Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään kaikki menevät sokerirasitukseen?

Vierailija
01.06.2011 |

Itse en ole koskaan ollut, 4. raskaus menossa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa, ettei sokerirasituskoe ole mitenkään pakollinen - ei koskaan. Minulla todettiin kolmatta lasta odottaessa neuvolassa sokeria virtsassa ja neuvonlantäti yritti saada minua ko. kokeeseen. En kuitenkaan mennyt, koska edelliset lapseni olivat alle kolmekiloisia ja oma painoindeksi on raskauden lopussakin ollut vain 23,5.

Vierailija
22/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa, ettei sokerirasituskoe ole mitenkään pakollinen - ei koskaan. Minulla todettiin kolmatta lasta odottaessa neuvolassa sokeria virtsassa ja neuvonlantäti yritti saada minua ko. kokeeseen. En kuitenkaan mennyt, koska edelliset lapseni olivat alle kolmekiloisia ja oma painoindeksi on raskauden lopussakin ollut vain 23,5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku kieltäytyy tutkimuksesta, joka voi paljastaa äidille ja vauvalle vaarallisen tilan mutta on itsessään vaaraton?

Ymmärrän, että vaikkapa down-seulonnoista kieltäydytään, koska ei haluta 'valikoida' lapsia jotka saa syntyä tms.

Mutta siis miksi ihmeessä joku kieltäytyy sokerirasituskokeesta?

Minulle on tehty molemmissa raskauksissa ylipainon takia ja arvot olleet matalat. Kummallakaan kerralla ei tullut mitään 'hahaa, olipa tyhmä neuvolan täti väärässä' -fiilistä, vaan olin iloinen, että sain tutkimuksen ja toki myös iloinen, että kaikki olikin kunnossa.

Vierailija
24/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viisi lasta. Nuorimmaisen sain 42-vuotiaana ja lähisuvussa on sekä ykkös- että kakkostyypin diabetestä, mutta ei mua sokerirasitukseen määrätty. En kyllä olisi mennyt, vaikka olisi määrättykin. Mulla on aina ollut normaali BMI ja lapset syntyneet keskikokoisina. Ihmisistä taidetaan yrittää väkisin tehdä sairaita.

Vierailija
25/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai olisi mennyt, jos olisi ollut jotain viitteitä siihen, että lapsi kasvaa nopeasti. Minä kuitenkin kävin äitiyspolilla päinvastoin sikiön hitaan painonnousun takia ja sen takia, että edelliset laset olivat 2,5 kiloisia.

On hirveän tärkeää, että ongelmat huomataan ajoissa, mutta tuollaiset rutiinitarkastukset, kaikille kaikkea -tyyppiset ratkaisut ovat ongelmallisia.

Vierailija
26/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoissa. Eli niihin voidaan puuttua, eikä tulisi mitään isoja ongelmia myöhemmin.

Onhan meillä kaikenlaisia seulontoja; rintasyöpää seulotaan, papa-kokeita otetaan tiettyjen vuosien välein jne. Ette varmaan mene niihinkään kun mitään vaivaa ei ole koskaan ollut?

Vierailija
27/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ne joilla on sokeri koholla. Tiedät varmaan miksi sellainen ihminen menee.

Vierailija
28/28 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ylipäätään neuvolaan seurattavaksi, kun siellä mitataan kaikkea verenpaineesta hemoglobiiniin ja painoon?