Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh! Oltiin grillijuhlissa ja että pisti taas sapettamaan nämä

Vierailija
02.06.2011 |

martyyrinkruunuaan kiilloittavat äidit. Ei yhtä olutta voinut edes maistaa, kun lapset 12 ja 15 olivat mukana. Jatkuvaa natkutusta juomatarjoilusta ja vähän kaikesta.

Meille en heitä kutsu seuraaviin bileisiin. Pitäkööt mehukestinsä muualla.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina NIIN fiksua porukkaa, montakymmentä vastaa, ja heistä kaikki viettävät sivistyneitä grillijuhlia hyväkäytöksisellä porukalla, hah haa! itse olen sitä mieltä että lasteni ei tarvitse minua nähdä humalassa, mutta kyllä täälläpäin kaikki grillijuhlat ovat sellaisia joissa nautitaan vähän enemmänkin kuin lasillinen punaviiniä, ja voin sen kyllä myöntääkin. Mutta tällaisiin juhliin ei lapsia otetakaan mukaan.

miten äiti vetäisee laskuhumalassa ripulipaskat olohuoneen lattialle... Eli ei se pelkkä humala vaan sitä seuraava krapula. Siihen turhan moni lapsi pääsee mukaan.

Vierailija
42/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

krapulaanikaan, kun haen lapset hoidosta iltapäivällä. Otan siis ehkä kerran kaksi vuodessa, ja se ei ollut pointti, vaan se kun kaikki MUKA viettävät niin sivistyneitä grillijuhlia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietystikään ole välttämätöntä ottaa, mutta kun olut/viini ON HYVÄÄ RUOKAJUOMAA makunsa takia.

En tykkää limusta. Se on liian makeaa. Vesi maistuu kyllä, mutta mielelläni otan lisäksi muutakin. Sen yhden tai kaksi annosta.

välttämätöntä siellä grillijuhlissa sitten ylipäänsä ottaa? Mutten mä kyllä ole ikinä valittanut siitä jos joku muu ottaa, ei se ole mitään oman kruununi kiillottamista, jos sanon että itse en halua lasten aikana ottaa ja voin syödä veden ja limun voimalla :) Kyllä se mullekin maistuu jos on maistuakseen. Olinpa eilenkin grillaamassa ja ihan ilmankin lapsia, silti tuli oltua ilman. Mä luulen taas, että ap:ta kuitenkin harmittaa kun itse ei kykene olla ottamatta vaikka ne lapset on mukana.

Vierailija
44/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholia käytetään oikein ei siitä tule humalaan. Humalatila on oikeastaan jo myrkytystila, mistä tiedät humaltuessasi milloin lopettaa? Et tiedäkään ja voit vaikka kuolla.

Mielestäni lastenkin nähden voi juoda lasillisen olutta ja jopa lapsi sitä voi vähän maistaa, itsekin olen lapsena saanut maistaa, silloin sitä ei tuomittu. Alkoholistiksi en ole ruvennut ja viinat noin yleensä on pahanmakuisia mielestäni. Oluesta riittää kotikaljakin ja sitäkin ennen lapset joivat.

Jos alkoholi ei ole ongelma juomisiaan tai juomattomuuttaan ei tarvitse selitellä.

Vierailija
45/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten aikuisten juhlat. paljon helpompaa ja hauskempaa.

Vierailija
46/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä on kaikki tutut 25-40 vuotiaita enkä ole kenenkään nähnyt örveltävän kännissä. Voivat juoda paljonkin, mutta silti osaavat käyttäytyä ja pitävät lapsistaan huolta. Silti näiden miesten vaimot nalkuttavat joka käänteessä, että taasko sä otat uuden kaljan. Mun mielestä se on noloa muillekin, kun toinen nalkuttaa ja ainakin mun mielestä syyttä. Ymmärtäisin jos homma karkais käsistä, mutta kun se ei sitä tee ja kaikilla on aina hauskaa, jopa ne nalkuttajat näyttävät nauttivan.

Vierailija
47/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en yhtään ihmettele jos toinen "nalkuttaa", ettet ottaisi enempää.

Mutta ehkä se on sinun tapasi, että otetaan kerralla kunnolla, vaikka lapsia on paikalla niin se ei tunnu sinusta omituiselta. Meitä on moneksi.

Mun lähipiirissä on kaikki tutut 25-40 vuotiaita enkä ole kenenkään nähnyt örveltävän kännissä. Voivat juoda paljonkin, mutta silti osaavat käyttäytyä ja pitävät lapsistaan huolta. Silti näiden miesten vaimot nalkuttavat joka käänteessä, että taasko sä otat uuden kaljan. Mun mielestä se on noloa muillekin, kun toinen nalkuttaa ja ainakin mun mielestä syyttä. Ymmärtäisin jos homma karkais käsistä, mutta kun se ei sitä tee ja kaikilla on aina hauskaa, jopa ne nalkuttajat näyttävät nauttivan.

Vierailija
48/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten aikuisten juhlat. paljon helpompaa ja hauskempaa.

Kotona otamme joskus ruuan kanssa viinilasin tai mies oluen, muuten alkoa ei kotona lasten nähden käytetä tai siis muilla tavoin.Jos paljon vieraita enkä kaikkia tunne niin enpä menisi takuuseen, etteikö joku/jotkut örveltäisi, ellei sitten erikseen ole sovittu, että myös lapset ovat mukana jne. En halua omieni joutuvan pelkäämään tms.Lisäksi itsekin rentoudun aika satavarmasti paremmin kun en juokse taaperon perässä..

Vierailija
49/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi ärsyttävämpää olla kuin kruununkiillottajat. Itsekin olen grillibileissä ym. käynyt vauvan kanssa vaan en juomattomuudesta ole pitänyt elämää ja sitten olen hyvissä ajoin ja hiljaisuudessa kotiutunut. Jos lapsia on mukana niin kohtuus kaikessa, iloisesti, meillä ollaan aika puritaaneja monessa suhteessa. Lasi-pari viiniä ei taatusti traumatisoi ketään ja voi jopa pikkuisen höllätä nutturaa.

Vierailija
50/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen oikeastaan AINA kuskina. En ota alkoholia kuin tietyssä seurassa kerran parin vuoden sisällä tai harvemmin.

Kyllä ne mun tutut osaavat käyttäytyä, vaikka juovat paljonkin. Kukaan ei örvellä, lapsista pidetään huolta, tehdään ruokaa jne. Myötähäpeää täytyy tuntea vain niistä nalkuttajista.

Mulla on aika hyvät näkymät noissa bileissä, kun itse olen selvinpäin.

Vierailija
51/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyisi ihan hyvin huolehtimaan 1v ja 3v lapsista?

Vierailija
52/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taas ymmärrä kun vanhemmat on siis joko raittiita tai juovat vaan pari,mutta silti matkustaessa lastenkohteissa,kylpylät,leirintä-alueet,laivat,pihajuhlat törmään vanhempiin jolla on lapset mukana ja vanhemmat on oikeesti ihan näkyvästi kännissä=(Hekottelevat ja lasi kaatuu ja skel horjuu ja lapset juoksee karkkipussin kera hikipäässä=(Me ollaan just nämä vanhemmat jotka ei juo mitään jos on lapset mukana ja kun olaan kaksin voidaan vetää perseetkin=)

Vierailija
53/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutt mua ihmetyttää tässä ketjussa se, että aloholinkäytössä/ vaihtoehtoina tuntuu olevan a) ei oteta mitään, b) otetaan 1 tai kaksi olutta tai ykis lasi viiniä ja c) vedetään sellaiset kännit että oksennellaan/örvelletään/paskotaan krapulassa lattialle.

Omalla kohdallani on ainakin olemassa myös vaihtoehto d: otetaan enemmän kuin pari lasia ja ollaan humalassa. Siis tavallista iloisempia ja puheliaampia ja ehkä tehdään jotain hassua; kapsahdetaan naapurin kaulaan "sä olet shiis nniiin kiva naapuri, oon aina tykännyt shusta", tai aletaan tanssahdella kun radiosta tulee hyvä biisi. Ja sitten lopetetaan juominen, mennään kotiin ja seuraavana aamuna on ehkä pikkaisen pöhnäinen olo/pieni päänsärky.

Tätä vaihtoehtoa ei toki pidä toteuttaa lasten kanssa, mutta en pidä sitä pahana, jos ilman lapsia liikenteessä olevat naapurit käyttäytyvät grillijuhlissa edellämainitulla tavalla. Toki jotkut ovat pikkuhuppelissakin vihaisia ja se ei tietenkään ole sopivaa nähtävää lapsille.

Itse voin juoda yhden tai kaksi jos lapseni ovat mukana. Jos eivät niin juhlin tavalla d. Vaihtoehtoa c en ole toteuttanut sitten teinivuosieni (enkä kyllä sillonkaan paskonut lattialle tms., oikeasti harjoitin siis kai c:n ja d:n välimuotoa).

Vierailija
54/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon miehesi kuskina tai toinen pariskunnasta

Vierailija - 02.06.11 11:46 (ID 12786962)

ihan reippaasti ja silti ajamaan autoa. Vain minä olen inhottava nipo, jonka mielestä auton rattiin ei mennä promillien kera. Ja vain minä kieltäydyn alkoholista, jos olen kuskina. Muut osaavat ottaa aika reippaastikin, ja silti ajavat, joten he ovat grillijuhlissa parempaa seuraa kuin minä.

Nimittäin jos kaveripiirissäsi on ok ottaa enemmänkin kuppia ja silti ajaa autolla! Itse olen mies, enkä sylje todellakaan kuppiin, mutta en ikinä suostu humalassa auton rattiin. Aika monta syytöntä pikkulastakin on Suomessa kuollut rattijuopon yliajamana. Ihme sakkia kaveripiirissäsi!

Vierailija
55/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taas ymmärrä kun vanhemmat on siis joko raittiita tai juovat vaan pari,mutta silti matkustaessa lastenkohteissa,kylpylät,leirintä-alueet,laivat,pihajuhlat törmään vanhempiin jolla on lapset mukana ja vanhemmat on oikeesti ihan näkyvästi kännissä=(Hekottelevat ja lasi kaatuu ja skel horjuu ja lapset juoksee karkkipussin kera hikipäässä=(Me ollaan just nämä vanhemmat jotka ei juo mitään jos on lapset mukana ja kun olaan kaksin voidaan vetää perseetkin=)

Suomalaisilla on jopa nimettömissä keskusteluissa tapana aina sönköttää samaa paskaa "yhdestä-kahdesta lasillisesta pari kertaa vuodessa", koska sillä tavalla näytetään "sivistyneiltä". Kaiken takana on suomalaisittain sairaan demoninen suhtautuminen alkoholinkäyttöön. Ja tottahan toki jokaisen paskanpuhujan omassa kaveripiirissä ollaan vain ja ainoastaan sivistyneitä juhlijoita.

Kyllä totuus on se, että monenkin av-mamman Sami-Seppo ihan 100% varmasti juo enemmän kuin kaksi siideriä ja useampanakin saamarin viikonloppuna tai sitten kaikki Suomen alkoholitilastot ovat harhaa tai koskettavat vain ikäryhmiä 50+. Ja niin dokaa moni av-mammakin. Edelleen Suomen suvessa on erittäin yleistä vaikkapa mökillä hörppiä kossua pitkin päivää pikkuhiprakassa ja siihen saunabisset päälle.

Minulla on laaja tuttavapiiri töiden ja harrastusten kautta ja siihen kuuluu eri yhteiskuntaluokkien jäseniä, paljon julkkiksia, poliitikkoja ja ihan tavallisia ihmisiä. Varsin suuri osa ottaa kyllä takuulla enemmän kuin ilmeisesti av-mammat ja heidän puolisonsa. Ei meilläkään ördäilyä katsota hyvällä ja joukossa on absolutistejakin, mutta ei se nyt jumalauta vaikkapa sixpäckin ottaminen ole ördäilyä tai valtavaa suurkulutusta. Lähes kaikki tuntemani miehet ikähaarykassa 20-50 eivät ole edes näkyvästi humalassa jonkun kuuden oluen jälkeen ja paljon enemmän saattaa mennä alas nyt ainakin suomalaisten kansallisina ryyppäjäisinä eli vappuna, juhannuksena ja uutena vuotena. Joskus muulloinkin.

Vierailija
56/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pystyy pitämään hauskaa, kapsahtamaan naapurin kaulaan yms. täysin ilman alkoholia.

Tämä absolutismi alkoi odotusaikana. Sen jälkeen ei tehnyt mieli. Ja oikeastaan kun aloin seurata ihmisten käyttäytymistä ja asenteita absolutistia kohtaan, aloin pitää tästä.

Samoin on ollut huvittavaa seurata niitä monia tekosyitä, mitä ihmiset keksivät saadakseen juoda. Kuinka paljon on sellaisia ihmisiä, joiden on pakko saada se viinilasillinen(joka on kasvanut melkein pullolliseksi vuosien varrella) ja ihan vilpittömästi uskovat, että voivat olla ilman jos haluavat. Järkytys on kova kun huomaavat, etteivät pystykään. He eivät koe olevansa alkoholista riippuvaisia, koska pystyvät kulkemaan töissä.

Kun on ollut tarpeeksi kauan ilman, huomaa, ettei ole eteen tullut tilannetta, että olisi tarvetta ottaa. Asia ei ole minulle ongelma, mutta on kummallista, kuinka toisille ihmisille juomattomuuteni on ongelma:)

Monia koomisia tilanteita on tullut eteen juuri siksi, että juhliin ja muihin ei järjestetä alkoholitonta vaihtoehtoa. Kuinka vaivautuneeksi isäntäväki menee häissä kun ei ole alkoholitonta kuohuviiniä aikuiselle ihmiselle vaan oletetaan hänen kilistelevän muumilimsan kanssa.

Eli ei haluta satsata rahaa alkoholittomaan tarjoiluun. Ostetaan kalliita viinejä ja kuohujuomia, mutta niille, jotka ei käytä alkoholia, tarjotaan todella parin euron mehukattia ja oletetaan, että vieras on onnesta mykkyrällä siitä.

Vierailija
57/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä porukoissa te ihmiset oikein liikutte :O

Meillä on aivan sopivaa lasten läsnäollessa ottaa lasillinen tai kaksi, tai olut tai kaksi. Tästä ei kukaan niuhota. Toki kenenkään ei ole pakko ottaa, eikä itsellenkään joka kerta maistu. Mutta olisihan se nyt hassua, että ei vaikka ravintolassa syödessä voisi ottaa lasillista viiniä jos lapset ovat mukana!

Aikuisten kesken voidaan ottaa enemmän. Itse teen näitä molempia joskus, mutta en kovin usein. Tuttavapiiristä jotkut juovat enemmän, aika monet humalaan viikottain. Mutta harvemmin mitään sekoiluördäyksiä kukaan vetää. Eikä todellakaan missään kesämökeillä olla koko päivää humalassa! JA kaikista minun miestuttavista, naisista puhumattakaan, huomaa kyllä jos he juovat 6 olutta..

Juhlissa on aina alkoholittomat tarjoilut, tietysti. Ikinä en ole ollut sellaisissa juhlissa joissa olisi tarjottu mehukattia.

Teidän täytyy tuntea tosi kummaa väkeä. Pelkkiä raivoraittiita ja rapajuoppoja! Tosi outo käsitys sekin, että jos opettaa lapsille normaalia alkoholinkäyttöä sillä, että ravintolassa tai juhlissa juo hiukan, taikka esim. saunakaljan, se tarkoittaisi sitä, että aina on pakko ottaa :O Itse otan saunakaljan ehkä yhtenä saunomiskertana viidestä, jos niinkään usein..

Niin ja vielä siitä automeuhkaajasta: siis eihän kenenkään ole pakko ottaa jos ei tahdo, mutta tietenkin halutessaan voi juoda yksi-kaksi annosta ja ajaa myöhemmin illalla. Jos juhlat alkavat vaikka klo 18 ja silloin juo yhden pienen pullon olutta, voi oikein hyvin ajaa kymmenen aikaan kotiin.

Vierailija
58/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että alkoholi on niin monelle ongelma kun kerran raittius tai ottamattomuus jonkun kerran saa aikaan tällaisen tulvan viestejä!

Ihme ongelma se että ei juo ja haluaa tehdä siitä numeron. Sehän on hienoa! MIKSI IHMEESSÄ LASTEN NÄHDEN JUOMISEN PITÄISI OLLA NORMAALIMPI VAIHTOEHTO? Miksi ihmeessä on normaalimpaa opettaa lapsille alkoholinkäyttöä ollenkaan? Siis: Miksi pitäisi käyttää alkoholia? Alkoholista ja muista päihteistä voi ja tuleekin puhua mutta miksi siihen pitäisi antaa konkreettinen näyte tai miksi lasten pitäisi joutua näkemään vanhempiaan edes vähän hiprakassa?

Mun on hyvin vaikea ymmärtää että lasten nähden otetaan ollenkaan. Aikuisille juhlat erikseen. Tai siis, helppo ymmärtää miksi yhteiskunta on niin sekaisin, kun juominen on edelleen se vaihtoehto jota ei koskaan tarvitse perustella. Se on luonnollisempaa juhlissa, saunassa, rentoutuessa jne. kuin juomatta oleminen.

Vierailija
59/59 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kruununkiillotus ja sellaisen äidin mulkkaaminen, joka ottaa kokonaisen siiderin lapsen läsnäollessa, voi kauhia sentään!!! Itsekorostus joka asiassa on todella ärsyttävää. Myös se, että absolutistille käydään tyrkyttämässä juotavaa.

sitä että alkoholi on niin monelle ongelma kun kerran raittius tai ottamattomuus jonkun kerran saa aikaan tällaisen tulvan viestejä!

Ihme ongelma se että ei juo ja haluaa tehdä siitä numeron. Sehän on hienoa! MIKSI IHMEESSÄ LASTEN NÄHDEN JUOMISEN PITÄISI OLLA NORMAALIMPI VAIHTOEHTO? Miksi ihmeessä on normaalimpaa opettaa lapsille alkoholinkäyttöä ollenkaan? Siis: Miksi pitäisi käyttää alkoholia? Alkoholista ja muista päihteistä voi ja tuleekin puhua mutta miksi siihen pitäisi antaa konkreettinen näyte tai miksi lasten pitäisi joutua näkemään vanhempiaan edes vähän hiprakassa?

Mun on hyvin vaikea ymmärtää että lasten nähden otetaan ollenkaan. Aikuisille juhlat erikseen. Tai siis, helppo ymmärtää miksi yhteiskunta on niin sekaisin, kun juominen on edelleen se vaihtoehto jota ei koskaan tarvitse perustella. Se on luonnollisempaa juhlissa, saunassa, rentoutuessa jne. kuin juomatta oleminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi