, toiv. Nyt vielä jonkun aikaa pysyy noin, ettei ala kontata tai vauhtia enempää lisäillä, helpompi näin vielä. Hampeja ei oo tullu, soseita alettu maistelemaan, tykkää kyllä :)
Olipas iloinen uutinen, että aotearoa sinäkin täällä jälleen!!:) nyt tosiaan kaikki onni matkaan, että pääset nyytin kanssa maaliin!! Jaksuja vointeihin!
Meillä on rakentamisen suhteen tämmönen videoblogi pystyssä, sinne toivotaan mahd. Paljon kävijöitä, jotta yhteistyökumppanit olisivat tyytyväisiä;) käykää kurkkaamassa www.pikkupietarinpiha.fi siellä näkyy meiän perheen hulinaa ja talon etenemistä ;) samat jaksot myöhemmin telkusta sitten myös ;) Linkkiä saapi jakaa esim. Facebookissa eteenpäin :)
Oikein hyvää kesää kaikille, oli ihana kuulla teistä pitkästä aikaa! :)
Mami kera seitsikon
Aamuhaamu: tervetuloa mukaan!
Mami@6: kiva kuulla teidänkin arjesta. Täytyykin käydä kurkkaamassa teidän blogia!
Omaa napaa: olo on kauhea. Oksennan monta kertaa päivässä ja heikottaa ja väsyttää yötäpäivää. Eilen löysin kotidopplerilla pikkuisen sydänäänet! Olin ihan varma, etteivät ne vielä kuulu kun viikkoja oli vasta 7+6, mutta siellä se sydän sykki vahvasti! Ihanaa, ihanaa!
3xäippä: Mitä teidän vauva-arkeen kuuluu?
Aotearoa 8+0
kaikille, kiva kuulla muittenkin kuulumisia!
Meillä menee aika hyvin nyt. Vauva kasvaa (150g tuli painoa viikossa, nyt oli 4470g), syö ja nukkuu pääasiassa. Viime yönä veti ennätyksen, nukahti klo 1 tienoilla ja seuraavaksi heräsin kitinään klo 8! Torkut päälle ja sitten alkoi taas päivä. Kohta pitää taas herätellä, kun alkaa tuota rinnustaa taas kiristää. :)
Oma vointikin on parempaan päin. Kohtutulehdus sitä sitten tuli, juhannuspäivänä kävin päivystyksestä hakemassa tupla-antibiootit. Onneksi lähti tulehdusarvot laskuun, niin on imetys pelastettu toistaiseksi.
Isommat on edelleen ihan liiankin innokkaita hoitajia. Nyt annetaan sentään syödä rauhassa, mutta nukkua ei meinata antaa. Koko ajan joku haluais toisen syliinsä. Välillä pitää tietysti antaakin, mutta kun koko ajan ollaan naamassa kii, niin eihän se kenestäkään kivalta tunnu. Ja kun siinä vielä huudellaan tyyliin 'Hei, vauva!', niin huh huh. Esikon pelästytinkin, kun se tuota eniten on tehnyt. Tein sitten saman hänelle (omalla nimellään) yllättäen ja kysyin oliko kivaa. Ei kuulemma ollut. :)
Ristiäisistä on jo sovittu sen verran, että aika (16.7.), paikka ja pappi on tiedossa, muut onkin ihan hakusessa. :) Mieskin on tämän viikon ollut iltavuorossa, joten pikaisesti on vaan aamusta nähty ennen lähtöä, keskustele siinä sitten nimestä tai kummeista... Noh, ens viikolla sillä on kesäloma, jos vaikka vähän enemmän näkis.
Aotearoa oli kuullut sykkeenkin, ihanaa! Edelleen pidetään peukkuja pystyssä pienen puolesta.
Täytyy taas kiitää, joku tonkii omin luvin jääkaappia.
Äippä ja pikku-J 16 vrk
tulin tekemään, kun kesäkuisten pinossa huomasin Zharaan viestin: tyttö (rv 41+4) 15.6. klo 13.52, mitoiltaan 3770g ja 53cm.
Onnea Zharaa prinsessasta koko perheelle! Tulehan kertomaan kuulumisia, jos käyt täällä. Meidän lapset syntyikin samana päivänä, meidän poika on 6 min teidän tyttöä vanhempi. :)
Muuta: isännällä alkoi se kesäloma, 4 viikkoa pyörii jaloissa. :) No, saatiin sentään nimi äsken päätettyä ja ensimmäisiltä kummiehdokkailta on nyt kysytty, vastausta odotellaan. Sitten pitäis aloittaa tarjoilun suunnittelu.
Mutta taas joku huutelee...
Äippä taasen
Aaron 6kk mitat 9885g ja 72,5cm. Tänä aamuna löytyi eka alahammas, jei! Kyllä on ikenillä viime viikkoina purtu rintaa niin paljon, jotta tätä ootinkin. Ja ihan tässä viime päivinä herra alkoi tyylipuhtaasti ryömiä. Oi voi ukkoa :/
Aaro on myös hiljalleen alkanut vierastaa. Tuosta pahempaa on kyllä myötätuntoitku. Meillä kun tuo pian 3v poika itkee ja lujaa tuon tuosta, niin kohta itkee Aarokin. Kovaa ja korkeelta!
Zharaalle onnea :)
Pakko tunnustaa, pelottaa, et oisin raskaana. Tai ei nyt pelota, kun ei sen pitäs olla mahdollista! Mutta eilen olin niin tajuttoman väsynyt, niin kuin alkuraskaudessa aina! Tänään väsyttää hieman vähemmän, toivotaan, että saa laittaa vaan pilvisten päivien piikkiin. Olis se kyllä shokki!!!
Niin, aloittihan se Aaro kiinteet. Sunnuntaina sai puolivuotispäivän kunniaks maissinaksun, eilen toisen ja hieman maissisosetta kaupan päälle. Ja hurmoksessa herra napotti syöttötuolissa, kai sitä sosetta meni hiukan mahaankin.. Kehtuuttaa kyllä soseitten kans, mut johan se on aikakin.
Meillä onkin yhtä juhlaa. Isompi tyttö täytti viime viikolla 7v, to tulee pikkupoju 3v. Heidän yhteinen juhla oli su, mut vieraita piisaa pitkin heinäkuuta. Sitten on kummipojan 3veet, lasten serkun yks veet, miun isän 60veet kohta, kuten tätini miehenkin. Syyskuun alkuun serkkuni häät, loppuun pienempi tyttö 5v ja kummityttö kans. Mies marraskuussa 30v. Huuh ja kohta jo joulu ja Aaro 1v :D Loputon lista!
Pitääpä "keksiä" muutakin tekemistä nyt kuin netissä roikkuminen. Morot!
Ananas ja Aaro 6kk
Onnea Zharaa!
Ananasmehu: Heh! Tänne vaan taas odottajien matkaan!
Omaa napaa: olo on edelleen aivan kauhea. Pahoinvoinnin myötä kiloja on kadonnut neljä (olen hoikka muutenkin). Oksennan pari kertaa päivässä ja kokoajan on etova ja huono olo. Alan olla jo ihan poikki. Kotidopplerilla kuuntelen pienen ?ääniä ja siellä se pikkuinen pompottelee. Olen jo niin rakastunut häneen!
Suru enkelivauvan menetyksestä nostaa taas päätään kun pian on kulunut vuosi vauvamme kuolemasta ja syntymästä. Meillä on ollut tosi rankkaa. Tietenkään tämä uusi vauva ei korvaa menetyttä enkeliämme, mutta toivon niin kovin, että saisimme tälläkertaa tämän pikkuisen elossa kotiin!
Aotearoa ja pikkukuutonen 9+3
Nimittäin kotona, kun mies on lasten kanssa mummolassa. Minä olen vielä töissä, kun loma on vasta elokuussa. Mies siis lähti kolmikon kanssa eilen mummolaan ja palaavat keskiviikkona. Eilen kotiuduin vielä tavallista aikaisemmin, kun en oman neuvolakäynnin jälkeen mennyt enää töihin tunnin takia. Kummasti ehti tekemään illassa asioita, kun ei ollut häiriötekijöitä paikalla. Eikä tarvinnut lähteä tunniksi uimarannalle norkoilemaan. Ilta meni sitten mansikoita poimiessa ja siivotessa. Tänä iltana meinasin koluta jo noita vauvanvaatelaatikoita läpi, vaikka jouluun on vielä pitkä aika. Lähinnä noita ihan pieniä kestovaippoja pitää inventoida, niin osaa sitten tehdä hankintoja, kun sattuu sopiva kohdalle. Mies oli tyytyväinen, että koluan laatikot nyt, enkä silloin, kun ovat kotona, kun hän ei (ainakaan ihan vielä) jaksa innostua vauvanvaatteiden ihastelusta.
Eilisellä neuvolakäynnillä ei erikoista, meni ehkä vartti. Nopsaan löytyi tontun syke, omat sokerit olivat kunnossa, paineet jopa hieman matalat. Seuraavalla kerralla on sitten myös 3-veen neuvola.
Tuo nuorimmainen osoitti ihailtavaa ajatuskulkua viikonloppuna. Hän alkoi kahvipöydässä kertoa vaarilleen ja tämän naisystävälle Pikkukakkosen puutarhatontusta. Minä totesin sitten, että se on tytöstä ihan joulutontun näköinen, että oli vaikea ymmärtää hänen, mikä puutarhatonttu. Neiti oli hetken hiljaa ja alkoi sitten laulella 'meille tulee vauva'. Kotona kun on puhuttu, että vauva tulee jouluna, ja isoveljet puhuvat vauvasta tonttuna!
Aotearoan pahoinvointi kuulostaa kurjalta. Omassa etovassa olossakin oli tarpeeksi, saati sitten jos joutuu yökkimään. Kurjassa olossa surukin on varmaan vielä raskaampaa. Jaksamista.
Aamuhaamu ja tonttu 17+5
Ensiksi kerrottakoon että rv 39.3 kävin äitipolilla kaikenlaisten vaivojen takia. Silloin kohdunsuu oli 5 cm auki ja kanava hävinnyt. Ruuhkan takia joiduin kotiin odottamaan synnytyksen käynnistymistä.
Maanantai iltana rv 40.0 alkoi tuntua jälleen epäsäännöllisiä supistuksia, väli vaihteli 2 minuutista 20 minuuttiin. Seisaalta ja kävellessä supistukset tuntui useammin ja kipeämmin kuin makuulta. Ajattelin mennä aikaisin nukkumaan ihan siltä varalta että lähtö yöllä tulisi, nukahdin kuitenkin vasta klo 23 aikaan.
Kello 1.30 heräsin jo melko kipeisiin supistuksiin jotka tuli 2 minuutin välein. Tarkkailin tilannetta noin 20 minuuttia ja sen jälkeen soitin itselleni kyydin sairaalaan. Perille päästiin klo 2.20 kohdunsuu oli tuolloin 7 cm auki. Sain kohdunkaulan puudutuksen melkeinpä heti (klo 2.45) ja se oli todella tehokas. Kätilö oli todella rauhallinen ja mukava. Käski tukihenkilön huikata ovelta jos alkaa tuntua ponnistus tarvetta ja sanoi että viidettä kertaa synnyttämässä kun olen niin tiedän itse parhaiten miltä tuntuu. Klo 3.45 kohdunsuu oli 9 cm auki ja silloin kätilö puhkaisi kalvot, kello 4.00 alkoi ponnistusvaiha ja kello 4.09 syntyi ihana pieni suuri mies raskausviikolla 40.1. Poika oli hieman sininen joten siitä meni yksi piste, lopulliset pisteet oli 9-9-9.
Synnytyksen jälkeen sain vauvan heti kainalooni jossa pieni nyytti sai tuhista aina kello 6 saakka. Sen jälkeen poika punnittiin, mitattiin ja puettiin. Poika painoi 4470g ja oli 53 cm pitkä. Äiti joi sillä välin onnittelu kahvit ja osastolle siirryimme klo 7.00.
Kotiin sairaalasta pääsimme 7.7 kun pojalla oli kaksi vuorokautta ikää. Synnytyksen kesto 2 tuntia 30 minuuttia.
Vauvan tuoksuista arkea nyt vietämme ja nyytistä nautimme. Poika on maailman ihanin pieni tuhisija, joka lähinnä syö ja nukkuu. Aikamoinen syli vauva.
Mama ja Eemeli 13 vrk
Onnittelut pikkuisesta pojasta!
Aotearoa ja pikkukuutonen 10+3
Mama4/81 ja koko perheelle onnittelut pojasta!
Täällä on pitänyt kiirettä, viikonloppuna oli ristiäiset ja koko viikko meni leipoessa. Onneksi pidettiin juhlat muualla, ei tarvinnut kaiken lisäksi vielä siivotakin. Nuo kouluikäiset kun eivät mitään siivoajia ole, koko ajan sais olla komentamassa. Ilman liukeevat paikalta tietokoneelle tai telkkarin ääreen.
Meidän vauvelista tuli sitten Joni Ilmari. Supertyytyväinen poika, joka nukkuu öisin niin hyvin, että saa äitikin nukkua. Ennätys on varmaan 01-9.30. Ja sen kyllä tunsi jo itsekin, ettei yöllä syöty. :)
Mutta taas hommat kutsuu. Poika nukkuu, joten pitää käyttää hetki hyväkseen.
Mukavaa naistenviikkoa!
Äippä ja Joni 1kk 3pv
vauvauutisia! Paljon onnea koko perheelle!!!
Ja mää mitään raskaana ole, kiitos ja onneksi :)
Onnea äipän murulle nimestä!
Hellettä piisaa, ei nyt hirmusti ahista. Harmittaa jo etukäteen, kun kohtahan tämä loma loppuu. Ja missään ei oo käyty! Punkaharjun Kesämaahan olisi tarkoitus mennä, mutta voi olla viikonloput kohta vähissä. Suosisipa sää!
Onko täällä muita perheitä, joissa isukki ei kesälomaile? Miun miehellä on kaksi raksaa yhtäaikaa, joten vapaa-/lomapäiviä ei näytä raaskivan pitää. Joskus tekisi mieli sanoa rumasti, mutta eipä väkisin pidetty vapaakaan houkuta! Syksyllä kuulema lomailee, saas nähä..
Aaroa ei soseet paljon nappaa. Puistattaa ja pärisee pois.. Vaunukoppa pitäis vissiin vaihtaa jo pois, justiinsa mahtuu siihen pitkälleen :D Ryömii ja lattialle laitettaessa jää konttausasentoon, ja siinä tulee sitten itku!
Ananasmehu ja Aaro 6,5kk
Täällä puoliväli häämöttää, tänään viikot ovat 19+0, mikä tuntuu uskomattomalle. Vielä viikko ja päivä rakenneultraan. Ja saman verran loman alkuun. Meillä iskä on kotona koko kesän lasten kanssa, ja minä jään vasta lomalle, mutta olen sitten koko elokuun.
Eilinen ilta meni järvessä seisoen. Olin siis rannalla lasten kanssa, mikä tarkoittaa melkein 3-veen perässä vaeltamista. Onneksi isommat ovat jo uimataitoisia, niin niitä ei tarvitse ihan niin silmä kovana vahtia. Eikä siihen silmät riittäisikään, tuossa pienimmässä on tarpeeksi vahtimista! Hän nimittäin haluaa sukeltaa ja hypätä laiturilta, kun isommatkin tekevät niin. No, hyvinhän se sujuu, ja varmasti uimataitokin löytyy pian, mutta äipän olisi helpompi vahtia matalassa rantavedessä lirkuttelevaa lapsosta... Käytiin me sitten yhdessä uimassakin, neitillä oli kellukkeet ja minä uuin ja samalla vähän kannattelin neitiä mahan alta, toki uitiin sellaisessa vedessä, että minun jalat ylsivät pohjaan.
Kun illat menevät lapsia uittaessa (iskän nahka ei kestä biitsielämää), niin ei paljon työpäivän päälle muuta ehdi. Mustikkaan tekisi mieli ja siivotakin pitäisi... No, jospa sitten lomalla olisi vielä marjoja metsässä.
3xäipän poika onkin saanut komean nimen, onnea!
Aamuhaamu: kuulostaapa hurjalta menolta teidän uimareissu. Meillä on kyllä samanlaista, tosin meitä vanhempia tarvitaan ehdottomasti kaksi. Toinen paimentamaan 1v9kk vanhaa ja toinen rämäpäistä 4-vuotiasta, joka myös hyppii laiturilta ja sukeltelee vaikkei osaakaan uida kuin ehkä metrin. Ja tsemppiä rakenneultraan, toivottavasti kaikki on siellä hyvin. Meinaatteko kysyä vauvan sukupuolta?
Pahoinvointi on edelleen aika kauheaa, mutta valoa alkaa näkyä tunnelin päässä. Ehkä tämä alkaa tästä jo vähän helpottaa. Kotidopplerilla kuuntelen vauvan sydänääniä oman mielenrauhan takia melkein joka ilta ja tunnen jo pienen pieniä potkuja, jotka kopisevat doppleria vasten. Ilman doppleria en potkuja vielä erota. Viikon päästä maanantaina meillä on nt-ultra, ja jos kaikki on siellä hyvin uskallaudumme kertomaan lapsillekin vauvauutiset. Pelottaa kyllä kamalasti että jos tämäkin vauva kuolee niin lasten sydämet särkyvät taas.
Taas synkistelyä.
Aotearoa ja pikkukuutonen 11+3
Aotearoa: tsemppiä nt-ultran odotukseen!
Todennäköisesti kysytään sukupuolta. Esikoinen jännättiin aikanaan synnytykseen asti, mutta kaksi seuraavaa on sitten kysytty, ennemmin tai myöhemmin (toinen rakenneultrassa ja toinen synnytystapa-arviossa). Mies veikkaa poikaa, minulla on jotenkin tyttöolo, mutta tälle minun ololle ei ole kyllä mitään epäloogisiakaan perusteita.
Nyt tuolta uinnilta olen säästynyt muutaman päivän, kun esikoinen sai flunssan, eikä pienemmilläkään ole ollut kauhea hinku rannalle. Pienellä kauhulla mietin jo ensi kesää, pitää varmaan pienimmäinen asetella rannalle varjoon nukkumaan, että tämän hurjimman voi vedessä vahtia. Tai tietysti pienen voi jättää isin kans kotiin...
Mies kävi sunnuntaina mustikassa. Nyt on vähän marjoja pakkasessa ja piirakkaakin leivottiin. Oli varsinainen touhupäivä, kun tuo nuorimmainen halusi leipoa sämpylöitä, joita tehtiin, ja sitten sitä piirakkaa ja vähän pullia kun jäi tuota piirakkataikinaa yli.
Nyt taidan suunnata aamukahville.
Eilen kävin ja siellä se pikkuinen porskutti. Hän riuhtoi ja rempoi ja puristeli napanuoraa käsillään. Lääkärikin ihmetteli kun ei ollut koskaan ennen nähnyt vastaavaa vaikka olikin kuullut luennoilla sen olevan ihan yleistä. Niskaturvotusta ei toiveestani mitattu, mutta silmämääräisesti se näytti normaalilta. Kaikki sisuskalut oli paikallaan ja selkäranka suorassa niin kuin pitääkin. La muuttui, se on nyt 13.2. Eli kolme päivää tuli takapakkia. Pikkuinen oli ihana?
Aamuhaamu: Mitenkäs teidän ultra? Oliko siellä kaikki hyvin?
Aotearoa ja pikkukuutonen 12+1
Meille syntyi suloinen tyttö 1.7 klo.04.37. rv.39+2, 2830g ja 47cm pitkä.
Eli reilun kuukauden vanha jo on =) synnytys oli nopea ja helppo, spinaalipuudutteen ehdin saamaan puoli tuntia ennen tytön syntymää ja ponnistusvaihe olikin täysin kivuton!! Ihana kokemus siis kaikin puolin ja ilman mitään suurempaa tramatiikkaa =) synnytyksen kesto oli 2h 5min.
Parin viikon päähän on varattu ristiäiset ja kotona taas pidetään ne... Ollaan kaikki oltu ihan ihmeissämme ja ihastuksissamme uudesta tulokkaasta =D ja arvatkaas kuka haluaisi viidennenkin lapsen ;DD eihän tästä tule loppua varmaan ennen kuin luonto päättää tälle mammalle laittaa vaihdevuodet päälle,hihhih.
Tyttö voi ja kasvaa hyvin, iltaisin tosin itkee paljon..koliikin tynkää kenties? öisin heräilee syömään pari kertaa.
mutta nyt nukkumattia tapaamaan =)
myy ja tyttö 1kk 4pv
Onnittelut pienestä tytöstä!
Aotearoa
Onnea Äippä ja koko perhe ja tervetuloa uusille !
Sairaslomalta eilen töihin palattu ja valitettavasti täytyy sanoa että tällä iällä odotus ja vaivat on rankempia kun esim esikkoa odottaessa 18-v sitten mutta eiköhän tässä päivä kerrallaan eteenpäin porskutella ja jos kovin kivuliaaksi ja supistusherkäksi menee niin saikkuahan saan lisää..
Juhannusta vietetään mökillä ihan omalla porukalla paitsi esikoinen on omissa menoissaan ja se vähän mamman mieltä matalaksi vetää mutta täytyy vaan toivoa ettei ihan kamalan sateista ja kylmää olis vaan että ulkona olemisesta saataisiin nauttia veneilyn, kalastuksen ja grillauksen merkeissä niinkuin tapana on ollut...
Juhannusta seuraavana sunnuntaina onkin sitten kakkosen rippijuhlat ja jo valmiiksi stressaa niiden järjestelyt mutta onneksi on niin taitava tuo juhlakalu leipomaan ja laittamaan että saa itse laittaa mukana juhliaan.
Viime viikolla käytiin rakenne-ultrassa ja kaikki näytti olevan ok ja poikaa veikkailtiin ja jos niin on niin sitten olis tasapeli 3-3..
jaahas nyt metsästämän kuopusta pihalle ja iltapuuhiin, ei enään nuku päiväunia ainakaan näin lomalla kun kotosalla iskän kanssa on niin käy sitten iltasella niin ylikierroksilla että huh huh...
Isotikru + Santtu rv 21+ 4