Mies haukkuu
Mieheni haukkuu minua jatkuvasti. Hän nimittelee minua, arvostelee ulkonäköä mm. Vaatteita, koruja, meikkejä. Hän haukkuu jatkuvasti minua tyhmäksi ja aivottomaksi.
Yhtenä päivänä kun olimme yhdessä ulkona niin hän alkoi ilkkumaan kuinka lapsellinen olen kun käytän nilkkakorua, kuulema olen lapsen tasolla, kun sellaista käytän ( tätä jatkui koko ulkoilun ajan) hänen mielestä olen tyhmä ja hän on sanonut, että ei ole koskaan tavannut näin aivotonta naista.
Kun minulla on mekko päällä niin hän haukkuu ja naureskelee, että olen kuin juhliin menossa.
Hän intiimejä paikkojani, kuinka oksettava olen.
Olen ylipainoinen hieman. Hän haukkuu minua kuinka olen vuoden päästä sellainen ja tämmöinen ja kontrolloi, mitä syön.
Hänen mielestään olen täysin nolla ja kuulema maailman kamalin nainen.
Tätä on jatkunut vuoden. En tiedä, mitä olen tehnyt hänelle. Kun sanon, että nuo sanat satuttavat, niin hän nauraa eikä välitä vaikka itken ( huutaa pää kiinni).
Nämä sanat ovat satuttaneet ja rikkoneet itsetuntoani paljon. Tunnen itseni epäkelvottomaksi ja huonoksi ihmiseksi. Tiedän sisimmässäni etten ole sitä, mutta en pääse yli näistä sanoista.
Mies oli ennen mukava ja välittävä, noin vuosi sitten hän muuttui täysin.
Antaisitteko vain anteeksi tällaiset asiat?
Kommentit (76)
En antaisi. Olisin nostanut kytkintä jo aikaa sitten 🚙💨
En antaisi. Mä jouduin kokemaan aika samanlaista kohtelua. Vaikka sen jo silloin järjellä tajusi ettei ole normaalia niin kai siihen osittain turtui. Onneksi lopulta kuitenkin erosin. Vasta eron jälkeen aloin todella ymmärtää miten sairas se suhde oli ollut. Eikä se sunkaan kohdalla siitä tule paranemaan. Mies on päästään sairas. Ainut vaihtoehto on ero. Mitä nopeammin olet siihen valmis, sen parempi.
Mitä saat siitä, että roikut ihmisessä, joka halveksii sinua ja kohtelee sinua huonosti? Miten perustelet sen itsellesi?
Kerrankin voin sanoa ihan suoraan ja rehellisesti: jätä se sika. Mitä nopeammin, sen parempi. Ja tee se salaa, älä kerro etukäteen, älä kerro minne menet. Laita osoite ja puhelinnumero salaisiksi, vaihda puhelinnumero, laita hänen numero estolle. Mieluiten vaihda paikkakuntaa. Pyydä kaveria avuksi, varoita perheenjäseniäsi.
Voit olla hengenvaarassa. Oikeasti. En pilaile enkä trollaile.
Olin ihan samassa tilanteessa. Se muuttuu siita vaan pahemmaksi vaikka ajattelet, ettei voi olla pahempaa. Lahde pois, katko kaikki siteet, jata vain sposti yhteydenpito jos on pakko olla yhteydessa. Mun narskueksa pommitti 3 vuotta.
Olet henkisen väkivallan kohde. Olet nyt ottanut sitä vastaan yhden vuoden. Toivon, ettet hyväksy tilannetta enää toista vuotta.
Sinä et ole tehnyt mitään. Väkivallantekijä ei yleensä valikoi kohdettaan vaan se vain osuu kohdalle. Sinä olet siinä, hänen nyrkkeilysäkkinsä. Ainoa mitä voit tehdä, on lähteä.
Väkivaltaiset miehet kohtelevat väkivaltaisesti jopa tekoälytyttöystäviään eli se ei todellakaan ole kohteesta kiinni vaan miehen tarpeesta olla väkivaltainen.
Tuo on henkistä väkivaltaa. Sinun ei tarvitse sellaista sietää.
En antaisi anteeksi. Ottaisin eron.
Vierailija kirjoitti:
Olin ihan samassa tilanteessa. Se muuttuu siita vaan pahemmaksi vaikka ajattelet, ettei voi olla pahempaa. Lahde pois, katko kaikki siteet, jata vain sposti yhteydenpito jos on pakko olla yhteydessa. Mun narskueksa pommitti 3 vuotta.
Minulla on kestänyt nyt 25 vuotta. Välillä pitää taukoa ja taas aktivoituu. Puhelinnumero on salainen. Tulee yöllä pihaan ja rikkoo tavaroita. Seuraavaksi laitettava kameravalvonta ellen saa asuntoa myytyä. Sairas pää on sairas kun kuolema korjaa. Ap toimi nyt tänään, ala suunnittelemaan eroa.
Kerros totuus mikä on hieman ylipainoinen?
Ja taas nainen valinnut sovinistin miehekseen ja itkee täällä eikä tee mitään muuta! Miten olisi ero? Ai niin, ethän sinä pysty siihen, joten jatka vaan elämääsi miehen kanssa.
Ihan aiheestakin haukkuu tuollaista kantturaa.
Provo tämä on! Ei noin tyhmiä naisia oikeasti olemassa.
Ei kai kukaan tällaista ihan tosissaan kysele? :(
Ota mies puhutteluun ystävällisesti.
Sinun olisi pitänyt lähteä jo vuosi sitten.
Tuo ei tule loppumaan vaan pahenee. Mies on mulkku. Aiotko elää mulkun kanssa loppuelämäsi? Yksinkin on parempi.
Tuossa on monta sellaista kohtaa, joihin kuuluisi olla nollatoleranssi, jos omanarvontunto on kunnossa.
Ensimmäinen solvaus intiimeistä paikoistani ja viiden vuoden suhde loppui siihen. Tuollaisia ei vaan sanota.