Nostaako vai laskeeko mökin arvoa sijainti saaressa?
Kommentit (23)
Pienten lasten kanssa vaarallinen. Meillä aina lapsilla olikin pelastusliivit pienenä päällä aina kun oltiin saaressa ulkona. Eli hellepäivänä aamusta iltaan.
[/quote]
meillä suvulla saari useammassa polvessa, ei kenelläkään lapsella koskaan pelastusliiviä. Lapset olleet näköpiirissä niin kauan kuin järki alkanut olla päässä ja voinut päästää omille reissuillen.
Mun vanhemmilla ei ole koskana ollut mökkiä, eikä isovanhemmatkaan asu järven/joen/meren rannalla. Eikä ole ollut mitään muutakaan paikkaa missä olisi ollut tarvetta soutelulle.
Olin soutuveneessä ekaa kertaa 21-vuotiaana.
Mua naurattaa ihmiset, jotka ei osaa soutaa =)
ap.
saari on kokonaan oma. Voin kertoa, että yksityisyyden ja rauhan puolesta aivan mahtava juttu.
Toki tuo on etu, mutta pitkäö miinus tulee kulkuyhteyksistä.
Meillä ei ole pitkä venematka.
Se ratkaisee.
Isäni myi mökkitontteja, mantereelta maksoi 150 000 kun vastaava venematkan päässä vain 75 000.
Tällä suunnalla olisimme saaneet mökin ja saaren kaverihintaan, 50tuhatta. Normaalisti noiden hinnat pyörivät noin 150tuhannessa, riippuen toki, kuinka iso saari on ja missä kunnossa mökki on. Täällä ei kauheasti ole ns. kimppasaaria eli yleensä oma rauha on täysin taattu.
sinne kaiken vieminen on hankalaa. Kaikki isommat ostiókset voi viedä vain talvella kun ei oikein soutuveneeseen esim sohva sovi ;) Ja saarissa on harvoin hyvä ranta, siis sellainen jossa voi kävellä koska ollaan syvällä...
Pienten lasten kanssa vaarallinen. Meillä aina lapsilla olikin pelastusliivit pienenä päällä aina kun oltiin saaressa ulkona. Eli hellepäivänä aamusta iltaan.
sinne kaiken vieminen on hankalaa. Kaikki isommat ostiókset voi viedä vain talvella kun ei oikein soutuveneeseen esim sohva sovi ;) Ja saarissa on harvoin hyvä ranta, siis sellainen jossa voi kävellä koska ollaan syvällä...
vesistöstä ja saaresta, hyvänen aika! Meillä ei ole yhtään äkkisyvää rantaa. Pitää kahlata yli 20 metriä, että ei enää jalat ota pohjaan.
Mun vanhemmilla ei ole koskana ollut mökkiä, eikä isovanhemmatkaan asu järven/joen/meren rannalla. Eikä ole ollut mitään muutakaan paikkaa missä olisi ollut tarvetta soutelulle.
Olin soutuveneessä ekaa kertaa 21-vuotiaana.
Mua naurattaa ihmiset, jotka ei osaa soutaa =)
ap.
Hei, kerroit et on tarjottu hyvää hintaa saaresta. Onko sulla tietoa ostajista. Haluaisin myydä hehtaarin saareni Kouvolan pyhäjärvellä. on koira ja lapsiparatiisi! kaarina k. 0503753246
kaarina.kailo@gmail.com
siis tähän hintaan 50t? Mä olisin todella kiinnostunut... saari ei este. Mutta ei saisi olla Pohjois-Suomessa.
jos ei ole siltaa, ainakaan minä en pääsisi koskaan mökille, soutaa en osaa, saati aja moottoriveneellä, purjehtimisesta puhumattakaan.
jos ei ole siltaa, ainakaan minä en pääsisi koskaan mökille, soutaa en osaa, saati aja moottoriveneellä, purjehtimisesta puhumattakaan.
taito, että sitä ei kyllä kykene oppimaankaan kuin vuosikausia harjoiteltuaan.
ohis.
paitsi tietty jos on isompi saari, johon on säännöllinen kulkuyhteys tavalla tai toisella.
kutsumattomia vieraita. Niin sukulaisia kuin varkaitakin.
Jos on iso saari, jolla monia asukkeja voi ehkä laskea... Tämä siis mutuna siitä mitä tiedän anoppini saarihommista. Omasta saaresta on tarjottu huikeita summia, vaikka on pieni.
Verrattuna vastaaviin jotka ovat kulkuyhteyksien päässä
Pitkä venematka pudottaa heti hintaa huimasti.
saari on kokonaan oma. Voin kertoa, että yksityisyyden ja rauhan puolesta aivan mahtava juttu.
On hankalaa jos sinne ei ole mitään siltaa vaan pitää omistaa vene sinne pääsemiseksi ja sitä pitää osata käyttääkin.