Pariskunnat joissa naisella paremmat tulot kuin miehellä
Miltä se sinusta tuntuu? Miten mies ottaa sen? Miten äitiysloma järjestettiin?
Kommentit (12)
Olin äityislomalla, vanhempainvapaalla ja parin kuukauden hoitovapaalla. Mies on tehnyt lyhennettyä päivää kun lapset ovat menneet kouluun, kummankin ekaluokan ajan.
Voi ei teitä persumammoja!!
Miestä hävettää
on kelpo liksa. tosin mieskin tienaa hyvin. ei aiheuta miehelle alemmuuden tunnetta 6-18 kk.
osa tekstistä?
eli mies hoiti kahta nuorinta kotona vasemmalla kädellä oto 6-18 kk
Surullista että tällaista nyky-yhteiskunnassa tarvitsee miettiä. Ja jotkut eivät edes kannata tasa-arvoa... Eikö sen pitäisi olla itsestäänselvää että naisten ja miesten tulot pitäisi olla samalla viivalla.
Eipä mieskään sitä mitenkään ota. Tässähän sitä elellään tavallista elämää. Äitiyslomaa pidin ja mies piti isyyslomaa.
että on ehditty moneen otteeseen kokea monenlaisia tilanteita. Yleensä toinen on ansainnut aina syystä tai toisesta enemmän kuin toinen, muttei me tästä mitään numeroa olla tehty. Ihan normaalilta tuntuu.
Kummatkin oli vapaalla, asia jossa ei rahaa laskettu. Kotona työtön mies tekee sitten ruuat ja siivoaa kun nainen käy töissä. Tälleen nyt, kun saa töitä niin voi olla toisinpäin raha-asiat.
Mies ottaa sen myös hyvin, haluaisi, että tienaisin vieläkin enemmän kuin nyt. Yhteiseen pussiin menee.
Äitiyslomalla olin normaalisti ja hoitovapaalla siihen päälle. Ei priorisoitu rahoja, vaan lapsen ja minun parasta siinä tilanteessa.
olis paljon vähemmän rahaa käytössä, jos mun tulot olisivat samat tai pienemmän kuin miehellä... Ei mieskään valita rahan tulosta talouteen.
Vanhempi lapsista opiskeluaikana, mä olin äitiyslomalla ja vuoden hoitovapaalla. Nuorempi lapsi syntyi mun ollessa työssä, pidin äitiysloman ja hoitovapaata yhteensä 1,5 v, sen jälkeen mies hoiti lasta kotona toiset 1,5 v.
niin huonosti, että erottiin lopulta. Nyt kun mietin niin ihmettelen kyllä miksi yleensä edes naimisiin mentiin.
Minulla kk-palkka yli 5000€/kk, miehellä noin 4000€/kk.
Miltä se sinusta tuntuu?
- ei oikein miltään, miltä pitäisi?
Miten mies ottaa sen?
- yhteinen tili, yhteiset rahat. Ei ole valittanut.
Miten äitiysloma järjestettiin?
- olen ollut kotona siihen saakka, kunnes kuopus täytti kolme. Mies oli yhden vuoden hoitovapaalla. Halusi itse, ei ollut taloudelliset syyt taustalla.
Miestä hävettää