Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi avuttomuutta! Eikö joku oikeasti pääse suihkuun, jos hoidettavana

Vierailija
27.05.2011 |

on vauva tai taapero?

Pieni vinkki: muksu syöttötuoliin katselemaan, leluja käteen tai niitä vaikka narulla kiinni syöttikseen, niin ei tarvi nostella kesken kaiken lattialta. Tai vaikka silityslauta auki sen viereen (jos ei ole muuta tasoa) ja kasa maissinaksuja siihen, jos ei lelut kiinnosta. Mutta onhan se nyt hemmetti, jos ei suihkuun pääse ilman miestä tai lapsen nukkuma-aikaa :D

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä suihkussa. Lapsi vaan pesuvatiin istumaan.

Vierailija
42/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuisin suihkussa, olen toiminut näin jo viimeiset 15 vuotta. Tässä ajassa on syntynyt 3 lasta, nuorin nyt 3-v.

Pienen vauvan voi laittaa sitteriin ja ottaa kylpyhuoneeseen mukaan. Siinä vaiheessa kun meillä ei vauvat ole enää sitterissä viihtyneet, ovat istuneet kylpyhuoneen lattialla leikkimässä kun käyn suihkussa, isommat touhuten omiaan.

Olen myös pystynyt aina syömään aamupalan ja lounaan, lukemaan hesarin, meikkaamaan ja laittamaan hiukset, tekemään kotityöt, pesemään pyykit jne. Olen sitä mieltä, että vain idiootti ei pysty tekemään mitään muuta jos on vauva hoidettavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdin ihan hyvin käymään suihkussa silloin kun mies oli kotona. En halunnut ehdoin tahdoin järjestää tilannetta, jossa en pääsisi vauvaa heti hoitamaan kun hän alkaa itkemään .. tai taapero järjestää itselleen vaarallisia tilanteita ja huonolla tuurilla loukkaa itsensä.

Kyllähän jotkut näyttää päästävän 3-vuotiaita, ja pienempiäkin yksin ulkoilemaankin. Varmaan nämä täydelliset äidit voivat tyytyväisenä suihkutella vaikka kuinka pitkään sillä aikaa kun vauva odottaa syöttötuolissa tmv.

Vierailija
44/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivällä suihkussa sitten kahteen vuoteen. Meillä siis nyt vajaa 1v ja 2v. Kyllä lasten on nukuttava, jotta suihkuun voin mennä. Isompi tekee kaikkea aivan älytöntä. Saattaa sillä aikaa penkoa pakastinta tai kiusata pienempää sisarusta tai ihan mitä vaan. Taas 1v:tä ei voi jättää syöttötuoliin, kun heijjaa itseään ees taas niin, että tuoli ihan keikkuu.

Ehkä jollain on sellaisia lapsia, jotka eivät ole tälläisiä hulivilejä. :)

Vierailija
45/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se niiden kanssa onkin.

Kerrotko missä iässä niitä vaikeuksia pitäs tulla? =) Mulla lapset 3 & 7 eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia vaikka olen kova suihkussa kävijä. Aamulla, joskus päivällä ja illalla eikä ole käynyt mielessäkään että se olisi joku ongelma :D Lapsi mukaan tai sitteriin, ei sen kummempaa. Suihkussa vauva on käynyt syntymästään saakka...

Ei onnistu isomman vauvan kanssa.

t: neljän äiti

Vierailija
46/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperon jätän pinnikseen lelujen kera, ja sanon sille, että menen suihkuun, tulen kohta. Sen lyhyen ajan leikki leluilla tyytyväisenä.

Vierailija
47/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus on nyt 1v, isommat 9 ja 7v. Pesulla käydään yhdessä, tai sitten niin että isommat katsovat telkkaria ja minä käyn pienen kanssa suihkussa. Pieni istuu omassa ammeessaan ja läträä pienessä vesitilkassa.

[/quote]

Pitäskö meiän 13v komentaa telkun ääreen, kun äippä menee suihkuun?

Vierailija
48/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten näin monia äitejä ei edes kiinnosta ymmärtää toisten vaikeuksia.

Vierailija
49/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtynyt ekaan kahteen kuukauteen kuin sylissä rintaa vasten? Heti jos kallisti niin piti olla tissi suussa ettei huutanut. 3 kk ikäisenä alkoi viihtyä sitterissä sen aikaa, että ehti käydä paskalla. Reilua kuukautta myöhemmin viihtyy viltillä max vartin.

Vierailija
50/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattialle tai minne tahansa pois sylistä. Huusi täyttä kurkkua siihen asti, kunnes otin takaisin syliin - en tiedä, kauanko olisi jaksanut huutaa jos olisin vaan sinne jättänyt, koska en halunnut ikinä huudattaa enempää kuin oli pakko. En siis käynyt suihkussa muuta kuin silloin, kun mies oli kotona.

Vierailija
51/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun vauva nukkuu on vallan mainiosti aikaa käydä suihkussa, laittaa ruokaa yms. Ja silloin, kun se jokeltelee tyytyväisenä, niin jättää vaikka pinnasänkyyn ja kipaisee nopsaan suihkuun. Pesuhuoneen oven voi jättää auki jotta kuulee jos vauvalla on isompi hätä.

Aikuinen ihminen selviää suihkusta hiustenpesuineen viidessä minuutissa.. ei sinne asumaan tarvitse jäädä. Sama aikahan sitä menee joskus jo pöntöllä käydessä.

Vierailija
52/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato ei ne vauvan tai taaperon kanssa vietetyn ajan ainoat haasteet ole se miten saa lapsen odottamaan sen ajan. Toisinaan ei vain ehdi käyttää hetkeäkään aikaa itseensä.

Aika hauska ajatus kyllä 1-vuotiaan todella vauhdikkaan lapsen äitinä tuo, että lapsen saisi pysymään SYÖTTÖTUOLISSA suihkun ajan. Ei ihan onnistuisi meillä, mutta onneksi minulla on omat niksini.

Vierailija
53/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten itsestään huolehtimisenkin.

Vierailija
54/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva saattaa alkaa huutaa milloin hyvänsä. Ilmeisesti hänellä on vatsakipuja.

Vierailija
55/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun vauva nukkuu on vallan mainiosti aikaa käydä suihkussa, laittaa ruokaa yms. Ja silloin, kun se jokeltelee tyytyväisenä, niin jättää vaikka pinnasänkyyn ja kipaisee nopsaan suihkuun. Pesuhuoneen oven voi jättää auki jotta kuulee jos vauvalla on isompi hätä.

Aikuinen ihminen selviää suihkusta hiustenpesuineen viidessä minuutissa.. ei sinne asumaan tarvitse jäädä. Sama aikahan sitä menee joskus jo pöntöllä käydessä.

ihan lähekkäin, ainakaan meillä.

Vierailija
56/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kädellä opin sen myötä pesemään hiuksetkin:D

Vierailija
57/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niin monta lasta jos olet yksin? Vai eri miehille kaikki, ei ymmärrä ei...

Vierailija
58/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän toki, että jokaisen tilanne on omansa ja että erityislapset ovat oma lukunsa, mutta silti, ihmetellen luen.

Jäin yh:ksi kun vanhempi oli 5 ja toinen pian syntymässä ja olen ihan varma, että päivittäin olen suihkussa käynyt. Se, mikä minua lukiessa huvittaa on, että kun esikoinen oli vauva, muistan hyvin, että oli sitterissä vieressä ja vieläpä koirakin oli mukana tilanteessa olinpa sitten suihkussa tai vessassa - tällöin siis isä vielä mukana kuvioissa, mutta töissään.

Pienemmän kohdalta ei mitään muistikuvaa, miten ja millä kokoonpanolla suihkuteltiin, mutta siitä olen varma, että näin tehtiin. Kovasti tilannesidonnaista siis, jos vaihtoehtoja ei ole, asiat vain toimivat.

Vierailija
59/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtynyt ekaan kahteen kuukauteen kuin sylissä rintaa vasten? Heti jos kallisti niin piti olla tissi suussa ettei huutanut. 3 kk ikäisenä alkoi viihtyä sitterissä sen aikaa, että ehti käydä paskalla. Reilua kuukautta myöhemmin viihtyy viltillä max vartin.

mun esikoinen oli just tuommoinen. Päivällä otti sellaisia vartin nokkaunia, ja vaati hyvin paljon hyssyttelyä ja kantamista. Ei vaan ollut aikaa käydä pesulla kun kotihommiakin piti ehtiä tehdä, ja yöllä taas yritin lähinnä nukkua. Nyt toinen lapsi on ihan eri maata, tällaisia voisi helposti olla pari kolme ja silti ehtisin levätä kotihommien ohella. Viihtyy hyvin yksikseen viltillä tai sitterissä, tutin kanssa tai ilman, mikäli ei ole nälissään.

Esikoinen sen sijaan on edelleen erittäin high maintenance, vaikka on jo kuusivuotias.

Vierailija
60/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 5-ja 7-vuotiailta ei saa suihkuun mentyä, niin jossain on vikaa.

Vauvatkin nukkuvat paljon, joten kyllä suihkussa ehtii piipahtaa helposti.