Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi avuttomuutta! Eikö joku oikeasti pääse suihkuun, jos hoidettavana

Vierailija
27.05.2011 |

on vauva tai taapero?

Pieni vinkki: muksu syöttötuoliin katselemaan, leluja käteen tai niitä vaikka narulla kiinni syöttikseen, niin ei tarvi nostella kesken kaiken lattialta. Tai vaikka silityslauta auki sen viereen (jos ei ole muuta tasoa) ja kasa maissinaksuja siihen, jos ei lelut kiinnosta. Mutta onhan se nyt hemmetti, jos ei suihkuun pääse ilman miestä tai lapsen nukkuma-aikaa :D

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö pantata iltakymmeneen, kun mies saapuu..

Vierailija
22/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin laitan lastenohjelmat pyörimään ja 3 lasta (6kk, 1v7kk ja 2v10kk) tölläämään telkkua suihkuni (ja oman aamupalani) aikaan.

"Esikoinen vahtii pienempiä."

Jos keskimmäinen on touhukkaalla päällä, laitan vauvan varmuudeksi pinnikseen lelujen kanssa. Iltaisin käyn joko lasten kanssa tai sitten yöllä,kun muu väki jo nukkuu.

Siis alle 3-vuotias vahtii kahta pienempää??? Millä kompetenssilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sitten se vasta vaikeaa on. Meillä asui dementoituva anoppi samassa taloudessa.

Siinä sitten olikin vahtimista. Ei todellakaan voinut käydä edes vessassa niin, että oli olisi ollut kiinni, eikä ovi auki.

Sillä välin olisi voinut kadota koko mummo teille tietymättömille, hän kun oli erittäin ketterä jaloistaan. Tavaraa siinä talossa katosi ikuisiksi ajoiksi melkoinen määrä, ja muuta pienempää harmia ja vahinkoa tuli pahimpaan aikaan melkein päivittäin.

Useamman pienen lapsen kanssa kyllä pärjäsi, eikä se huuto suihkuun kuulu.

Vierailija
24/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin laitan lastenohjelmat pyörimään ja 3 lasta (6kk, 1v7kk ja 2v10kk) tölläämään telkkua suihkuni (ja oman aamupalani) aikaan. "Esikoinen vahtii pienempiä." Jos keskimmäinen on touhukkaalla päällä, laitan vauvan varmuudeksi pinnikseen lelujen kanssa. Iltaisin käyn joko lasten kanssa tai sitten yöllä,kun muu väki jo nukkuu.

Siis alle 3-vuotias vahtii kahta pienempää??? Millä kompetenssilla?

Vierailija
25/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan uskaltaisi jättää lasta ammeeseen pesuhuoneeseen, jos itse olen saunassa, vaikka olisi lasi ovi. Olen nähnyt miten 1v 6kk taapero pyörähti ammeessa (noin 10 cm) vettä istaltaan vatsalleen makuulleen ja kasvot vedessä. Vaikka seisoin vieressä lapsi ehti vetää vettä keuhkoihin.

Vierailija
26/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva vanhanaikaiseen sitteriin ja suihkuhuoneeseen, kun käytiin saunassa kerrostalossa. Sinne asti pääsimme rappujen läpi, kun vauva oli vaunuissa ja tavarat lastattu niiden koriin. Isommat lapset 2v ja 4v.

Olen myös käyttänyt matkasänkyä leikkikehänä, jotta lapsi ei satuta itseään ja viihtyy lelujen kanssa.

Itselläni nykyään viisi lasta, joista esikoinen on kehitysvammainen ja kaksi nuorinta vaikeavammaisia CP-lapsia. Heidän kanssaan pärjää jo ihan hyvin.

Nykyisin arkea helpottaa se, että lapsille on tullut ymmärrystä, osaavat odottaa asioita ja ymmärtävät jutteluani. Toisaalta kokoa alkaa olla sen verran, etten jaksa enää nostaa sylissä kovin kauaa. Siirrän ja siirrän nostolaiteen käyttämistä, kun se ei mahdu mihinkään :P

Vierailija
27/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan uskaltaisi jättää lastani siksi aikaa touhuamaan kun käyn suihkussa joten yksinhuoltaja kun olen, lapseni tulee aina mukaan suihkuun kun minäkin käyn. On tullut siitä lähtien kun oppi istumaan. Sitä ennen otin kylppäriin mukaan sitterissä, mutta silloin pesu oli todellakin tehtävä pika pikaa. Ei viihtynyt sitterissä pitkiä aikoja. Ihan vauvelinahan tuo meni niin aikasin nukkumaan, että jaksoin vielä silloin käydä sitten yksikseni suihkussa, nyt en enää jaksa odotella sinne lapsen nukkumaan menoaikaan. Välillä ois kyllä ihana käydä ilman lasta suihkussa, mutta kyllä sekin aika vielä tulee.

Vierailija
28/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan ei pysty edes imuroimaan jos on lapsen kanssa kaksin. Eihän se ole ku asenteesta kiinni.

Meitä on moneen junaan. ...ja osa jää asemalle...

Vierailija
29/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla, olenkin usein miettinyt teitä!

Ennen kuuli teistä niin usein tuolla "entisellä" :)

Mukavaa kesää teille!!!

Vierailija
30/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä tulee pyörähdettyä useinkin ;)

20/27 *pakkaamassa matkalaukkuja lapsille, vapaan viikonlopun huumassa*

Vierailija
31/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 lasta eikä koskaan ikinä ole ollut ongelma päästä suihkuun! En voi käsittää miten se voi edes olla?

Vierailija
32/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä että meillä suihkutiloissa on niin kylmä, että en ilman erillistä lämmittämistä viitti ottaa lasta mun kanssa suihkuun päiväsaikaan, aamuaikaan. Mulla on aikaa oottaa iltaa, jotta lapsenvahdit saapuu.

Vierailija
33/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan totaalisen mahdotonta ottaa (suureen) kylpyhuoneeseen vauva sitterissä ja itse käydä suihkussa.

Mutta kahvia voi juoda ja lehteä lukea, kun vauva sitterissä... sitten valitetaan mulle, että kun olin liian kauan viemässä koululaista autolla (7km) kouluun ja hän (mies) ei ole vielä edes päässyt käymään EDES suihkussa. :/

Vierailija
34/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kaksi erityislasta ja silti on mielikuvitus riittänyt suihkuun. Kyllähän näitä avuttomia vaan on.. ei siitä mihkään pääse, mutt aovatkin kaikilta osa-alueilta niin hemmetin nössö rasituksia muutenkin.

Vierailija
35/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapset ovat olleet kiinni valjailla syöttötuolissa + turvakaari, niin eivät he siinä ole pysyneet tai tuoli on kaatunut. Lapset ovat siis vaatineet jatkuvaa valvontaa ja käytännössä käden pitämistä tuolissa kiinni syöttämisenkin aikana.

Lapsemme eivät ole viihtyneet vauvoina lainkaan yksin lattialla/sitterissä/sängyssä. Toki heidät pystyi vaikkapa sitteriin laittamaan suihkun ajaksi, mutta vauva huusi koko ajan kuin syötävä.

Tämän vuoksi yleensä kävin suihkussa lasten nukkuessa tai miehen vahtiessa heitä. Miehen vahtivuorollakin vauvat siis huusivat koko ajan jos olivat hereillä.

Pääsin kyllä suihkuun myös miehen työmatkan aikana. Nykyisinkin käyn yleensä suihkussa lasten nukkuessa, koska minulla ei ole mitään tarvetta suihkutella keskellä päivää. Saunassa käydään kaikki yhdessä.

Vierailija
36/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se niiden kanssa onkin.

Vierailija
37/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden mutsi, joista 3 erityisiä

Vierailija
38/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 2 v 4 kk, poika 11 kk, ja vastasyntynyt poika. Lisäksi rauhanturvaajana ollut mies.

Joka päivä pääsin suihkuun, ehdin pukeutumaan, ehdin harjaamaan hiukset ja ehdin syödä. Siivotakin. Hulluushan olisi iskenyt jos en olisi muka mitään saanut tehtyä.

Vierailija
39/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se niiden kanssa onkin.

Kerrotko missä iässä niitä vaikeuksia pitäs tulla? =) Mulla lapset 3 & 7 eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia vaikka olen kova suihkussa kävijä. Aamulla, joskus päivällä ja illalla eikä ole käynyt mielessäkään että se olisi joku ongelma :D Lapsi mukaan tai sitteriin, ei sen kummempaa. Suihkussa vauva on käynyt syntymästään saakka...

Vierailija
40/81 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun elämä oli muutenkin selviytymistä tunnista toiseen. Jos kaksoset nukkuivat samaan aikaan, niin itsekin yritin nukkua, enkä todellakaan lähtenyt suihkuun kolistelemaan. Hyvä jos illalla jaksoi raahautua, kun mies tuli kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän