Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian suuri lapsilisä?

Vierailija
01.06.2011 |

Mikä neuvoksi? Jyrki KAtaisen kokoomushallitus aikoo pienentää lapsilisiä pistämällä lapsilisät verolle.

Meillä ainakin tulee tosi tiukkaa, kun lapsilisä pienenee.

Joka ainut euro menee nyt ruokaan, vuokraan ja lasten vaatteisiin.

Onko vinkkejä, miten puuttuvan rahan saa kasaan?

Säästökohteita ei ole kuin ruoka ja vaatteet.

Pojat harrastavat jalkapalloa, mutta sekin pitää kait lopettaa, kun rahat on ihan loppu.

Lisätöitä ei ole, eikä ole tiedossakaan. Ei hyvältä näytä. Ahdistaa.

Pitääkö lähteä Romaniaan tai ainakin Hesaan kerjäläiseksi, jotta saa perheelle leipää?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mun tuloni yh:na ylittävät tt-tuen perusosan tällä hetkellä hippasen verran, ja multa lähtee lapsilisistä 50e verona, saan siis joka kuukausi sekä sairauskulut, reseptilääkekulut, sähkön jne sossulta. No, sopii minulle :D Itse asiassa mainiosti.

Vierailija
42/43 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jäitä hattuun mammat. Nythän asia on vasta keskustelussa. Ei ole olemassa oikeasti esitystä lapsilisien alentamisesta tai verotuksesta. Päätös tehdään kuitenkin eduskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä olisi veroprosentti? Määräytyisikö se vanhemman veroprosentin mukaan, vai verotettaisiinko niin kuin Kelan etuuksia yleensäkin, eli 20%?

Ajatellaan perhettä, jossa on todella hyväpalkkainen isä ja äiti kotona. Lapsilisä tulee äidin tilille ja hän maksaa siitä ihan minimaalisen veron jos se on vaikka hänen ainoa tulonsa. Perheellä on silti varaa ohjata se käteen jäävä osa vaikka sijoitustilille.

Yksinhuoltaja joka kituuttaa, mutta tieenaa kuitenkin palkkatuloa, maksaa lapsilisästä enemmän veroa kuin esimerkin kotiäiti vaikka lisä tulisi todelliseen tarpeeseen.

Ja psst. Kelan etuuksista ei automaattisesti mene veroa 20 %. Se veroprosentti täytyy vaan muuttaa sitä sosiaalietuutta varten ja siihen vaikuttaa koko vuoden ansiot. Olen maksanut kotihoidontuesta aina alle 10 % veroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi