Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄRSYTTÄÄ äidit joilla monta lasta. Luulevat tietävänsä kaiken.

Vierailija
30.05.2011 |

esim ketjussa "ärsyttää naapurin ainokainen 5v"..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän tietäväni lapsista aika paljon enemmän, kuin itse tiesin kymmenen vuotta tai viisi vuotta sitten mutta en silti väitä olevani mikään lapsiasiantuntija. Omien lasteni kanssa olen ainakin huomannut sen, että jokainen lapsi on varsin omanlaisensa persoona ja se mikä pätee yhteen ei päde toiseen. Siksipä en ole niin innokkaana neuvomassa koskaan toisia äitejä tai kuvittele, että kaikki on kiinni siitä, miten lasta kasvatetaan tai hoidetaan.

Vierailija
2/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kymmenen lasta(6kk-20v)kokemusta siis vauvasta täysikäiseen ja kohta vielä lapsenlapsesta, joten mulla ehkä pikkasen enemmän kokemusta lapsista, kuin monella muulla äidillä!

Voin myöntää, että muutamasta asiasta mulla ei yhtään kokemusta ja se on vauvan koliikki ja oman lapsen kuolema.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nääs vähän enemmän kokemusta lapsista kuin sillä yhden lapsen äidillä! Ja jokainen lapsi tosiaan on erilainen joten sitä kokemusta kertyy!!!

Jos jokainen lapsi on erilainen niin mitä vittua luulet tietäväsi sen yhden lapsen äidin lapsesta?!

Vierailija
4/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nääs vähän enemmän kokemusta lapsista kuin sillä yhden lapsen äidillä! Ja jokainen lapsi tosiaan on erilainen joten sitä kokemusta kertyy!!!

Jos jokainen lapsi on erilainen niin mitä vittua luulet tietäväsi sen yhden lapsen äidin lapsesta?!

Vierailija
5/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä me aika paljon tiedetäänkin

t. viiden äiti

Vierailija
6/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ärsyttää ihmiset joilla on monta koiraa. Luulevat tietävänsä kaiken.

Ärsyttää ihmiset jotka sairastavat paljon, luulevat tietävänsä kaiken.

Ärsyttää ihmiset joilla on enemmän rahaa, luulevat olevansa jotenkin rikkaampia.

Vierailija
7/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jaksaa arvostella toisia äitejä!! ARGH!!

Vierailija
8/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot lapset, suuret ongelmat.

Joten uskon että kokemusta on vasta kun lapsi on kasvanut isoksi.olkoon yksi lapsi tai yksitoista.

Vierailija
9/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä kuunneella, saattaisi sinullekin olla hyötyä siitä että joku on jo kokenut ja pystyy sinuakin neuvomaan.

Vierailija
10/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on niiden erikoistumisala, hih.

Vierailija
11/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on niiden erikoistumisala, hih.

Minun erikoistumisalani on ympäristöteknologia, ei lapset vaikka niitä viisi onkin.

Voisi kuvitella että kun on ollut äitinä yli 20 vuotta monelle erilaiselle lapselle, asenne ongelmiin on hieman erilainen kuin vaikkapa viiden vuoden äitiuran jälkeen.

Ja maailman typerin on tuo ajatus että monen lapsen äidit eivät kykenen mihinkään järjelliseen toimintaan kodin ulkopuolella.

Vierailija
12/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kolme lasta, alle 10-vuotiaita. En minä ainakaan luule tietäväni muitten lapsista mitään, kaikki omanikin niin erilaisia keskenään...

Vierailija
13/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka luulevat tietävänsä kaiken. Varsin usein se ainokainenkin on vielä vauvaikäinen. Silti tulevat neuvomaan mulle, miten kouluikäisen kanssa toimitaan...

t. VIIDEN lapsen kaikkitietävä äiti

Vierailija
15/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yhden lapsen äidit.

Vierailija
16/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista/ äitiydestä viisi kertaa enemmän kuin se yhden lapsen äiti.

Mutta, ei hätää. Ehtiihän se yhden lapsen äiti saada niitä lapsia vielä 4 tai useammankin lisää.

Vierailija
17/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄRSYTTÄÄ äidit joilla monta lasta. Luulevat tietävänsä kaiken esim ketjussa "ärsyttää naapurin ainokainen 5v"..

yhdenlapsen äidit jotka tietävät kaiken, koska kaikki lapset ovat samanlaisia kuin omansa. Ja tätä ärsyttävämpää on lapsettomat jotka tietävät lapsista kaiken...

Vierailija
18/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAan vasta lasten ikä - vasta kun olet saanut edes 1-2 lapsistasi aikuiseksi / lähes aikuiseksi, alat tietämään oikeasti jotain lastenkasvatuksestsa.

Muakin välillä lähinnä huvittaa nämä "tietävät" 2-3 lapsen äidit, joitten vanhin on esim. hyvä jos kouluikäinen.

Itsellä kun on näiden pikkuisten lisäksi myös aikuisikää lähestyviä lapsia, vaikka sitä ei heti kaikki tiedä.

Vierailija
19/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä katson tietäväni keskimääräisesti enemmän lapsista kuin yhden lapsen äiti. Olettaen tietenkin, että hänellä ei muuten ole lapsista kokemusta. Samoin katson, että 10 lapsen äidillä on varmasti enemmän kokemusta lapsista kuin minulla, ja siten tietää yleisesti ottaen enemmän lapsista kuin minä. Kyllä se kokemus vaan opettaa. Oli asia sitten mikä tahansa. Jos siitä sitten ärsyyntyy, niin luulen, että ongelma on sitten ihan itsellä. Niin täydellinen äiti ei kukaan ole, etteikö voisi ottaa neuvoja vastaan.

Vierailija
20/25 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotain tiedän niistäkin. Vanhin on 19v ja siitä tasaisesti nuorempia.

On parantumattomasti sairasta lasta porukassa, mutta eletään silti ihan hyvää arkea.

Noisaa isommissa lapsissa näkee kasvatustyönsä hedelmän ja olen kyllä onnellinen ainakin tällä hetkellä.