Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sappikohtaus sappirakon poiston jälkeen???

Vierailija
21.11.2009 |

Hei, onko täällä ketään jolta olisi poistettu sappirakko?!?!

Olisi kiva tietää onko teillä ollut poiston jälkeen enää sappikipukohtauksia??? Voiko niitä olla? Vai onko se tapauskohtaista???

Mulla on poistettu sappirakko viime keväänä ja tilanne rauhoittui sillä. Mutta eilen sain aikas kivuliaan kohtauksen ja kivut oli ihan samanlaiset kuin sappikipukohtauksessa. Olin nauttinut kyllä vähän sipsejä pitkästä aikaa ja yhden oluen. Voisko ne selittää?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi. Itsellä aivan samanlainen keissi. 4-5 vuotta meni hyvin leikkauksen jälkeen ja sitten  kivut palasivat. Nyt kuukauden aikana noin 5-7 kertaa. 

En ole onnistunut samaan selville mikä ruoka sen aiheuttaa? Välillä toinen ja välillä joku muu. Pore tapletit esimerkiksi. 

Huh. Voiko poretableteissa olla ainesosia jotka tekevät muillekin kiviä tai oireita? Entä vitamiinien apuaineet tai massa. Ehkä kuvittelen vain.

Vierailija
62/63 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet joutuvat edelleen varomaan tiettyjen ruokien syömistä leikkauksen jälkeenkin. Kyllä sen oppii.

Ei tulisi mieleenikään syödä jotain hirmurasvaista ruokaa tai hernekeittoa tai vastaavaa. Mikä nyt kenelläkin aiheuttaa kipuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poistettiin sappirakko viime kesänä. Sen jälkeen ei vatsakipuja ole ollut, mitä nyt tuntemuksia vähän maksan ja haiman paikkeilla. Alkoholia on tullut käytettyä runsaastikin niin kuin ennen leikkausta.