Aloitan Saksalaisen naisen elämäntyylin
Olen mahdollisesti muuttamassa Saksaan. Olisi hyvä aloittaa Saksalainen elämäntyyli jo nyt. Vinkkejä?
Kommentit (81)
Katso vanhoja Teresa Orlowskin leffoja, niistä saat vinkkejä.
Kunnon saksalaisleidi ymmärtää rahan arvon ja käy halpaketjuissa ostoksilla, Lidl, Aldi jne. Jos on lapsia niin jäät kotiin ja mies menee töihin, jos ei ole lapsia teet töitä kuin pieni eläin.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut kirjoitusvirheistä jo näin alkuun. Eli siis saksalaisen naisen elämäntyyliä etsimässä.
Ap
Älä pyytele. Tehokasta toimintaa kun unohtaa ensimmäiseksi äidinkielensä. Tulet menestymään!
Pidät pihan tosi siistinä ja käyt kysymässä myös siltä naapurilta, jonka piha on epäsiisti, että miten voit auttaa.
Kun lähetät viestiä tuttavallesi, muistat kaikki kohteliaisuudet ja rouvittelut/ herrattelut ennen kuin ryhdyt varsinaiseen asiaan.
Näin ainakin täällä Nordrhein-Westfalenin osavaltiossa.
Jos naapurisi herra/rouva on tohtori, on loukkaus puhutella häntä herra/rouva Meieriksi. Muista aina sanoa Doktor Meier.
Ketään aikuisia ei sinutella mikäli sitä ei erikseen ole sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurisi herra/rouva on tohtori, on loukkaus puhutella häntä herra/rouva Meieriksi. Muista aina sanoa Doktor Meier.
Kävin muutama päivä sitten ostamassa junalippuja Deutsche Bahnin sivuilta ja tarkistin samalla tietoni. Siellä oli kohta titteliä varten. Vaihtoehdot olivat:
Dr.
Prof.
Dr. Dr.
Prof. Dr.
Prof. Dr. Dr.
Olen itsekin laittanut tietoihini Dr., vaikka en Suomessa koskaan käytä tohtori-titteliäni. Ihan siksi, että Saksassa mahdollisessa ongelmatilanteissa saa paljon parempaa palvelua, jos on tohtori.
Itse olin saksalaisen naisen kanssa lähes kahdeksan vuotta enkä kyllä keksi mitään erityisiä tapoja.
Se on sitten eri asia mitkä ovat käytössäännöt Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Bratwurstit sitten vaan kehiin.
Niinpä;
Olen kerran käynyt Saksassa ja melkein joka paikassa sitä makkaraa myytiin (* itse en siitä tykkää...).
Samoin apteekkeja oli ainakin silloin pitkin ja poikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bratwurstit sitten vaan kehiin.
Niinpä;
Olen kerran käynyt Saksassa ja melkein joka paikassa sitä makkaraa myytiin (* itse en siitä tykkää...).
Samoin apteekkeja oli ainakin silloin pitkin ja poikin.
Eri osavaltioissa on omia makkaroita. Niiden opiskelussahan ap:llä menee mukavasti ensimmäinen vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon saksalaisleidi ymmärtää rahan arvon ja käy halpaketjuissa ostoksilla, Lidl, Aldi jne. Jos on lapsia niin jäät kotiin ja mies menee töihin, jos ei ole lapsia teet töitä kuin pieni eläin.
Tämä säästeliäisyys.
Näkyi johonkin maailman aikaan esim. hotellien aamiaisilla, aamupalaa haalittiin koko rahalla.
On siitä kuullut ja itse jopa kerran nähnyt.
Pitääkö paikkansa...
Pissaleikeistä tuntuvat tykkäävän, mitä netissä olen nähnyt.
Saksalainen täsmällisyys ja tarkkuus?
Kielikin on minusta jotenkin täsmällisen kuuloista.
Itse tykkään, on selkeää ja mukava opiskella ( mitä nyt kielioppi, mistä en muissakaan kielissä tykkää...).
Ja kiva ihan kuunnella, vaikka elokuvissa yms.
Tupakoi ja ota aurinkoa yläosattomissa.
Liekö Saksalaista perusteellisuutta vai mikä, mutta kerran piti reklamoida erääseen saksalaiseen verkkokauppaan viallisesta tuotteesta. Kirjoitin vain ylimalkaisesti että tuote on vaurioitunut ja lähetin kuvankin viallisesta tuotteesta jossa vauriot näkyivät selvästi, mutta se ei riittänyt, vaan piti lisäksi kirjoittaa (asioin englanniksi) yksityiskohtainen selostus tuotteessa havaitsemistani vioista ja epäkohdista.
Olen asunut Saksassa yli 20 vuotta. En huomaa mitään eroa Suomeen. En mitään. Käydään töissä, rakennetaan ok-talo, käydään lomilla ulkomailla. Niin, marjojen keruuta ei harrasteta metsissä, vaan plantaaseilla joilla saa itse kerätä tai ostaa valmiina.
Pahoittelut kirjoitusvirheistä jo näin alkuun. Eli siis saksalaisen naisen elämäntyyliä etsimässä.
Ap