Kuinka kauan toisen tavaroita pitää säilyttää?
Menee ihan älyttömäksi, erottiin 8kk sitten ja eksä ei ole edelleenkään hakenut tavaroitaan pois. Vetoaa ettei lain mukaan saa hävittää kun ovat hänen omaisuuttaan. Kuinka kauan minun täytyy toimia ilmaisena varastona eksän roinalle?
Kommentit (24)
Itse sanoin edelliselle naiselle jonka jätin että viikko aikaa hakea kamansa vaikka sen ukon nurkkiin kenen kanssa petit. Eipä se kaikkea hakenut niin loput sen romut päätyi kaatopaikalle
Ala pyytää vuokraa säilytyksestä! 20€/m3/kk
Ei tarvitse säilyttää. Pois vain ja sanot ettet tiedä mitään mistään tavaroista.
Vastaa että sinulla ei ole lain mukaan velvollisuutta säilytellä toisen omaisuutta 8 kuukautta.
Pakkaa pussiin ja vie pihalle tai löytötavaratoimistoon. Lähetä sitten viesti exälle, mistä voi tavaransa noutaa.
Tunnetko jonkun hänen tutun, vaikka äidin/isän?
Kerää rojut ja kippaa em. tutun pihaan (säkeissä/laatikoissa ettei kastu) ja ilmoita mistä löytyy.
Joskin olet jo pitkään säilytellyt tavaroita, jos on kirjallisia tositteita (ota kuvakaappaukset esim. viesteistä!) niin varmasti riittää sekin, että ilmoitat kirjallisesti että koska lukusisita pyynmöistä huolimatta tavatoita ei ole 8kk aikana noudettu, ja jos tavaroita 31.5.2025 mennessä noudeta, ne viedään kaatopaikalle.
Laita sille viesti: kiitos kun hait tavarasi. Sit sulla on " lain" mukaan mustaa valkoisella, et se on ne hakenut. Heitä roskiin.
Ei sellaista lakia ole, mikä velvoittaisi säilyttämään toisen tavaroita. Jos ei hae niin pois vain jonnekin.
Minilex :
Jos olet todisteellisesti ilmoittanut tälle henkilölle tilanteesta, ja aikeistasi, ja tästä on vähintäänkin 2-3 kuukautta kulunut, on oletettavaa, että voit hävittää tämän tavaran.
Mitä kaikkea roinaa sulla sit on? Arvo yhteensä?
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko jonkun hänen tutun, vaikka äidin/isän?
Kerää rojut ja kippaa em. tutun pihaan (säkeissä/laatikoissa ettei kastu) ja ilmoita mistä löytyy.
Joskin olet jo pitkään säilytellyt tavaroita, jos on kirjallisia tositteita (ota kuvakaappaukset esim. viesteistä!) niin varmasti riittää sekin, että ilmoitat kirjallisesti että koska lukusisita pyynmöistä huolimatta tavatoita ei ole 8kk aikana noudettu, ja jos tavaroita 31.5.2025 mennessä noudeta, ne viedään kaatopaikalle.
No ei kenenkään ulkopuolisen pihalle niitä nakata. Ihan seko hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Minilex :
Jos olet todisteellisesti ilmoittanut tälle henkilölle tilanteesta, ja aikeistasi, ja tästä on vähintäänkin 2-3 kuukautta kulunut, on oletettavaa, että voit hävittää tämän tavaran.
Kolme kuukautta säilytettiin asiakkaan autoa korjaamolla. Jos ei maksanut laskua ja noutanut omaisuuttaan huomautuksista huolimatta niin saatiin pitää.
Myyt pois mitä pystyt, loput roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ois nyt eksän pelipöytä ja pelituoli, koneen otti mukaansa uuden tyttöystävän luokse. Vaatteita on muutama jätesäkillinen. Nojatuoli ja telkkari, ei mikään hirveän kallis varmaan. Tarvitsisin päästä eroon näistä, olen nimittäin itsekin muuttamassa parin kk päästä kun ostamani talon asukkaat muuttavat pois. En todellakaan aio roijata tätä romua mukanani:D
Myyntiin vain. Jos näkee ilmoituksesi niihin ilmoitat, että raha tilille niin voi tulla hakeen.
Sinä ilmoitat nyt exälle että tavarat on haettava pois päivään X klo Y mennessä. Ellei näin tapahdu niin et enää ilmoittele exälle yhtään mitään vaan joko heität kamat surutta pois tai laitat myyntiin johonkin nettipalstalle.
Niin se ajattelee, että voi pitää sua varastona ja tulla hakemaan sitten kun ja jos tarvitsee 5 vuoden päästä, kun ehkä muuttaa. Joo myyntiin vaan, niin ei tarvitse maksaa siitä että vie roskiin toisen rojua. Sano, että jos ei viikon sisällä niitä hae niin se on voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ois nyt eksän pelipöytä ja pelituoli, koneen otti mukaansa uuden tyttöystävän luokse. Vaatteita on muutama jätesäkillinen. Nojatuoli ja telkkari, ei mikään hirveän kallis varmaan. Tarvitsisin päästä eroon näistä, olen nimittäin itsekin muuttamassa parin kk päästä kun ostamani talon asukkaat muuttavat pois. En todellakaan aio roijata tätä romua mukanani:D
No sitten vaan viestiä minä päivänä voi hakea sieltä muuton alta pois, sinä sanelet aikaikkunan. Mustaa valkoisella laitat viestin. Laita vielä,että lahjoitat ne pois jos ei hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten vaan viestiä minä päivänä voi hakea sieltä muuton alta pois, sinä sanelet aikaikkunan. Mustaa valkoisella laitat viestin. Laita vielä,että lahjoitat ne pois jos ei hae.
Kokeilen tätä. Kiitos neuvoista kaikille. En kehtaa eksän vanhempia sotkea tähän, heistä tykkään oikeasti. Eivät ole olleet mitään muuta ku reiluja mua kohtaan, maksoivat eksän osan viimeisestä vuokrastakin jonka oli velvollinen maksamaan, kun ei ois itse maksanut. Ovat siis tehneet tarpeeksi. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista lakia ole, mikä velvoittaisi säilyttämään toisen tavaroita. Jos ei hae niin pois vain jonnekin.
Kyllä itseasiassa löyty kun etti netistä. Lain mukaan toisen omaisuutta ei saa tuhota tai vahingoittaa,vaikkei se niitä hakis. Voi kehottaa hakemaan tiettyyn aikaan mennessä,mut en löytänyt mitä sit jos ei haekkaan.
Et tietenkään voi toisen omaisuutta heittää pois?! Mitä kuvittelet?!