Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt riitti kälyn vouhotus! Lapsesta kasvissyöjä!

Vierailija
30.05.2011 |

Olen ollut puuttumatta kälyni asioihin, vaikka en todellakaan ymmärtänyt, kun piti päästä haikaranpesään synnyttämään, vaikka matkaa tuli useampi sata kilometriä. Raskausaikana oli kaiken maailman nauruterapiat ja yrttihoidot, ei tullut juuri koskaan meille kylään kun ei voinut muka istua autossa (itse olen voinut hyvin istua joka raskauden aikana), vauvan synnyttyä ei saanut vauvalle ostaa vaaleanpunaista, koska vaatteiden piti olla sukupuolineutraaleja ja ihan liiallisuuksiin asti pitää vielä jakaa kotitöitä, vaikka veljeni käy töissä ja käly on kotona päivät pitkät.

Nyt käly sitten on ilmoittanut, että hänen tyttärestään tulee kasvissyöjä. Käly itsekään ei syönyt lihaa tai edes kalaa ollessaan raskaana. Olimme koko suku huolissamme vauvan ravinnonsaannista, mutta nyt menee liian pitkälle, kun ei vauva itsekään saa syödä normaalia ruokaa. Tyttö on minun lapsiini verrattuna oppinut hitaammin esim. ryömimään ja kauhulla odotan, kehittyykö normaaliksi. En vain tajua tuollaista vouhottamista, jota käly kaikessa tekemisessään harrastaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en päässyt haikaranpesään synnyttämään, vaan synnytin tammisaaressa. Mietipä paljonko pumppaat omiin lapsiisi antibiootteja ja hormoneja lihan mukana? Inhottaa lihaa mässäävät maailmantuhoajajuntti-ääliöt, jotka eivät tiedä mistä puhuvat.

Pistä kälyysi välit poikki, hän olisi varmaan siitä myös ihan onnellinen! :)

Ei ole mikään pakko syöttää (tai syödä itse) antibiootilla tai hormoneilla kyllästettyä lihaa. Ainakaan Suomalaisessa lihassa ei ole antibioottijäämiä merkittäviä määriä, jos ollenkaan. Myöskään mitään kasvuhormoneja (ts. ylimääräisiä) ei käytetä.

Vierailija
42/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan pomppas! Ota ap ajoissa välimatkaa - pelkään pahoin, että joudut kohta katsomaan taaperoimetystä, joka - sanomattakan selvää - on pervouden huipentuma.

Tästä puuttuu nyt vaan, että tuota lapsiparkaa kannetaan kantoliinassa ympäri maita ja mantuja ja iho pilataan kestovaipoilla.

Pitäisikö sinun ap kuitenkin tehdä ihan ilmoitus lastensuojeluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihansyöjä. Itse olen fiksu lihansyöjä:D

Jostain syystä olen huomannut, että kasvissyöjät vain usein ovat muutenkin varsin valveutunutta sakkia, vaikka erimielisyyksiä joidenkin tuttavieni kanssa onkin (esim. rokotuksista). MInä en kuitenkaan pidä automaattisesti erilaista linjaa kanssani vetävää ihmistä tyhmänä / hulluna.

Vierailija
44/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä on yksi ap:n lailla ajatteleva ihminen tuttavapiirissäni. Hän on tosin mies. Tuomitsee siis kaiken luomuun ja vihreään liittyvän typeräksi hörhöilyksi ilman sen kummempia perusteluita. Ja itse nyt en ole mikään äärihörhö; imetys ja esim. samassa sängyssä nukkuminen nyt vain ovat meille niitä sopivimpia juttuja.

Vierailija
45/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap naurelee parhaillan partaansa mammojen vauhkoontumisesta, mutta noin yleensäottaen ihan hyvin pärjää pelkällä kasvisruokavaliolla. Meillä kaikki ovat kasvisruokailijoita. Mieskin ollut koko ikänsä eli 45 vuotta jo ja ihan hyvin näkyy pärjäävän.

Annatteko te sekasyöjät myös lastenne päättää oman ruokavalionsa? Ette. Vaan päätöksen tekee aina alkuun vanhemmat, oli sitten kyse sekasyöjistä tai kasvissyöjistä. Isompana valinta on sitten jokaisen oma.

Vierailija
46/46 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, mitä ihmettä koko asia kuuluu ap:lle? Onko veli jotenkin vajaaälyinen tai jotain vastaavaa josta pitää huolehtia?

Toiseksi, mikään ap:n mainitsemista asioista ei ole haitaksi lapselle, päinvastoin, monet ovat parasta mitä lapselle voi tarjota. Pitäisi vain tutustua ja perehtyä asioihin ennen tuomitsemista. Jokaista asiaa en jaksa eritellä mutta esimerkiksi tuo lähes 1-vuotiaan imettäminen: Tiesitkö että suositus on että lapsia imetetään VÄHINTÄÄN juuri 1-vuotiaaksi? Ja miksi? Noh, siksi koska tavallista lehmänmaitoa saa antaa vasta siitä alkaen ja korvike on nimensä mukaisesti korvike eli vain yrittää jäljitellä sitä ensisijaista vaihtoehtoa. Miksi antaa vasikalle tarkoitettua maitoa jos ihan ihmislapselle tarkoitettua maitoa on tarjolla?

Kasvisruokavalio taas on oikein koostettuna erittäin terveellinen eikä todellakaan puutetta ole mistään, ei vegaaneillakaan, mutta varsinkaan ei kananmunaa ja maitotuotteita syövillä ihmisillä. Luomutuotteet taas ovat puhtaampia ja eettisesti kestävämpiä vaihtoehtoja eli pienelle lapselle juuri niitä parhaita vaihtoehtoja.

Perhepedissä nukkumisesta sanoisin että se ei taida olla mikään kasvissyöntiin tai vastaavaan liittyvä asia vaan ihan normaali perheen valinta joka saattaa helpottaa elämää monella tavalla.

Eli mikä nyt ongelma? Onko niin kauheaa jos kaikki eivät teekään asioita samalla tavalla kuin sinä ap? Tämä käly on ilmeisesti pohtinut asioita tarkkaan ja kaikille päätöksille on hyvät perustelut. Miten sinä perustelit omat valintasi? Vai teitkö vaan kaiken sen kummempia ajattelematta?

Meillä asuu lakto-ovovegetaristinen äiti ja lapsi, isä taas on sekasyöjä, siis syö myös lihaa. Siltikin isä on samaa mieltä että lapsen on hyvä syödä kasvisruokaa, en ketään pakota mihinkään. Ja isäkin syö mielellään kyllä kasvisruokaa eikä todellakaan pidä sitä millään lailla huonompana, on vain laiskempi eikä niin kiinnostunut tuosta eettisestä puolesta. Perhepedissä ei nukuta ja lasta imetin vuoden ja kaksi kuukautta, hui! Mitkään vaihtoehtohoidot eivät kiinnosta mutta en niitä tuomitsekaan jos muut haluavat kokeilla. Rokotukset haluan lapselleni koska ne eivät kosketa vain lasta ja perhettä vaan koko yhteiskunnan hyvinvointia. Itse en viitsi päätöksiämme perustella kenellekään ellei joku sitä erikseen kysy. Kukaan ei ole kysynyt joten voin kuvitella kuinka joku asioista mitään tietämätön ennakkoluuloinen vain pohtii asioita juuri ap:n tyyliin. No, ei kiinnosta.