Tajusin juuri, että tulevan lapseni isä on täysi idiootti
En siis ole kyseisen miehen kanssa yhdessä, mutta tähän asti olemme pystyneet keskustelemaan asiallisesti tulevan lapsemme asioista sekä elatusjärjestelyistä yms. Nyt hän ei kuitenkaan ole vastannut viesteihini moneen päivään ja sitä ennenkin oli aika tyly.
Mies ei myöskään ole kertonut omille vanhemmilleen, että on saamassa lapsen. Mielestäni tämä on väärin, koska vaikka mies itse ei haluaisikaan olla lapsen kanssa tekemisissä, niin kyllä isovanhemmilla pitäisi olla oikeus päättää omasta puolestaan.
Olenkin miettinyt, että pitäisiköhän ottaa itse miehen vanhempiin yhteyttä ja kertoa että heistä on tulossa isovanhemmat?
Kommentit (44)
ap hankki sen tahallaan. Mies on ilmeisesti varakkaasta perheestä ja ap yritti varmistaa tienestinsä, ennen kuin vauvaa edes oli.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkällä raskaus on? jos syntymää ei ole ihan lähellä, antaisin miehelle aikaa kertoa itse. Mutta kyllä mielestäni tulevilla isovanhemmilla on oikeus tietää, joten kertoisin itse jos miehestä ei siihen ole.
Aika pitkällä on jo, vuoden päästä jo syntyy.
Minäpä tiedän tapauksen, jossa mies petti saaden syrjähypyn raskaaksi. Tämä nainen otti miehen äitiin yhteyttä joka rupesi mummoksi lapselle, koko suku tiesi lapsesta, jota mummo tapasi säännöllisesti paitsi miehen vaimo :,D miettikää kuinka petetty olo kun kuuli asiasta lapsen ollessa 3v...
Siis hetkinen, ette ole yhdessä, mutta miehen pitäisi Kuitenkin päivittäin viestitellä sinulle ja olla sinuun yhteydessä, vaikkei lapsi ole vielä edes syntynyt. Hei haloo, miehellä on oma elämä. Kun lapsi syntyy, ei varmaan silti ajatellut olla joka päivä sinuun yhteydessä.
Jep, harmittaa lapsen puolesta. Molemmat vanhempansa taitavat olla idiootteja
Minua ei haittaisi, vaikka niin paljastuisi. Mun puolelta tulossa älyä, mutta eihänsitä koskaan tiedä mitä sattuma tuo. Tuoko edes enää lasta.
Mä pärjään yksin yyhoonakin ilman mitään tukea, jos isi livistää..
Vierailija kirjoitti:
lapsella on oikeus isovanhempiin tai isovanhemmilla oikeus lapsenlapseensa? Missä tällainen oikeus on määritelty? Kuka tämän oikeuden on siis antanut ja millä oikeuksilla?
Lapsenhuoltolaki.
Hei ap, olet varmaan huolissasi kuten tulevalle äidille luonnollista onkin, asioista lapsen syntymän jälkeen. Onko teillä turvaverkkoa, saisiko ehkä lapsesi hyvät ja rauhalliset isovanhemmat, joille lapsi olisi myös ilo ja isovanhemmat hänelle?
Osallistuuko biologinen isä kasvatukseen tai huolehtiiko hän lapsesta, voitteko jakaa hoito' taakkaa' kun lapsi on pieni?
Nämä kysymykset on ihan varmasti esillä sulle; se on hyvä juttu, että pohdit niitä nyt.
Tärkeää on, että sinulla on jotain tukea itsellä lapsen synnyttyä, jos ei ystäviä, niin joku keskusteluapu, että et ole yksin henkisesti. Se antaa hyvää tunnetta ja iloa lapsiarkeen.
Pärjäät kyllä:)
Isän suhteen; jos teillä ei siis suhdetta; ilmoittelisin esim. ultra- äänien jälkeen ja neuvoloiden jälkeen ihan neutraalisti vauvan voinnin ja kysyisin suoraan mitä hän haluaisi tietää nyt tulevista asioista.
Reagoisin sitten siihen, en painostaisi mihinkään.
Ehkäpä, jos tietäisin, ettei hän ole kertonut tulevasta lapsesta vanhemmilleen, kysyisin asiaa hienovaraisesti uudelleen jonkin ajan kuluttua. Jos ei yhäkään, kysyisin, mikä voisi olla syynä siihen. Pyrkisin keskustelemaan; ehkä olisi hyvä selvittää ekaksi itselle se, miksi sinä kokisit sen asian tärkeäksi?
Olisiko se mielestäsi tärkeää lapselle, isovanhemmille vai sinulle? Varmaan olisi hyvä puhua myös, ovatko isovanhemmat terveitä, pystyisivätkö ehkä joskus hoitamaan tai leikkimään yhdessä:)?
Oma neuvoni on, puhella ihan rauhassa ja pikkuhiljaa ennen kaikkea valmistella ihan itse asioita siihen vauvan tuloon, miettiä myös rentoutumiskeinoja ja ottaa liikunta, esim. mukaan ohjelmaan. Itse aerobikkasin kolme kertaa viikossa vauhdilla kotona, kun vaavi nukkui, se oikeasti jotenkin pelasti luonnolliselta väsyltä imetysaikana, kun yöheräilyä vielä on. Vaunulenkit, kaikki äiti- lapsitoiminta, Mll:n perhekahvilat, lasten ja äitien päiväleffat, kaikki se ja paljon muuta nyt tulossa sinun ulottuvillesi. Pienen ihon kosketus. Vastuuta ja hellää otetta. Ja myös, pidä itsestäsi hyvää huolta. Sinä annat sitten myös lapselle hyvää, anna sitä, hyvää kaikkea, myös sinulle. Jo nyt. Se kantaa.
Paljon onnea sinulle ja vauvallesi:)
Minä olisin ihan onnessani! Kukaan vieras henkilö ei tulisi sanomaan minulle, kuinka saan lapseni kanssa elää, koska saan matkustaa ulkomaille, jne.
onneksi olkoon, sinusta on tullut feministi
eihän se jätetty mies ole mitään lasta saamassa vaan pelkät elatusmaksulaskut. teitkä reikiä kortsuun vai valehtelitko syöväsi pillereitä?
"ei ole vastannut viesteihin moneen päivään" siis mitä???!! ei kait sen nyt tarvitse olla sun kanssa tekemisissä päivittäin?
Toivottavasti pääsee susta jotenkin eroon, laittaisin estoon tuollaisen häiriköijän.
Se mitä sovittu ennen raskautumista riittäkööt; muu on vain extraa.
Muista ap, että mies on täysin vapaa. Lapsella on oikeuksia, joiden voit toivoa toteutuvan - mutta pakolla syntyy aina enemmän huonoa kuin hyvää.
Mitäköhän tällekin jänniksenmälliviemärille kuuluu? Aloitus on kuitenkin vuodelta 2011
ette muuten ole enää pelkkiä ystäviä. Olette vanhempia.
No niinpä tietysti, toi pitkän viestin kirjoittaja tonki tän tunkiolta...
Mitenköhän tämä stoori on edennyt, muksu on kohta kymmenen.
ap vaati sopimuksia, ennen kuin isyys on edes tunnustettu?