Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISET 2012

Kommentit (407)

Vierailija
61/407 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoivat menkat ja nyt siis vihdosta viimein se kuukausi jolloin aloitetaan yritys. Kyllä tätä onkin odotettu koko kevät...

Viime kierrossa hieman kiinnitin enempi huomiota kropan toimintaan ja tikutin jopa oviksen kp14. Nyt en meinaa tikuttaa, mutta ajattelin peittojen heilutusta kp 10, 12, 14 ja 16 (ovisajankohtaa ajatellen)... Muita poppaskonsteja minulla on käytössä greippimehu, monivitamiinit ja disperin 50mg.

Kaunisikävä: Hienoa, että menkat alkoivat. Harmi kun tuo gyne vaan on niin lähellä, etteivät varmaan juuri kaikkea pysty nyt kerralla tekemään, mutta ainahan sitä saa sitten uuden ajan... Laita paperille ylös kaikki mikä askarruttaa ja ihmetyttää, niin muistat kysyä. Pyydä myös mahdollista follikkeliultraa...

Harmi kun näin moni on Helmikuisista pudonnut tänne. Toivottavasti tämä maaliskuu on meille kaikille hyvä kuukausi tulla raskaaksi.

Plussasäteitä kaikille toivottelee,

Miapia kp2/28

62/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunisikävä, ehkä ne minullekin suositteli sitä gynen aikaa vain myöhemmin, koska ei ollut mikään pakko kuitenkaan mennä menkkojen aikaan. Hyvä, ettet joudu sitä aikaa noiden takia siirtämäänkään. Samat fiilikset tuon gynen ajan suhteen… Hermostuttaa.

Miapia, utealiaana kysyn, että mikä tuon Disperinin tarkoitus on? Ilmeisesti lääkärin suosituksesta kuitenkin käytät? Joskus luin tuosta, mutta en sen kummemmin sitten alkanut perehtymään asiaan.

Lueskellessa on pistänyt aina silmään teidän muiden käyttämät poppakonstit. Minulle tulee melkein huono omatunto, kun olen jättänyt nuo poppakonstit pois. Tosin eipä ne kyllä minulla ole toimineetkaan. Minulla on siis käytössä vain monivitamiinivalmiste, omega-3 ja B-vitamiinilisä kuureina. Syön kyllä muutenkin terveellisesti, mutta haluan silti varmistaa vitamiinien saannin.

Eihän sitä tiedä mitkä on fiilikset sitten gynen jälkeen. Jos se antaa toivoa meille, niin voihan sitä olla, että marssin kauppaan ostamaan kaikki greippimehut, omenaviinietikat ynnä muut tueksi. =P Ehkä tässä vaiheessa vaan on oikeasti hieman toivoton olo tämän projektin suhteen. Totta kai joka kuukausi alan odottaa ja toivoa plussaa, jos ajoitukset on osuneet kohdilleen, mutta tietynlainen pessimismi tässä on jo iskenyt.

Huonosti nukutun yön jälkeen varsinkin helpommin miettii kaikkea ikävää. Noh, eikun töihin vaan!

Marjana kp 12/31-37 yk 15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamandalie: Tervetuloa! Stressitön yritys onkin sitä parasta!

UmmNoora: Hirveän määrän kyllä otat sitä maca-jauhetta! Ja samaa mieltä olen kyllä siitä, että mitään herkkua se ei kyllä ole. Tosiaan siihen mun toiseen herkkuun, greippimehuun, olen sekoittanut. Myönnettäköön että greippimehun maku on niin vahva, ettei se macan maku jää enää niin selvästi huomattavaksi. En kyllä tiedä miten saisin noin paljon sitä otettua… :) No, pitää katsella, nyt tosiaan se noin puoli teelusikallista menee. En oo vielä uskaltanut testata sekoittamista aamupuuroon. Pelkään että se pilaa mun aamupuuron, joka on yksi päivän kohokohdista. :D Naurettavaa, tiedän! Ehkä sitä huomenna uskaltautuisi testaamaan… Siihen voisi sitten ehkä sekoittaa enemmänkin sitä.

Kaunisikävä: Eli nyt tulevana keskiviikkona olet menossa gynelle? Samana päivänä siis kun Marjana ja itse menen tosiaan torstaina. Eli, meitä on nyt sitten muutama jännäämässä että miten käy. Toivottavasti kaikki saadaan hyviä uutisia, tavalla tai toisella. Niin ja onneksi olkoon menkoista, vihdoin! (Outoa tällä palstalla onnitella menkoista… :D)

Marjana: Kyllä, hedelmällisyyscocktaileja tänne vaan! Jos jotain vielä tosta mun sekoituksesta puuttuu, niin kertokaa! :D

Heitit sitten talviturkin? Itse hädin tuskin muistan koska olen viimeksi Suomessa uinut… Niin on vesi kylmää, ettei tämä vilukissa sinne ihan heti hyppää. Uima-altaassa kyllä uin eilen lenkin päätteeksi (vanhempieni, meillä ei sellaista ole) ja se oli kyllä aika ihanaa. Tänään onkin ilma tosiaan jo aika masentava, mutta, kyllä se tästä vielä paranee! Kyllä se gyneaika minullakin jo päässä pyörii… Mutta, on se hyvä käydä nyt, tietääpähän sitten tilanteen, oli se sitten mikä tahansa. Toivotaan parasta!

Bubble89: Pahoittelut tänne tipahtamisesta ja toivotaan että nyt tärppää, jos sitten onkin taukoa yrittämisestä edessä.

Catti: Pahoittelut myös sinulle tänne tipahtamisesta!

EnnaNin, Herpertti ja Asteri1: Tervetuloa mukaan!

Katmam: Ymmärrän tunteesi. Oletko ajatellut varata ajan gynelle? Ai niin, tuo vehnänalkioöljyhän minulta vielä puuttuu poppakonsteista! Mies kutsuu minua jo välineurheilijaksi, kun kaiken maailman poppakonsteja käytän… :D

Enisa84: Ajoitus kuulostaa teillä nyt kyllä todella hyvältä ja vahvat viivat testissäkin, onnea! Nyt sitten vaan kärsimättömänä odottelemaan että miten kävi.

ON: Lauantaina vietetiin iltaa kaveripariskunnan kanssa ja he kertoivatkin sitten että heillä on meneillään rv15. Rehellisesti sanottuna tämä oli ensimmäinen kerta kun se oli vähän vaikeeta ottaa. Totta kai heti onnittelin jne. mutta hetki meni ennen kun sain ajatukset koottua ja pääsin kyselemään niitä normaaleja kysymyksiä. Pahinta oli ehkä se että hänen laskettu aikansa on miltei sama kun meillä olisi ollut, ja juuri siitä samaisesta kierrosta sain haamuja viikon verran ja menkat oli sen saman verran myöhässä. Eli, oli se kierto, jossa oikeasti uskoin että meillä oli tärpännyt.

Onnellinen olen totta kai heidän puolestansa. En vaan voi olla ajattelematta sitä, kuinka mukavaa olisi, jos meilläkin olisi silloin tärpännyt ja voitaisiin odottaa yhdessä. Tilannetta ei tietenkään helpottanut se, että heillä oli tärpännyt heti ensimmäisestä kierrosta ja menivät muutenkin tjot-meiningillä...

Jännityksellä odottelen torstaita ja yritetään tsempata ässäilyt kunnolla käyntiin taas. Onneksi on kesä, ihanaa!

Alexandra, kp10/27-32 (34?), yk6

Vierailija
64/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täältä varovasti jo kuikuilen.. Olen lueskellut pinoja ja sitähän ei voi tietää minne sitä sitten oikeasti kuuluu, mutta mutta taustailen täällä :)!! Minä olen 27 ja mies samoiten. Meillä on 6/05 poika ja 12/07 tyttö. Nyt olisi aika kolmannelle.. Vaikka olen itse ollut viime kuukausiin asti sitä mieltä, että ei enää yhtään lasta... Noh naisen mieli on muuttuvainen ;)!! Mulla on tänään aika kierukan poistoon ja voin kertoa että hiukan pelottaa.. Meillä on tosiaan raskaaksi tulo ollut aika nopeaa.. Ei ole kovinkaan montaa kiertoa mennyt, ennen kuin raskaaksi on tullut... Mutta sitähän ei tiedä kuin nyt käy. Aina jännittää ja kierukka on tosiaan ollut keväästä -08 asti. Lueskelin parista pinosta kierukan poistosta, ja oli kaikilla hiukan erilaisia kokemuksia, mutta mutta kohtahan sen näkee..

Onnea kaikille yritykseen!!!

Ps. Kierroista en osaa sanoa, ennen kun menkat alkaa.. Ei ole viime vuosina täti meinaa kyläillyt.

Vierailija
65/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun en oikein kestä hirveitä helteitä =)

Kuitenkin oli ihanaa, kun oli lämmintä, sai pestyä mattoja oikein urakalla =P Vielä pitäisi jälleen kerran imuroida ja luututa oikein kunnolla (perjantaina viimeksi) kun esikoinen on tosi kova sottaamaan. Jokapaikassa roiskeita, muruja ym...

Oviksenkin pitäisi kai olla näillä päivillä tuloillaan, tosin nyt on jäänyt vähän taka-alalle kierron seuraaminen. Voihan se olla hyväki asia, eipähän ainakaan ole stressiä. Muutenkin on nyt muutakin mietittää ollut, kun rakas tätini meni enkeliksi pilven reunalle =(

Mutta häntä pystyyn ja eteenpäin elämässä!

Muttis 16/38-43

Vierailija
66/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vkonloppuna alkoi sitten clomien syönti, ei ainakaan mitenkään ihmeelliseltä tunnu olo, vaikka tuskin mitään pitäisikään tuntua. Sekosin sitten laskuissa ja aloitin syömään vasta kierron 4. pvänä vaikka olisi pitänyt aloittaa jo 3. pvänä, mutta ehkä tuosta ei ole ihan kamalaa haittaa.

Miehelle vihjasin että voisi sitä laatuaikaa alkaa viettämään tuossa vkon puolivälistä ensi vkon loppuun aina sillai säännöllisen epäsäännöllisesti, eli en yhtään painosta, katotaan millaiset fiilikset sillä on asian suhteen. Toivon, että tästä kierrosta tulisi säännöllinen niin ehkä ensi kierrossa voisi kokeilla niitä ovistestejä, helpottaisi noita petihommia...

Vitamiineista syön monivitamiini-kivennäisainevalmistetta, foolihappoa kilpparin takia peräti 4 mg / vrk gynen määräyksestä, lisäksi käytössä omega3-kalaöljy.

Kummasti helpottaa tylsää ja raskasta työvkoa omat vauvahaaveet, saa ajatuksia pois ikävistä asioista..

Vierailija
67/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennanin, jännä että mainitsit siitä PCO:sta. Nimittäin just lueskelin siitä ja mitä sevarsinaisesti tarkoittaa. Olin pari vuotta sitten magneettikuvauksissa polven takia ja siellä sitten lääkärit oli säheltäny jotain omia ja kirjoittanu papereihin että lonkasts oli mulla ongelma. Eihän se näin ollu mutta hoitajat ottivat kummiski sitten polvesta kuvat ja lonkasta. Kun nämä kuvat tuli joku hoitaja mulle soitti ja sano että sulla on kysta munasarjoissa tai jossain että sulle on varattu aika gyn.pol.klin. Kysyin sitten puhelimessa että anteeks mitä? Ei hän osaa sanoa muuta. Hänen piti vaan soittaa mulle ja kertoa että minulla on kysta ja täytyy mennä jaktkotutkimuksiin. Vaikka jatkotutkimuksissa oltiin ei lääkäri voinut mua auttaa. Hän katsoi ultralla mutta mitään kystaa ei näkyny??. Tänä päivänäkään mulla ei ole hajua mitä oikein tapahtui silloin? Mitä mulla oli, miksi kukaan ei voinut kertoa enemmän mulle? Tämä pisti mun elämän ihan ylös alas. Olin silloin 20v.

Marjana, jepps häät on meillä tiedossa 21.7.2012. Silloin on samalla tasan 5 vuotta siitä kun alettiin seurustelee :). Olisi niin kiva jos hääkuvissa olisi meidän pikkuinen mukana. Tässä kierrossa aion tehdä kaikkeni jotta tulisin raskaaksi. :) Vinkkeja siis otan vastaan!

Alexandra84, kiitos! En tiedä mitä olisin sanonut tai tehny jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä. En kestäis jos meidän kaveripiiristä joku tulis ja sanois että on raskaana. Onhan se kiva juttu, ja pitää olla onnellinen, niinku sitä onkin mutta kun itse sitä toivoo niin kovasti ja ei ole. Meillä ei ole sellaista pariskuntaa jotka nyt on ajatellu perheenlisäystä ainakaan vähään aikaa joten jos niille vahinko tulis olisin kyllä aika :(.

Oon miettiny näitä juttuja nyt jonkin aikaa ku jotkut tulee raskaaks tosta noin vaa, vahinko, ja sit on niitä jotka saa yrittää ja yrittää mutta tosissaan haluaa lapsen mutta ei saa. Täälläpäin on nyt yks jätkä joka oli pistäny kaks muijaa paksuks. Lapset syntyki sitten melkeen samana päivänä. Tämä on niin väärin, mun mielestä! Argh! Alan ihan kiehuu ku rupesin miettimää.

Ittestäni, kp3 menossa, todella oudosti on tämä kierto lähteny alulle. Eilen oli pieni tauko vuodossa samoin tänään. Vielä ei ole mitään tullut. Yleensä mä kärsin vuodoista ainakin sen viikon. Vasta kp5 voi alkaa hellittää ja kp6 alkaa melkee uudestaa :D. Olihan se viimene kierto 45 päivää että eiköhän se tee kepposet.

Kun nyt puhutte papakokeista ym. voiko joku kertoo miten usein papakoe on hyvä tehä? Oon nimittäin menny sekasin laskuista kun minulle tuli aina kirje kotii että nyt on aika. Tämä johtui siitä että ekassa papakokeessa huomattiin muutoksia. Tämän enempää en tiedä. Kerran vuodessa oli kontrollikäynti mutta viimeks kun menin (en tosin muista milloin) lääkäri sanoin että seuraava käynti onkin sitten normaali, eli perustarkastus. Miten usein siis tulee se tehä?

Hohho, tulipahan paljo tekstiä :D.. Minkäs sille voi ku on huono keli ja olen vielä viikon lomalla, ei ole parempaa tekemistä ku istua koneen ääressä :D

68/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoon. Eli nyt on kp5 menossa ja menkat näyttäs olevan ohi!! Se tietää sitten kivaa ;)

Bubble, oliskohan joka toinen vuos semmonen ok tahti papalle.. mä oon käyny sitä tahtia, mutta en oo varma pitäiskö olla jopa vuosittain tai riittäskö vähempikin. Peukut pystyssä, että teillä olis sitten hääkuvassa lisäväkeä :)

Mä oon nyt tähän kiertoon hiukan latautuneempi kuin aiempiin. Tärppi tässä kesän aikana vaikuttais nimittäin aika paljon ensi vuoden suunnitelmiin, joita jo lyön lukkoon. Eli jos nyt tulee tärppi, niin sitten aletaan kuvioita perua. Työ- ja koulujuttuja siis. Mutta kun pakko on elää elämää eteenpäin ja mulla on tää nykyinen työ vain vuoden loppuun, niin pakko on tehdä jatkosuunnitelmiakin, vaikka tosi mieluusti olisin näitä suunnitelmia pyöritelly sitten mammalomalla. Pidetään nyt peukkuja. Kyllähän tässä sitten kelaa sitäkin, et missä nyt mättää, kun ei tartu vauva matkaan... gynellä kävin alkuvuodesta ja sillon sovittiin, että kun vuos tulee täyteen yritystä, niin käyn uusiks, jos niin aattelen.. otetaan sitte veriarvoja ym. enemmän. Mua vähän vaivaa se lääkärikäynti, kun se kattoi silloin, että mulla on kummassakin munasarjassa helminauhamaiset rakkulajonot, mutta rakkuloita sen verran vähän, että ei mee vielä PCO:n piikkiin. Eikö nuo kuitenkin samoihin juttuihin viittaa? Niitä oli jotain 7-8 rakkulaa per munasarja ja raja oli jotain 12..? muistaakseni. Mulla on tosi kivuliaat menkat, mutta koska kierto on säännöllinen ja vuoto normaalia, niin mitään diagnoosia ei voida antaa. Silloin ei myöskään näkyny keltarauhasta, mikä viittais ovuloimattomuuteen, koska olis pitänyt näkyä siinä vaiheessa kiertoa. Tosin lääkäri ei sitä suoranaisesti etsinyt tutkimuksen aikana (unohti ja mä unohdin siinä kysyä), vaan muisteli sitten jälkeenpäin, että ei pistänyt sitä merkille, eli ei ainakaan silmille hyppinyt. Me ollaan päätetty, että ei mitään hormonijuttuja aleta, hoitoja tai mitään, vaan tyydytään sitten "kohtaloomme". Ei vain oikein tiedetä, että kuinka pitkään jaksetaan yrittää.. tai että kuinka asiaan pitäisi suhtautua? Voisihan sitä vain elää ehkäisytöntä elämää ja tjottailla ihan oikeesti eli että ei miettis asiaa. Mutta miten sen tekee???? Mä ainakin mietin pitkälle eteenpäin näitä juttuja ja nytkin mun pitää järkätä ensi vuoden juttuja hyvissä ajoin etukäteen - väistämättä päässä pyörii, että nää ei ehkä toteudukaan (jos hyvin käy)... Mulla on kyllä "ikäraja", jonka jälkeen emme enää yritä, mutta siihen on vielä muutama vuosi. Pitäisi vain jotenkin rentoutua asian kanssa. Haluaisin, että tilanteeseen vain tulisi jokin ratkaisu. Ja haluan sen vauvan.

Nostan todella hattua korkealle teille, jotka todella painitte näiden asioiden kanssa ja olette yrittäneet jo pidempäänkin. Olette eri sissejä *halit*. Mutta aina jaksan muistuttaa, että se voi olla tämä kierto - koska sen ei tarvitse tärpätä kuin kerran!

Nyt peukut pystyssä, että juhannusyössä on taikaa!!! :D

69/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoon. Eli nyt on kp5 menossa ja menkat näyttäs olevan ohi!! Se tietää sitten kivaa ;)

Bubble, oliskohan joka toinen vuos semmonen ok tahti papalle.. mä oon käyny sitä tahtia, mutta en oo varma pitäiskö olla jopa vuosittain tai riittäskö vähempikin. Peukut pystyssä, että teillä olis sitten hääkuvassa lisäväkeä :)

Mä oon nyt tähän kiertoon hiukan latautuneempi kuin aiempiin. Tärppi tässä kesän aikana vaikuttais nimittäin aika paljon ensi vuoden suunnitelmiin, joita jo lyön lukkoon. Eli jos nyt tulee tärppi, niin sitten aletaan kuvioita perua. Työ- ja koulujuttuja siis. Mutta kun pakko on elää elämää eteenpäin ja mulla on tää nykyinen työ vain vuoden loppuun, niin pakko on tehdä jatkosuunnitelmiakin, vaikka tosi mieluusti olisin näitä suunnitelmia pyöritelly sitten mammalomalla. Pidetään nyt peukkuja. Kyllähän tässä sitten kelaa sitäkin, et missä nyt mättää, kun ei tartu vauva matkaan... gynellä kävin alkuvuodesta ja sillon sovittiin, että kun vuos tulee täyteen yritystä, niin käyn uusiks, jos niin aattelen.. otetaan sitte veriarvoja ym. enemmän. Mua vähän vaivaa se lääkärikäynti, kun se kattoi silloin, että mulla on kummassakin munasarjassa helminauhamaiset rakkulajonot, mutta rakkuloita sen verran vähän, että ei mee vielä PCO:n piikkiin. Eikö nuo kuitenkin samoihin juttuihin viittaa? Niitä oli jotain 7-8 rakkulaa per munasarja ja raja oli jotain 12..? muistaakseni. Mulla on tosi kivuliaat menkat, mutta koska kierto on säännöllinen ja vuoto normaalia, niin mitään diagnoosia ei voida antaa. Silloin ei myöskään näkyny keltarauhasta, mikä viittais ovuloimattomuuteen, koska olis pitänyt näkyä siinä vaiheessa kiertoa. Tosin lääkäri ei sitä suoranaisesti etsinyt tutkimuksen aikana (unohti ja mä unohdin siinä kysyä), vaan muisteli sitten jälkeenpäin, että ei pistänyt sitä merkille, eli ei ainakaan silmille hyppinyt. Me ollaan päätetty, että ei mitään hormonijuttuja aleta, hoitoja tai mitään, vaan tyydytään sitten "kohtaloomme". Ei vain oikein tiedetä, että kuinka pitkään jaksetaan yrittää.. tai että kuinka asiaan pitäisi suhtautua? Voisihan sitä vain elää ehkäisytöntä elämää ja tjottailla ihan oikeesti eli että ei miettis asiaa. Mutta miten sen tekee???? Mä ainakin mietin pitkälle eteenpäin näitä juttuja ja nytkin mun pitää järkätä ensi vuoden juttuja hyvissä ajoin etukäteen - väistämättä päässä pyörii, että nää ei ehkä toteudukaan (jos hyvin käy)... Mulla on kyllä "ikäraja", jonka jälkeen emme enää yritä, mutta siihen on vielä muutama vuosi. Pitäisi vain jotenkin rentoutua asian kanssa. Haluaisin, että tilanteeseen vain tulisi jokin ratkaisu. Ja haluan sen vauvan.

Nostan todella hattua korkealle teille, jotka todella painitte näiden asioiden kanssa ja olette yrittäneet jo pidempäänkin. Olette eri sissejä *halit*. Mutta aina jaksan muistuttaa, että se voi olla tämä kierto - koska sen ei tarvitse tärpätä kuin kerran!

Nyt peukut pystyssä, että juhannusyössä on taikaa!!! :D

70/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luin sitte vähän taaksepäin ja tosiaan, meillä on Ennanin sitte aika samanlainen tilanne, siis tuon pco:n suhteen..

Vierailija
71/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp40, ei menkkoja. Hieman turhauttavaa!

Tänään aloitin sitten kevennetyn elämän.

Rasvainen ja makea minimiin. Liikuntaa lisään ja toivon että kierrot tuosta tasaantuvat.

Alexandra ja Marjana: Gynelle tarvii kyllä mennä mahdollisimman pian.

Ajattelin varailla ajan heti menkkojen jälkeen.

Kiva kuulla mitä uutisia jokainen sieltä saa.

Tsemppiä!

Vierailija
72/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän hukassa tän listan kanssa. Osa porukasta taustailee kun ei oikein tiedän tarkkoja kiertopäiviään tai kierrot ovat epäsäännölliset ja sekavat. Jos kuitenkin joku vielä haluaa listalle niin laittakaa viestinä vaikkapa se tämänhetkinen kp oli se sitten 45 tai 57 tai mitä vaan. Lisään vaikkapa tuohon kuukautisia/plussaa odotellessa porukkaan:)

Vierailija
73/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp3/27-45 yk2 :)

74/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu mitään kummempia. Viikonlopun aikana oli se vuosittainen päivä, kun täytyy muistaa oman numerosarjan päivitys. Nykyään siis 32. Kuukautiset olivat lyhyet ja ytimekkäät. Noin kaksi päivää ja ohi. Mies oli lyhyestä harjoittelutauosta mielissään ;-)

Kuntoilukärpänen on päässyt puraisemaan, ja koirien kanssa on metsässä vietetty paljon aikaa ja kilometrejä. Ehkäpä kropan tekemä huomio ja ilmoitus, ettei vauvaa sinulle anneta ennenkuin kroppa on kutistunut erinäisillä kiloilla. Noh, mikäs se on liikkuessa, kun ilmat on ihanan viileät.

Nyt on jotenkin rauhallisempi ja vähemmän 'pakko tulla raskaaksi' tunnelma. Miehen kanssa pohdittiin, että tulee kun on aika. Ehkäisyä ei jakseta käyttää (vaikkei toki nyt ollakaan toviin käytetty)... Laiskoja kun ollaan ;-)

Vierailija
75/407 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä disperiniä lääkärin suosituksesta... Minulle on itseasissa käynyt niin, että olisin päässyt tutkimuksiin ja sain lähetteenkin jopa sairaalaan, mutta kun minulla juuri tuolloin oli km päällä, käänsivät sairaalan lääkärit tutkimuslähetteen päivystyslähetteeksi. Tämä oli toissa vuonna ihan vuoden lopussa... Alkuvuodesta sitten rupesin ihmettelemään kun ei tutkimuslähetettä vaan kuulu ja soittelin perään, asia selvisi minulle. Tuolloin sairaalasta pyysivät ottamaan yhteyttä lähetteen kirjoittaneeseen lääkäriin... No sepä oli sitten vaihtanut tk:ta vuoden vaihteessa, eikä minulla ollut asiaa hänen potilaakseen enää. Minun omalla terveysasemalla kukaan ei uutta lähetettä kirjoittanut... Ylipäätään aika nihkeää on ollut noiden km:n kanssa meidän kaupungissa, millään ei tutkittaisi... Pitäisi olla kuulemma 3 peräkkäin ja mulla on 2+2 (eli 2 ennen esikoista ja 2 jälkeen).

Olen ehkä vähän saamaton asian suhteen, sillä olisinhan voinut mennä vaikka yksityiselle, mutta en tiedä... Ehkä en halua tietää onko jokin syy keskenmenoihin. Nyt kyllä menen heti, jos vielä tulee km...

Lääkäri joka lähetteen minulle aikoinaan antoi oli sitä mieltä, että disperin on saattanut auttaa esikoisen saamisessa ja raskauden kestossa loppuun asti, mutta ei hänkään varsinaisesti ohjeistanut sitä syömään... Netistä olen kokemuksia lukenut ja sitä kautta vain päätin kokeilla. Eli söin esikoista odottaessani tuota disperin 50mg aina plussasta viikolle 30+ asti. Missään km-raskaudessa en sitä syönyt, joten nyt ajattelin kokeilla sitä heti ja tunnustaa kyllä sitten lääkärille tämän kokeiluni.... Luin netistä, että disperin pitää lopettaa paria viikkoa ennen synnytystä, mutta kaikki pelottelivat minua sen käytöstä ja lopetin tuolloin rv30. Siitä alkoi sitten järkyttävä nesteen kertyminen ja verenpaineen nousu, eli minulla selvästi vaikutti positiivisessä mielessä!

Toivottavasti tämä nyt onnistuu... Meillä kaikilla!! :)

Vierailija
76/407 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se jännitys sitten taas alkaa.. Oletettavasti ovulaatio on ohitettu. Mitään oireita ei tässä kuussa ole ollut joten voi tosiaan olla että ovista ei ole ollutkaan. Nyt en aio sitä virhettä tehdä että testailen heti dpo 8 lähtien ja petyn joka päivä kuukautisiin saakka. Hullu kun ei voi hyväksyä että nega on nega, elää vaan toivossa että jospa se huomenna muuttuisikin plussaksi. Nyt testaan korkeintaan pari päivää ennen menkkoja jos jännitys käy sietämättömäksi ja tiedän.. en silloinkaan suostu uskomaan jos nega pärähtää ennen kuin kuukautiset alkaa.. life is life:)

Maca-jauheesta sitten tosiaan luovuin kun viimein kävi niin että onnistuin oksentamaan sen nenän kautta pihalle, kauhee palaneen haju ja tuntu oli nenässä vielä tunteja sen jälkeenkin.. olenhan ennenkin raskautunut ilman moisia kommervenkkejä joten maca ainakin jätettiin suosiosta pois tässä vaiheessa.

Vierailija
77/407 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppia teille jotka olette aikaisemmin synnyttäneet. Eli mimmoiset synnytykset teillä ovat olleet. Multa joku kaveri kysellyt että kuinka sinä hullu vielä neljännen kerran siihen touhuun lähdet. Mutta minulla on onneksi ollut aina "helpot" synnytykset. Äkkirysäyksellä on kaikki kolme maailmaan tulleet, elikkä ensimmäisistä tuntemuksista alle kahdessa tunnissa. Syöksysynnytys on silleen kiva että siitä toipuukin nopeaa jos ei mitään hirveitä repeämiä, mutta onhan se hankalaa kun ei oikein pää meinaa pysyä tahdissa mukana... niin ja kun ei ehdi saada mitään lääkitystä.. keskimmäisestä sain tikkejä kun tehtiin välilihanleikkaus ja silloin kyselin että jos nyt vois sitä ilokaasua saada vaan eivät antaneet. En kyl tajua että miksi, kyllä mua siinä sattu kun kursittiin kokoon, vähän kompensaatiota heiii..

78/407 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Paljon kiitoksia teille lohdutuksen sanoista ja tsempistä.

Katseet on käännetty uuteen kiertoon, vaikka kyllä sitä väkisinkin palaa aina siihen, että mikä viikko nyt olisi menossa. Keskeytyksen jälkeinen vuoto alkaa reilun viikon jälkeen osoittaa loppumisen merkkejä. Toivottavasti ekat menkat alkaisivat edes suht ajallaan. :)

Marjanalle tsemppiä gynekäynnille, aivan varmasti hermostuttaa. Pidän peukkuja, että toivoa löytyy! :) Sitten vaan tropit jonoon ja taas menoksi :)

Alexandra: Tuo on kyllä hankala tilanne, kun tuttavat kertovat raskaudesta ja itsellä yritys päällä. Mulla varsinkin keskenmenon jälkeen on tuntunut, että jokapuolella on vauvamasuja ja kaverit saa lapsia ja meille kävi näin. Huoh, noh nyt kesän lämmössä ja auringossa saa alkunsa oikeen liuta lapsia! :)

Bubble: Tuota oon itekin miettiny, että miten epäreilua se on, että teinit tulee vahinkoraskaaksi tai toiset teettää abortteja tosta noin vaan ja sitten ne jotka oikeesti haluaa sen lapsen niin joutuu yrittämään ja odottamaan.. Oivoi. Ainii, mulla on otettu papa kahden vuoden välein kun on vakisuhteessa eikä oo ollu mitään muutoksia siinä niin tuo väli riittää.

UmmNoora: kiva, että lisäsit listalle :)

terkuin ELmu

79/407 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen tässä lueskelemassa kirjoituksianne, mutta jostain syystä iski tosi pahan olon koko vauvaprojektin suhteen, etten halunnut kirjoittaa mitään. Jostain syystä vaan tässä kierrossa olen murehtinut asiaa enemmän. Voihan se olla tuo gynen aikakin, mikä on pistänyt miettimään asiaa. Onneksi jo huomenna olen ehkä viisaampi ja voin lopettaa murehtimisen edes jossain määrin.

Alexandra, ennen heitin talviturkin aina vappuna, mutta nykyisin olen lipsunut siitä. ;)

Luin tuon kirjoituksesi tuttavasi raskaudesta ja pystyin hyvin samaistumaan siihen olotilaan. Juuri nyt minullekin varmasti iskisi kateuden pistoksen, jos joku kertoisi olevansa raskaana. Vaikka onnellinen olisinkin ystäväni puolesta. Totta kai.

Bubble, kahden vuoden välein on hyvä käydä papassa, jos elää vakituisessa suhteessa. Itse olen otattanut papan joka vuosi gynen tarkastuksen yhteydessä ihan oman mielenrauhani takia.

Mermaid, olen myös miettinyt tuota, että miten voisi heittäytyä vain tjottailemaan. Väkisin alkaa kuulostella oviksen lähestyessä kroppaansa ja loppukierrosta ei meinaa housuissaan kestää, kun toivoo sitä plussaa ja haluaisi päästä testaamaan. Helpottaisi varmasti, jos ei stressaisi asiaa.

Miapia, no on sinulle kuitenkin lääkäri jossain vaiheessa puhunut tuosta Disperinistä. On kyllä todella typerää, etteivät ota tutkimuksiin jo tuossa vaiheessa, kun keskenmenoja on ollut noinkin paljon. Millä viikoissa sinulla on muuten ollut nuo keskenmenot? Eli onko raskauden lähteneet kuitenkin ihan kunnolla ensin käyntiin ja vasta myöhemmin mennyt kesken?

Huomista odotellessa… Tulen sitten kertomaan mitä gynen luona selvisi vai selvisikö mitään.

Ovulaatiokin on tässä kierrossa ilmeisesti melko ajoissa. Ainakin tänään on alavatsaa vähän nippaillut siihen malliin, että ei pitäisi ainakaan ensi viikon puolelle mennä. Tänään sitten ässäiltiin jo varmuuden vuoksi, vaikka uskonkin tärppipäivien olevan vasta viikonloppuna. En nimittäin edes muista milloin minulla olisi kierto ollut alle 30 päivää kuitenkaan.

Marjana kp 13/31-37 yk 15

Vierailija
80/407 |
15.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttis: Otan osaa tätisi johdosta!

Bubble89: Ihanaa että teidän hääpäivä on samalla myös vuosipäivä! Todella oudolta kuulostaa kyllä tuo kysta, ihmeellistä. Uskomaton tuo tuntemasi mies! Sääliksi käy niitä lapsia ja äitejä! Gynellä pitäisi käydä vuosittain ja papa otetaan yleensä ainakin minulta kahden vuoden välein.

Mermaid: On se ihme että joskus gynellä käy juuri noin, että ei itse ymmärrä kysyä kaikkea, mutta myöskään lääkäri ei ymmärrä kertoa, tai sinun tapauksessasi katsoa kunnolla. Luulisi että lääkäri muistaisi kysyä että onko yritystä ja jos on, niin tarkastaisi kaiken. Mutta, oikeassa olet, tärpin täytyy tulla vaan kerran ja sitten sen vauvan saa. :)

Katmam: Itsekin olen aloittanut, tai jatkanut aikaisempaa, kevennettyä elämää. Kesällä se on kyllä joskus todella vaikeaa. Tsemppiä!

Jamsuliini: Varmasti oikea asenne tuo tulee kun on tullakseen. Eipä ainakaan stressiä tule sitten.

UmmNoora: Kuulostaa kyllä kauhealta toi maca-jauheen oksentaminen! Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia, toisaalta tosiaan otan sen verran vähän kerralla ja siihen greippimehuun sekoitettuna. Tällä hetkellä menee se teelusikallinen päivässä, kahteen lasiin jaettuna ja hyvin on mennyt toistaiseksi.

Elmu: Voin vain kuvitella kuinka vaikeata on tollasen läpikäymisen jälkeen nähdä raskaana olevia naisia joka puolella. Itse ainakin tuntuu siltä että niitä on joka paikassa koko ajan! :)

Marjana: Olet mielessä tänään, monelta sinulla on se aika? Tulethan sitten kertomaan miten meni! Onnea, hyvin se menee!

ON: Mies lähti tänään taas vaihteeksi työmatkalle. Otan siitä nyt ongelman, koska ässäiltiin maanantaina ja nyt sitten seuraavan kerran on mahdollisuus siihen vasta huomenna. Eilen ei erinäisistä syistä mennyt kaikki ihan putkeen niin sanotusti. Tiedän että ei se joka toinen päivä nyt niin tarkka ole jne. mutta silti huomaan nyt hermoilevani sitä. Pitää yrittää siirtää ajatukset muihin asioihin... :) Huominen gyneaika jännittää myös minua...

Alexandra, kp12/27-32 (34?), yk6