Minulla on arfikkalaisen exän kanssa kaksi lasta. Muutama asia yhä kummastuttaa:
Miten hän voi tehdä kaiken väärin.
Jos hän ehtii tapaamaan lapsiamme usein, hän on luuseri, koska ei käy töissä. Jos taas joskus hänen tapaamisvuorollaan on saanut töitä, niin sekin on väärin, koska ei välitä lapsistaan.
Jos hän puhuu lapsilleen omaa äidinkieltään, on se huono asia, koska ei kotiudu. Jos taas puhuu lapsille suomea, niin ei pidä lastemme kulttuuriperinnöstä huolta.
Jos ei ole jonain vuonna vienyt lapsiamme kotimaahansa vierailulle, ei huolehdi lastemme sukulaissuhteista. Jos taas vie heidät tapaamaan sukulaisiaan, on hän kidnappaamassa lapsensa.
Jos on puistossa lapsiemme kanssa päivällä, on lusmu, koska ei käy töissä, ja illalla yötöihin mennessään ja ollessaan saa kuulla, että vie suomalaiselta työpaikan.
Jos pukeutuu kotivaatteisiin esim roskia viedessään, niin on alkoholisti. Jos taas pukeutuu siististi esim pukuun, niin sossu kustantaa uudet vaatteet mamuille...
Kun olimme vielä yhdessä ja naimisissa, niin hänen laittaessaan ruokaa, hän laiskotteli, koska ei tehnyt ns miesten töitä. Kun taas oli minun vuoroni laittaa sapuska, niin hän piti minua nyrkin ja hellan välissä.
Kun olimme yhdessä, vei hän suomalaisten miesten naiset, nyt kun hänellä on aasialaistaustainen avopuoliso, ei välitä sen vertaa kotoutua, että hankkisi suomalaisen vaimon.
Kun hän nuorempana teki vain siivoustöitä ja vastaavia, ei hänellä ole viitseliäisyyttä opiskella. Kun nyt on akateeminen, niin sekään ei ole hyvä.
kun opiskeli, eikä pystynyt maksamaan koko elareita, niin laiskotteli eikä kantanut vastuutaan. Kun nyt maksaa reilusti ylimääräistä, niin hemmotelee? lapsiaan.
Kun erosimme, niin kukaanhan ei usko, että minun se suurin syy on. Ihonvärinsä vuoksi on hän se ainoa oikea pettäjä.
Kommentit (48)
Itse olin erityiskoulussa työharjoittelussa. Työskentelin ekaa kertaa mamu lasten kanssa ja he kunnioittavat aikuisia paljon enemmän, kuin suomalaiset lapset.
Lasten kanssa kyllä nujakoivat samalla tavalla.
Minulla ei ole enään ennakkoluuloja.
Jonka todenperäisyyttää rohkenen epäillä. Ap suhtautuu vähän turhan ihannoivasti exäänsä.
Tuo numero kolmonenkin oikein sisäisti koko jutun! :D
suoltaa negatiivista pupellusta exästä.
Jonka todenperäisyyttää rohkenen epäillä. Ap suhtautuu vähän turhan ihannoivasti exäänsä.
tästä sen taas huomaa, kateelliset köyhät ilkkuu "heikompiaan".
Ja miksei exästään saisi puhua hyvään sävyyn? Hienoa kulla, että joku pystyy siihen, mahtavaa varmasti lapsillekin.
Mä näin tänään mustan nuoren miehen, jonka t-paidan selässä luki näin:
Dream about me later!...mitähän se tarkoitti? Siis ymmärrän kyllä mitä on suomeksi, mutta mikä pointti?
teit niin tai näin, niin aina väärinpäin.
Pätee erityisen hyvin av-palstalla :-)
ja syyn vierittämisen maailmanmestari. Suomalaisessa ei itsessään ole koskaan mitään vikaa, vain maan hallituksessa ja ulkomaalaisissa ja ulkomaissa.
Niinpä! Koskaan ei ole muukalaisella helppoa.
Lopputekstistä ymmärsin, että ap olisi jotain vähemmän fiksua tehnyt.
älä valitse mieheksesi renttua
Vaikka mitä tekisi ja miten tekisi, aina tekee väärin.
täällä vain provoilet ja levität omia ennakkoluulojasi
miksi sinä mustalle 2 lasta teit? Eihän teidän avioliitto edes onnistunut
"erivärisistä" kiteytettynä. Voi kuinka pitkä matka onkaan enemmistön suvaitsevaan mieleen :)
joku kerrankin kiteytti ainakin av-totuuden.
Komppaan kympillä...
että miehesi on lusmu, kun ei ole perheen mukana kaupassa. Ja vastaavasti on tultu sanomaan, että miehen pitäisi olla töissä, jos koko perhe oln kaupassa yhdessä.
Silloin kun minulla ei vielä ollut omaa miestä, mutta monesti kuljin siskoni kanssa kaupassa, ei minulle tultu urputtamaan, että missäs lasten isä on. tai vastaavasti jo kuljin näiden lapsien ja silloisen miesystäväni kanssa, ei kukaan tullut urputtamaan, että miksi mies ei ole töissä.