MAALISKUISET 2012
Kommentit (407)
UmmNoora, mitään en ymmärrä noista ovistesteistä, kun en ole koskaan käyttänyt. Mutta voihan se ovis olla oireetonkin, joten hyvä kun olette hyödyntäneet sen mahdollisen oviksen. Tosin kierron pituutta miettien voisi kuvitella sen oviksen olevan vasta tulossa tässä parin päivän sisällä, joten muistakaa ässäillä!!
Alexandra, minulla nuo eläimen osaltaan pakottaa kyllä liikkumaan. Totta kai kovimmat helteet pakottaa jättämään niidenkin liikutukset minimiin, mutta silloinkin starttaan liikkeelle seitsemän aikaan ennen kuin ilma ehtii lämmetä kovin paljoa. Eilen aamullakin oli seitsemän aikaan ihan sopiva ilma liikkua, mutta illalla tosiaan kahdeksan aikaan oli vielä tosi kuuma! Mutta ei valiteta, parempi näin! :)
Eikä silti unohdeta noita kesäherkkuja, vaikka lohtusyöminen jätetäänkin pois. :)
Vauvahaaveilija, kärsivällisyyttä! Teillä on projekti vasta alussa, joten antakaa elimistölle aikaa. Raskauden todennäköisyys on vain 20% per kierto, joten rauhassa vaan. Harvinaisempaa on se, että raskautuu heti ensimmäisistä kierroista. Mukavaa viikonloppua teille ja keksikää jotain kivaa. :)
Ansku, mahtavaa että ne kuukautiset sieltä löytyi! Tervetuloa joukkoon maalisvauvaa haaveilemaan!
Ihanaa että on jo perjantai! Huominen on minulla ainoa vapaapäivä tällä viikolla. Tänä iltana aiotaan grillailla kotona ja käydä koiran kanssa tuossa metsälenkki ihan fiilispohjalta käveleksien.
Huomenna rannalle heittämään talviturkki niskasta.
Se munasarjan jomottelu jäi onneksi siihen yhteen päivään ja nyt olen taas melko lailla oireeton. Viikko vielä ovikseen. Voi että! Ässäilytkin sujuu nyt niin luonnollisen mutkattomaksi tässä vaiheessa kiertoa. Kunpa ne saisi sujumaan sitten viikon päästäkin. Yleensä oviksen aikaan on aina sitten stressi siitä ajoituksesta ja yleensä lisäksi aina sattuu jotain muita menoja niin paljon, että joutuu oikeasti raivaamaan tilaa petipuuhille. Mutta toivotaan parasta.
Marjana kp 9/31-37 yk 15
UmmNoora: Toivotaan nyt että ovis oli, kun kerran saitte niin hyvin hyödynnettyäkin! Onnea pääsykokeisiin!
Vauvahaaveilija: Mökkireissunne kuulostaa kyllä ihan unelmalta! Saitte tosiaan nauttia toisistanne stressittä. Ja kyllä, maalisvauva on niin paljon parempi kun helmivauva ;)
Ansku: Tervetuloa!
Marjana: Oikeassa olet siinä että aamulla on huomattavasti viileämpää kun illalla. Mahdollisuuksien mukaan yritänkin aamuisin urheilla, mutta viikolla se ei yksinkertaisesti onnistu. Lähdemme nimittäin töihin jo pitkälti ennen seitsemää ja herätys on jo nyt 5.40. Jos sitten haluaisii aamulla vielä ehtiä urheilla, pitäisi nousta varmaan neljältä :( Toki, sekin on käynyt mielessä, koska pidän nimenomaan aamulla lenkkeilystä. Sillä saa hyvän mielen ja päivän hyvin käyntiin. Mutta, oikeasti, pieni hinta siitä että ilma on näin ihana on se että urheileminen on vähän tuskaista! Mielummin aurinkoinen ja lämmin ilma!
Onhan se totta että pitää sitä vähän saada herkutellakin, vaikka lohtusyöminen on nyt ohi. Mutta, toistaiseksi yritän kyllä pitää sen ihan minimissä (saa nähdä miten viikonloppuna onnistuu), koska tuntuu että osat vaatteista ei yksinkertaisesti istu yhtä hyvin kuin viime vuonna. Miten sitä aina päästääkin itsensä "tälläiseen kuntoon", ennenkun herää. Varsinkin nyt tässä tilanteessa se jotenkin tuntuu niin oikeutetulta ja onhan se sitä (jos näin haluaa ajatella). Mutta kysymys onkin enemmänkin se haluaako sitä elää näin ja ainakin itse kyllä peilikuva aiheuttaa tällä hetkellä vihastusta :)
ON: Mukava viikonloppu tiedossa! Tänään suunnitelmissa syödä ulkona miehen kanssa jollain terassilla kesästä nauttien (pitkästä aikaa). Muuten grillailua ja auringosta nauttimista hyvässä seurassa. Kyllä elämä on ihanaa!
Josko sitä aloittaisi taas ässäilyt ovikseen valmistautuessa...
Ai niin, maca-jauhe on hankittu. Paljonko te syötte sitä ja minkä kanssa? Luin jostain että vähällä kannattaa aloittaa, eli otan sitä noin puoli teelusikallista päivässä. Kahdessa osassa ja sekoitan sen greippimehuun. Maku ei ole mukavin, mutta toisaalta en pidä oikein greippimehustakaan, joten otan "kaiken pahan kerralla". :D
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Alexandra, kp7/27-32 (34?), yk6
Ajattelin nyt tähän kirjoittaa myös, laitoin jotain tekstiä myös tuonne lapsettomuus-puolelle. Ollaan siis aviopari, minä 28 v ja mies 35 v. Ei lapsia, jos kahta rakasta koiraa ei lasketa :) Mies ei ole lapsista ollut hirveän innostunut oman rankan lapsuuden vuoksi. Siksi yllätyinkin todella, kun viime syksynä sanoi että ehkä se lapsi saisi tulla jos on tullakseen.. Syyskyysta 2010 pillerit olleet poissa ja vuodenvaihteessa alettiin yrittää.
Nyt kun lasta ei kuulunut kävin gynellä aika ajoissa sillä itsellä aika paljon tasapainoltaan heittelevä kilpirauhasen vt. No, kilpirauhasarvot olivat kunnossa mutta todettiin etten ovuloi, ja keltarauhashormonia toosi vähän. Tämä gyne oli sitten sitä mieltä, että odotellaan, laihduta vaikka (hiukka ylipainoa, vaikka osa onkin lihasta kun harrastan punttistelua tosissaan). Vähän tuosta ihmettyneenä kävin sitten toisella gynellä hakemassa uuden mielipiteen ja nyt sain toissapvänä Clomifen + Lugesteron rec käteen. Tällä hetkellä kp 3/17-30 ja toivotaan että tästä kuukautiset lähtisivät tasoittumaan ja niitä oviksia alkaisi myös ilmaantua. Tästä kierrosta ei vielä suuria toiveita kun kierto aivan sekaisin, tosiaan edellinen oli 17, sitä ennen 25 ja kaikkea tuolta väliltä...
Nyt vaan mies vähän jarruttelee eikä haluaisi ottaa stressiä tuosta lapsen teosta, taas alkaa pelkoreaktio tulla pintaan että siitä vaan hössötän koko ajan ja kuulemma painostan harrastamaan seksiä ;) Niin kai niitä lapsia tehdään?? ;D Yritän nyt olla siis stressaamatta enkä mieti kiertopäiviä, jos heilutetaan peittoja niin silloin kun siltä tuntuu.
Onnea ja plussatuulia kaikille!
Terkuin Shamandalie kp 3/17-30 yk 10
ansku : laitatko vielä tarkat kiertopäivät niin lisään sinut listalle:)
Alexandra84: Joo, minähän olen sitä Cocovin maca-jauhetta nyt puolitoista kuukautta popsinut. Olen ottanut 2-3 ruokalusikallista päivässä jaettuna kahteen osaan. Aika iso määrä, mutta ajattelin maksimoida hyldyt kun kärsimätön olen. Välillä se maca on aiheuttanut vatsavaivoja, koska olen käyttänyt raakaa macaa. Se ongelma ratkesi kun kiehautin aineen ja sitten jäähtyneenä otin. Mä olen sekottanut ihan vaan puoleen kuppia vettä ja nenästä kiinni pitämällä huitaissut huiviin. Mun mielestä se on niin hirveen makusta etten millään saattais sekoittaa sitä mihinkään. Helpoiten menee alas tuolla pelkokerroin taktiikalla:D Varmaan kannattaa tosiaan aloittaa pienellä annostuksella, se antaa aika paljon virtaa ja alkaa haisemaan pissassakin... mä sitäpaitsi varmaan lopetan koko jutun kun tuntuu ettei oo ovista ollenkaan tässä kierrossa. Turhaan itseäni kiusaan kun aina meinaa oksennus lentää..
Pitkästä aikaa taas vähän kirjoittelemaan.. :)
Tännehän on ilmaantunut uusia ja "vanhoja" tuttavuuksia enemmänkin.. pahoittelut että olette tippuneet tänne mutta mukavaa että tulee lisää juttu- ja kuumeiluseuraa :)
Omassa navassa ei muutosta. Kp57 tänään, valkovuotoa on ollut kyllä runsaasti, ei klöntteinä tai mitään mutta reilusti. Muutama päivä sitten viilteli vasenta munasarjaa niin maan makiasti etten tiedä mitä siellä nyt sitten tapahtui. Epämääräisiä alavatsakipuja yhäkin.
Muutama päivä vielä lääkärikäyntiin..oon päättänyt pitää pään kylmänä ja odotella vaan sitä ja olla miettimättä kovasti näitä. Siellähän sitten selviää mitä selviääkin. Toivottavasti mikään ei ole pahasti pielessä.
miapia: Viime gynekäynnillä 11/10 tehtiin sisäultra ja gynen mukaan oli "orastavaa" pco:ta
mutta ei kuulemma mitään huolestumisen arvoista eikä ollut hänen mukaansa siis varsinaisesti
diagnoosiin riittävä tilanne ainakaan. Enpä tiedä sitten. Nythän sen sitten näkee taas koska
ultran meinaan vaatia että onko tilanne nyt sitten oleellisesti muuttunut? Kyllähän sillä voi varmasti tämän asian kanssa olla jotain tekemistä. Painoakin olisi aihetta ainakin muutama kilo pudottaa..
Alexandra: Gynelle matka yksityiselle siis ensi viikon ke. Toivon todella että
saan sieltä apua.. eihän tästä tuu muuten mitään.. :/ Testiä ajattelin kyllä tehdä
vielä "varmuuden vuoksi" ennen gynelle menoa, varmaan tiistaina. On tässä kuitenkin pupuiltu mennen tullen koko kierron ajan (jos tätä voi enää kierroksi kutsuakaan...). Jotenkin on vaan vähän luovuttanut olo kun ollut kaikenlaisia tuntemuksia ja tosiaan se veri-HCG näytti kuitenkin negaa silloin 3.6. Mutta katsotaan.
Elmu: Olen tosi pahoillani puolestasi. Todella kurjaa että tipahdit tänne.. Voimia. Uutta kiertoa kohti. Ei riitä sanat lohduttamaan :(
Kaikille plussatuulosia auringonpaisteen lisäksi :) Nautiskelkaahan pupuilusta ilman stressiä, kyllä se kuitenkin aika kivaa puuhaa on..:D Toivotaan tänne paljon maalisvauvoja!!
Mulla ei taida olla hajuakaan tällä hetkellä mun kiertopäivistä. :D Menkat alkoi Maanantaina-Tiistaina, saa nähdä koska loppuu..
Alexandra: Sinulla on kohta kunnon hedelmällisyyscocktail, kun vielä jotain keksitään lisää tuohon greippimehu-macajauhe –seokseen. ;) Alkaa jo nyt kuulostaa aika kamalalta. :D
Shamandalie, tervetuloa! Hienoa, että toinen gyne antoi ne lääkkeetkin, jos ongelma on selkeästi tiedossa.
Kaunisikävä, varmasti ikävää olla epätietoinen edes kiertonsa kulusta. Hurjan pitkäksi tuo on kyllä venynyt. Pidän peukkuja, että lääkäri osaa auttaa sinua ja kertoa mitä siellä kropassa tapahtuu. Minullakin on muuten juuri keskiviikkona gynelle aika. Voidaan sitten päivitellä tänne lääkärin kommentteja. :) Ja Alexandran päivitystä odottelen myös sitten torstaina.
Kävin lopultakin heittämässä talviturkin viime yönä! Saimme höpelön ajatuksen ja lähdimme lähirantaan tuossa yhden aikaan yöllä ja kävimme yöuinnilla. :)
Onneksi on tosiaan tuo gynen aika keskiviikkona, kun en jaksaisi millään odottaa tätä kiertoa eteenpäin. On sentään tuo lääkäri, mitä odottaa ensin ja sitten onkin ovis jo ihan ovilla.
Nyt herättämään mies, että se saa lähteä minun kanssa rannalle! Nauttikaa auringosta, huomenna voi jo sataa!
Marjana kp 10/31-37 yk 15
Hei kaikille!
Tänne minä kans tipahdin helmikuisista. Voisin ehkä kans kirjoittaa jotakin ittestäni :)
Eli oon 22v ja avomieheni on 28. Perheeseemme kuuluu 3 kissaa ja yksi koira. Tällä hetkellä eläimet on mun vauvoja :).
Olen aina halunnut tulla äidiksi, ja haluan olla nuori äiti. Haaveeni pienestä pitäen oli että tulisin äidiksi ensimmäistä kertaa kun olen 21v. Tästä ei tullut mitää kun mies ei ollu vielä valmis ryhtymään isäksi. Huhtikuussa hän minulle ilmoitti että nyt voitais aloittaa yrittäminen. Jihaa!
Mitään poppakonsteja ei olla vielä otettu käyttöön vaan katotaan mitä tästä tulee.
Tämä kierto on todennäköisesti viimeinen yritys meille, toistaiseksi. Ollaan menossa naimisiin ens vuoden heinäkuussa joten en haluaisi olla raskaana silloin. Tosin voihan ihminen aina mielipidettään muuttaa ;)
Tänään eletään siis kp1/27-45 yk2
No niin, tänne siirryttiin helmikuisista. Joten uusi yritys käyntiin.
Olen 34v ja aviomieheni 35v, meillä on vajaa 3v poika. Nyt toiveissa siis toinen lapsi. Minulla paha endometrioosi, johon tiedossa leikkausta ellei raskaus onnistu. Ihan luomusti vielä yritetään, ainoat apuvälineet on ollut ovulaatiotestit vaikkakin kierto toimii niin kellontarkasti ettei sellaista välttämättä tarvitse. Vauvakuume on kova ja kuukautiset aina pistää masentamaan. Lisäksi on pelkoa siitä et mikä on munatorvien tilanne - voihan olla et endometrioosi on ne jo tukkinut. Ikääkin on jo kuitenkin jonkun verran. Mutta taas kohti uutta yritystä ja ovulaation odottelua (joka on kp10) :)
Catti 1/24-28 yk 6
Olen 29-vuotias, mies 40-v ja meillä on yksivuotias tyttö.
Kaiken kaikkiaan elämässä on nyt sellainen tilanne, että tämän paremmaksi se ei lasten hankkimisen kannalta muutu. Tarkoittaen siis, että kaikki palaset ovat nyt kohdallaan :-D
Kun esikoista oltiin alkamassa touhuamaan niin jäin erään gynen puheista siihen käsitykseen, että minulla on on PCO. Raskaus alkoi kuitenkin helposti. Nyt keväällä tenttasin samaista lääkäriä tarkemmin ja kävi ilmi, että munasarjani ovat hieman monirakkulaiset, mutta PCO:sta ei ole kyse.
Koska murehtiminen tuntuu olevan leipätyöni, olen esikoisen odotusajasta(!) lähtien miettinyt tuleekohan meille enää lisää lapsia.
Kuukautiset ovat alettuaan tulleet todella säännöllisesti ja nyt olen alkanut tuntea ovulaatiokin (ainakin luulen niin).
Yrityskierto on ensimmäinen ja kiertopäivä 21 menossa...kai. Eikö se lasketa edellisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä? Edelliset kuukautiset aloivat 20.5. No toiveissa on että haikara olisi tulossa. Testata kannattanee vasta viikon päästä, kun oviksen bongasin 3.6.
Laskettuaika olisi tosin 24.2. mutta helmikuun ketju tuntuu jo hiljenneen, niin toivottavasti sopii, että tulen tänne.
Heitin pessimismin nurkkaan ja ostin 50 % alennuksesta Mamaliciousin-vaatteita: kahdet odotushousut ja yhden imetyspaidan. Laitoin ne nopeasti kaappiin vanhojen odotusvaatteiden kanssa jos vaikka viikon päästä tihrustetaankin itkua.
Heippa kaikille! Olen tuonne Kolmosen haaveilijoiden ketjuun jo kirjoitellutkin, mutta liitytään nyt tännekin :-)
Ensi alkuun kysymys: mihin greippimehu auttaa? Paljonko sitä juotte?
Pieni esittely: olen 36-vuotias ja meillä on 5v. ja 7v. lapset. Hormonikierukka otettiin pois toukokuun alussa ja ensin odoteltiin yhdet menkat. Tällä yhden tapauksen otannalla kiertoväli on 25 päivää ja nyt on menossa kp 13/25. Yritystä oli tarkoitus aloittaa vasta juhannuksen jälkeen, mutta tällä viikolla hääpäivän kunniaksi jätettiin ehkäisy välistä. Ei nyt ihan varsinaista yritystä siis tässä kierrossa mutta koska raskautuminen mahdollista, niin että vauva syntyisi maaliskuussa niin ilmoittaudun mukaan.
Ovistikkuja en ole koskaan käyttänyt, enkä muutenkaan ovista huomannut / bongaillut. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa viidennellä yrityksellä ja toinen ensi yrityksellä. Onnea kaikille yritykseen ja nauttikaa lämpimistä päivistä!
32v äiti ihminen täällä kovan vauvakuumeen kourissa kirjoittelee. Lapsia jo viisi eläväistä ja pikku enkeli tuulien takana piileskelemässä.
Eläväiset lapset iältään 16-6v ja pikkuinen Tuulenpoika tulla putkahti maailmaan aivan liian aikaisin tämän vuoden helmikuussa raskausviikoilla 18+5. Diagnoosiksi tähän tapahtumaan tuli abortus imminen eli uhkaava keskenmeno vaikka ei siinä mitään uhkaavaa enään ollut kun kontrollissa äitipolilla passitettiin suoraan synnytyssaliin ja 27 tunnin synnytyksen jälkeen hyvästelin pikkuisen poikasen. Syyksi näille tapahtumille lopulta lätkäistiin kohdunkaulan heikkous kaikkien tutkimusten jälkeen. Ensin epäiltiin tulehduksia (tosin sekin oli), sitten jotain kromosomipoikkeavuutta ja sitten vaikka mitä selityksiä, mutta lopputulemana on se, että seuraavassa raskaudessa kohdunkaulaan laitettaan tukilanka rv 12-14. Jo tuota eläväistä kuopusta odottaessa kärsin ennenaikaisesti kypsyneistä paikoista ja olin osastovuodelevossa 8 viikkoa ja kotona 10. Poika syntyi kaikella makaamisella kuitenkin vasta rv 38.
Ongelmia tuon keskeytyksen jälkeen on ollut vaikka muille jakaa. Ensin istukaa jäi kohtuun ja sen takia ravasin gyneillä valittelemassa vaivojani ja kaavintaan pääsy venyi melkein neljään viikkoon! Keskeytyksestä 7 viikkoa alkoi ekat menkat. Niitä odoteltiinkin alkaviksi vaikkei mitään ehkäisyä käytettykään. Toisia menkkoja ennen kerkesin tekemään haalean haamun, mutta vuoto alkoi tuosta haamusta muutaman päivän päästä. Sama toistui taas tässä kierrossa vaikka sain jo ihan kohtuullisen plussan.
Eli hedelmöittyminen näyttää kyllä tapahtuvan ihan kiitettävällä prosentilla, mutta milläs sen pienen sais kiinni tarraamaan? Varasin yksityiselle ajan ensi viikon perjantaille jolloin huidellaan suunnilleen kierron puolivälissä. Menkkoihin on nyt liittynyt tuhrua ennen kunnon vuotoa ja vuodon jälkeen, niin, että jonkin näköistä värilähetystä tulee melkein parin viikon ajan. Myös seksin jälkeen on välillä veriviiruja ollut havaittavissa.
Nyt olis menossa kp 8/26-30 ja yk 3
Hyppään pinoon taustailemaan..
Kolmen negan jälkeen se on uskottava, ei tullut helmivauvaa meille.
Menkkoja vielä odotan saapuvaksi että pääsisi taas kiertopäiville.
Tajusin että jos halajan vielä raskaaksi jotain asian eteen on tehtävä.
Iälle ei voi mitään mutta painoa olisi saatava tippumaan.
Hävettää myös tunnustaa mutta viime papa-kokeesta on jo kolme vuotta.
Muutenkin epämääräisten kipujen ja painontunteen vuoksi olisi gynellä hyvä käydä.
Greippimehu, vehnänalkioöljy, vitamiinit ja foolihappo on tulevina poppakonsteinani.
Ovistikkujen tilaamista tässä kovasti harkitsen..
Oireita yritän olla kyttäämättä ja testien kanssa en meinaa enää läträtä.
Saas nähdä kuinka hyvin tuo sit pitää ;)
Esikoisella tuntuu olevan nyt joku maistelu kausi. On kaikki mennyt suuhuen aiemminkin, mutta tänään leikkikentällä meno äitiyi aivan mahdottomaksi: aina kun oli pidemmällä, kuin äidin käsivarren mitan päässä, oli suussa hiekkaa, kiviä, kasveja jne. ja valtava itku ja huuto kun niitä kaivettiin pois. Lisäksi paiskasi aina hatun ja aurinkolasit maahan ja niitähän ei saanut laittaa takaisin, ei sitten millään. Puolen tunnin jälkeen palattiin kotipihaan.
Mies on mutissut, että minulla on pinna todella lyhyellä ja itse huomaan että mikään asia ei tunnu pysvän kauaa päässä ja tekeminen on ihmeellistä säheltämistä, kun kaikki on niin vaikeaa.
Se voi ihan hyvin olla tämä hellekin. En innostu, en innostu, en innostu...ja paskat, roikun laskauslaskurissa kuin parhaassa ystävässä ja suunnittelen millä verukkeella pääsen elokuussa töistä huomaamatta ekaan ultraan.
Oli minulla ihan asiaakin: raskausviikkojen laskemisesta. Lasketaanko ne ekaan ultraan asti viimeisten kuukautisisten alkamisesta? Eikö se ole vähän höpsöä, koska takuuvarmaa on, että silloin sitä lasta ei ainakaan ole alulle laitettu.
Ihmettelin vain tuota naistehuone.com:in raskauslaskuria, kun koitin määritellä sitä ekan ultran ajankohtaa. Toisessa kohtaa antaa eri päivän kuin toisessa. Johtuisiko juuri tuosta laskentaerosta viimeisten kuukautisten ja ovulaation välillä?
Heippa kaikki!
Täällä on lokoiltu ja rentouduttu rannalla. Eilen lähti viimein talviturkkikin :)
Ihana viikonloppu on ollut, ollaan koko perhe nautittu auringosta. Äsken sitten tirautti pari pisaraa vettäkin.. olisi saanut sataa enemmänkin :)
Tekisi hyvää tälle kuivuudelle ja helteelle.
Omaan napaan kuuluu seuraavaa:
Vahvat viivat tikutin vasta tänään, ja siis toinen viiva oli paljon vahvempi sitä kontrollia ja viime kierrossa näin ei ollut, viiva jäi haaleammaksi toista, juu aika kumma juttu, nyt ainakin on ovuloitu aivan takuulla. ja simppoja on laitettu uimaan eilen, tänään ajateltiin vielä varmistella, jos ovis onkin vasta tänään. Tänään myös vatsanippailuja oli vasemmalla puolella, joten jotain varmasti tapahtui tai tapahtuu. Hommailtiin nyt myös 4 päivää ennen odotettua ovista, joten kyllä nyt on taas yritetty kaikkemme. :) jäämme odottelemaan josko jotain tapahtuisi.....
Tervetuloa kaikille uusille, nyt täytyy alkaa laittamaan kullannuppuja yöpuulle!!
Tulen kirjoittelemaan paremmalla aikaa lisää!!
Onne oviksen etsijöille!!
t. Enisa kp 14/27 yk2
Täti tuli lauantaiaamuna kylään ja oikein ryminällä, runsaina ja melkoisen kovat kivut alkoivat heti kun vuotokin. Mulla on enimmäkseen aina olleet runsaat ja kivuliaat, aina välillä vähän vähemmän kivuliaat..mutta kuitenkin. Kyllä taas palautui kunnon menkkakivut mieleen samantien. Ei auta niihin lääkkeet mulla. Eikä olleet nämä muut oireilut tässä viime viikkoina ollenkaan samanlaisia kuin menkkoihin liittyvät. Siis kovia olivat kivut ja se painontunne mutta ihan eri tavalla.
Hyvä juttuhan tässä on se että mun historian pisin kierto päättyi mutta huonoa mm. se että mulla on tosiaan se gyne ke ja olisi pitänyt papa ottaa samalla mutta eihän sitä nyt sitten oteta jos vuotoa vielä on. Kyllähän nämä tästä varmaan alkavat siihen mennessä hieman hellittää mutta olen ymmärtänyt ettei sitä voi ollenkaan ottaa jos menkat on päällä? No, ultran varmaan ainakin tekee ja jutellaan sit niistä muista kokeista yms. Pystyykö gyne sanomaan oliko mulla ovulaatiota tässä viime kierrossa lainkaan? Follikkeliahan nähtiin kyllä ultralla alavatsalta ihon päältäkin katsottuna mutta.. noo, pari päivää niin jotain alkaa taas selviämään. Kun en näistä pahemmin tiedä niin tietäisikö joku voinko siis saada jotain hormonivalmistetta joka tasaisi mun kiertoa (ja auttaisi ovulaatiota)? Onko sellaisten saamiselle mitään estettä? Pillereiden kanssa oli vallan ihanaa kun tiesi tarkalleen miten kk-kierto meni mutta niitä ei nyt ymmärrettävästä syystä voi käyttää ;D
Tsemppiä tytöt gynekäynneille, päivitetään sit kuulumiset täällä :S Hengessä ollaan mukana. Eihän se koskaan mitään kamalan kivaa ole tuo lrireissu.
Mut sitten voisi lisäillä listaan, kiitos! :)
Kierron pituuden laitan kyllä tuon "normi"kierron mukaisesti.. toivotaan että nämä megakierrot oli nyt tässä.
Eli tänään kp 2/28-36, yk3.
Tänne onkin uusia tulokkaita tullut viimeisen käyntini jälkeen. Mukaan sopii aina!
Bubblella näytti olevan häät tiedossa vuoden päästä. Alkaisin siinäkin mielessä toivoa, että raskaus alkaisi, koska haluaisin saada lapsen ennen häitä. Niiden häiden ajankohtaa kun on sen takia vähän jätetty avoimeksi vielä… Tosin tästä kierrosta jos tärppäisi, niin sittenhän ne kesähäät 2012 olisivat vielä mahdolliset. :)
Herpertti, ikävältä kuulostaa tuo tilanteesi. Toivottavasti gyneltä löytyy apuja. Kerrohan mitä hän sanoi noista vuodoista. Minulla kun on ollut niitä yhdynnän jälkeisiä vuotoja luteaalivaiheessa. Toki olen itsekin menossa lääkäriin, mutta mielenkiintoista kuulla mitä ne sinulle sanovat.
Katmam, varailehan aika tarkastukseen! Papasta ei kannata lipsua kovin pitkään.
Enisa, ajoitukset kuulostaa hyvältä! Nyt alkaa sitten piinaviikot.
Kaunisikävä, minulle sanottiin gynen aikaa varatessa, että ei kannata tulla silloin kun on menkat, ellei ole akuutti tilanne miksi tulla. En sitten tiedä miten ne ultraan vaikuttaa, mutta näin minulle suositeltiin.
Meillä on rentouduttu ja nautittu ulkoilmasta. Eilen käytiin rannalla ja sitten pyöräretkellä ja illalla grillailtiin. Mahtava ilma! Tämän vauvaprojektin suhteen on ollut rentouttava viikonloppu, kun ovis ei ole vielä käsillä, niin en kyttää kroppaani koko ajan. Keskiviikon gynen aika alkoi kyllä tänään jo kummitella mielessä. Tietyllä tavalla pelottaa, jos sieltä löytyykin jotain todella ikävää. Yritän nyt vain unohtaa koko lääkäriajan, etten murehdi etukäteen. Sitten vaan menen ja kuulen miten asiat on.
Marjana kp 11/31-37 yk 15
Viimeksi kun kävin gynellä niin menkat alkoi mulla samana päivänä kun aika oli varattu..(siis ei odotetusti vaan koska tuossa kierrossa on tuon verran haitaria etten voinut tietää miten ne alkaa..samaisella käynnillä aloitin sitten e-pillerit) joten menin silti ja mun gyne sanoi ettei ne sisäultraa haittaa ollenkaan. Ultra silloin siis tehtiin. Tietysti jos tosiaan papaa tai silmämääräistä tarkastelua tekee niin sitä tietysti haittaa. Eihän se optimaalista ole näin vaan minkäs teen.. en haluaisi sitä aikaa ruveta nyt siirtämäänkään kun ei tiedä mihin se sitten taas menee.. :/ Luulisin että papaa ja jos niitä muita kokeita ottaa niin voidaan sopia joku muu aika milloin menen ja labra ottaa sitten ne.
Mun tuuria kyllä taas tuo että just tässä ne menkat sitten alkaa kun on gynelle aika. Mut onnellinen oon silti että alkoivat, alkoi jo aika tavalla huolestuttaa. Muakin kyllä kieltämättä alkaa jo vähän hermostuttaa se gynereissu, mitä jos tulee ikäviä uutisia tms.. mut koitan olla ajattelematta kovin paljon etukäteen sitä ja stressaamatta.
Kuukautiset alkoivat vihdoin Maanantaina! Mä olisinkin jo varannut ajan lääkäriin, jos tällä viikolla ei olisi mitään tapahtunut. Eli seuraavaksi koitetaan sitten bongailla ovis ja käyttää se hyödyksi. :) Toivottavasti saadaan iso pino plussia tässä kuussa!
Lämpimin kesäterveisin
Ansku