Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ehkä tälle palstalle kannattaisi hehkuttaa, mutta 3-luokkalaisen pojan..

Vierailija
04.06.2011 |

..todistuksessa 16kpl nroa 10 ja 2 nroa 9 :-))

Nuo 9 tuli käsityöstä ja liikunnasta.

Olen aika hiivatin ylpeä, syksyllä alkaakin sitten englannin kaverina saksan kieli jonka hän valitsi toiseksi kieleksensä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arviointia missään koulussa.

Vantaalla 3lk arvosteluruudukoita peräti 23 ruksittavaa! Lisäksi sanalliset arviot; uskonto, musiikki, kuvis, kässä ja liikunta

Eli käytös, 3 kohtaa

yleiset työskentelytaidot, 4 kohtaa

äidinkieli 5 kohtaa

enkku 6 kohtaa

matikka, 3 kohtaa

ylli, vain 1 kohta

Vierailija
22/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan onnellisimpia ovat ne ihmiset, jotka ovat hieman keskimääräistä älykkäämpiä. Liian hyvin mennyt koulu nostaa vaatimukset itseä kohtaan kovin korkealle, ja on muutenkin raskasta olla noin selvästi muita parempi. Kukaan ei voi olla joka asiassa lahjakas, joten jokin toinen puoli väistämättä laahaa alempana. Se puoli voi olla esim. tunteiden tiedostaminen ja käsittely, muiden huomioiminen, erilaisuuden ymmärtäminen tai mikä vain hieno ja elämän kannalta tarpeellinen taito.

Kirjoitan näin, vaikka olette aivan oikeutetusti ylpeitä lahjakkaasta pojastanne. Niin olen minäkin omastani, jolla kaikki rastit todistuksessa kiitettäviä ja joka kantaa useimmiten kymppejä kokeista. Samalla mielessäni ajattelen, että helpommalla pääsisi, jos ei olisi aivan noin etevä. Itselläni oli yläasteella todistuksessa kaksi ysiä ja loput kymppejä. Se oli raskasta nuorelle ja kypsymättömälle ihmiselle, joka vaati isteltään paljon eikä kestänyt lopulta enää epäonnistumisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arviointia missään koulussa.

Vantaalla 3lk arvosteluruudukoita peräti 23 ruksittavaa! Lisäksi sanalliset arviot; uskonto, musiikki, kuvis, kässä ja liikunta Eli käytös, 3 kohtaa yleiset työskentelytaidot, 4 kohtaa äidinkieli 5 kohtaa enkku 6 kohtaa matikka, 3 kohtaa ylli, vain 1 kohta

Vierailija
24/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että hieman on muututneet arvioinnit omasta ajasta 80-luvulla! Esim matematiikka, siinä arvioitavia kohtia nykyisin päässälaskutaito, mekaaninen laskutaito ja ongelmanratkaisutaito. Ymp&luonnontiedossa lähiympäristön ja eliöiden tuntemus ja suomen maantieteen tuntemus. Äikässä luku-ja kirjoitustaito erikseen. Englannissa oppiaineelle ominaisten työskentelytaitojen hallinta ja asetetujen tavoitteiden saavuttaminen. Ja sitten käyttäytymisessä 2 eri kohtaa ja yleisissä työskentelytaidoissa 2 eri kohtaa. Minun aikanani oli vain sen kys aineen nimi tyyliin matematiikka ja nro perässä. Ei mitään erittelyjä tms aineen nimen alla eri osa-alueisiin. ap

Meidän 3.luokkalaisella vain matematiikka, ei mitään alueita eriteltynä.

Samoin ympäristö-ja luonnontieto, vain yksi numero.

Vierailija
25/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jotka tulkitsit ehkä väärin?)

nimittäin niissä ei ole varsinaisesti kymppiä. Vai onko teillä joku "osaa täydellisesti" kohta mitä ei meilläpäin käytetä?

Vierailija
26/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen Vantaan koulun sanoneen olivat?

Vierailija
27/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palsta mammat tukehtuva kateuteensa, mutta ole sinä reippaasti ylpeä lapsestasi! Hän on lahjakas, toisin kuin nämä palsta mammojen nikopekat ja jennajuuliat.

Vierailija
28/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palsta mammat tukehtuva kateuteensa, mutta ole sinä reippaasti ylpeä lapsestasi! Hän on lahjakas, toisin kuin nämä palsta mammojen nikopekat ja jennajuuliat.

kateuskorttikin taas:D

ja viesti ap:n?

Vierailija
29/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hiukan huolettaa. Juuri olen seurannut erään kympin tytön anoreksiaa kuudennella luokalla. Vaatimukset häntä kohtaan ovat kovat. Eilen kevätjuhlassa hänen äitinsä istui oikein erikseen penkissä ja naama oli hymyssä ja katse kierteli ympäri salia ylpeänä, että näkeehän kaikki, kuinka hänen tyttönsä taas jne..

Ja tytöllä silmänalukset mustenee ja posket kapenee ja äidillä sitä mukaa pää nousee ylpeämpänä ylös. Olen miettinyt, että koskahan tuo tyttö kuolee ja äiti ei tunnu huomaavan mitään.

Joten itse toivoisin, että oma tyttö ei niin helposti noita kymppejä saisi. Ainakaan itse en niillä ylpeile muille ja arvota tyttöäni numeroiden mukaan.

Tutkimusten mukaan onnellisimpia ovat ne ihmiset, jotka ovat hieman keskimääräistä älykkäämpiä. Liian hyvin mennyt koulu nostaa vaatimukset itseä kohtaan kovin korkealle, ja on muutenkin raskasta olla noin selvästi muita parempi. Kukaan ei voi olla joka asiassa lahjakas, joten jokin toinen puoli väistämättä laahaa alempana. Se puoli voi olla esim. tunteiden tiedostaminen ja käsittely, muiden huomioiminen, erilaisuuden ymmärtäminen tai mikä vain hieno ja elämän kannalta tarpeellinen taito. Kirjoitan näin, vaikka olette aivan oikeutetusti ylpeitä lahjakkaasta pojastanne. Niin olen minäkin omastani, jolla kaikki rastit todistuksessa kiitettäviä ja joka kantaa useimmiten kymppejä kokeista. Samalla mielessäni ajattelen, että helpommalla pääsisi, jos ei olisi aivan noin etevä. Itselläni oli yläasteella todistuksessa kaksi ysiä ja loput kymppejä. Se oli raskasta nuorelle ja kypsymättömälle ihmiselle, joka vaati isteltään paljon eikä kestänyt lopulta enää epäonnistumisia.

Vierailija
30/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma... Ei mulle tullut mieleenkään tokaluokkalaisen kohdalla laskea niitä kympeiks.

Vierailija
31/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mitään numeroita, kirjaimia A-E ja monissa aineissa vain hyväksytty ja siinä tekstiä perässä.

Työskentelytaidot, käytös, äikkä, matikka, enkku repostelu pieniin palasiin.

Mutta oli Espoossakin.

Vierailija
32/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa nähdään osasyy siihen miksi laitoin aloitukseeni tuon "ei ehkä pitäisi tällä palstalla hehkuttaa"-toteamuksen.

En halua mainita koulua, mutta Vantaalla asumme ja näköjään kuntien sisälläkin on eroja koska ei meillä ollut noin montaa kohtaa englannin arvioinnissa kuten joku aiemmin mainitsi vaan 2 kohtaa.

Sanottakoon nyt vielä se, että me emme pojalta tätä koulumenestystä millään muotoa "vaadi" tms, se sujuu suht vaivatta ja todellakin ilman stressiä, valvomisia, ahdistusta, pänttäämisen pänttäämistä tms.

Jos sellaista se koulunkäynti olisi niin totta hemmetissä olisin huolissani ja puuttuisin siihen, lapsen on saatava olla lapsi eikä mikään "suorittaja" tmv.

Poika on ilmeisen fiksu ja lisäksi hyvämuistinen ja opettajan sanoin opiskelutaidot loistavat, tekee mm tunneilla monesti muistiinpanoja vaikkei tarvitsisi.

Kokeisiin lukee tekstikirjan tekstin pari x ja siinä se, aina ollut sekin tapana että lukee kys tekstin jo silloin kun se käydään tunnilla läpi eikä jätä vain siihen kun koe tulossa.

ap*toivottaa kesän jatkoja*

Vierailija
33/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt puhutaan noista kirjaimista A, B, C jne niin tuo A vastaa kuulema nroa 10, B nroa 9 ja C nroa 7-8. D on 6 ja E 4-5.

Tai ehkäpä koulun rehtori+luokan opettaja eivät tiedä mistä puhuivat viimevuonna infotilaisuudessa koskien kirjaimien numerovastaavuuksia.

ap

Ei juma... Ei mulle tullut mieleenkään tokaluokkalaisen kohdalla laskea niitä kympeiks.

Vierailija
34/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun A on rankattu erinomaiseksi ja parhaaksi mitä voi todistukseen saada! Vai väitätkö ettei numeroa 10 ole ollenkaan enää:D

Onnittelut ap:lle, 3-luokka on jo ihan koulunkäyntiä verrattuna alkuopetukseen jota 1-2-luokka vielä on.

Vierailija
35/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt puhutaan noista kirjaimista A, B, C jne niin tuo A vastaa kuulema nroa 10, B nroa 9 ja C nroa 7-8. D on 6 ja E 4-5.

Tai ehkäpä koulun rehtori+luokan opettaja eivät tiedä mistä puhuivat viimevuonna infotilaisuudessa koskien kirjaimien numerovastaavuuksia.

ap

mut varaudu pettymykseen

Vierailija
36/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu saa päättää millaista arviointimallia käyttää, koska siirtyy sanallisista asrvioinnesta numeerisiin ja kuinka tarkasti erottelee arvostelussa eri aineiden sisällöt. Arviointimalli ei ole siis edes kuntakohtainen niin kuin ei ole opetussuunnitelmatkaan. Koulut saavat vaikuttaa niihin itse, mihin asioihin painoittavat. Toki on valtakunnallinen opetussuunnitelma, jonka sisällöt koulukohtaisessa opetussuunnitelmassa tulee toteutua. Arviointi on yksi näistä sisällöistä. Koulun johtokunta lyö lukkoon koulukohtaisen opetussuunnitelman ja arvioinnin mallin.

Onnea ap:llekin lapsen hyvästä todistuksesta!

Vierailija
37/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmasluokkalainen poika ei tehnyt koko vuoden aikana läksyjä, ei lukenyt yhteenkään sanakokeeseen, eikä oikeaan kokeeseen. Ja meillä oli jo jouluna oikea numeroarvostelu ja poika veteli kymppejä kokeesta ja todistuksessa oli 4 kymppiä.

Eli ei se kolmonen ole kyllä vielä koulunkäyntiä.

Kun A on rankattu erinomaiseksi ja parhaaksi mitä voi todistukseen saada! Vai väitätkö ettei numeroa 10 ole ollenkaan enää:D Onnittelut ap:lle, 3-luokka on jo ihan koulunkäyntiä verrattuna alkuopetukseen jota 1-2-luokka vielä on.

Vierailija
38/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanoi aina, että tekaisi läksyt tunnilla ja ei jäänyt kotiin. Ei kertonut koskaan, milloin olisi kokeita. Toi vain aina sitten koepaperin kuitattavaksi ja kun kysyin, että luitko, vastas, että ei lukenut kun ei tarvinnut kun on niin helpot kokeet. Enkun sanakokeista sai kaikista kympin ja ei kuulemma lukenut niihin kertaakaan.

Ihmettelin todella paljon sitä, että ihanko tosi ei vielä kolmannella anneta niin paljoa läksyjä, että riittäis kotiin niitä tehtäväksi.

Mun kolmasluokkalainen poika ei tehnyt koko vuoden aikana läksyjä, ei lukenyt yhteenkään sanakokeeseen, eikä oikeaan kokeeseen. Ja meillä oli jo jouluna oikea numeroarvostelu ja poika veteli kymppejä kokeesta ja todistuksessa oli 4 kymppiä. Eli ei se kolmonen ole kyllä vielä koulunkäyntiä.

Kun A on rankattu erinomaiseksi ja parhaaksi mitä voi todistukseen saada! Vai väitätkö ettei numeroa 10 ole ollenkaan enää:D Onnittelut ap:lle, 3-luokka on jo ihan koulunkäyntiä verrattuna alkuopetukseen jota 1-2-luokka vielä on.

Vierailija
39/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kirjaimia pitää muuntaa numeroiksi. A on A eikä mikään 10..

Vierailija
40/48 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:n lapsen todistuksessa on kirjaimia ja kuitenkin ap puhuu numeroista..?

Omat lapset siis alle kouluikäisiä eli ei mitään hajua nykysysteemeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme