Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt riitti kälyn vouhotus! Lapsesta kasvissyöjä!

Vierailija
30.05.2011 |

Olen ollut puuttumatta kälyni asioihin, vaikka en todellakaan ymmärtänyt, kun piti päästä haikaranpesään synnyttämään, vaikka matkaa tuli useampi sata kilometriä. Raskausaikana oli kaiken maailman nauruterapiat ja yrttihoidot, ei tullut juuri koskaan meille kylään kun ei voinut muka istua autossa (itse olen voinut hyvin istua joka raskauden aikana), vauvan synnyttyä ei saanut vauvalle ostaa vaaleanpunaista, koska vaatteiden piti olla sukupuolineutraaleja ja ihan liiallisuuksiin asti pitää vielä jakaa kotitöitä, vaikka veljeni käy töissä ja käly on kotona päivät pitkät.

Nyt käly sitten on ilmoittanut, että hänen tyttärestään tulee kasvissyöjä. Käly itsekään ei syönyt lihaa tai edes kalaa ollessaan raskaana. Olimme koko suku huolissamme vauvan ravinnonsaannista, mutta nyt menee liian pitkälle, kun ei vauva itsekään saa syödä normaalia ruokaa. Tyttö on minun lapsiini verrattuna oppinut hitaammin esim. ryömimään ja kauhulla odotan, kehittyykö normaaliksi. En vain tajua tuollaista vouhottamista, jota käly kaikessa tekemisessään harrastaa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme on kasvissyöjä ja muutkin kohdat täsmäävät. Koko suku on huolissaan kun lapsi ei saa mistään eläinproteiineja ja kehitys on sen vuoksi vaarassa. On aivan turha kertoa sukulaisille että lapsi saa eläinproteiinia mm äidinmaidosta, kananmunasta ja lehmänmaitotuotteista, koska he eivät ymmärrä.

Aion pitää huolen lapsen proteiininsaannista samoin kuin pidän huolen omastani. Omatunto ei anna periksi että syöttäisin lihaa, koska lihakarjaa kohdellaan niin huonosti eikä ajatus elävien eläinten tappamisesta minun ateriakseni ole mielestäni oikein.

Muut voivat rauhassa luulla että haluan vain olla erikoinen, vaikka oikeasti haluaisin syödä pihviä ja makkaraa.

Mikset anna lapsen syödä nyt normaalisti ja päättää sitten isona, kun kriittisimmät kehitykset on ohi, että haluaako alkaa elää pelkillä porkkanoilla? Minun kälyni kanssa käymäni keskustelut eivät ole tuottaneet ollenkaan tulosta, vaan hän on lopettanut keskustelut aina lyhyeen. Enkä ole viitsinyt mitään sanoa, mutta tässä minusta menee jo räikäesti yli.

Mitä sitten jos lapsesi haluaisi alkaa syödä lihaa? Toivon, että kälyni lapsi alkaa syödä ja veljeni antaa.

Vierailija
22/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapselle pitäisi tehdä liharuokaa? Siltä varalta että hän haluaa aikuisena syödä lihaa? Pitäisikö perheessä harjoittaa myös uskontoa siltä varalta että lapsi haluaa sitä myöhemmin itse? Pitäisikö harjoittaa myös islaminuskoa ja vaikka karppausta siltä varalta että lapsi haluaa niitä aikuisena?

Olisiko ihan huono idea kasvattaa lapsi perheen arvojen mukaan ja antaa hänelle vapaus tehdä omat valintansa kun hän on niihin tarpeeksi vanha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän kyllä turhautumisen. Olen niin monesti kuunnellut, kuinka kasvissyöjät saavat lokaa niskaansa valintojensa vuoksi. Vieressä istuvat ylipainoiset lihaa vetävät diabetesmannekiinit saavat sen sijaan olla täysin rauhassa. Kumpihan aiheuttaa enemmän ongelmia, ylipaino, kolesteroli, sydän- ja verisuonisairaudet vai kasvissyönti...?

siis eikö muka kasvissyöjät ole lihavia!? hah,kyllä mun tuntemat ovat..ja muuten ei me lihaa syövätkä lihavat saada olla rauhassa..että hieman suvaitsevaisuutta sieltäkin,kiitos!

Vierailija
24/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme muun perheen kanssa maistuvaa ja ravitsevaa kasvisruokaa josta saa tarpeeksi kaikkia ravinteita kasvua varten. Jos lapsen isä ja äiti ovat sitä mieltä että eläimiä on väärin tappaa ruuaksi, miksi laittaisimme niitä lapsen lautaselle?

Ja miten selitän lapselle sen, että äidin ja isän mielestä eläimien syöminen ei ole kivaa, mutta sinun täytyy syödä niitä kuitenkin? Tekemällä niin, viestittäisin että kasvisruokavaliosta puuttuu jotain tai se ei ole tarpeeksi ravitsevaa lapselle.

Jos lapsemme haluaa vanhempana ruveta syömään lihaa, hän voi tehdä niin. Kotona tarjotaan kuitenkin kasvisruokaa, vaikka päiväkoulussa tai koulussa valitsisikin liharuuan.

Lapsemme on kasvissyöjä ja muutkin kohdat täsmäävät. Koko suku on huolissaan kun lapsi ei saa mistään eläinproteiineja ja kehitys on sen vuoksi vaarassa. On aivan turha kertoa sukulaisille että lapsi saa eläinproteiinia mm äidinmaidosta, kananmunasta ja lehmänmaitotuotteista, koska he eivät ymmärrä.

Aion pitää huolen lapsen proteiininsaannista samoin kuin pidän huolen omastani. Omatunto ei anna periksi että syöttäisin lihaa, koska lihakarjaa kohdellaan niin huonosti eikä ajatus elävien eläinten tappamisesta minun ateriakseni ole mielestäni oikein.

Muut voivat rauhassa luulla että haluan vain olla erikoinen, vaikka oikeasti haluaisin syödä pihviä ja makkaraa.

Mikset anna lapsen syödä nyt normaalisti ja päättää sitten isona, kun kriittisimmät kehitykset on ohi, että haluaako alkaa elää pelkillä porkkanoilla? Minun kälyni kanssa käymäni keskustelut eivät ole tuottaneet ollenkaan tulosta, vaan hän on lopettanut keskustelut aina lyhyeen. Enkä ole viitsinyt mitään sanoa, mutta tässä minusta menee jo räikäesti yli.

Mitä sitten jos lapsesi haluaisi alkaa syödä lihaa? Toivon, että kälyni lapsi alkaa syödä ja veljeni antaa.

Vierailija
25/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapselle pitäisi tehdä liharuokaa? Siltä varalta että hän haluaa aikuisena syödä lihaa? Pitäisikö perheessä harjoittaa myös uskontoa siltä varalta että lapsi haluaa sitä myöhemmin itse? Pitäisikö harjoittaa myös islaminuskoa ja vaikka karppausta siltä varalta että lapsi haluaa niitä aikuisena?

Olisiko ihan huono idea kasvattaa lapsi perheen arvojen mukaan ja antaa hänelle vapaus tehdä omat valintansa kun hän on niihin tarpeeksi vanha?

Ap:n tapauksessa nimenomaan ei ole kyse perheen yhteisistä arvoista, jos mies on lihansyöjä ja nainen kasvissyöjä. Nainen pakottaa koko perheen kasvislinjalle; onko se oikein?

Vierailija
26/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku kehtaa vielä 2000-luvulla puhua kasvissyönnistä tyyliin "pelkkiä porkkanoita" :)

Vierailija
27/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista, miten määrittelette sen?

En ole itse kasvissyöjä, mutta ihailen niitä jotka pystyy siihen. Kaikki tuntemani kasvissyöjät ovat keskimääräistä fiksumpia ja tällaiset virtaukset tulevat hitaammin maaseudulle, joten siksi kysyin asuinpaikkaa?

Vierailija
28/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän voi tietenkin tehdä liharuokaa. Jos nainen vastaa ruuanlaitosta, olettaisin että hän laittaa kasvisruokaa.

Molemmista saa hiilihydraatteja, rasvaa, proteiineja sekä vitamiineja ja hivenaineita, joita lapsi tarvitsee. En keksi yhtään syytä miksi ap:n kälyn pitäisi valmistaa eri ruuat itselleen ja lapselleen, sen sijaan että valmistaisi molemmille kasvisruokaa.

Lihaahan voi lisätä useimpiin kasvisruokiin jälkikäteen, mutta liharuuista ei tule kasvisruokia vaikka lihanpalat saisi nostettua pois.

Vierailija
29/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään, joten kait se kälyn mies voi tehdä itselleen liharuokia?

Vierailija
30/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä varalta että joku on samaa mieltä ap:n provoilun kanssa.

Mä en voi käsittää, että joku uskoo tän.

Vierailija
31/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku kehtaa vielä 2000-luvulla puhua kasvissyönnistä tyyliin "pelkkiä porkkanoita" :)

Ja aivan kuin lihan syöminen tekisi ruokavaliosta terveellisen! Ihan yhtälailla voi ihminen olla virheravittu oli sitten sekasyöjä tai kasvissyöjä. Ja liha ei todellakaan ole ainoa proteiinin lähde maailmassa!

Haluaisin tietää, että onko ap:n veli valittanut kohtaloaan tai elämäänsä ap:lle? Ehkä ap:n veli on suvaitsevampi ja avarakatseisempi mitä ap! Ja onnellinen elämässään! Ap:llehan ei todellakaan kuulu mm. se asia missä veljensä lapsi nukkuu tai mitä se syö. Ja vertailulinjalle ei kannata lähteä edes saman perheen lapsien oppimisen suhteen, kaikki on yksilöitä. Ja neuvola on sitä varten, että siellä seurataan lapsen kehitystä kyllä, ei ap:n tarvitse sitä tehdä. Huh huh, toivottavasti tämä oli provo!

Vierailija
32/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälysi vaikuttaa fiksulta ihmiseltä, kun sinä taas hmmmm.

saatana!!!!!!!!!

Kukaan lapsensa kasvissyöntiin pakottava ei todellakan ole fiksu vaan päinvastoin viherhihhuli.

Sinulla on ongelma, ymmärräs nyt pikku hiljaa!

Vierailija
33/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tulee laktoosi-intorelantikkoja, maitoallergisia, keliaakikkoja, muna-allergisia jne. ettekö te huomioi heitä kahvipöytä-tai ruokatarjoiluissa? Miksi ei voisi huomioida myös kasvissyöjää? ( itse en ole kasvissyöjä, mutta kunnioitan heitä jotka ovat.) Eikä se ole niin vaikeaakaan, kyllä kaikille voi tehdä kasvisruokaakin! Ei se kasvisruokaisuus yhdestä kerrasta tartu! :D

Vierailija
34/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan monissa muissakin kuvaamissasi asioissa kuin ruokavalioasioissa toimivani melko samoilla linjoilla kuin kälysi. Olen lisäksi vielä esimerkiksi taaperoimettäjä ym. muuta monen mielestä kamalaa mutta omasta mielestäni täysin luonnollista.

Itse en ole raskaus- enkä imetysaikana syönyt lihaa enkä kalaa. Lapseni on myös kasvisruokavaliolla, noin puolentoista vuoden iästä tosin alkanut syödä kalaa koska hänellä on allergioita eikä voi syödä joitakin tuotteita, jotka ovat melko keskeisellä sijalla yleensä tarjolla olevissa kasvisruuista ja näin pääsemme paljon helpommalla ruokavalion suunnittelussa. Hän saa myös maitotuotteita ja kananmunaa, joita myös itse syön.

Tiedän myös todella hienosti kehittyneen vegaanilapsen, joka on kaksivuotias eikä ole siis ikinä saanut mitään eläinkunnan tuotteita suuhunsa. Tärkeää on osata koostaa kasvisruoka oikein mutta suurin osa kasvissyöjistä kyllä paneutuu asiaan huolella kun on pienistä lapsista kyse.

Oma lapseni on siis kaksivuotias poika, joka on kehittynyt todella hienosti. Ryömimään hänkään tosin ei lähtenyt aivan todella pienenä kuitenkin ihan normirajoissa oli ja konttaamaankin oppi ennen vuoden ikää ja kävelemään lähti noin vuoden iästä. Noin puolentoista vuoden iästä on puhunut todella paljon ja nyt kaksivuotiaana saa kovasti kehuja hyvästä kielenkehityksestään. Myös motorisesti on mielestäni ihan taitava. Jos kälysi lapsen kehityksessä on oikeasti häiriötä ei ole ollenkaan varmaa, että ongelmat johtuisivat kasviruokavaliosta.

Onko mieleesi tullut, että suurin osa maailman lapsista elää lähinnä kasvikunnnan tuotteilla ja saa myös tarvittavan proteeininsa niistä? Kannattaa ensin hankkia tietoa ja hutkia vasta sitten.

Vierailija
35/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pahoin pelkään, ettei ole. Tunnen nimittäin ap:n tyyppisiä ihmisiä. Tosin asuvat maaseudulla ja eivätkä ole korkeastikoulutettuja.

Vierailija
36/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie omia lapsiani jatkuvasti mc donaldsiin ja he liikkuvat raittiissa ulkoilmassa päivittäin. Kälyni sen sijaan on asunut koko ikänsä kaupungissa eikä tiedä mitään luonnonläheisestä elämästä, vaikka niin kovasti sillä yrittää päteä.

Olisi hauskaa nähdä, miten kälyni jaksaisi tehdä maatilan töitä kasvisruokavaliolla. Muuten kälyni saa puolestani elää miten vain, mutta jos lapsesta on kyse, olen lapsen puolella.

Vierailija
37/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pahoin pelkään, ettei ole. Tunnen nimittäin ap:n tyyppisiä ihmisiä. Tosin asuvat maaseudulla ja eivätkä ole korkeastikoulutettuja.

t. maalainen, joka syö vain lähiluomuruokaa, kasvattaa itse omat kasviksensa kasvuaikana ja käy työssä tilalla, jossa eläimiä hoidetaan HYVIN. Ikään kuin kaikillä eläintiloilla vain rääkättäisiin eläimiä. Samalla periaatteella pitää sitten syödä täysin sellaista ruokaa, jossa ei ole mitään eläinperäistä, kuten maitoa. Jostain syystä kaikki lihasta kieltäytyjät eläinaktivistit asuvat kaupungissa eivätkä viitisisi päivääkään niitä rakkaita eläimiä täällä maaseudulla hoitaa eläinten elämänlaatua kunnioittaen.

Vierailija
38/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. maalainen, joka syö vain lähiluomuruokaa, kasvattaa itse omat kasviksensa kasvuaikana ja käy työssä tilalla, jossa eläimiä hoidetaan HYVIN. Ikään kuin kaikillä eläintiloilla vain rääkättäisiin eläimiä. Samalla periaatteella pitää sitten syödä täysin sellaista ruokaa, jossa ei ole mitään eläinperäistä, kuten maitoa. Jostain syystä kaikki lihasta kieltäytyjät eläinaktivistit asuvat kaupungissa eivätkä viitisisi päivääkään niitä rakkaita eläimiä täällä maaseudulla hoitaa eläinten elämänlaatua kunnioittaen.

Älä nyt loukkaannu, mutta onhan toi ihan tilastollinen todennäköisyys. Mutta tietenkin myös maalta löytyy fiksuja ja kapungeista idiootteja.

Vierailija
40/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi hauskaa nähdä, miten kälyni jaksaisi tehdä maatilan töitä kasvisruokavaliolla."

Mitä?? :DDD

Joo ei kasvisruoalla ei yksinkertaisesti kykene ruummiilliseen työhön. Paitsi mä ja mun mies ainakin ollaan n.parikymmentä vuotta hyvin pystytty ja jaksettu. Paljon kevyempi ja energisempi olo nykyään.