Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALISKUISET 2012

Kommentit (407)

Vierailija
181/407 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun tänne uutena palstalaisena...toivottavasri vielä mukaan mahtuu, teitä on jo niin hurjasti:)

Me olemme siis mieheni kanssa yrittämässä esikoista. E-pillerit jätettiin tammikuussa pois. Vielä ei ole siis tärpännyt ja kierrot ovat ehkäisyn poisjätön jälkeen heitelleet, ovat olleet 43, 33, 26, 38...ja nyt menossa kp 13/ ?...onko kokemusta koska nämä kierrot tasaantuu, helpottaisi huomattavasti yrittämistä kun tietäisi koska on oikeen aikaan liikenteessä :)

Kiitos!

Vierailija
182/407 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä melko jännittävää. Nyt alan minäkin odottaa joko kuukautisia tai sit että pääsis testaa. Hommaa toki hankaloittaa se että menkat on ollu tosi epäsäännölliset tähän saakka pillereiden lopettamisen jälkeen. On seki tylsää että kroppa on sekasin.. Kuinka aikasi te muut ootte testaillu? Ois vissiin järkevää odotella että menis ainaki vähän enemmän aikaa mitä edellinen kierto on ollu?! Mut eikös juhannuksen pitäis olla hedelmällistä aikaa, toivotaan näin kaikkien osalta;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mermaid, tuo maidon tihkuminen kuulostaa todella lupaavalta. Pidän hurjasti peukkuja sinulle! Ei noiden miesten kanssa varmasti aina ole helppoa. Väitetään, että naiset on ailahtelevia, mutta kyllä ne miehet on usein jopa enemmän. Ja herkempiä monille mielialan muutoksille tällaisissa henkilökohtaisissa asioissa.

Alexandra: Älä silti luovuta, vaikkei sitä hymynaamaa tullutkaan. Monentena kiertopäivänä sinä aloit testaamaan? Entäs jos kokeilisit seuraavan kerran sitä ovistestailua ilta-aikaan? Jos siinä hormonin erittymisessä oikeasti onkin joku ero aamun ja illan välillä. Pitäisi ihan töissä perehtyä asiaan, kun vain kehtaisi ilman, että joku alkaa epäillä. :D

Meillä oli tosiaan ihana juhannus! Ja nyt lomaa odotellessa varattiin sitten Rodokselle reissukin. Jos ne nyt ei saa Kreikassa jotain lakkoa sitä ennen aikaiseksi noiden rahakiistojen takia. :D

Muttis: Oikein! Aina on toivoa kunnes täti pölähtää paikalle. Ja joskus vielä silloinkin on hieman toivoa. :)

Höpöttäjä: Voi itku! Olin jo innoissani tuosta ensimmäisestä viestistäsi, kun miehesi oli testitikkua hakemassa. Onpa harmi, ettei sieltä plussaa tullut.

Enisa, onko tuo ebay siis joku ulkomaalainen firma?

Mintunlehdelle onnittelut! Hienoa, että edes jokunen plussa on saatu tähän pinoon jo aikaiseksi!

Milloin meinaatte kukakin testailla? Siellä on useammalla ihan piinavimmat hetket käsillä.

CelesteSebastian ja Lizzu, aina sopii joukkoon kuumeilemaan!

Lizzu, toisilla kiertojen tasaantumiseen menee tosi pitkään. Jos kovasti heittävät, niin kannattaa lääkärin juttusilla käydä, että tasoittavat kierron jollain hormonivalmisteella.

Linnea, sitä varmaan jokainen testaa silloin, kun hermot pettää, eikä enää malta odottaa. ;)

Oma napa: Viimeinen Terolut-nappi otettu naamaan tänä aamuna. Nyt sitten menkkojen pitäisi alkaa 2-3 päivän kuluttua. Oireilu on kyllä yhtä tyypillistä kuin kaikissa muissakin kierroissa näihin aikoihin. Rinnat on ihan järkyttävän kipeät ja irvistellen otin eilenkin rintsikoita illalla pois. Eilen oli hieman huonoa oloakin, mutta en tiedä johtuuko Teroluteista vai juhannuksen grilliruoista.

Kovin suuret odotukset ei ole tässä kierrossa olleet, mutta kyllähän tätä loppukiertoa kohti mennessä aina pieni toive nousee, että "jos kuitenkin olisi tärpännyt"...

Mitä mieltä ihmiset on noista mammaksi ovistesteistä? Minä meinasin seuraavaa kiertoa varten hankkia ovistestit jostain, koska haluan olla varma, että aloitan nuo Terolutit oikeaan aikaan. Yleensä tunnistan oviksen, mutta eipähän tarvitse arpoa sitä ajankohtaa sitten. Kauheasti kun en haluaisi maksaa niistä kuitenkaan, kun tulevat vain tällaiseen tarkoitukseen.

Marjana kp 27/31-37 yk 15

Vierailija
184/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttis: Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin muuten kaatumisesi jälkeen! Oudolta kuulostavat kyllä nuo kipusi, varsinkin kun kasvoivat kaatumisesta. Oikealla asenteella olet, raskaana kunnes toisin todistetaan!

Herpertti: Varovaiset onnittelut! Toivottavasti vahvistuu pian!

Höpöttäjä75: No voi harmi! Toivotaan nyt vielä että muuttuisi plussaksi, kun ei tätikään vielä ole saapunut paikalle.

Enisa84: Ebaysta? Kiitos vinkistä! Kauankohan niiden toimitus on? Itse löysin halvimmillani suomalaisesta nettikaupasta 30 eurolla ja apteekissahan hinta on lähes 40 euroa.

Sassu90: Pitkästä aikaa! Nautinnollisia ässäilyhetkiä!

Mintunlehti: Eli nyt saa vihdoin onnitella kunnolla! Onneksi olkoon plussasta, mahtavaa!!! Kyllä niitä plussia on tässä jo odoteltukkin… :D

Jera: Jaksamista piinailuun! Toivottavasti se plussa vielä sieltä tulisi!

CelesteSebastian: Tervetuloa! Oireilusi kuulostavat hyvältä. Saa nähdä, ehkä käytkin vaan pikavisiitillä ja siirrytkin suoraan odottajiin. :)

Lizzu: Tervetuloa! Vaikea sanoa kiertojesi tasaantumisesta, on sen verran yksilöllistä. Mutta varmasti turhauttavaa kun heittelee noinkin paljon. Oletko ajatellut tikuttamista? Helpottaisi ajoitusta.

Linnea84: Itse olen aina yrittänyt malttaa odottaa siihen asti että tädin olisi pitänyt jo saapua, ennen kun testaan. Mutta, sehän on ihan kiinni siitä että mihin asti malttaa odotella :)

ON: Onneksi on kesä, ihana ilma ja loma "jo" 3 viikon kuluttua. Saa siten ajatukset vähän muualle. Mutta, olen nyt päättänyt että meillehän tulee huhtikuuvauva!! :) Laitetaan sitten se lapsi alulle loman aikana.

Nautinnollista kesää!

Alexandra, kp25/27-32 (34?), yk6

Vierailija
185/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnea 84: Itse olen ehtinyt jo nyt melkein joka kierrossa testata maltamattomana...viime kierrossa päätin etten testaa ennen kun on mennyt reilusti yli edellisen kierron, koska kierrot ovat heitelleet, kylläkin lyhentyneet kokoajan...no odotin sitten viikon yli edellisen kierron ja nega tuli:( kierto pitenikin yhtäkkiä 26 ---> 38 !!

Alexandra84: Kiitos! ajattelin että ehkä se tikuttaminen olisi hyvä sitten jos kierrot tasaantuisivat edes vähän...on kyllä turhauttavaa tämä kun on vielä näin epäsäännöllistä!

186/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista tiistaita kaikille!

Tulen pikaisesti kurkkaamaan tänne tässä työn ohessa.

Marjana, Alexandra: Ebay on maailman laajuinen verkosto, missä yksityiset henkilöt ja suuret kauppaketjutkin joka puolelta maapalloa myyvät kaikennäköistä, me ostelemme miehen kanssa sen kautta vaikka mitä, ja tulee paljon halvemmaksi ja joka ikinen tavara on aina tullut perille.

Googlatkaa: ebay.com, jos kiinnostuitte. Mieheni tilasi mulle eilen Clearblue digitaalisia hymynaamatestejä 20 kpl/paketti ja päälle kaksi raskaustestiliuskaa postikulujen kanssa VAIN 35 euroa. Pidän kyllä halpana, niinkuin alexandra kirjoittikin apteekissa 7 testiä 40 euroa.

Joten eikun kaikki sinne vaan, sieltä löytyy kyllä kaikki sama mikä suomestakin ja hei paljon halvemmalla.. VISA, ja mastercardit käy maksuna!

Nyt odotan innolla koska testipaketit saapuvat postilaatikkoon :) ja pääsen testailemaan.

Höpöttäjä: olen pahoillani negasta, meillä kävi juuri niin että yritettiin toista lasta luomusti ja tärppäsi, piti mennä pakastealkio siirton elokuulla mutta plussa tuli ennen sitä :) Onnea yritykseen!!

Tervetuloa kaikki uudet, meitä onkin täällä aika JOUKKO!! Onko tietoa huhtikuun pinosta, kuka sitä alkaa pitämään?

Huhtikuu on toivon kuukausi, koska poikamme syntyi silloin ja sai alkunsa heinäkuussa 2009..

Mä niin salaa toivon että TÄRPPÄISI!!! voi kun olisin niin onnellinen, mutta ei voi kun toivoa ja leijua näissä haavekuvitelmissa.

Plussaonnea vielä testaileville!!

Mintulehdelle paljon ONNEA, usko vaan kyllä se plussa on.

Hyödynnelkää ovista!!!

Ihanaa tiistai päivän jatkoa kaikille!!

T. Enisa kp 5/26-27 yk 3

kolmatta yritellessä:

Vierailija
187/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet ja plussaonnea!

Shamandalie - Harmi, jos ovulaatio meni sivu suun. Mutta toivo ei ole menetetty ennenkuin toisin todistetaan. Hyvä, että saitte miehen kanssa vähän sovittua sääntöjä ettei tulisi niin helposti sanomista.

Höpöttäjä - pahoittelut negasta

Ansku - oletko ajatellut kokeilla ovistikkuja? Se on ihan kivaa puuhaa ja on mukavaa välillä saada kaksi viivaa edes johonkin tikkuun :)

Mintunlehti - Hienoa! Onnea!

Gabriela - mun menkat voi lyhyydessään kestää vain kaksi päivää + tuhrut. Mulla ei ole silti limakalvoissa mitään vikaa. Gynekologi sanoi, että sitten pitäisi olla huolissaan, jos olisi pelkkää tuhrua koko vuoto. Sinulla kuitenkin ilmeisesti vuotaa reippaasti kp 1-2? Mutta nyt en muista, että miten olit viimeksi ollut gynekologilla? Yritystä kuitenkin takana jonkun aikaan, joten limakalvon paksuus olisi hyvä tarkistaa.

Marjana - harmi, että oli taas sitä vuotoa. Onko sitä ollut enää? Jännät ajat taas edessä, koska ajattelit testata?

Alexandra - harmi, että ovis jäi väliin. Mutta ennenkuin toisin todistetaan, niin vielä toivotaan :)

Mutterimamma - voi, miten huonoa tuuria. Toivottavasti paranet pian!

Herpertti - toivottavasti viivat vahvistuvat!!!

Jera - toivottavasti testiin ilmestyy plussa!

Oma napa: Eipä oikeastaan mitään ihmeellistä. Endometrioosi on vihoitellut oikeinkin kovasti, mutta voihan se vielä liittyä ovulaatioon ja siihen liittyneeseen ässäilyyn. Enpä tiedä. Mutta minkäänlaisia raskautumisoireita ei ole, mutta eipähän se pikkuinen olisi kerinnyt vielä edes kiinnittymään, jos hedelmöittyminen on tapahtunut. Joten täällä vain odotellaan ja kyttäillään oireita, ensi viikolla ollaan sitten jo paljon viisaampia. Kesäloma loppuu tänään, joten työnteko vie onneksi ajatukset vähän pois tästä ainaisesta vauvahaaveilusta.

Katsoin eilen pojan vauvavideoita. Voi ihanuus, kun sellaisen pienen nyytin vielä saisi tuhisemaan kainaloon

Vierailija
188/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulotoivotuksista!

Täällä ei ole tätiä vieläkään näkynyt:) Tänään on jo kp 27/28 tai 28/28 mun huonon muistin johdosta:O Nippailuja oli eilen silloin tällöin ja tänäänkin. Huimausta hivenen ehkä vähemmän tai sitten en ehkä vielä ole vaan touhunnut tarpeeksi:D Nuo nippailut kyllä mietityttää eniten, sillä ei minulla yleensä yhtään tunnu mitään nippailuja ennen tädin tuloa ja itse tädin aikanakin ei minulla kipuja ole. Yleensä olen vain tosi vihainen ennen tätiä, kunnes sitten hoksaan ekana päivänä, että ei kaikki sitten ihan pielessä ollutkaan vaan tädistähän kaikki johtuikin.

Voi, että jännittää :O :D :)

Kaikille kiertoihin superpeukutuksia!

Terveisin, CelesteSebastian kp 27-28/28 epämääräisesti ;O

Vierailija
189/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää viimenen viikko on aina yhtä tuskaa. Päätin kans etten testaa ennenkuin menkkojen olis pitäny jo alkaa ja vähä sen yli. Mutta viikonlopulle tuli ohjelmaa joka sisältää todennäköisesti alkoholia, joten "pakko" testata perjantaina ;) Kyllä sen pitäis siinä vaiheessa jo näkyä jos on näkyäkseen. Kuviteltuja oireita tällä hetkellä kuumeinen olo, rinnan jotenkin arat/oudot ja hirvittävä raivari jonka sain tänä aamuna melkeinpä syyttä. Silmissä vaan musteni ja huusin kamalia asioita miehelleni, ja tuo on todellakin epätyypillistä minua. No muutama päivä vielä ja sitten saa selvyyden.

Tsemppiä kaikille!

Maatis dpo 11

Vierailija
190/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi kuumeilija ilmoittautuu :)

Ensimmäistä ollaan toivottu, yritystä on ollut parin vuoden ajan. Mulla todettiin pco viime vuoden lopulla ja clomeja söin pari kiertoa mutta ei tuottanut niillä tulosta.

Nyt ollaan yritetty luomuna vaan ilman mitään hoitoja. Vuosi sitten oli ihan alkuraskauden keskenmeno ja yksi kemiallinen raskaus melkein heti sen perään.

Lähden nyt opiskelemaan elokuussa toiselle paikkakunnalle, yritystä ei kuitenkaan lopeteta, mutta toivon tietysti että keskittyminen opiskeluun auttaisi tälläkin saralla :) ja ehkä yrittäminen ei ole niin tiivistä.

Aina ne opiskelut sitten jotenkin saa lutvittua, kaksi vuotta kestää jos ei tule mieluisaa keskeytystä.

Ikää mulla on 35 ja miehellä 44- vuotta, joten iänkään puolesta en halua siirtyä ehkäisyyn opiskelun ajaksi.

Nyt on kierto siinävaiheessa että kuukautisiin on noin viikko aikaa ja kuumemittari kainalossa kirjoitan tätä ja toivon tietysti että lämmön nousu normista 36,4 lähes 37 asteeseen olisi merkki jostain muustakin kun lähestyvistä kuukautisista. Rinnat on olleet ovulaatiosta lähtien kipeät ja alavatsaa juilii, mutta ei mitään varsinaisesti normaalista poikkeavaa ole havaittavissa.

Hassua, että se ainoa kerta kun olin vähän aikaa raskaana niin silloin en huomannut edes koko raskautta, ja myös sen ainoan kerran en testannut, ennenkuin se oli jo ohi about kuudennella viikolla.Jälkikäteen sitten tein testi kun rinnat tuntuivat oudolta vaikka oli ollutkin tosi runsaat kuukautiset ja haalea viiva jäi tikkuun.

Terveydenhoitajan kanssa sitten keskusteltuani kävi ilmi että mulla oli ollut se keskenmeno. Silloin oli muutenkin kovasti stressiä ja siksi raskauskin jäi huomaamatta, aina välillä vain mietin mitä olisin voinut tehdä toisin.

Plussatuulia kaikille, olen enemmän tässä taustaillut ja nyt päätin hypätä mukaan kirjoittamaan.

Vierailija
191/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catti76: Ovistikkuja en ole (vielä) kokeillut. johtuen oikeastaan vaan siitä, että mies joutuu töiden puolesta matkustelemaan paljon ja tiedän kuinka se harmittaisi, jos jo etukäteen tietäisin, että "se" päivä jää täysin hyödyntämättä. Mutta mies on koko heinäkuun lomalla ja ovistikkua löytyy kyllä kaapista. Joten luultavammin heinäkuussa niille on käyttöä. :)

Toivottavasti tulisi monta plussaa tähänkin kuuhun!

Vierailija
192/407 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kauan odotettu päivä, poistetaan kierukka...joopa, ei sit löytänyt terkkari lankoja ja ens viikolla sit uus yritys poistolle lääkärin vastaanotolla...no onneks sain sentään sen ajan ku terkkari meinas ettei oo ennen elokuun puolväliä aikoja, mut lääkäri otti mut sit ylimääräisenä!

Siispä toivotan suosiolla tässä vaiheessa hurjan kovia plussatuulia kaikille teille!!! Tää siirtyy suosiolla huhtikuisiin kuumeilijoihin kun sellainen pino ilmestyy (jos ei vielä oo...)

Äiti1983

Vierailija
193/407 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti 1983 mulle meinasi käydä ihan samoin. Odotin koko ajan koska terkka sanoo, että ei onnistu. Ronklasi ja etsi varmasti kymmenen viisitoista minuuttia.. Mutta sai poies. No onneksi sait noin pian lääkäriajan, sen pitäisi päästä pidemmälle, niin kuin mun terkka sanoi.

Täällä ei kummempia. Töihin paluu sujui kivuttomasti. Sisko on ollut lapsiani hoitamassa, kun itse olen töissä, niin tuo peittojen heilutus on kyllä arkisin aika vähäistä. Nukutaan puusohvalla mikä nitisee ja natisee jokaisen kyljenkäännön vuoksi..

Millä paivillä olette alkaneet tikutella ovista? Mulla olisi tikkuja, mutta en ole ajatellut vielä, että tikuttelenko tässä kierrossa vai en.

Helteisiä päiviä kanssasisarille :)!!

Martta kp 7/28 yk 1

194/407 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Minullakin on taas samanlaiset suunnitelmat, että huhtikuussa meille tulee vauva! Nyt kun tikutan oviksenkin noiden Terolutien takia ensi kierrossa, niin ei karkaa sekään kehveli varmasti.

Enisa: Kiitos infosta. Pitänee tsekata tuo Ebay.

Huhtikuun pinon voi aloittaa kuka vaan haluaa ja jaksaa sitten noita kiertopäiviä päivitellä ekaan viestiin.

Catti: Juu vuotoa tuli eilen päivälläkin ja viime yönä jonkin verran. :( En usko, että minun edes tarvitsee testata tässä kierrossa... Perjantaina olin aikonut, jos vuotoa ei tule.

Malttia malttia, jospa niitä oireita alkaisi sinulle tulla, kuhan kiinnittyminen ehtii tapahtua. :)

Oma napa on juuri niin kuin Cattille tuossa kirjoittelinkin. Eilen päivällä tuli muutama tippa ruskeahkoa vuotoa ja viime yönä myös. Pyyhkiessä jää vähän paperiin. Eilen ässäiltiin, mutta se ei aiheuttanut nyt suoraan mitään vuotoa kylläkään. Minun ei varmaankaan tarvitse testata ollenkaan tässä kuussa, koska tämä menee niin viime kierron mallin mukaan. Menkat alkavat varmasti parin päivän päästä. Rinnat on vielä kipeät, mutta kun niiden kipu loppuu, alkaa yleensä vuoto.

Jotenkin vaan uskon, että sitten jos (ja kun) raskaudun, näitä vuotoja vaan ei tule siinä kierrossa.

Eilen oli aika paha mieli tuon vuodon takia ja itkin siinä miehelle sitä. Hän oli todella ihana ja osasi valita juuri oikeat sanat tilanteeseen. Kesäloman otan nyt rennosti ja yritän olla miettimättä tätä asiaa kovin paljoa.

Elokuun puolivälissä on sitten aika naistentautien polille, jonne voin mennä jatkamaan tämän oireen tutkimista ja sieltä aion pyytää sitten lähetettä ihan noihin lapsettomuustutkimuksiin. Silloin voimme sopia yhteisen ajan miehen kanssa, kun tiedämme työvuorotkin paremmin lomien jälkeen. Mies tuntui eilen ensimmäisen kerran oikeasti siltä, että hän olisi valmis niihin tutkimuksiin lähtemään, vaikka en edes pyytänyt ta kysynyt asiasta mitään. Varmaan vaikutti, kun näki minun suruni.

Plussailkaahan nyt joku edes, että saadaan iloisia uutisia tähän pinoon! :)

Marjana kp 28/31-37 yk 15

Vierailija
195/407 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Taas kirjoiteltiin eilen niin samoihin aikoihin että vasta Enisan vastauksesta ymmärsin katsoa että kirjoititko sinäkin eilen :) Aloin testaamaan ovista kp15, gynen ohjeiden mukaan. Sehän sanoi kun kävin siellä että 3-5pv:n päästä olisi mahdollisesti ovis ja suositteli testauksen aloittamista kp15. Testailussa muihin vuorokaudenaikoihin on vain se yksi ongelma, pitäisi olla 4h käymättä vessassa. Se minulla kyllä harvoin toteutuu muuten kun yön aikana… :D

Rhodoksen matka odottaa teitä, ihanaa! On varmasti todella kaunis paikka! En ole ikinä käynyt, mutta näin olen kuullut. Onko vielä kauan matkaanne?

Niin ja nyt ihan oikeesti sovitaan että molemmat saadaan ne vauvat huhtikuussa!!! :) Harmillista että sinulla on vuodot jo alkanut! Kyllä olisin niin toivonut sinulle sitä plussaa jo! Ihanaa kuitenkin että miehesi oli niin ymmärtäväinen ja on nyt sitten ainakin lähdössä tarpeen vaatiessa kaikkiin testeihin elokuussa. Toivotaan nyt kuitenkin ettei teidän tarvitsisi sinne asti mennä ollenkaan, vaan että vielä saat sen plussan ennen sitä! Halaukset sinne, olet ajatuksissani!

Enisa84: Tunnen itse ebayn yrityksenä kyllä, mutta ihmettelen sitä minkälaiset toimitusajat niillä on? Kerrohan sitten kun tiedät koska saat testit! Nimittäin meinaan ihan ehdottomasti tilata sieltä seuraavan satsin! Nyt on kotona vielä yksi avaamaton7 kpl:n hymynaamapaketti ja 7kpl jotain halpistestejä.

Catti76: Harmi että sinulla on jo loma lopuillaan. Mutta, toisaalta itse ainakin huomaan että töissäkin jaksaa vaikka kuinka hyvin kun ilmat on tälläset! Lisää tätä, kiitos! :)

CelesteSebastian: Hyvältä kuulostaa! Toivotaan että se täti nyt sitten pysyykin poissa!

Maatis: Jännityksellä odottelen nyt sitten perjantaita vuoksesi ja toivon todella että saat plussan! Plussaonnea!

Äiti1983: Todella harmittavaa! Kyllä vähemmästäkin menisi hermot! Tervetuloa huhtikuisiin, siellä olen oikeastaan jo minäkin, mutta koska sitä pinoa ei vissiin vielä ole, niin hengailen vielä täällä tädin tuloon asti ainakin…

Martta84: Mulle tosiaan gyne sanoi siellä käydessäni että kp15 ainakin tästä kierrosta oli kohdallani sopiva aika aloittaa tikuttaminen. Sanoi myös että tästä todennäköisesti tulee vähän pidempi kierto. Mullahan vaihtelee toi kierron pituus kuitenkin jonkin verran. Itsekkin sitä kyllä jo pähkäilen että missä vaiheessa sitä sitten ensi kierrosta lähtee testailemaan, ettei varmasti jää välistä. (Varsinkin kun tästä kierrosta ovis jäi saapumatta!!!)

ON: Eipä mitään uutta tänne. Rinnat tuntuu vähän oudoilta ja vatsa nippailee välillä, samaa kun mitä viime kierroissa on nyt ollut ennen tädin saapumista.

Tänään on suunnitelmissa töiden jälkeen kanontian, eli 10,55km juoksu Tammisaaressa. Ilma ei ole paras mahdollinen, tai on, mutta ei juoksemiselle :D Hellettä ja aurinkoa!

Muistakaahan nauttia kesästä, se on tunnetusti Suomessa lyhyt!

Alexandra, kp26/27-32 (34?), yk6

196/407 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra:

Olet oikeassa, että näistä keleistä pitää nauttia! Harmi kun työ haittaa ulkona oleilua vielä muutaman päivän ajan. ;) Sinulla on hyvä juoksukunto kyllä! Minä en jaksaisi vieläkään. Vaikka muuten liikun paljon ja jaksan hyvin, mutta tuo juokseminen ei vaan kulje pitkiä matkoja.

Rodokselle on lähtö ensi viikon keskiviikkona. Viikon päästä istumme lentokoneessa tähän aikaan. ;) Varattiin siis äkkilähtö. En minäkään ole rodoksella käynyt ja varmasti paljon turisteja siellä on. Mutta ei se haittaa. Me haluttiin vain jonnekin reissuun siten, että arkiset asiat unohtuu ja saa katsella uusia maisemia. :)

Ei minulla tosiaan vielä menkkavuoto ole alkanut vaan tämä on sitä epämääräistä muutama tippa silloin tällöin vuotoa, jota ei kuuluisi olla ollenkaan. Jos ovulaatio oli silloin torstai-iltana, niin menkkoja voin tosiaan odottaa alkavaksi huomisiltana tai viimeistään perjantaina.

Teoriassahan on toki vielä raskauden mahdollisuus olemassa, mutta en vaan jaksa itse uskoa siihen, kun tämä ihmeellinen tiputtelu alkoi taas. Oikeastaan toivon, että jos ne menkat kerta on tulossa, niin alkaisivat mahdollisimman nopeasti, että ehtisivät loppuakin ennen sitä Rodoksen matkaa.

Marjana kp 28/31-37 yk 15

Vierailija
197/407 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsen kirjoittelemaan. Oon taas huidellu pitkin ja poikin enkä oikein ole "turvallisesti" päässyt koneelle kirjoittelemaan. Kännykällä oon lueskellu kuulumisisa joka päivä. Missä kaikki plussat luuraa? Maaliskuisissa ei taida olla vielä yhtään?

Alexandra- Hulluko sie oot? Lähteä nyt tohon keliin juoksemaan?? Eilen olin ulkotöissä 12 tuntia ja siinä meinasi tulla lämmin. Viereisen raksan pojilla taisi olla ihan kivaa, kun mä käärin sortsit vaan lyhyemmiksi ja taittelin topinkin pelkäksi kaistaleeksi rintojen päälle. No tänään niillä on vielä hauskempaa, kun pakkasin bikinit valmiiksi työkassiin:) Tsemppiä juoksuun ja tsemppiä mulle, vielä 9 tunnin työpäivä tuolla pätsissä odottaa.

Ompa tylsää ettei sun ovis löytynyt. Toi tikuttelu on mun mielestä vähän hankalaa. En oo sillä koskaan tullu yhtään viisaammaksi. 4 tuntia pidättämättä on mullekkin aika haaste. Pitäis kai juoda vähemmän, mutta näillä keleillä???

Marjana- Voihan se olla ettei sun tiputtelu vaikuta mitenkään raskautumiseen. Mä oon huomannu, että mulla käy joskus samoin, kun peitot lentelee vähän vauhdikkaammin. Onneksi miehesi kuitenkin suhtautuu asiaan vakavasti ja ilmeisesti *koputtaa puuta* tulee mukaan tutkimuksiin.

Ihanaa kun pääsette reissuun, oon vähän kade.

Minä itte- Kp 15 ja oviksesta ei varmuutta. Hiukan on kolotellu viime päivinä, mutten ole ollenkaan varma menikö jo? No onneksi on pidetty huolta, että talletukset on kokoajan voimassa. Eilen olisi kyllä jäänyt tekemättä ellei mies olisi ottanut ohjia käsiin. Oltiin molemmat niin loppu, että MINÄ pidin unta tärkeämpänä kuin peiton heiluttelua. Mies piti pintansa ja sanoi, että nyt kuule tehdään lapsi. Voi kun tietäisi menikö ajoitus nappiin. Mulla on nännit yleensä kipeät oviksesta tätiin, mutta ei ainakaan vielä tunnu mitään.

Nyt mun täytyy lähteä ilahduttamaan raksan poikia bikineissä ja mikroshortseissa :)

Plussailkaahan!!!

Tintti-tyy kp 15/28 yk 11

Vierailija
198/407 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen jännitys jatkuu, nyt jo kp 28/28 tai 29/28

Ihme nippailuja oli taas eilen päivällä, jumpassa ja viime yönä. Voi kun niin toivon, että olisi tärppi käynyt. Näin aivan pöhköjä unia jo viime yönä, turvakaukalon paikasta autossa ym vauvaan liittyviä unia. Mä oon jo ihan höpö :O

Ihania viestejä olette kirjoitelleet, yritän kirjoitella teillekin kun sopiva väli tässä tulisi päivällä lasten kanssa :)

Edelleen paljon peukutuksia kaikille kierron eri vaiheisiin:)

Terkuin, CelesteSebastian

Vierailija
199/407 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanalle ihanaa reissua, mäkin olen vähän kade!

Tintti-tyy, sun miehellä on kyllä ihana asenne vauva-projektiin! :D

celestesebastian, toivotaan sitä plussaa tikkuun!

Mä oon ollu ihan tosi väsyny koko viikon. Ja kaikki etoo, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ja mieskin sanoi, että oon ollu jotenkin tosi ärtynyt. Mä niin toivoisin, että nää olis raskausoireita!

Kovasti tänään jo mietin, että millonkas ne oireet alkoi, kun esikoista odotin. :D Mä tietty hätähousuna ostin jo herkkiä raskaustestejä. :D Kerkeen testata, ennenkuin lähdetään pe mökille, tai sitten otan testit sinne mukaan. Jännittää!

Vierailija
200/407 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole taas ehtinyt vähään aikaa kirjoitella, vaikka melkein joka päivä käyn kuulumiset lukemassa. On se vaan ihanaa, että tällainen vertaistukiryhmä on olemassa! Kiitos jokaiselle kannustuksesta, ilahdun jokaisesta oli se sitten mulle tai muille! :-)

Pipiöyskylle, UmmNooralle ja Enisalle pahoittelut menkoista ja tsemppiä seuraavaan kiertoon.

Uusille kuumeilijoille tervetuloa! :-)

CelesteSebastianillahan alkaa olla jo jännät hetket! Ja vauvaunet on mun mielestä hyvä merkki! .

Rakel, mun äitini aikoinaan vuosia sitten kertoi mulle, että hän halusi ensin tytön ja sitten pojan ja teki niin. Olin ihan kysymysmerkkinä, että miten sen muka voi itse päättää, ja äiti kertoi, että jos ennen ovulaatiota hommailee niin tulee tyttö, jos ovispäivänä, niin tulee poika. Alkoi kertoa parhaista asennoistakin juuri tietyn sukupuolen saamiseksi, mutta siinä vaiheessa en kestänyt enää kuunnella !! :-o.(Joka suorastaan vähän NYT harmittaa) ;-) Muistan sanoneeni epäuskoisena äidille, että ei se kyllä noin helppoa ole, mutta äiti oli vakuuttunut että hän "teki" meidät juuri näin ja tässä järjestyksessä, ja minä ja pikkuveljenihän olemme kävelevät todisteet, että tämä toimii... Monet siis uskovat, että sukupuoleen voi vaikuttaa, ja taas yhtälailla toiset uskovat, että jotkut miehet tekevät vain tyttöjä tai poikia. Jostain luin joskus, että jos on jo kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta perheessä, niin on 80% mahdollisuus saada kolmaskin samaa sukupuolta.

Minäkin haaveilin aina tytöstä, mutta sitten kun näitä yrityskiertoja on tarpeeksi takana, sitä vaan niin TOIVOO, että voisi tulla raskaaksi ja saisi täysiaikaisen, terveen vauvan..

Marjana: sulla kuulostas olevan nyt niin selvät suunnitelmat jatkotutkimusten ym. osalta että en yhtään ihmettelis jos teillä nyt tärppäis kun olet saanut enemmän tietoa eikä tarvii jännittää mitään :-) Sitä paitsi ässäilyt pitkänä viikonloppuna kuulosti hyvältä! Ja Rodoksen loma vielä edessä, mahtavaa! :-)

Alexandran ja Marjanan kanssa ja tavoin haluaisin myös niin huhtivauvan, itsekin huhtikuun lapsi olen, mutta se yrityskierto jää multa välistä oman matkan takia. Ja syksymmällä jäänee parikin kiertoa miehen matkojen takia hyödyntämättä. Nää on tosi harmillisia asioita kun mulla tota ikää on jo niin paljon, että ei haluaisi antaa ajan kulua hyödyntämättä sitä, mutta kun ei voi mitään muuta kuin hiljakseen kiroilla… (prkl!)

Limiksen paksuudesta kysyttiin; mun limis oli Suomessa ultrassa mitattuna viime kesänä ja jouluna "normaali" (en valitettavasti muista lukuja enkä kiertopäiviä silloin). Viime kuussa kävin täällä Belgiassa kp12 ja silloin limiksen paksuus oli 5,5mm, joka must kuulosti tosi vähältä! :-( Mutta lääkäri rauhoitteli, että ei kun se on oikein hyvä, ja jatkoi: "tuplattunahan se on 11mm"! En todellakaan tiedä miksi se tuplattaisiin ja tehdäänkö niin yleensä?? Enkä tajunnut edes kysyä. Mutta tässä maassa mitataan monet muutkin jutut ihan eri tavalla kuin Suomessa. Esim verenpaine jos on alhainen, se on 12 tai alle, ja korkea on 16 tai jopa 20. Joten en todellakaan tiedä mikä mun limiksen paksuus oli "suomeksi"..

Menen gynelle ylihuomenna kun on kp12 ja aikomus on kysyä mahdollisimman selvästi kyllä kaikesta mahdollisesta! Jännittää kovasti ovuloisinko vihdoin taas? Toivon sitä niin kovasti! Viime kuussa kp12 ultrassa näkyi hieno 24mm munasolu, mutta mitään sellaisia merkkejä (ei kipua, ei limoja) ei sitten tullut, joten veikkaan että en sitten ovuloinut. Tässä kierrossa on tuntemuksia ollut jo vähän ja esimerkiksi himon määrä on selvästi korkeampi ;-) Tosin se voi kai johtua kesästäkin..?

Aion myös kysyä niukasta vuodosta. Ihana oli kuulla, Alexandra ja Catti, että niukka vuoto ei välttämättä tarkoita mitään pahaa! Mulla on tosiaan niukentuneet vuodot vuosien mittaan, mutta näin lyhyttä vuotoa (2 pv!) ei ole kyllä koskaan ennen ollut.

Vauvahaave, mulla on nyt kuudes Clomi-kierto. Helmikuussa uskon, että hedelmöittyminen tapahtui, mutta ei sitten kiinnittynyt. Tämän takia sain jatkaa vielä Clomeilla, muuten oma gyneni Suomessa olis jättänyt Clomit pois kun en ole tullut niittenkään avulla raskaaksi. Belgian lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että Clomeilla jatketaan vielä. Taas selvä ero Suomen ja Belgian välillä..

Tintti-tyyn työvaatteista tykkäis ainakin mun mies ;-) Mukavaa että suhtaudut huumorilla raksamiesten katseisiin :-) Ja hei, voihan niitäkin katsella takaisin!! ;-)

Asteri1, muistelen lukeneeni jostain, että jos luteaalivaihe on vähintään 11 päivää niin se on nippanappa riittävä. Normaalihan on 14 päivää. Mutta tähän vaivaan on siis olemassa apua, eli saat varmasti progesteroni-lähetteen gyneltäsi jos käy ilmi, että tämä on se vaiva, miksi et ole tullut raskaaksi.

Mermaidilla hyvän kuuloiset oireet, peukkuja! Kyllähän se laskeminen ja kiertopäivistä huolehtiminen yleensä on meidän naisten hommaa. Mulla ainakin mies on muutenkin niin herkkä, että lisäpaineita ei missään nimessä kannata kannettavaksi antaa tai tuo voipi vallan heittäytyä hankalaksi. Onneksi hän on kyllä hyvin ymmärtäväinen mitä tulee hormonihirviön hepuleihin, aina hellii jos mua itkettää ym. :-)

Maatikselle plussaonnea ja peukkuja pidän perjantain testiin! Ja Anskulle, milloin sitten testaatkin, hyvältä kuulostaa oireet! :-)

Lämpimiä plussatuulia lähettelen kaikille täältä viileästä etelästä.. ;-) Niin ne säät vaihtelee täällä päin Eurooppaa. Yöllä oli huippuhieno ukkosmyrsky, jonka myötä lämpötila laski eilisestä piirun vajaa 20 astetta (!!)

Hyvää pikkulauantaita kaikille!

t. Gabriela kp10/25-31