Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Janne Katajan home talo

Vierailija
03.06.2011 |

Itse melkein itkin kun kuulin oikeuden päätöksen. mitä mieltä te muut olitte? Voisiko häntä mielestänne auttaa jotenkin? Tekemällä Rakkauden arpa -elokuvasta tyylisen kansan liikkeen ja lähettämällä suoraan rahaa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne kaikki muut hometalon omistajat, jotka eivät ole julkkiksia? Järjestäisitkö keräyksen myös heille samalla?

Olen kyllä samaa mieltä oikeuden päätöksen kanssa jos eivät todella ole toimineet kuntokartoituksen suositusten mukaisesti. Silloin on ihan oma moka.

Vierailija
2/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suren perhettä joka Jannella on. Hän tekee niin paljon töitä, ettei tällaista olisi tarvinnut tulla heidän kohdalleen! Olisin kyllä mukana rahan keruu projektissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne 100 x parempi kuin muilla homeperheillä jotka oikeasti asuvat niissä hometaloissa eikä varaa muualla ole asua kun kaikki rahat menee homeprojektiin. Itse olen hometalossa asunut ja ei todellakaan ollut mahdollista muuttaa edes kaupungin vuokrayksiöön perheen kanssa. Niitä perheitä pitäisi tukea että saisi mahdollisuuden asua jossain sijaisasunnossa. Tässä tapauksessa en näe järkeä tukea. Eikös he asu jossain ihan kunnon talossa?

Vierailija
4/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi päästiin muuttamaan pois.

Jannella lienee se onni, ettei sen tarvii asua siinä talossa.

Vierailija
5/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi päästiin muuttamaan pois. Jannella lienee se onni, ettei sen tarvii asua siinä talossa.

Eli kai jotain 600 000 euroa...

Jos sitä pitää kunnolla lyhentää eikä olla loppuelämää velkavankeudessa, voi siinä joutua pian muuttamaan takaisin sinne homeen keskelle :(

Vierailija
6/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi päästiin muuttamaan pois. Jannella lienee se onni, ettei sen tarvii asua siinä talossa.

Eli kai jotain 600 000 euroa...

Jos sitä pitää kunnolla lyhentää eikä olla loppuelämää velkavankeudessa, voi siinä joutua pian muuttamaan takaisin sinne homeen keskelle :(

Ja kahden asunnon loukussa sitä on joutunut olemaan moni muukin. Miksi Jannen tapaus olisi muita säälittävämpi?

Se sentään tiettävästi tienaa aika hyvin. Eivätkä ole terveyttään menettäneet sen talonsa kanssa.

Vierailija
7/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki ikävä tilanne, mutta tavallaan ovat itse sen aiheuttaneet. Kuntotarkastuksessahan on jo kehoitettu tekemään tarkemmat tutkimukset havaittujen vaurioiden vuoksi, kun eivät tehneet, niin vastuu jää heille. Väärässä kohtaa säästäminen tuli heille kalliiksi, toivottavasti perhe ei tämän taloudellisen kriisin vuoksi hajoa. Se on kuitenkin vain rahaa, perhehän ei terveyttään menettänyt homeen vuoksi.

Vierailija
8/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säälitä yhtään.

Vierailija
9/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki ikävä tilanne, mutta tavallaan ovat itse sen aiheuttaneet. Kuntotarkastuksessahan on jo kehoitettu tekemään tarkemmat tutkimukset havaittujen vaurioiden vuoksi, kun eivät tehneet, niin vastuu jää heille. Väärässä kohtaa säästäminen tuli heille kalliiksi, toivottavasti perhe ei tämän taloudellisen kriisin vuoksi hajoa. Se on kuitenkin vain rahaa, perhehän ei terveyttään menettänyt homeen vuoksi.

Kuntotarkastuksen raportissa asia oli ilmaistu niin, ettei maalikon olisi tarvinnut ymmärtää sitä. Itse ihmettelen heidän välittäjäänsä. Miten välittäjä on antanut allekirjoittaa paperit tuolla kauppahinnalla kuntoraportin jälkeen? Sillä välittävä ei ole maallikko ja hänen olisi tullut tietää talon todellinen kunto! Tästä syystä mielestäni Katajat ovat tulleet huijatuiksi.

Vierailija
10/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne 100 x parempi kuin muilla homeperheillä jotka oikeasti asuvat niissä hometaloissa eikä varaa muualla ole asua kun kaikki rahat menee homeprojektiin. Itse olen hometalossa asunut ja ei todellakaan ollut mahdollista muuttaa edes kaupungin vuokrayksiöön perheen kanssa. Niitä perheitä pitäisi tukea että saisi mahdollisuuden asua jossain sijaisasunnossa. Tässä tapauksessa en näe järkeä tukea. Eikös he asu jossain ihan kunnon talossa?

Juttuhan meni siis nii, että Katajat myivät talonsa tuttavilleen ja ostivat näiden tuttavien talon. Eli ns vaihtoivat taloja. Kun tämä home ongelma selvisi home talosta muuttaneet tuttavat muuttivat takaisin vanhaan kotiinsa, kotiin jossa siis katajat nykyisin asuvat. Katajat ovat siis maksaneet home talon, nykyisen talon ja palauttaneet ystäviltään saaneet rahat home talosta takaisin ystävllineen. Joten on heillä mielestäni suhteellisen paljon velkaa omaistuun nähden.

Vierailija
11/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi mustapekka käteen.

On tosiaan mautonta, kun täällä itketään katajan perään ja mietitään auttamista.

Jää ne tuhannet hometalo perheet huomiotta.

Vierailija
12/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan ostaisi sellaista ilman täydellisiä kuntotarkastuksia.

Joo onhan ne hienoja ja historiallisia, mutta...

Vierailija
13/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tilanne on ihan kamala,velkaa 700 000e ja purkukuntoinen talo.

Tunnen erään perheen joka asuu hometalossa edelleen vaikka kaikilla on jo astma ja muita ongelmia,ei ole VARAA muuttaa pois koska lainaa on kuitenkin maksettava koko ajan,heillä myös mm. mätä yläpohja kuten tuossa Katajan talossakin

Vierailija
14/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rakennusyritykset tekisivät hyvää työn laatua sekä uudisrakentamisessa että remontoinnissa.

Asuntoihin olisi pitänyt pitää kunnolliset kuntokartoitukset jo vuosikymmeniä sitten. Kansallisomaisuus tuhotaan huolimattomalla pidolla.

Autoja kyllä huolletaan ja viranomaiten puolestakatsastetaan joka vuosi, mutta asuntoja ei, vaikka olvat paljon kalliimpia ja tärkeämpiä.

Lieneekö syy siinä, että autot hajuavat 10 vuoden aikana ja niiden hajoaminen tuntuu konkreetisemmalta kuin asuntojen hajoaminen.

Asuntojenhan arvo putoaa nollaan 50 vuoden aikana, ellei tehdä täydellistä uuden asunnon hintaa vastaavaa remonttia tuona aikana oikein ajoitettuina.

Yksiongelma on juuri se, että kun elintaso on viimeisten 50 vuoden aikana noussut hurjati on asuntojen hinnoissa ulosmitattu tämä elintason nousu, vaikka asuntojen tekninen arvo olisikin lähes nolla.

Suurin osa suomalaisten asuntojen arvosta onkin korkeintaa puolet siitä millä niitä nyt myydään. Tämä vain ei ole mennyt ihmisten ajatteluun, kun jostain syystä kuvitellaan, että arvoaan menettävistä ja romutustakin lähestyvistä asunnoista pyydetään niin palöjon, kuin vain ihmisillä on varaa maksaa. Hinnolla ei ole mitään tekemistä "oikeiden" rakennuskustanusten kanssa.

Tulevaisuudess elintaso tule putoamaan ja asuntojen hinnat tulevat putoamaan huomattavasti ja iso osa suomalaisista rakennuksista tullaan purkamaan, koska remontointi on liian kallista.

Home ongelmassakin siis osittain kyse isosta vedätyksestä, jota rakennusalan "ammattiliaset! ovat junailleet ja suuret ikäluokat tukeneet. Osa tietoisesti osa tiedostamatta tyhmyyttään.

Vierailija
15/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä viestiketjun aloittajan kanssa, mitä jos porukalla yritettäisiin auttaa? Toi on aina niin tätä samaa, en auta kun ei minuakaan auteta tai että oikein on, mitäs tienaa hyvin jne. ihan kamalaa ajattelua. Mitä jos onkin niin, että tämä ikävä hometalojupakka saakin nyt äänensä kuuluviin, tuo esiin ihmisten todellisen ahdistuksen? Tottahan se on, että janne tienaa varmaankin ihan ookoo, mutta hänellä on siltikin elämä pilalla. Entä he, jotka eivät tienaa niin paljon, ja on se elämä pilalla, mikä ahdistus heillä on? Tämä julkisuus voi olla mahdollisuus, ei huono asia. Näin tulee muidenkin hometalo-ihmisten ongelma kuuluviin. Mitä jos olisikin sellainen keräys "1 euro homeongelmaan", kaikilla on varaa se laittaa ja sitten se summa jaetaan joka vuosi niille perheille joilla on paukut aivan loppu, rahaa ei mihinnkään homehelvetin takia? vaikka 200 tuhatta/perhe..tai velan mukaan niin että elämää pystyy jatkamaan niin että saat velan joskus maksettua. Jos saataisiin vuosittain muutamia miljoonia kasaan, saataisiin sillä joitakin perheitä autettua?? Vaikka homeonglemaisia on satoja, jopa tuhansia niin pikkuhiljaa se apu saavuttaa edes jollain tavalla. Ja se pienikin apu tuo lohtua. Mitä toivoisit itsellesi? Se homeongelma voi käydä kenelle tahansam vaikka uudessa talossa. Onni on asua asuntoyhtiössä, jossa vastuu jaetaan mutta omakotitalot ovat kinkkisiä. Ja nyt varmaankin tulee viestejä että entä ne konkurssiperheet tai köysät työttömät perheet..niihin on velaksaneeraukset ja sosiaaliturva jo edes jonkinlaisena apuan, mitä hometaloihin on? Ja varmaankin, miksi pitäisi, mitä meni ostamaan perheelleen talon ja miksi ei tarkistanut? Onko sinulla omakotitalo ja tehtiinkö sielllä porauskia joihinkin rakenteisiin? Kaikki kun ei näy päälle niin hyvin. Toivottavatsi nyt olisi jotakin posotiivistakin sanottavaa eikä vain että minä en auta ja piste.

Vierailija
16/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säälitä yhtään.

Vierailija
17/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää. Ja toki kaikilla muillakin jotka samassa tilanteessa ovat, aivan kamalaa.

Mä voisin kanssa olla mukana keräyksessä jos joku semmoisen perustaisi.

Vierailija
18/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kateellinen p**ka

Vierailija
19/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kateellinen p**ka

Vierailija
20/38 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käy sääliksi perhettä, vaikka ei sääli mitään auta. Ja hyvä, että julkisuus tuo esille homeongelmat kokonaisuudessaan ja nimenomaan sen, kenen vastuulla homeongelmatmat ovat.

Voisin todellakin liittyä homekeräykseen eurolla tai kahdella!!!