"lapsivakuutusten" ottajat osallistuvat julkisen terveydenhuollon romutustalkoisiin!
Kommentit (50)
tuolle, joka käy lastenklinikalla ilman laskuja... No, meille kyllä on tullut se n.26€:n poliklinikkamaksu ihan joka käynnistä - ihme jos teille ei tuota ole tullut... Toki jos maksukatto on tullut täyteen, pääsee sinne ihan ilman kuluja. Mutta edelleen painottaisin noita lääkekuluja... Kaikki ei ole ihan niin halpaa kun antibiootit! Toki toivon kaikille terveyttä ja kaikkea hyvää, mutta kaikkea voi sattua. En haluaisi uskoa, että vakuutus on ainoa oikea tapa. Onneksi meillä vielä on mahdollista päästä edulliseen/ilmaiseen julkiseen terveydenhuoltoon. Mutta en kyllä sanoisi, että me vakuutuksen ottajat olemme jotenkin syynä tämän järjestelmän kehitykseen (tai kehittämättä jättämiseen).
Jos on toimiva tk, niin ei kait vakuutuksella mitään tee. Itse vien taas lapst mieleläni lääkäriin itse sopimaksi katsomana aikana eli yleensä työpäivän jälkeen. Sen lisäksi sairaan lapsen kanssa ei ole kiva jonottaa ja yksityiselle pääsee yleensä viimeistään silloin, kuin aika on varattu.
Muutaman kerran olen kyllä käyttänyt lapsiani tk:ssa,vaikka onkin vakuutus. Hiukan riippuu sairaudesta ja mun fiiliksistä.
tuolle, joka käy lastenklinikalla ilman laskuja... No, meille kyllä on tullut se n.26€:n poliklinikkamaksu ihan joka käynnistä - ihme jos teille ei tuota ole tullut... Toki jos maksukatto on tullut täyteen, pääsee sinne ihan ilman kuluja. Mutta edelleen painottaisin noita lääkekuluja... Kaikki ei ole ihan niin halpaa kun antibiootit! Toki toivon kaikille terveyttä ja kaikkea hyvää, mutta kaikkea voi sattua. En haluaisi uskoa, että vakuutus on ainoa oikea tapa. Onneksi meillä vielä on mahdollista päästä edulliseen/ilmaiseen julkiseen terveydenhuoltoon. Mutta en kyllä sanoisi, että me vakuutuksen ottajat olemme jotenkin syynä tämän järjestelmän kehitykseen (tai kehittämättä jättämiseen).
Sen yli menevät lääkkeet ovat ilmaisia.
Kun vakuutus on, niin täytyyhän meidän pikku-Jessica kiikuttaa yksityiselle joka nuhakuumeesta. Koska lääkäriltä vaaditaan Palvelua, niin sehän kirjoittaa antibioottikuuria toisen perään ja käskee ostaa kaikenmoisia kuumelääkkeitä. Sitten ihmetellään kun se meidän pikkupaapero on jatkuvasti kipeenä kun sen oma vastustuskyky ja puolustusmekanismit tuhotaan heti alkuunsa kun ne yrittävät kehittyä. Ja kyllähän se vakuutus sitten Kannatti ottaa, koska meillä on korvakierre ja kaikenlaisia kierrettä! Ja lääkeasemat ja lääketeollisuus ja vakuutusyhtiöt nettoaa taas hyvät massit :)
Kaikista sairaimpia lapsia ovat nämä, joilla on "hyvät vakuutukset". Mikä mahtaa olla syy ja mikä seuraus..
no meillä jo neuvolankin täti sanoi, että suosittelee suoraan yksityiselle menoa, jos haluaa että lapsen allergia tutkitaan ja hoidetaan...että jos odottaisimme julkisella puolella niin menisi kuukausia, ennenkuin päästäisiin vaivan hoitamiseen asti (iho rikki, mahavaivat jne). kyllä minä mieluummin vien kärsivän lapsen äkkiä hoitoon, kun annan kärsiä vaivoista kuukausia.
se vaan on niin että julkinen ei toimi...eikä siellä ole asiantuntemusta hoitaa perusterveydenhuollossa välttämättä edes perusvaivoja.
itse sitkuttelin kipeän olkapään kanssa kuukausia tk aikaa odotellessa ja tk lääkäri ei sitten vaivautunut edes tutkimaan. menin sitten yksityiselle ortopedille ja kas kummaa sain diagnoosin ja lääkityksenäkin kortisonin suoraan olkapään sisään...
Meillä on ollut molemmilla kahdella lapsella vakuutukset 2 kk:n ikäisestä asti ja vakuutus on ollut tarpeellinen. Esikoisella sairastelu alki vasta 1,7 kk ikäisenä, joten ei se eka ikävuosi vielä kaikkea merkitse. Kummallakaan lapsella ei ole mitään kroonisia sairauksia eikä allergioita, mutta vakuutus on maksanut itsensä jo takaisin.
Ensimmäiset kaksi vuotta hinta on kalleimmillaan, mutta sen jälkeen hinta laskee tuntuvasti.
Itselläni on myös sairauskuluvakuutus, vaikka ei ole myöskään mitään kroonisia sairauksia vielä todettu. Silti olen laskenut, että minun ei tarvitse kuin käydä kerran vuodessa erikoislääkärillä ja saada siihen peruslääkkeet, niin saan vakuutusmaksuni korvauksena takaisin, koska tämä on sellainen vakuutus, jossa ei ole myöskään omavastuuta. Käytämme vain yksityisiä lääkäriasemia.
no meillä jo neuvolankin täti sanoi, että suosittelee suoraan yksityiselle menoa, jos haluaa että lapsen allergia tutkitaan ja hoidetaan...että jos odottaisimme julkisella puolella niin menisi kuukausia, ennenkuin päästäisiin vaivan hoitamiseen asti (iho rikki, mahavaivat jne).
Neuvolan tätsy vinkkasi tuon Mehiläisen lastenlääkärin nimen, kun olimme lopulta aika huonossa jamassa koko perhe lapsen ollessa 3v. TK:n neuvolalääkärin tai kenenkään muun mielestä lapsessa ei mitään vikaa ollut. Ihan kiva, että menimme. Siihen käyntiin loppui ongelmat.
Että kyllä siellä vaan jotenkin sitä osaamista vaan on. Julkinen ei vaan oikeasti toimi. Ei se yksityinenkään aina ihmeitä tee ja kyllä sieltäkin lähetetään esim Jorvin lastenpäivystykseen. Mutta sieltä siis edes lähetetään (tk:sta ei mitään kuin kotiin vaan seuraamaan tilannetta)
Me ollaan jouduttu viemään lapset yksityisille erikoistuneille lääkäreille ja ollaan oltu sieltä saatuihin ohjeisiin todella tyytyväisiä. Ajan saa yksityiseltä nopeasti. Julkisella puolella ei saa edes aikaa tk-lääkärille, joka voisi tehdä lähetteen eteenpäin. En kuvittele, että muutoin yksityinen olisi parempi, vaan päinvastoin olen usein yrittänyt saada aikaa julkiselta puolelta. Viimeksi muutama päivä sitten kysyin aikaa lapselle, jonka vaiva ei ole päivystysluonteinen, mutta tärkeä kehityksen kannalta. Koska ei ole kiireellinen, aikaa ei saa ollenkaan ja vasta elokuussa voi tiedustella, olisiko aikaa tarjolla. Käsittämätöntä. Pidän tärkeänä lääkekorvausten lisäksi sitä, että perusrasvat saa myös vakuutukseen, samoin tavalliset kipulääkkeet. Meillä on jatkuvasti vakuutusyhtiö maksanut enemmän korvauksia kuin omavastuut ovat olleet.
Meillä on kaikilla kolmella (miehen tahdosta) mutta aivan hyvin olisimme pärjänneet ilmankin. Päivystykseen julkiselle olemme päässeet hyvin ilman pitkää odotusta eikä täällä edes yksityinen päivystä iltaisin ja viikonloppuisin. Toki olemme voineet hoitaa esim. tyräleikkauksen yksityisellä vakuutuksen avulla mutta uskon että se olisi hoitunut julkisella puolella ihan yhtä hyvin. Koen siis että maksamme turhasta.