Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt riitti kälyn vouhotus! Lapsesta kasvissyöjä!

Vierailija
30.05.2011 |

Olen ollut puuttumatta kälyni asioihin, vaikka en todellakaan ymmärtänyt, kun piti päästä haikaranpesään synnyttämään, vaikka matkaa tuli useampi sata kilometriä. Raskausaikana oli kaiken maailman nauruterapiat ja yrttihoidot, ei tullut juuri koskaan meille kylään kun ei voinut muka istua autossa (itse olen voinut hyvin istua joka raskauden aikana), vauvan synnyttyä ei saanut vauvalle ostaa vaaleanpunaista, koska vaatteiden piti olla sukupuolineutraaleja ja ihan liiallisuuksiin asti pitää vielä jakaa kotitöitä, vaikka veljeni käy töissä ja käly on kotona päivät pitkät.

Nyt käly sitten on ilmoittanut, että hänen tyttärestään tulee kasvissyöjä. Käly itsekään ei syönyt lihaa tai edes kalaa ollessaan raskaana. Olimme koko suku huolissamme vauvan ravinnonsaannista, mutta nyt menee liian pitkälle, kun ei vauva itsekään saa syödä normaalia ruokaa. Tyttö on minun lapsiini verrattuna oppinut hitaammin esim. ryömimään ja kauhulla odotan, kehittyykö normaaliksi. En vain tajua tuollaista vouhottamista, jota käly kaikessa tekemisessään harrastaa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä omaa elämäänsä ja opettele ihan vähän ymmärtämään asioita muiden kannaltakin kuin vain oman navan puolelta.

Vierailija
2/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä taas hmmmm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, miten vauva oppii ryömimään.

Kukin tavallaan. En kannata lasten kasvissyöntiä, mutta eiköhän se vauva silläkin hengissä pysy. En sinuna puuttuisi toisten asioihin.

Vierailija
4/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseks jos yhtään perehtyisit asiaan, niin tietäisit, että kasvisruokavaliolla kasvaa ihan terveitä ja normaaleja lapsia, eikä se ole millään tavalla epäterveellistä, kun siihen perehtyy ja sitä toteuttaa oikein. Ja koska kälysi on itse kasvissyöjä, niin varmasti osaa taata lapselleen myös terveen ruokavalion.

Vierailija
5/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ko. ihminen soittaa, et vastaa. Et itsekään soita hänelle. Älä suo ajatustakaan koko ihmiselle, jos jossain juhlissa tms. tapaatte, kävele ohi.

Unohda koko ihminen ja deletoi hänet muististasi.

Näin kälysi saa olla rauhassa.

Vierailija
6/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en päässyt haikaranpesään synnyttämään, vaan synnytin tammisaaressa. Mietipä paljonko pumppaat omiin lapsiisi antibiootteja ja hormoneja lihan mukana? Inhottaa lihaa mässäävät maailmantuhoajajuntti-ääliöt, jotka eivät tiedä mistä puhuvat.

Pistä kälyysi välit poikki, hän olisi varmaan siitä myös ihan onnellinen! :)

Vierailija
7/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en päässyt haikaranpesään synnyttämään, vaan synnytin tammisaaressa. Mietipä paljonko pumppaat omiin lapsiisi antibiootteja ja hormoneja lihan mukana? Inhottaa lihaa mässäävät maailmantuhoajajuntti-ääliöt, jotka eivät tiedä mistä puhuvat.

Pistä kälyysi välit poikki, hän olisi varmaan siitä myös ihan onnellinen! :)

Luomulihaa syömällä ei tule turhia antibiootteja tai hormoneja. Ei kannata olla niin mustavalkoinen - ei ap:n tai sinun.

Vierailija
8/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä veljeni näkee naisessa, joka ei saa edes omaa kotiaan siivottua vaan vaatii veljeäni työpäivänsä jälkeen tekemään kotitöitä. Veljeni joutuu tekemään ikään kuin kaksi työpäivää: Ensin päivätyöt ja sitten lastenhoitoa ja kotitöitä.

En ole koskaan tarvinut mitään höpöhöpö-hoitoja ja olen pystynyt synnyttämään ihan tavallisessa sairaalassa. Kälyni ilmeisesti kuvittelee olevansa jotenkin hienompi ihminen ja hakee huomiota ruokavalioillaan ja epätavallisilla valinnoillaan. En ole vielä sanonut mitään, mutta nyt käy jo liikaa sääliksi veljäni ja hänen tytärtään. Kohta varmaan kielletään veljeltäkin lihansyönti. Meillä vierailut on taidettu jo kieltää, koska meillä ei tarjoilla rouvalle tarpeeksi hienoa luomuruokaa.

Enkä todellakaan halua laittaa välejä poikki kälyyni, koska haluan nähdä veljeni tyttöä ja veljeäni. He eivät varmaan saisi enää tulla meille, jos avaisin suuni.

Vierailija
9/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten jaksa. Hatunnosto kälyllesi, otapa selvää lihansyönnin epäekologisuudesta ja kestämättömyydestä.

Vierailija
10/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en päässyt haikaranpesään synnyttämään, vaan synnytin tammisaaressa. Mietipä paljonko pumppaat omiin lapsiisi antibiootteja ja hormoneja lihan mukana? Inhottaa lihaa mässäävät maailmantuhoajajuntti-ääliöt, jotka eivät tiedä mistä puhuvat. Pistä kälyysi välit poikki, hän olisi varmaan siitä myös ihan onnellinen! :)

Vierailija
11/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinkin, kun minä olin hoitovapaalla.

Jos on vaativa vauva, niin se on työtä lähes 24 h vuorokaudessa. Miksi mies voisi tehdä 8 h vuorokaudessa ja nainen yksin hoitaisi 24 h?

Toki voi tehdä niin, että äiti hoitaa yöt, jos voi sitten nukkua vauvan kanssa, jos miehen on kuitenkin herättävä aamulla töihin. Mut ei mun päähän mahdu, et mies vois töistä tultuaan vaan maata illan sohvalla ja nainen hoitaa kaiken...

Vierailija
12/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän kyllä turhautumisen.

Olen niin monesti kuunnellut, kuinka kasvissyöjät saavat lokaa niskaansa valintojensa vuoksi. Vieressä istuvat ylipainoiset lihaa vetävät diabetesmannekiinit saavat sen sijaan olla täysin rauhassa. Kumpihan aiheuttaa enemmän ongelmia, ylipaino, kolesteroli, sydän- ja verisuonisairaudet vai kasvissyönti...?

Vierailija
13/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäätään Kehä III:sen ulkopuolella? Muulla tavoin en pysty selittäämään ajatusmaailmaasi. Entä millainen koulutus sinulla on? Ja taidat olla kälyäsi vanhempi, vai?

Vierailija
14/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän kyllä turhautumisen. Olen niin monesti kuunnellut, kuinka kasvissyöjät saavat lokaa niskaansa valintojensa vuoksi. Vieressä istuvat ylipainoiset lihaa vetävät diabetesmannekiinit saavat sen sijaan olla täysin rauhassa. Kumpihan aiheuttaa enemmän ongelmia, ylipaino, kolesteroli, sydän- ja verisuonisairaudet vai kasvissyönti...?

ja antibioottiliha sitten vissiin aloittajan :)

Vierailija
15/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapsi nukkuu HEIDÄN SÄNGYSSÄ. Kälyni imettää vielä pian vuoden ikäistä lastaan, eikä kuulema halua laittaa tyttöä omaan sänkyyn nukkumaan, koska se on "luonnotonta". Tekisi mieli joskus pyytää veli meille karkuun, jotta saisi nukkua ja syödä kunnolla. Naurattaa lukea facebookista kälyni väsymysnarinaa, kun omilla valinnoillaan sen aiheuttaa ja tekee elämästään tarpeettoman hankalaa.

Vierailija
16/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet hipeille? :D

et mitään,eli ei auta kuin antaa kälyn ja veljesi hoitaa lapsensa niin kuin haluaa..

Vierailija
17/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäätään Kehä III:sen ulkopuolella? Muulla tavoin en pysty selittäämään ajatusmaailmaasi. Entä millainen koulutus sinulla on? Ja taidat olla kälyäsi vanhempi, vai?

Itse asun keski-suomessa enkä todellakaan allekirjoita ap:n ajatuksia.

Vierailija
18/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme on kasvissyöjä ja muutkin kohdat täsmäävät. Koko suku on huolissaan kun lapsi ei saa mistään eläinproteiineja ja kehitys on sen vuoksi vaarassa. On aivan turha kertoa sukulaisille että lapsi saa eläinproteiinia mm äidinmaidosta, kananmunasta ja lehmänmaitotuotteista, koska he eivät ymmärrä.

Aion pitää huolen lapsen proteiininsaannista samoin kuin pidän huolen omastani. Omatunto ei anna periksi että syöttäisin lihaa, koska lihakarjaa kohdellaan niin huonosti eikä ajatus elävien eläinten tappamisesta minun ateriakseni ole mielestäni oikein.

Muut voivat rauhassa luulla että haluan vain olla erikoinen, vaikka oikeasti haluaisin syödä pihviä ja makkaraa.

Vierailija
19/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin voidaan kaikki, lapsi kehittyy normaalisti ja olemme todella terveitä. Mikä sinua erityisesti lapsesi ravitsemuksessa huolettaa? :D

Vierailija
20/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin lähisuvussa valitettavasti kasvissyöjä, joka vaatii erityiskohtelua. Mikä siinä on, että kasvissyöjät olettavat, että heidät huomioidaan vierailuilla erityisesti ja tehdään heille erikseen kasvisruokaa. Ja sitten jos itse saavat vieraita, niin pakottavat kaikki syömään kasvisruokaa ... eikö lihansyöjät voisi samalla logiikalla vaatia liharuokaa tarjolle ?

Sukulainen oli ronkeli myös ruoka-aikojen suhteen. Hivenen ärsytti, että herra ei suvainnut saapua ruokapöytään kuin ehkä neljännellä kehoituksella tai sitten skippasi koko ruokailun ohi kun omat aikataulut. Että on tullut turhaan väännettyä se kasvisruoka tälle erityisvieraalle, "kivaa".

Tässä myös mielenkiintoista pohdittavaa: miksi ap:n käly saa määrätä, että lapsestakin tehdään kasvissyöjä? Mitäs jos lapsen isä ilmoittaisi yhtä tomerasti, että lapsesta tulee lihansyöjä?