Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISET 2012

Kommentit (407)

Vierailija
1/407 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi kuumeilija mukaan! Kolmas lapsi toiveissa ja toukokuun alussa poistettiin hormonikierukka.

Eilen tuli täti kylään joten nyt alkoi periaatteessa eka kunnon yrityskerta. Kierrosta en tiedä mutta ennen kierukan laittoa 4v sitten se oli tasan 28 päivää.

Poppakonsteja ei ole muita kuin säännöllistä peittojen heilutusta, 2 edellistä lasta sai alkunsa ekasta yrityskerrasta. Jännityksellä odotan miten nyt käy :)

Vierailija
2/407 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp on siis nyt 2/28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/407 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahdin tuolta helmikuisista tänne. Elikkä olen 27-vuotias ja mieheni 29. Ensimmäistä lasta tässä toivotaan ja kuume on molemmilla kova. Tähän mennessä emme ole ihan täysillä vielä yrittäneet, koska meillä on ollut talon rakennus kesken ja olemme asuneet tämän ajan molemmat omien vanhempiemme luona. Ensi viikolla olisi muutto edessä ja toivottavasti sitten jo tärppäisi.

"Poppakonsteja" ei ole muita ollut käytössä kuin viime kierrossa ovulaatiotestit.

Tinka83 kp 6/28 yk 4

Vierailija
4/407 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Maisa77 ja Tinka83:)

Maisa77: Voi tosiaan hetki mennä ennen kuin se kierto tasaantuu mutta toivottavasti käy niin onnellisesti jotta tärppää heti alkuunsa eikä tarvitse kauaa piinailla:)

Tinka83: Pahoittelut tädin vierailusta. Pitää ajatella positiivisesti.. maaliskuu on just kivaa vauva-aikaa kun ei tarvitse enää miettiä jotta starttaako auto ja sen sellaista. Mulla on esikoinen syntynyt maaliskuun alussa ja aivan ihana on tuollainen Kalat-lapsi.

Teillä on sitten vähän samat projektit kuin meillä. Kans ollaan taloa kyhäilty tuossa talven mittaan ja sisäänmuutto pitäis olla tuossa ensi kuun mittaan. Onhan se tosi tressaavaa mutta ihanaa päästä uuteen omaan kotiin, eiks je:)

5/407 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Eli tänne minäkin nyt sitten putosin, ei tullut meille helmivauvaa :( No nyt täytyy toivoa että seuraavaksi olisi meidän vuoro, kaikki menisi nappiin ja raskaus alkaisi.

Ovulaatiotestit ovat käytössä tässäkin kierrossa.

Meidän toinen lapsi syntyi maaliskuussa 2010, ihana aika syntyä :)

Pakko jatkella töitä mutta päivitän vielä tän tickerini:

Suurkiitokset UmmNooralle palstan luomisesta :)

täällä on kiva vaihtaa ajatuksia, kun kaikki kuumeillaan samaa asiaa eli VAUVAA!!

Aurinkoisin terkuin. Enisa kp 3/27 yk 2

Kolmatta yritellessä:

Vierailija
6/407 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, sääli kun putosit tänne mutta pidetään lippu korkealla, meillähän ei kummallakaan ole vasta kuin toinen yrityskierto menossa joten eiköhän se siitä. Se on kyllä jännää miten nopeasti tuo vauvakuume saavuttaa neuroottisen tason, sitä niin toivoo että heti tärppäis ja jo ne ensimmäisetkin kuukautiset ovat niin suuri pettymys vaikka järki sanookin että se raskausmahdollisuus per kk on vain noin 20% luokkaa... No mutta kyllä tää tästä:) Tervetuloa joukkoon ja toivottavasti meillä kaikilla tärppää tässä kuussa:)

7/407 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne jouduin minäkin menkkojen alettua viime yönä.

Osa täällä onkin tuttuja tuolta helmikuisista, mutta uusille esittäydyn. Olen 25v ja mieheni 27v. Esikoisesta haaveillaan ja yrityskertoja on kasaantunut jo 15. Olen tänään kironnut elämän epäreiluuden, kun toiset vaan pamahtaa paksuksi ja toisille sitä ei suoda millään.

Tässä vaiheessa yritys alkaa tuntua toivottomalta ja romahdan jokaisen kuukautisten alkaessa. Yritän tsempata, koska en haluaisi tehdä tästä ongelmaa, enkä varsinkaan parisuhteeseen sellaista "mörköä". Tänäänkin mies kyllä näki pahan oloni, mutta nyt päätin taas tsempata ja keskittyä nauttimaan yhteisestä elosta ja olosta.

Olen tässä kuussa käynyt labrakokeissa. Ottivat horminikokeet, virtsakokeet ja papan. Kaikki olivat kunnossa raskautumista ajatellen. Sain sitten vonguttua lähetteen naistentautien polille gynelle. Osittain sainkin sen siitä syystä, että minulla on kolmessa viimeisessä kierrossa esiintynyt seksin jälkeistä vuotoa kierron 1-2 viimeisen viikon aikana.

Se aika gynelle tulikin eilen postissa, mutta se oli annettu vasta elokuun puoliväliin. Kaiken lisäksi yritin saada sitä aikaa vain omia tutkimuksiani varten, mutta se aika oli varattu kuitenkin pariskuntana ja minun pitäisi ilmoittaa mieheni nimi sinne ja hänen pitäisi antaa jo etukäteen spermanäyte. Ja ilmeisesti sinne polillekin pitäisi hänen lähteä.

Nyt odotankin mielenkiinnolla mieheni reaktiota tähän asiaan, koska todellakaan ei ollut tarkoitus tehdä tästä lapsen hankinnasta mitään suurta numeroa kaikkine lääkärikäynteineen. En ole vielä päässyt hänelle kertomaan, kun hain eilisen postin vasta tänään ja nyt hän on töissä.

Ja toisekseen mietin jaksanko odottaa tuonne elokuulle asti vai raaskisinko varata ajan yksityiselle ultraan. Peruslabrat on kuitenkin otettu jo, niin ei tarvitsisi yksityiselle siitä maksaa... Rahahan se on ainoa syy, miksi tätä mietin. Mutta jos mies on kovin vastahakoinen tuohon yhteisaikaan, niin sitten varaan kyllä suosiolla sinne yksityiselle ajan. Tosiaankaan ei ole tarkoitus tämän takia ruveta kiristämään meidän välejämme tässä vaiheessa, kun halu olisi tietää mitä minun elimistössäni tapahtuu.

Tulipas pitkä teksti, mutta on kyllä pää täynnä ajatuksiakin.

Marjana kp 1/31-37 yk 15

Vierailija
8/407 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tänne alkaa tulla väkeä, vaikka harmi myös nähdä miten monen mutkan takana vauva saattaa olla!

Ihan tulee huono omatunto että 2 ekaa lasta on lähtenyt ekasta yrityskerrasta alulle.

Saa nähdä miten nyt käy, ikää kuitenkin tullut muutamia vuosia lisää sitten viime kerran!

Nyt on kp5/28 ja pikku hiljaa alkaa täti kadota, toivottavasti ei tule pitkään aikaan takasin :)

Viikon päästä voikin alkaa bongailemaan ovista, en tosin aio käyttää testejä ettei homma mene liian mekaaniseksi, saas nähdä miten käy!

Eipä tässä muuta, tämä vaihe kiertoa on todella tylsä...

Vierailija
9/407 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Pahoittelut jotta putosit tänne maaliskuisiin. Odottavan aika on pitkä, en osaa edes kuvitella miltä tuntuu kun noin monta kertaa saa pettyä aina kuukautisten alkaessa. On se niin, että tasan ei käy onnen lahjat tässäkään asiassa. En oikein tiedä mitä sanoa lohdutukseksi, mutta toivon jotta kaikki selviäisi teille parhain päin ja se esikoinen pian ilmottaisi tulostaan.

Varmasti on turhauttavaa kun näin kauan kestää ja ihan luonnollisestikin tulee jännitteitä suhteeseen kun kauan lasta yrittää, on se kuitenkin tosi suuri asia, ensimmäinen lapsi... se tavallaan sitoo pariskunnan entistä enemmän yhteen ja oppii toisesta aivan uusia asioita lapsen myötä. Kyllä varmasti sun mieskin ymmärtää sun olotiloja eikä sun kannata yhtään kantaa huonoa omaatuntoa niistä, varmasti hän tietää ettet halua ongelmia teille vaan että naisena tämä asia on suuri sinulle. Haleja ja tsemppiä sinne kovasti:)

10/407 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan menkat, nyt alkaa sitten se tylsin vaihe, kun ovulaatiota voi alkaa etsimään vasta n. viikon päästä. Juuri eilen miehen kanssa juttelin että kuinkakohan kauan tämä pikku kolmosen yrittäminen kestää.. Mies vain sanoi että kannattaa vaan sitkeästi jaksaa yrittää, koska viimeksikin plussa tuli ihan yllätyksenä, ilman mitään ns.yritysmeininkiä. No täytyy kai uskoa miestä ja siis vaan YRITTÄMÄLLÄ YRITTÄÄ tällä kertaa!

Päätettiin että pupuillaan vaan lähellä ovulaatiota ja sen aikaan.

Marjana: Olen pahoillani että putosit tänne, on tämä sun tilanne kyllä todella epäreilu. Mutta toivotaan että sieltä lääkäriltä löytyisi apua, siihen kun pikkuinen ei jaksa pysyä matkassa.

Uusille lyhyt esittäytyminen, koska unohdin sen viimeksi:

Olen 26-v ja mies 28 naimisissa olevat 2 lapsen tyttö 3v ja poika 1v vanhemmat, Molemmilla vakityö. Yritellään nyt kolmatta lasta. Meillä ei onnistuminen ole käynytkään helposti, ja esikoinen tuli vasta hoidoilla, yli vuoden tuloksettoman ja lukemattomien negatestejen jälkeen :( toinen lapsi olikin sitten TODELLINEN luomuylläri!! Lapsettomuuden syy miehen siimahännissä, hitaanpuoleisia ja hyviä todella vähän. Mutta siis toivoa meillä kai pitäisi olla kun viimeksikin onnistui, mutta aikaa tähän projektiin voi mennä :(

Mutta eipä siinä mitään ainakaan menetetä ja lapsen yrittäminen on ainakin hauskaa puuhaa :) :)

Juu siinä olikin tärkeimmät, kysyä saa jos joku askarruttaa.

Nauttikaahan auringosta, itselläni tänään iltavuoro ja pääsen kotiin vasta myöhään!!

Täytyy nyt mennä ulos aamukahveille.

T. Enisa kp 5/27

Kolmatta yritellessä:

Vierailija
11/407 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippatirallaa kaikki maalishaikaraa toivovat.

Täällä olisi toista lastaan toivova 34 vuotias naikkonen, jolla nyt kp 20/27 ja yritys alkaisi ensi kierrosta, joten ensimmäinen mahdollinen laskettuaika menisi maaliskuulle 2012.

Mieheni on 37 vuotias ja meillä on 2006 maaliskuussa syntynyt poika entuudestaan. Maaliskuu on loistavaa aikaa saada vauva!

Poppaskonsteja ei ole muuta kuin greippimehu ja multivitamiinit. Tunnen oviksen melko aina ja minulla on säännöllinen kierto, joten yritämme joka toinen päivä taktiikkaa (kp 10,12,14 ja 16)ovulaation aikoihin... Tässäpä meidän konstit jolla toivon tilaavani haikaran vierailun maaliskuulle! ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

12/407 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein kuulu mihinkään näistä kuumeilijaryhmistä tällä hetkellä, tammikuisissa olin mutta tällä hetkellä menossa kp50 eli jotain kropassa on sekaisin.. Seuraavaa kk alkua odotellen että pääsisi taas yrittämään. Tänään kävin hcg-verikokeessa joka näytti negaa eli vauvaa ei ainakaan nyt ole tuloillaan. Ajattelin sulautua tähän porukkaan taustailemaan vielä toistaiseksi jos sopii? :) Maaliskuulle toivottu la kun menee nyt sitten ainakin jollei pidemmällekin.

Taustatietoa, eli olen 31v. ja mies 34v. ja esikoista kuumeillaan. Maaliskuun lopulla jäi pillerit pois ja siitä asti yritelty. Mies on edellisessä suhteessaan yrittänyt lasta vuoden päivät mutta ei onnistanut lainkaan.

Poppakonsteja ei ole käytössä muuta kuin aloitin tämän kierron alusta raskaus+imetys+raskautta suunnittelevan monivitamiinit.

Kierto pillereillä tasan 28, mutta "normaalisti" ollut aina epäsäännöllinen, enimmäkseen vaihteluvälillä 28-36. Menkat olleet aina runsaat ja aikas kivuliaat. Pillereiden lopettamisen jälkeen nämä kaksi kiertoa olleet vähän kummallisia, edellisessä tuli kierron lopulla pahoinvointia, huimausta ja alavatsan tuikkimista (eri tavoin kuin mulla normaalisti menkkakivut), no sitten kuitenkin menkat alkoi normaalisti ja runsaina (kierto kesti 35pv) ja nyt siis tämä kierto venyy ja paukkuu.. ja kummat oireet olleet tässäkin jo reilu kaksi viikkoa (pahoinvointia, kova painontunne alavatsalla lähes nonstop ja pistelyä, ristiselkäsärkyä, päänsärkyä..). Hormonitoiminta taitaa heittää siis nyt ihan kuperkeikkaa. Ei ole ollut mitään välivuotoja.

Gynen tsekkaukseen olen varannut ajan mutta siihen asti nyt vaan odottelua.. :/

Pari haileaa haamua on saatu näiden parin kierron aikana kotitestiin mutta kieltämättä pistää vähän epäilemään onko se ollut jotain viivanpaikkaa vaiko oikeasti haaleaa plussaa.

Mutta, täällä siis ollaan ja toivotaan kk alkua..pianpianpian. Toivottavasti kelpuutatte joukkoonne :)

13/407 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

UmmNoora, laitatko tuohon kuumeilijalistaan päivämäärän, jolloin olet listan päivittänyt. :) Helpottaa meitä muita, kun tiedetään onko kyseessä eilisen vai tämän päivän kiertopäivät. Kiitos!

Kaunisikävä, totta kai joukkoon sopii! Kysyinköhän jo tammikuisissa, että onko miehesi siemennestettä koskaan tutkittu? Millonkas sinulla on se gynen aika? Hyvähän nuo jutut on tutkia. Varmaan hormonivalmisteilla käynnistävät/tasoittavat kuukautiskiertoasi nyt ensi alkuun. Veikkaisin ainakin.

Miapia, teretulemast myöskin!

Keskustelimme eilen mieheni kanssa tuosta saamastani ajasta naistentautien polille. Aika oli tosiaan molemmille ja miehelle oli suoraan lähete spermanäytteeseen. Saatiin rento keskustelu aiheesta aikaiseksi ja heitimme läppääkin aiheella. Eli se meni ihan nappiin siinä mielessä, kun kaikenlaista kireyttä kauniin asian ympärillä pyritään välttämään. Mies vierasti hieman tuota spermanäytettä, mutta keskustelun aikana huomasin hänen koko ajan pehmenevän ajatukselle siitä. Eli siinä ei ongelmaa.

Emme kuitenkaan pääse yhdessä sinne varatulle ajalle, joten aion maanantaina soittaa tuonne polille ja kysyä, mitä mieltä ne siitä on. Jos tuon spermanäytteen antaa etukäteen ja sitten minä menisin yksin sinne polille. Minua varten se aika lähinnä on varattukin, että saisin selvyyttä onko kropassa kaikki ok, kun on tullut tuota yhdynnän jälkeistä vuotoa luteaalivaiheessa.

Olen äärimmäisen iloinen ja tyytyväinen miehen reaktioon. :)

Se aikahan on kyllä vasta elokuussa, mutta näillä näkymin jäädään sitä odottamaan ja jatketaan yrittämistä normaalisti siihen asti. Yksityisen ajan varaaminen houkuttaisi hieman, mutta sitten jos pelkkä ultra ei riitäkään, niin se reissu saattaa ruveta käymään budjetin yli…

Menkat ovat tällä hetkellä hyvin tyypilliset. Hieman kipua ja vuoto melko runsasta tässä vaiheessa. Parin päivän päästä pitäisi ruveta helpottamaan.

Marjana kp 2/31-37 yk 15

14/407 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis päivä tänään.. tehdä töitä ;) Noo, pääsee sitä illalla nauttimaan kesäisestä ilmasta, jospa juhlistaisi työpäivän päättymistä sitten ainakin jäätelöllä!

Marjana: Hieno juttu että saitte hyvässä hengessä keskusteltua asiasta miehen kanssa! :D Kyllä se siitä lähtee, onhan vauvatoive teidän kummankin. Miehet tuppaa enemmän varmasti vierastamaan noita juttuja, herkemmin naiset lähtevät tutkimuksiin.. tuttavapiirissäkin tätä on nähty paljon. Pelottaa tietysti aina että onko itsessä jotain vikaa. Mutta toisaalta itse ajattelisin niin että asia on parempi selvittää, tietää sitten missä mennään ja mitä on tehtävissä. Toivon että teillä kaikki kunnossa, jospa saattekin vauvelin alkuun nyt jo ennen tutkimusaikoja :) Tai sitten ainakin saatte apua sieltä polilta. Nauttikaa toisistanne ja yrittäkää rentoutua, tiedän, helpommin sanottu kuin tehty tuo rentoutuminen. Mieheni siemennestettä ei ole koskaan tutkittu, asiasta olemme hänen kanssaan kyllä puhuneet hänen aloitteestaan ja hän on halukas tutkimuksiin jos ei lähikuukausina ala meillä onnistaa. Vauvakuumeilija hänkin :) Omasta navasta ajattelin kyllä nyt selvitellä kaiken mitä pystyn, yksityiselle gynelle on aika 1,5vkon päähän (kun aiempaa en saanut:( ) ja siellä meinasin kysellä ja pyytää että katsotaan kaikki mun osalta että on kunnossa. Mitähän siihen sitten sisältyisi, ultra ainakin mutta jotain labroja tms? Sinullahan oli niitä tarkistettu? Kalliiksihan se yksityispuolella kyllä tulee eikä varaa oikein ole meilläkään mutta haluan selväksi nämä jutut, muuten pyörittelen niitä päässä koko ajan (vaarallista tämä kuumeilu..).

15/407 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin myös työmyyrä täällä pääsi lopultakin nauttimaan kesäkelistä. Tosin juon ensin tässä kupin kahvia ja menen sitten pihalle. :)

Minulta ottivat verikokeista perusverenkuvan, hormoniarvot(LH, FSH, TESTO, progesteroni) ja kilpirauhasarvot. Lisäksi virtsakokeesta jotain perusjuttuja. Terveyskeskuslääkäri otti lisäksi papan ja klamydiakokeen. Ajattelin jo näiden maksavan yksityisellä niin hitsisti, että päätin käydä otattamassa tk:n kautta.

Voi olla, että minäkin menetän hermoni ennen elokuuta ja marssin sitten yksityiselle, mutta katsotaan nyt. Ajattelen sitä taloudelliselta kannalta nyt pelkästään. Jos odotan elokuulle, niin voimme mieheni kanssa sijoittaa enemmän yhteiseen lomaan heinäkuussa.

Marjana kp 3/31-37

Vierailija
16/407 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla kysymään täältä jos viisaammat osaisivat vastata... Nimittäin mulla on usein hartiakipuja ja olen saanut niihin lääkäriltä voltarenia ja sirdaludia. Vahvoja lääkkeitä siis ja joudun joskusa ottamaan niitä useankin päivän putkeen aamuin illoin... Olenkin tässä miettinyt koska lopettaa niiden käyttö? Jo nyt, ensi kierron alusta, oviksesta vai sitten kun testi näyttää plussaa? Voiko vahvat lääkkeet vaikuttaa esim. munasoluun?

17/407 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miapia,

tulehduskipulääkkeet (Voltaren) voivat estää hedelmöittymisen. Itse en syö mitään tulehduskipulääkkeitä kuin korkeintaan kuukautisten aikana. En tosin usko, että yhdellä tabletilla silloin tällöin on vaikutusta, mutta omalla kohdalla en ota sitäkään riskiä, kun tätä yritystä on kestänyt niin kauan.

Sirdalud puolestaan menee keskushermoston kautta, joten en käyttäisi enää ovulaation jälkeen. Kiinnittymisen jälkeen se pääsee vaikuttamaan myös sikiöön.

Vaikutuksista munasoluun en osaa nyt äkkiseltään kommentoida tuon Sirdaludin osalta.

Marjana kp 4/31-37

18/407 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä taas mutta jo voiton puolella viikonlopputöistä :) Ainoastaan työviikonloppuina toivoisi ajan menevät nopeasti jotta pääsisi lähemmäs seuraavaa vapaata.

Omaa masua: eilen tuntui repivää kipua oikealla puolen, ovulaatio?? Voisiko olla, sitten jäi kyllä kk välistä.. nyt kun mennään kp52 muistaakseni. Sinänsä puoli kyllä olisi sopiva koska viimeksi repi vasemmalta..mutta toisaalta, luulin että tässä himopitkässä kierrossa jäi ovulaatio väliin ja siksi kierto voi pitkittyä? Muutama päivä takaperin uä:llä iholta katsottuna oikealla puolen munasarjassa kyllä näkyi n. 20mm follikkeli. Ei merkkiä tädistä eikä tuntemuksiakaan siihen suuntaan. Omituista. Painontunne alavatsalla vähän helpottanut mutta kyllä sitä kestikin..

Täytyy jutella sen gynen kanssa sitten noista kokeista ja muista, hinnoista ja mitä on tarpeen tehdä. Sen sisäultran nyt ainakin haluan vaikka hammasta purren yksityisellä niitä maksan.. Olen kuitenkin vähän sellainen pöhkö etten millään haluaisi mennä kenen tahansa ronkittavaksi, tuo on kuitenkin tuttu ja mukava gyne (ja erikoistunut lapsettomuushoitoihin yms muistaakseni). Ajattelin vähän kysäistä mitä se suosittelisi miehenkin suhteen, että olisiko jo samantien aika testata spermanäyte kun kerran sitä yritystä on ollut ennenkin.

Mukavaa sunnuntaita!

Vierailija
19/407 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tiesin lääkkeiden vaijuttavankin, mutta pohdin tuota lopetus ajankohtaa. Meillähän siis yritys vasta ensi kierrosta alkamassa...

Kyselin siksi, josko joku tietäisi näiden lääkkeiden vaikutuksesta munasoluun, sillä ekaa kertaa raskautta yrittäessämme sain juuri ennen ovulaatiota todella pahan hiivatulehduksen. Oltiin tuolloin etelässä ja sain sieltä sitten lääkkeeksi puikkoja, voidetta ja suunkautta otettavia tabletteja... Koko satsin siis kerralla. Hiiva lähti nopsaan ja raskauduin, mutta raskaus oli tuulimuna ja itse tietenkin ajattelin heti sen johtuvan noista tableteista...

Siksi musta on tullut varovainen lääkkeidenkäyttäjä raskautta suunnitellessa!!

Tähän voisin myös kertoa, että minulla on taipumusta keskenmenoihin... Takana jo 4 kappaletta (2 ennen esikoista ja 2 jälkeen), joten vaikka yleensä raskaudun ekasta yrittämästä, niin ei todellakaan ole sanottua että niistä vauva saataisiin...

Kaunisikävä, onko sinulta tutkittu PCO:n mahdollisuutta? Kun menette sinne polille, kannattaa pyytää niitä ultraamaan munasarjat ja katsomaan, ettei ole monirakkulaisuutta... Ystävälläni tuo oli ja hänellä kierrot olivat juuri tuollaisia pitkiä ja ovulaatiotikut näyttivät plussaa siinä kp 14-15 vaiheilla, vaikka ultralla todettiin ettei siellä mitään ovulaatiota olekkaan... Kipu saattaa hyvinkin olla ovulaatiota. Laitapa kalenteriin merkki ja katso alkavatko menkat n. 14 päivän kuluttua...

Aurinkoista päivää!

Vierailija
20/407 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys. Olen vähän käynyt lueskelemassa täällä keskusteluja, ja nyt päätin itsekin kirjoittaa=) Kauan ollaan pohdiskeltu että milloin olisi se oikea aika vauvelille, ja nyt tuntuu että hää ois tervetullu jos se vaan suodaan tapahtuvax. En tiiä onko sitä oikeaa aikaa olemassakaan, kääntäisin ehkä niin että vähiten väärä aika sillä uskallan myöntää että en mahdottomasti osaa odottaa sitä aikaa että voin mahdollisesti pahoin ja maha kasvaa hehtaari suureksi ja vielä se että se pieni ihminen pitäisi vielä saada sieltä mahasta poiskin jotenkin!! Tahtoisin kyllä sen oman vauvan ja huomaan jo ehkä jotain vauvakuumeen oireita, mutta se itse raskaus kyllä vähän pelottaa! No, joka tapauksessa, lopetin pillerit jokunen aika sitten ja meni 68 päivää että alkoi menkat ekan kerran luonnollisesti. Söin pillereitä noin 10 vuotta, aika pelottavan pitkä aika.. Nyt sitten seuraava oli normimpi 31pv, mutta ei mitään tapahtunut. ja nyt kun olen lukenu näitä juttuja niin ehkä parempikin kun söin viisurinpoiston yhteydessä antibioottikuurin tossa toisen kierron aikana. Nyt on menkat loppunu ja tarkoitus on laskeskella vähän sitä mahdollista oviksen ajankohtaa. On mietitty niitä ovistikkuja, mutta ei oo vielä ainakaan ostettu. jos alux kokeilis ilman. Toivotaan kaikille parasta ja nautitaan tästä "yrittämisajastakin" =) Olen muuten aika ylpeä itsestäni jo siinäkin mielessä että kirjoittelin tänne, kai sekin on yksi vauvakuumeen merkki=) Ainiin, monet on kertonu tänne taustojaan: Itse olen 27v ja mieheni 31v.