kannattaa ottaa laina Osuuspankista
bonuksilla maksettiin juuri veneen vakuutus 150 e ja auton vakuutus 425 e. En tiedä paljonko on vielä tältä vuodelta käyttämättä. Tuo siis vaan siitä hyvästä että asuntolaina osuuspankista, lainaa jotain 119 000e. Ihan kiva. Marginaali 0,39 (aktiasta oltais saatu 0,2 mutta ei otettu kun siellä ei ole tätä bonussysteemiä joka kannattavampi).
Kommentit (7)
Olen erittäin hyvätuloinen, ja jostakin syystä OP olisi halunnut viimeisimmälle asuntolainalle hirveät reaalivakuudet, firman (sivutoiminen harrastus) tilinpäätöstiedot ja muut pelit ja vensselit.
Nordeassa suurinpiirtein levitettiin punainen matto ja laina heltisi ilman mitään takauksia mitättömällä marginaalilla, ja koplatut vakuutuksetkin sikahalvat.
jos nuo olivat ainoat tarjoukset mitä saitte.
Marginaalien ero on luokkaa 240 €/tämä vuosi
jos nuo olivat ainoat tarjoukset mitä saitte. Marginaalien ero on luokkaa 240 €/tämä vuosi
joo, vakuutusmaksuja kun säästyi 575 e. On tainnut muinakin vuosina olla kannattavaa, varsinkin kun korot olleet matalammat.
Itse vaihdoin pankkia Nordeasta op:iin koska Nordealla oli aivan älyttömät vaatimukset asuntolainan takausten suhteen.
Op:sta laina tuli helposti ja halvemmalla, palvelu on ollut tuhannesti parempaa ja onhan ne bonuksetkin ihan kiva juttu!
Olen ollut Nordean asiakas ihan SYPin ajoista asti ja ollut ihan tyytyväinen. Nyt kuitenkin pitää sanoa että pankin vaihto ei harmita pätkääkään.
terv. Äärimmäisen tyytyväinen osuuspankin asiakas
Tällä viikolla pankkikierroksen tehneenä voin kertoa, että Nordea on halvin lainanottajalle.
Pankkineuvoja kertoi hyvin vaihtoehdot ja teki laskelmia. Marginaaliksi sain 0,75, nostokulu 150 euroa.
OP:n bonukset eivät riitä lähellekään kattamaan kaikkia vakuutuksiamme; ok-talo, mökki, 2 henkilöautoa ja pakettiauto. Vakuutukset olen kilpailuttanut erikseen ja niissä eroa Pohjolaan 750 euroa vuodessa.
Milloin nostitte asuntolainanne kun marginaali noin pieni ja aktiasta olisi luvattu vielä pienempi?
Elokuussa sain Nordeasta marginaalin 1,25, kaikkein kallein tarjous neljästä pankista.
Sampo tarjoaa 0,95, mutta en tiedä haluanko sen asiakkaaksi. Niin paljon negatiivisia kommentteja kun vähänkin netistä kaivelee - myös vuosilta 2011 ja 2012.
OP houkuttelee, mutta pitää ensin kilpailuttaa vakuutusyhtiöt. Bonuksia kun ei enää voi nostaa käteen, jolloin tunnen olevani sidottu käyttämään Pohjolaa..