MAALISKUISET 2012
Kommentit (407)
Gabriela: kiitos sanoistasi! Ja yritän purkaa täällä.. Mulla oli muuten sama ongelma menkkojen kanssa, et ne oli tosi niukat ja lyhyet ja sit todettiinkin se keltarauhasen vajaatoiminta... Mut tuota tosiaan kesti 6 kk putkeen.
ON: vähän keskusteltiin miehen kanssa, sopimuksesta että pidän pääni kiinni noista hormonijutuista ja mies ehkä sitten itse ehdottaa sopivia hetkiä siihen peittojen heilutteluun, kunhan siihen ei tule 2-3 pvää enempää taukoja. Jos silti nalkutan tulee kuulemma sakkoa että ei saa kotona lukea, mä kun olen aivan kirjahullu ja kaikki vapaa-aika menee lukien tai treenaten, pitäis varmaan sit keksiä miehelle jokin "rangaistus" kans jos ei pidä lupaustaan.. ;)
Noniin, voisin liittyä teidän kaikkien seuraan myös.
Olen itse 24 ja mieheni on 27, minulla on ennestään 7 vuotias tytär. Yritys toiseen lapseen alkoi tammikuussa, josta tärppi kävi heti. raskaus todettiin kohdunulkoiseksi huhtikuun 1 päivänä.
nyt ensimmäiset kuukautiset ohi ja uutta yritystä on alla. kierto menossa jo hyvää vauhtia 30/28, kärsimättömänä ihmisenä tein testin 25/28 josta sainkin haamun, seuraavana päivänä pettymys oli suuri kun tulikin nega. Tänään uusi testi jossa uudestaan haamu, tää on liian raastavaa
Odotuksen odotus alkakoon. Mies lämpesi neljännen yritykselle, n. 3 kk siinä miettiessä menikin, mutta nyt sitten sanoi että yritetään neljättä. :)
Tämä kierto on nyt vähän niin ja näin, mukaan päästiin kp 13, mutta luulen että ovis meni jo kp 11. En ole vielä tikkuja hommannut, mutta hommaan heti tänään...Tuota oletettua ovista ennen taas ässäiltiin 5 pv aiemmin joten ehkä ei riitä.
Periaatteella harvoin hyvä tulee, siittiöt on silloin voimissaan. Näin on ainakin tärppi käynyt aiemminkin ekasta ja tokasta yk:sta. Nyt en ajatellut kuitenkaan turvautua vain ovispäivään, vaan alkuun kokeiluna mitä jos tärppäisi 3-5 pv ennen. Yhden teorian mukaan tyttövauvalle on suuremmat todennäköisyydet kun siittiöt odottelee pidemmän aikaa, silloin nopeat poikasiittiöt ehtivät helpommin tuhoutua. Eli täällä tyttö toiveissa. :) Muutaman kierron voi näin "tärvätä" ja jos ei tule plussaa, niin sitten oviskohdistukset. Joka tapauksessa ei jatkuvia ässäilyjä ja sekin kyllä menee ihan luonnostaan. ;)
Onko kenelläkään vastaavia laskennallisia ajatuksia? :)
Miehelle en näistä höpöttele, piti jo kakkosen kohdalla ovistestejä tehtailuna, joten suu suppuun. Enkä toivon mukaan ärsytä pitkään yrittäneitäkään, on todella harmillista kun raskautuminen vain joskus kestää ja kestää. :(
Rakel kp 14/25-30 yk 1
Enisa84: Pahoittelut tädin vierailusta, me ollaan sitten tässä samassa veneessä vielä ensi kuukin.. mulla kans täti kaahasi paikalle 24-25 päivä... en nyt oikein osaa päättää kumman laittais kp 1, mutta ei kai tuolla suurtakaan merkitystä.
Lisäsin sut vielä tänne maaliskuisiin kun jos vaikka tärppäis niin sulla olis maaliskuun lopulla LA. Saat toki sinne huhtikuisiinkin mennä, mutta laittelin sut kuitenkin tännekin jottei mun yksin tarvi loppukuusta kärvistellä:D
Pikainen oman navan päivitys: menkat alkoivat ajallaan ja nyt on menossa kp 3/25, yk 2. Maaliskuisissa pysytään edelleen, koska kierto on näin lyhyt. Reissuista yms. johtuen ei kyllä yritetä kovin aktiivisesti heinäkuussa, mutta pysyn listoilla kuitenkin.
Kysymys luteaalivaiheesta, jos joku tietäisi: olin bongaavinani oviksen 11 päivää ennen kuukautisten alkua (tällöin aamulla iso lima"tulppa" ja seuraavasta päivästä alkaen kuivat päivät). Jos luteaalivaihe on näin lyhyt niin onko kiinnittyminen mahdollista??
En ehtinyt nyt lukea päivityksiänne, mutta aurinkoisia plussatuulia kaikille!
Nyt on lomat lusittu ja paluu arkeen koittaa. Ihan mukavaa toisaalta saa ajatukset vähän muuhunkin, kun vauvahaaveiluun ;)! Eli odotetusti menkat alkoivat ennen juhannusta. Aika vähän on vuodellut, mutta katsellaan onko vaikutusta. Ensimmäinen yrityskierros lähteepi käyntiin ja kp 5/28 olisi tällä hetkellä. Mukavaa keliä lupaili tälle viikolle, mukavaa palata töihin ;)!!
Toivottavasti se tuo mukanaan paljon plussatuulia ja onnea yritykseen!!
Shamandalie, onneksi olette saaneet juteltua asiasta hieman. Harmistuin ensimmäisestä viestistäsi, mutta toinen viestisi oli onneksi jo pirteämpi. :) Tsemppiä teille sinne ja pidätte vaan lupauksistanne kiinni molemmat. ;)
Gabriela, olikos sitä sinun limakalvon paksuutta ultrattu? Jos tuo vuoto on noin pientä?
Enisalle pahoittelut menkoista.
Uusille tervetuloa joukkoon!
Juhannuksen vietosta selvitty kunnialla. Ihanaa oli päästä nukkumaan omaan sänkyyn ja olla hiljaisuudessa. Osalla porukasta oli niin iso vaihde päällä koko juhannuksen, että siinä ei korvatulpatkaan auttaneet. :D Ei silti, hauskaa oli, mutta nukkuminen oli vähäistä.
Mies on ollut ihan hurja koko juhannuksen! Se on ollut koko ajan minun kimpussani. :D Eilen kun päästiin kotiin ja oli tarkoitus päikkärit nukkua, niin ei niistäkään tullut mitään ennen kuin oli peittoja heiluteltu. Jos tämä rento viikonloppu aiheutti tuon jatkuvan himon, niin meidän lomastahan tulee hauska. ;) Ja sinne satttuu seuraava oviskin sitten.
Viikko olisi vielä töitä ja sitten 3 viikkoa lomailua.
Meinasin itsekin tipahtaa laskuista kiertopäivieni suhteen. Itseasiassa se oli varsin huojentava fiilis, kun kerrankaan en tiennyt monetta päivää kierrosta elän.
Joka tapauksessa lauantaina ässäillessä tuli taas sitä veristä vuotoa pieni määrä. Eilen taas ei mitään. Otettiin kyllä eilen aika rauhallinen sessio kaikin puolin. En nyt tiedä auttaako ne Terolutit yhtään tuohon vaiko ei. Pitänee katsoa ne pari kiertoa vielä ja miettiä sitten uudestaan asiaa. Kirjaan noita kuitenkin ylös, että osaan sitten jatkossa lääkärille kertoa milloin sitä vuotoa esiintyy.
Muita oireita on rintojen arkuus ja alavatsan kipuilu/jomotus tässä vaiheessa.
Huomenna viimeinen Terolut naamaan ja siitä pitäisi menkkojen alkaa sitten 2-3 päivän kuluttua.
Marjana kp 26/31-37
Täällä myös uusi kuumeilija, jolla olisi toinen lapsi haaveissa maalis-huhtikuulle 2012. Esikoinen (poika) syntyi 03/2010.
Olen kokeillut samaa periaatetta kuin rakel tässä kierrossa, eli tyttö myös haaveissa, mutta tietenki myös poika on myös tervetullut jos yläkerran väki näin päättää. Miehen kanssa hommailtiin noin 2-3 päivää ennen ovista, joten saas nähdä miten käy. Nyt olisi kietopäivä 20/26. Esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta ovispäivänä.
eli juhannusjuhlilta palattu. Jotain uutisiakin oli, eli mintunlehdelle peukut, että haamu vahvistuu - ja varmasti vahvistuu!! :) Varovaiset onnittelut.
Ja muille tsemppiä piinailuun ja osalla alkukiertokin menossa... pitkää pinnaa!
Mua ottaa päästä välillä miehen asennoituminen, kun on näistä suorituspaineista ollu puhetta.. musta se touhu vain on kahden kauppa, et sais olla edes hengessä mukana ja ihan oikeesti perillä kiertopäivistä. Tässä arjessa on ihan muutenkin säätämistä, että tarvis vielä "oikealla hetkellä" alkaa houkutella miestä hommiin. Vaikka kaippa se laskelmointi sujuu meiltä naisilta helpommin ;) Mutta täytyy sanoa, että oon kyllä ripittäny itte miestä siitä että tää ei oo vaan mun homma ja ja että se on ihan biologiaa, joka koskee miestäkin et millonka se raskautuminen on todennäköisintä. Mutta yritän kyllä olla tekemästä hommasta sen teknisempää... joskus vain tekis mieli hoitaa hommat ja alkaa nukkumaan junou. Varsinkin kun alkaa näitä yrityskertoja nyt kertyä :/ Tiedän siis tosi hyvin mitä gabriela käypi miehen kanssa lävitse :)
ON: kp 18-19 kai menossa, ovis hyödynnetty kahdesti 48 tunnin sisällä hymynaamasta. Joten ehkä ei enempään pystyisikään... luotettiin tässä kierrossa hymynaamaan ja juhannus vietettiin sitten sukumökkeillen = ei pupuilua. Nyt on sitte piinaviikko käsillä. Rinnat alkaa kipuilla ja tuossa juhannuksena huomasin, että tihkusi hiukan maitoa??!! Valitettavasti vain tuntuu, että pms pukkii päälle. Tyypillistä on n. viikkoa ennen nää aamuyön stressiheräilyt (hiukan paniikkityyppistä..), joita nyt on ollut kahtena aamuna. Ja mielialan laskua.. peruskuvioita. On aika varma olo, että meni huti tämäkin. SEn verran tuttu olo ja aikalailla aikataulussakin ollaan.
Mutta ei nyt vielä tiedä miten tässä käy. ONneksi on pitkä ja työläs työviikko edessä, on muuta ajateltavaa ja aika menee nopsempaa.
Aurinkoista viikkoa toivottelee
mermaid kp19/27-31.
Enisa84: Pahoittelut pinosta tipahtamisen johdosta! Huhtikuisissa nähdään! Nautinnollista kesää siihen asti!
Catti76: Kiitos tsempeistä! Ja plussaonnea!
UmmNoora: Pahoittelut tädin tulosta! Meitä on nyt sitten huhtikuisiin menossa jo useampi. Todella tylsää! Missä ne plussat oikein viipyy?
Höpöttäjä75: Tervetuloa ja onnea piinailuun!
Vauvahaaveilja: Olen ollut tyytyväinen noihin clearbluen testeihin, ehdottomasti! Nimenomaan sen takia ettei tarvitse sitä tulosta arvailla, joko se on hymynaama, tai sitten ei. Mieluiten toki olisin sen hymynaaman tähän kiertoon ottanut, mutta se nyt ei ole testin syy ettei se ilmestynyt :) Suosittelen!
Marjana: Toiveikkaita ovat nuo oireesi, vaikka toki niihin joutuu nyt suhtautumaan vähän varauksella niistä teroluteista johtuen. Pidän kuitenkin sormet ja varpaat ristissä että saisit sen plussan! Kuulostaa siltä että teillä oli aivan ihana juhannus! Ja lomakin sinulla jo kolkuttelee ovea!
Mintunlehti: Varovaiset onnittelut! Toivottavasti olet jo saanut vahvan plussan tähän mennessä!
Pipiöysky: Pahoittelut tänne tipahtamisesta!
Shamandalie: Hyvä että olette saaneet keskusteltua miehesi kanssa tilanteesta. Meillä onneksi mies on tässä vaiheessa ymmärtänyt että meille ei kyllä lasta saada tjot-meiningillä, että kyllä töitä on tehtävä sen eteen… Aluksi hänkin oli sitä mieltä että pelkästään tjot:lla mennään, mutta niin ne kuukaudet vaan vaikuttaa että toinenkin ymmärtää ettei se ainakaan meidän kohdalla niin helppoa olekkaan. Tsemppiä!
Gabriela: Todella lyhyet ja niukat menkat sinulla tähän kiertoon. Itselläkin ollut nyt kaksi todella niukkaa kiertoa, mutta gynen mukaan ei mitään syytä olla huolissaan. Joten, varmasti samoin sinulla!
Jera, Rakel ja Maria31: Tervetuloa!
Mermaid: Ajoitukset kuulostaa teillä kyllä nyt niin hyviltä, että josko saataisiin teidän suunnalta nyt sitten se plussa! Toivottavasti!
ON: Juhannus meni ihan mukavissa merkeissä. Perjantaina vielä testasin, ei hymynaamaa ja se toinen viiva testissäkin oli nyt haaleampi. Joten, ei ovista meille tästä kierrosta. Katse kohti huhtikuisia sitten vain. Tuntuu tässä vaiheessa vaan siltä että seuraavaan kiertoon ja ovikseen on ikuisuus! Onneksi on kesä ja aika kuluu nopeammin.
Missä kaikki maaliskuiset plussat on?? :)
Alexandra, kp 24/27-32 (34?), yk6
Eipähän kyetty hyödyntämään ovista... Otin ja menin kaatumaan. Se minun mahakipu kasvoi aivan järkyttäväksi pyllähyksen jälkeen. Hyvä että pääsi ylös ja särkylääkkeitä pitäny syödä kokoajan. Vieläkin niin kipeä ettei minusta taida olla edes kävelylle/pyöräilemään... Että ihmisellä voiki olla paskamainen tuuri!!
Nyt pitää sitte toivoa edellisen pupuilun sinttiöiden olevan priimaa ja pitkäikäistä laatua... Siihen asti ollaan mahdollisesti raskautumassa, kun täti punainen saapuu paikalle.
Muttis 30/38-43
Hosuli mikä hosuli.
Eilen, eli dpo 9 piti illalla pissiä tikkuun ja viivahan siihen tuli! Haalean vaalea vielä, mutta ei ollut edes mikään megaherkkä testi vaan davidin puikko ja siinä herkkyys taitaa olla 20 tai 25.
Tänään olis viimeinen primolut ja sitten vaan jännätään, kestääkö tällä kertaa kyydissä! Mähän olen siis plussannut kahdessa edellisessäkin kierrossa, mutta mitä lie kemiallissia ovat olleet kun samanteiten vuotaa ulos. Tämä on eka primolut kierto ja mitään tuhruja ei ole ainakaan vielä ollut havaittavissa missään vaiheessa.
Ovis-viivatkin oli kyllä tässä kierrossa ihan megaselvät, eli oliskos kroppa muutenkin pikkuhiljaa palautumassa myöhäisestä keskenmenosta?
Marjana: Voi harmitus, että sulla ei tuhrut pysy poissa.
Ja -uskomatonta mutta totta- testitikku puuttuu.. Ollaan lomanvietossa sukulaisissa ja molemmat luuli toisen hoitaneen asian. No ei muuta kun tikusta asiaa ja mökiltä kaupalle : )
Olo on ollu ihan mahdottoman menkkamainen jo perjantaista lähtien. Miehelle jo itkua tihrustin, että ei ole onnistunu taaskaan, menee yhtä hankalaksi kuin esikoisenkin kanssa. Mutta tuhruista huolimatta ei tätiä ole näkynyt ja kp on jo 31/28! En silti vielä uskalla toivoa mitään, pitää odotella sitä tikunostajaa takaisin kauppareissulta.
Ja näin omanapaiseen viestiin vielä tervetulotoivotukset uusille kuumeilijoille ja tsemppiä kaikille vanhoille. Puhallelkoot plussatuulet näin helteitä odotellessa!!
Höpöttäjä75
kp31/28, yk2
Hei!
Juhannukset on nyt eletty ja reissu oli kyllä todella ihana ja rentouttava :) Sain nollattua ajatukset, nauttia oman perheen seurasta ja mikä parasta olla vaan.. :) Tosin lapset sai ilmeisestikin vetoa kannella ja ovat nyt armottomassa nuhassa ja yskässä :(
Hieman jutusteltiin miehen kanssa tästä meidän lapsen teko projektista, ja tultiin siihen tulokseen, että nyt yritetään aktiivisesti vielä jonkusen aikaa, ja sen jälkeen mies pyytää taas tuon clomireseptin jos sillä saataisiin taas tuo alhainen hormonitaso nousuun. Miehellä hoito kestää 3kk clomeja napostellen ja sitten näkyy tulosta toivon mukaan, meillä tosin sillä ei viimeksi siittiöissä parannusta oikein tapahtunut, hormonitasot saatiin kyllä normaaleiksi. Mutta kannattaa kai sitä silti koittaa, jos jotakin auttaisi.
Mutta tässä sitä sitten taas odotellaan ovista ja päivitin taas tickerinkin uusiksi.
Mukavaa viikkoa kaikille!
Höpöttäjä: Ymmärsinkö oikein että teillä oli hoidoilla aikaansaatu ensimmäinen raskaus? me onnistuttiin ensimmäisellä ivf-hoidolla ja kakkonen tulikin luomusti :) nyt haaveillaan kolmannesta. Toivottavasti teillä on tärpännyt ja menkat ei tule pitkään aikaan.
Plussaonnea kaikille testailijoille!
Alexandra, vauvahaaveilija: Olen kanssa miettinyt tuota hymynaamatestiä, ja tsekkailin jo ebaysta, ovat siellä halvempia ja ajattelin kyllä tilata. Vaikka olen kyllä mielestäni löytänyt oviksen näillä testiliuskoillakin, tosin sitten ei tarvitsisi miettiä viivojen vahvuuksia, se on HYMYNAAMA tai sitten ei.
Mutta nyt täytyy lopetalla, palaillaan taas!
t. Enisa kp 4/26-27
Kolmatta yritellessä :)
tervetuloa uusille :)
Juhannus meni mökkeillessä ja oikein mukavaa olikin.
nyt alkaa ovis olemaan lähellä toivottavasti päästäis miehenkanssa peittoja heiluttelemaan tänää tai viimestään huomenna:) meidän pikku esikoinen kun meinaa aina osata keskeyttää vaikka nukkumassa oiskin..
sassu kp12/28-32
Testi tehty ja tyylipuhdas suoritus saatu aikaan. Ei siis niin minkään sortin viivan paikkaakaan, ihan puhtaan valkoista vaan. Täti tulee tällä kertaa vaan niin penteleen tuhruttamalla, että ehti tässä jo taas toivomaan liikoja. Vaikka kuinka sitä yrittää hillitä itseään, ettei tippuisi niin kovaa ja korkealta. Täti vauhtiin vaan nyt ja saadaan uus kierto alkuun.
Enisa: joo, esikoisen kohdalla tärppäs toinen ivf, sitä ennen tehtiin jo viitisen inssiä ja syötiin kuukausitolkulla clomeja. Selitystä ei ole löytynyt ja nyt toisen kohdalla tää oli eka ivf. Pas:sia ei ole luvassa, joten luomuyritystä nyt sitte seuraava kierto ja elokuussa taas ruvetaan kasvattelemaan uusia follikkeleita keräystä varten. Moni on sanonut että hoidon jälkeen toinen on alkanutkin luomusti - toivo elää siis : )
Päivittelen kp:n kunhan tää täti tästä vahvistuu. Taitaa muuten olla niin, että tässä joutuu siirtymään huhtikuisiin.. Jään taustalle kuitenkin vielä, toivottavasti pääsen iloitsemaan jonkun muun plussasta tässä välillä.
Höpöttäjä75, kp? yk3 alkaa
Alexandra84: kiitos varovaisista onnitteluista. Toinen testaus oli jo hieman selkeämpi viiva. Kai se on vain uskottava, sillä kuukautiset ovat yli viikon myöhässä ja viiva se on haaleakin. Soitin tänään neuvolaan ja he vakuuttivat samaa. Samalla varattiin ensimmäinen neuvola-aikakin.. Itse ei meinaa silti vielä uskoa. Olin niiin varma, että menkat alkavat, koska kipu tuntui ihan samanlaiselta kuin ennen. Eli taidanpa sitten siirtyä tuonne odottajien puolelle.
Kiitos kaikille ihanille tsemppaajille - tämä on ihana yhteisö! Ja toivon koko sydämestäni plussaa kaikille!
nyt on täti myöhässä jo neljättä päivää ja testi näyttää negaa.. =( toivon koko ajan että testi näyttäis muutaman päivän päästä plussaa.. poppakonsteja ei olla käytetty ollenkaan, en ole laskenut edes ovista. elikkä päivät olis menossa 32/28. menkat vois alkaa nyt jos ei raskaana olla että pääsee uudelle kierrolle.
Liittyisin seuraanne jännäämää kuinka tässä oikein nyt käy, jos sopii:)
Meillä on jo kaksi ihanaa lasta, pian 9v erityinen poika ja 6v tyttö. Kovasti varsinaista yritystä meillä ei ole ollut, mutta aina kolmaskin olisi tervetullut meidän perheeseen:)
Nyt siis jo kp 27/28 tai kp 26/28 (pöh kun en muista oliko viimeiset 1.6 vai 2.6), puuhailuja kp 12 tai kp 13 riippuen juuri tuosta viimeisten alkamisesta.. sekavaa:/ Joka tapauksessa pe alkaen nyt joka päivä nippailut alavatsalla, ehkä vasemmalla enemmän. Huimausta tullut myös kuvioihin viikonlopun aikana. Ja ihme väsymistä, että olen nukahtanut sohvalle kesken tv:n katselua:O Joka on siis tosi outoa mulle.. Mitähän muuta..
Peukutuksia kuitenkin kaikille kiertoihin!
Terkuin, CelesteSebastian kp 26/28 tai kp 27/28
Pikainen päivitys tietoihin, niinhän sinä taas kävi että menkat yllättivät tänä aamuna, ja yk 3 pyörähtää käyntiin, no ei se nyt enää niin paljon harmita kun ollaan jo kaksi ihanaa lasta saatu, ehkä meille se kolmaskin vielä suodaan..
Nyt poistun takavasemmalle nauttimaan juhannuksesta perheen kanssa ja huomenna laivalle! Huhtikuun pinoon ilmestyn jos sellaisen joku teistä väsää uusien kujeiden kanssa!
Plussonnea muille! ja hyvältä kuulostaa mintunlehti.
HYVÄÄ JUHANNUSTA!
t. Enisa kp 1/26